Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 69 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Er det stor forskjell på bildet på modellene med 200hz kontra 100hz? Kommer modellen med fult led baklys til Norge?
    FlatpanelsDK sammenligner 200 Hz og 100 Hz i deres anmeldelse af B8000 her: FlatpanelsDK - Samsung B8000 test

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnielse
    Samsung siger, at B8500 ikke er planlagt til Skandinavien.
    Hva den norske Samsung importøren sier betyr ikke så mye for meg, jeg har ikke tenkt å kjøpe via den overprisede kanalen der. Håper uansett modellen er mulig å få tak i gjennom norske butikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Ganske sikkert at den sto i"butikk modus" å da blir ikke bildene noe særlig.. Men gamle dvder blir ikke særlig bra på store skjermer. De kan ikke trylle ut bedre utgangspunkt.

Men hvis du prøver å slå av ALLE hjelpemidler/bildebehandling å setter den på FILM så får du et mere realistisk utgangspunkt hva du kan forvente deg hjemme. Dynamisk og standard modusen er HELT håpløs å vurdere bilder utfra er min mening.
    Takk for tips!

Var innom HFK idag og bestilte en 46" 7070, som er på salg grisebillig der i November, viser det seg. Det var til og med min gamle mor som tipset meg om det.

Der så vi på en DVD i en skikkelig avspiller, og det så betraktelig bedre ut. Ikke helt BlueRay selvfølgelig, men bra nok til å leve med uten å måtte kaste alle de gamle filmene.

Optimismen er tilbake og jeg venter spent på slutten av neste uke.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15975 de skal ha for den nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    15975 de skal ha for den nå?
    Yup, det vil si, det var noe snakk om dagspris og at 15975 var makspris, men det var den delen muttern gjenfortalte fra en annonse jeg ikke har lest. I butikken sto det 15975,-

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kjøpte meg en 55"7050.. hadde bestillt nye sharp 700s 52" men med ny lev dato i slutten av Nov ble det samsung.

Dette er en leker tv.. men bilde blir ikke bra!! Har justert etter det jeg finner på tråden her... men har utrolig mye lys fra sidene ved mørke klip både ved BD og get hd box. det er ikke bare litt det går fra hjørnet og mini 20cm utover.

Noen som kan hjelpe meg før dritten går tilbake til Elkjøp. Dritten er litt feil men når jeg punger ut 20000 lapper bør den kunne justeres

Hilsen frustrert

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sideveis innstillinger av TV bildet

I sommer kjøpte vi et nytt Samsung TV med modellnummeret UE46B8050 og jeg har siden da fulgt litt med på forumet uten å være registrert medlem før nå.

Det hele har fungert aldeles utmerket til nå, men i det siste har jeg lagt merke til at noe tekst forsvinner litt utover kantene. På fotballkamper kan det for eksempel være at det bare er bortelagets scoringer som er synlig i øvre venstre hjørne. Dessuten kan bare N i NRK logoen sees i motsatte hjørne.

Vi har digital TV via Canaldigital med PVR opptaker og egen dekoderfjernkontroll fra dem i tillegg til Samsung sin. På begge har jeg forsøkt å finne formatinnstillinger til å justere bildet i side,men forgjeves.

Har noen relevante tips for å få bildet tilbake slik det har vært inntil nå ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pic Size...

Hva slags picture size har du valgt? Husk at hvis du har valgt "Sceen Fit" eller en av zoom-modusene, så kan du bruke de fire piltastene til å flytte på bildet.
    Men, det visste du sikkert...

Terje

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ritz123
    I sommer kjøpte vi et nytt Samsung TV med modellnummeret UE46B8050 og jeg har siden da fulgt litt med på forumet uten å være registrert medlem før nå.

Det hele har fungert aldeles utmerket til nå, men i det siste har jeg lagt merke til at noe tekst forsvinner litt utover kantene. På fotballkamper kan det for eksempel være at det bare er bortelagets scoringer som er synlig i øvre venstre hjørne. Dessuten kan bare N i NRK logoen sees i motsatte hjørne.

