Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    nå er det nok....dritt lei av å google og tråle menyene og knote med receivern for å prøve å fikse input laggen.

jeg tror jeg bare går til innkjøp av en ny receiver som støtter justering av lip sync. noen andre forslag / erfaringer ?

lurer litt på om 0-240ms er nok for å synce. med game mode blir det jo litt forbedring i laggen men absolutt ikke bra nok og bildet blir jo forværret.

Lettbetjent hjemmekinoreceiver med de seneste funksjonene! Yamaha RX-V465T

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når modellene med lokal blending (B8500 og B9000) kommer her til landet? Ser at i hvertfall B8500 er til salgs i "utlandet"...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mammut89
    nå er det nok....dritt lei av å google og tråle menyene og knote med receivern for å prøve å fikse input laggen.

jeg tror jeg bare går til innkjøp av en ny receiver som støtter justering av lip sync. noen andre forslag / erfaringer ?

lurer litt på om 0-240ms er nok for å synce. med game mode blir det jo litt forbedring i laggen men absolutt ikke bra nok og bildet blir jo forværret.

Lettbetjent hjemmekinoreceiver med de seneste funksjonene! Yamaha RX-V465T

jeg har aldri måttet over 100ms for å få bukt med input lag. dette kun til TV-titting.. Film og PS3 /Xbox360 står alt på 0ms i receiver.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalapenos
    Noen som vet når modellene med lokal blending (B8500 og B9000) kommer her til landet? Ser at i hvertfall B8500 er til salgs i "utlandet"...

samme lurer jeg på :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

WireLess ; domain Ping fail..

Ser at jeg ofte får Domain Ping feil når jeg skal sjekke status.
    Siste firmware er lagt til i går (8050 40-tommer)

Sliter bigtime med å få noe vettugt ut av DLNA. dersom den lar meg komme videre til "MediaPlay", og jeg velger Video, så får jeg feilmeldingen "Request cannot be completed"..of poff.
    Jeg bruker TwonkyMediaServer på Mac.
    Har knotet fælt en stund. Har t.o.m lastet ned twonky til PC. Installert det på PC, men den bruker fremdeles serveren som er på på min Mac.
    Slår jeg AV mac, får jeg ingen servere aktive i TwonkyMediaManager.
    Er nå tilbake på MAC, og har laget meg tre mapper, Video/Bilde/Musikk under "Shared" og sørget for at alle tre mapper (og de over) har lese/skrive rettigheter til alle.
    Har enda tilgode å se at dette her funker noe nevneverdig.
    Det skal dog ikke være SÅ knotete å sette opp, fordi da vil mannen i gata gi jamn ****
    Første issue er altså; TV er koblet wireless mot mitt trådløse nettverk. Jeg har en Airport Extreme satt opp. TV er connected mot mitt nett, og satt på "Auto".
    Når jeg kjører en nettverksstatus sjekk på TV, får jeg ofte feil på "domain ping"
    Må jeg endre noe domene i Routeren?
    Jeg har nett fra BKK/Lyse (Altibox), med Telseyrouter satt i bridget mode.
    Domene satt i router er "lyse.no"
    HELP!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har hørt fra Samsung kommer det ingen nye modeller på det norske markedet før neste år... Så jeg tror vi må se langt etter 8500 og 9000, hvertfall i år.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Etter det jeg har hørt fra Samsung kommer det ingen nye modeller på det norske markedet før neste år... Så jeg tror vi må se langt etter 8500 og 9000, hvertfall i år.
    Vet du om dette er noe som gjelder for hele Europa eller Norge spesifikt?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE40B7070 vs UE40B8050

Heisann !

Som tittelen sier, er det noen vesentlige forskjeller på disse to tv'ene?, billedmessig? Vet at 8050 har 200Hz og 7070 100Hz.
    Fint hvis noen som har erfaring med disse to kunne si litt om disse tv'ene, forskjellene, hvordan de er billedmessig, og hvordan disse tv'ene er ifht. lcd tv'n Samsung LE40A866.
    Er veldig nyskjerrig på disse såkalte LED tv'ene, men det jeg har lest går liksom fra det ene ytterpunktet til det andre ytterpunktet.

Takker for svar !

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1:1 pixelmapping over HDMI?

Noen her som har koblet en UE46B7070 til PC over HDMI? Jeg vurderer å kjøpe denne TVen og skal gjøre nettopp det og kunne tenke meg å høre om TVen støtter 1:1 pixelmapping slik at bildet blir skarpt og jeg slipper å styre med underscan osv..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Usikker igjen

Var innom en butikk