Vi har digital TV via Canaldigital med PVR opptaker og egen dekoderfjernkontroll fra dem i tillegg til Samsung sin. På begge har jeg forsøkt å finne formatinnstillinger til å justere bildet i side,men forgjeves.

Har lignende problem på min gamle Phillips 32" CRT, ser ut som det skjedde noe etter siste programvareoppdatering. Har Canal Digital og HD-PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av soskarse
    Hei Kjøpte meg en 55"7050.. hadde bestillt nye sharp 700s 52" men med ny lev dato i slutten av Nov ble det samsung.

Dette er en leker tv.. men bilde blir ikke bra!! Har justert etter det jeg finner på tråden her... men har utrolig mye lys fra sidene ved mørke klip både ved BD og get hd box. det er ikke bare litt det går fra hjørnet og mini 20cm utover.

Noen som kan hjelpe meg før dritten går tilbake til Elkjøp. Dritten er litt feil men når jeg punger ut 20000 lapper bør den kunne justeres

Hilsen frustrert

Det kan være at din skjerm har mere ujenvt baklys enn det som er normalt. Har målt 55" med kun ca 71% jevnhet i lys styrke i hjørner kontra senter av skjerm og det er MEGET synlig og retur grunn i mine øyne.

En vanlig god skjerm har over 85%. Det å kalibrere innstillinger gir en LITEN pekepinn MEN alle skjermer bør kalibreres seperat da det er toleranser ute å går som kan utgjøre temmelig mye.

Har du brukt måle utstyr under kalibrering eller DVE?

Newcomer Harleys.no sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Soner?

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, ettersom det så langt ikke er klart hvor mange soner som brukes får en inntil videre anta at det er mer enn tusen, men hvor mange flere vites ikke. Forrige generasjon benyttet rundt 1700 soner på 55-tommeren, og det er jo selvsagt ikke garantert at den nye generasjonen bruker flere. At de bruker veldig mange færre tror jeg nok heller ikke, men alt er mulig i disse finanskrisetider........

Har du oversikt over hvor mange soner det er på LE40A786? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet UE467050 tv'en min på verkstedet på tordagen etter at det har blitt byttet panel på den. Ble det bedre, tvilsomt... Kanskje litt bedre fra det høyre hjørnet oppe, men tror det var enda flere lysflekker over hele skjermen.

Er jeg frustrert, JA....

Skal ta noen bilder så dere kan se forskjellen fra de forrige bildene jeg har postet i denne tråden.

Lurer veldig på hva verkstedet sier til dette når jeg kontakter dem. Det veldig spesielle er den forferdelige servicen fra Samsung. Det første dem ba meg om var å skru på mer lys i stua og gjentar hver gang at i følge dem er all clouding akseptabelt.

Det dem skrev til verkstedet selv etter at dem hadde sette bilder som supporten deres måtte sende videre til hovedkontoret for vudering viser deres holdning : "Clouding, kunden ønsker service, selv om det er foklart til kunde at det ikke taes på garanti."

Nå blir det spennende siden verkstedet valgte å se på dette som en garanti, byttet panel og leverte tv'en tilbake i tilnærmet lik stand.

Fy fader å mye tid og irritasjon jeg er nødt til å bruke på denne tv'en. Må vel snart sette meg ned å skrive brev til Lefdal og se om jeg kommer noen vei der med tanke på omlevering eller heving av kjøpet. Problemet er vel bare at dem vil ha den levert inn til sitt verksted som jeg ble opplyst om første gangen jeg ringte til dem.

Er det så jævlig vanskelig for Samsung å forstå at jeg ikke aksepterer tv'en før den er 100% bra. Er nesten som om jeg selv begynner å tvile på at den tv'en er å oppdrive uten en haug med lysflekker/clouding og flashlight fra hjørnene.

Hvis dem ikke forstår mitt budskap så vil jeg sammenligne dette med å kjøpe en bil som ser fantastik ut i utstillingen. Lakkene ser helt rå ut og kjøreegenskapene og kraften blir det skryt av på en film som blir vist. Deretter får du med bilen hjem på kvelden og gleder deg til å legge å kjøre en krevende bane med tilskuere neste solskinnsdag. Det første du oppdager er at lakken er falmete og for klare den krevende banen må du sette bilen i nødprogram. Dette fordi responsen på rattet gjør at du får tilnærmet 1 i promille. Skru av alt av finesser og kraft, så bilen minner mer om en Lada.

Du ringer fabrikanten og får beskjed om kjøre bilen når det er mørkt pga den falmete lakken og helst på rekke strekker pga den dårlige responsen på rattet. Dem presiser at dem godtar all falmet lakk og dårlig respons på rattet forstår dem ikke hva er. Dem synes det er helt greit å måtte kjøre bilen i nødprogrammet.

Akkurat slik er det for meg når jeg skal bruke tv'en til konsollspilling. Tv'en så flott ut i utstillingen og dem viste spill på demoen som ble vist på tv'en. Så tar jeg med tv'en hjem og oppdager lysflekkene/cloudingen og flashlight problemet. I tillegg må jeg sette tv'en i gamemode for ikke å få følelsen av å være full når jeg spiller.

Kontakter fabrikanten og får beskjed om å skru på lyset i stua og helst se på dvd fremfor konsollspilling pga input lag. Dem presiserer at dem godtar all clouding/flashlight og input lag forstår dem ikke hva er. Dem synes det er helt greit å måtte benytte gamemode med alle finesser på tv'en slått av.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hercem: Når du skriver "dem", er det den norske Samsung importøren eller Lefdal du mener da?

Synes for øvrig det er flott at du tar deg tid til å skrive her. Skulle jeg bruke 20.000 kr eller mer på en ny TV er det for meg viktig at man også får god service etter at salget er fullført. Tror mange er enige med meg om det. En annen sak er jo at norske Samsung importøren har reklamert voldsomt for hvorfor man bør kjøpe TV-er som er importert gjennom deres kanaler: null pixelfeil garanti og 24-timers service for å nevne noe. Så var dette bare billig markedsføring likevel?

Butikken har vel rett til et nytt forsøk på å reparere TV-en, men det beste (billigste) for begge parter hadde vel vært om du fikk hevet kjøpet med en gang. Går fort med mange arbeidstimer i administrasjon, reparasjon og testing og i tillegg kommer selve materialkostnader for bytting av panelet. Og sannsynligheten for at TV-en blir noe særlig bedre etter et nytt forsøk er vel lik null.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skriver om Samsung for det er de jeg hittil har forholdt meg til. Har ikke tatt dette opp med Lefdal enda for jeg tror det ville tatt lengre tid. Føler også at det er mer natulig å ta dette direkte mot Samsung som burde ha kjent produktet sitt bedre.

Du må vite at det som regel er langt flere som skriver negative ting om produkter enn positive. I mitt tilfelle hadde jeg tenkt å la Samsung få en sjanse før jeg skrev noe negativt.

Jeg mener dem valgte fra første stund at jeg skulle være en misfornøyd kunde. Det med å skru på lyset i stua og gjentagende "trusler" om at jeg ville få regningen for verkstedsjekk er et bevis på det. I tillegg vet dem ikke hva input lag er for noe og nevner i den forbindelse f.eks responstiden på tv'en.

I tillegg når jeg skrev til dem måtte jeg benytte et responsskjema på deres hjemmeside. Her skulle man velge hvilken tv modell det gjaldt og LED tv'ene var ikke i den listen. Ikke det største problemet, men litt klønete er det.

Da jeg snakket med dem fant dem ikke purringen jeg hadde sendt inn etter to uker uten å fått noe svar på bildene som skulle sendes til hovedkontoret. Så i mitt tilfelle er det mye rot og jeg føler ikke at dem tar meg seriøst. Hadde jeg blitt informet om problemene med input lag og clouding/flashligt før jeg skulle kjøpe hadde jeg aldri kjøpt tv'en.

Det eneste jeg vil med mine innlegg er å informere dem som er i samme situasjon som meg og vurderer ny tv. Det holder tydeligvis ikke i dag når det gjelder denne Samsung tv'en å bare se på den i vanlig utstilling. I følge det som er fanget opp på norske og utenlandske diskusjonsforum er stor variasjon på clouding/flashlight og input lag på hver enkelt tv.

Jeg hadde virkelig ikke trodd at jeg var nødt til å bruke så mye tid på sette meg inn i dette når jeg kjøpte tv'en. Mulig jeg var i feil målgruppe og ikke var av dem som bare skulle ha tv'en på veggen for å se på dagsrevyen.

Samsung sine garantier blir nevnt, men for min del hadde det nok vært bedre med 14 dagers angrerett om jeg ikke hadde kjøpt tv'en i butikk. Heldig som jeg er har jeg også vært i kontakt med Samsung supporten i forbindelse med at jeg samtidig fikk meg en Samsung Omnia HD mobil. Ble opprettet en sak som jeg skulle få tilbakemelding på, men har ikke hørt noe. Heldigvis kom det en firmware oppdatering som andre mer uheldige hadde ventet på i månedsvis rett etter at jeg snakket med supporten. En komisk ting er at det ikke går å streame divx fra mobilen på tv'en med DLNA. Demo videoen som ligger på telefonen fra før går fint(Har ikke testet med den nyeste firmwaren til tv'en som akkurat har kommet).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xorcist
    Noen her som har koblet en UE46B7070 til PC over HDMI? Jeg vurderer å kjøpe denne TVen og skal gjøre nettopp det og kunne tenke meg å høre om TVen støtter 1:1 pixelmapping slik at bildet blir skarpt og jeg slipper å styre med underscan osv..
    Jeg er ikke helt inn i dette, men jeg har funnet ut at hdmi port 1(støtter dvi) kan settes i "pc-mode". Du endrer bare navnet på den til "PC" for å få porten i pc-mode. Dette bruker jeg for øyeblikket på Xbox'en og tror bildet blir litt bedre enn i "game-mode". Tror det er litt høyere input lag enn i game-mode, men pc-mode er også langt bedre i forhold til vanlig mode. I pc-mode er det 1:1 pixelmapping

Jeg har notert meg følgende fra andre forum som kanskje kan være til hjelp. Orker ikke å oversette eller noe...

Quote:
    Originally Posted by bpmurr View Post
    When in PC mode how does the picture quality hold up? I seem to remember trying that but the picture quality suffered.
    You lose a few of the picture controls, I don't remember which ones right now. It still looks great IMO.

EDIT: You lose sharpness, color, tint, and custom color space adjustments. Black tone, flesh tone, edge enhancement etc. are all grayed out as well. You keep dynamic contrast, gamma, and white balance controls as well as color temp selection.

Quote:
    Originally Posted by bpmurr View Post
    When in PC mode how does the picture quality hold up? I seem to remember trying that but the picture quality suffered.
    PC mode expects 0-255 RGB levels that PCs use. HDMI Black Level should be at 'Normal'. If your PS3 or Xbox is setup to output 16-235 YCbCr and HDMI BL is set to Normal, the picture will definitely suffer.

My HTPC, when setup for RGB and HDMI Black Level 'Normal', needs brightness set at 32 for a correct looking image. U-verse uses RGB/Normal at brightness 32. If I use the YCbCr setting in the nVidia control panel, then brightness is back to 44.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Det kan være at din skjerm har mere ujenvt baklys enn det som er normalt. Har målt 55" med kun ca 71% jevnhet i lys styrke i hjørner kontra senter av skjerm og det er MEGET synlig og retur grunn i mine øyne.

En vanlig god skjerm har over 85%. Det å kalibrere innstillinger gir en LITEN pekepinn MEN alle skjermer bør kalibreres seperat da det er toleranser ute å går som kan utgjøre temmelig mye.

Har du brukt måle utstyr under kalibrering eller DVE?
    Har ikke brukt noe måleutstyr da jeg kalibrerte. Brukte de verdiene jeg har funnet på denne tråden. og brukte BD kalibrerings plate (Spears & Munsil) som fulgte med Oppo BD spilleren. Bilde i seg selv er bra på Movie men det er jo dette lyset fra sidene.. blir bedre når jeg går ned på baklyset men da går dette utover bildet. liker å se film i mørkt rom og det er da problemet er der..

Ringte Samsung i dag og de skal hente eller fikse tv'en her hjemme.. denne kundeservicen virker bra... de har 14 dager på seg da jeg har 30 dager returrett hos elkjøp.. vi får se. Det eneste jeg kicket på var at de sa vis dette var ikke var ut over det normale måtte jeg betale for servicen!!! Ble litt irritert og sa at jeg kunne levere tv'en tilbake i kveld.. hvis de forlanger betaling.. men hun beroliget meg med at dette er et problem som ikke skulle være der.. vi får se!
    Syns jo det er litt sykt når en kjøper en tv til over 20000,- for så og kjøpe probe for å måle om tv'en er riktig/virker slik den skal.. ikke kritikk til deg rs_banditt takker for ditt innlegg men du skjønner sikkert hva jeg mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ritz123

Hei,

Jeg har CD PVR opptaker, brukes via sattelitt. Du forandrer formatet på fjernkontrollen ved hjelp av å trykke på en knapp, er desverre ute (offshore) og husker ikke hva knappen heter, mener at det er en av de sorte ca 2/3 ned på kontrollen.
    Du skal med andre ord ikke inn på menyen på selve dekoderen. et trykk skal være nok fra å forandre fra "stretch" til normal bilde og det er akkurat det med logoene som du ser forandringen på.
    Prøv deg frem.

Mvh
    Geir

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sideveis innstilling av TV bildet.

Fra kundeservice på Canaldigital kom så følgende oppklarende mail :

" Når dekoderen er tilkoblet tv med HDMI-kabel, skal du kunne endre bildeformatet på tv-en ved å trykke på "On Demand"-knappen som du finner på den nest nederste knapperekka på fjernkontrollen til dekoderen.

Når dekoderen er koblet til CRT-tv-en, anbefaler vi at du går inn på videoinnstillingene på dekoderen og slår av HDMI-signalene og endrer TV-format til 16/9. Endre også "Endre størrelse på video" til "Automatisk", hvis mulig.

Det anbefales at tv-ene ikke er innstilt til å endre på bildeformatet.

Hvis ingen av delene hjelper er dekoderen sannsynligvis rammet av en feil i den siste programvareoppdateringa. Vi jobber på spreng med å lage ny oppdatering. "

Noe så enkelt som et trykk på "On Demand"-knappen var altså det lille som skulle til.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en vil hente ut maks potensial som ligger i ALLE flatskjermer så må en bruke måleutstyr å sikkelig kalibrerings program er min mening så får det være opp til den enkelte hvor mye penger/tid en vil bruke Men skjønner frustrasjonen din veldig godt.

Ang side lys på Samsung LED så ser desverre ut at litt ujevnt lys er mere enn en "fabrikkstandard" enn unntaket-desverre men noe måtte det jo gå utover når samsung kuttet antall led bakgrunnslys dioder med 2/3 for utsende(å spare penger) Hvis film er viktig i mørke rom så virker det på meg at Plasma hadde passet dine behov bedre?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal være bra den kalibrerings BD'en... Var å så på samsung sine plasma tv'er i dag.. så det er en mulighet.. men så er det ps3 og internett vet ikke hvordan den vil være til det bruket.. tror det var 52" 6 serie og 58" 7 serie

Det skal ikke være lett! hva ville du annbefalt hvis jeg skulle bytte ut 7050? Pris til mellom 20 og 30000,-

Side 51 av 69 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •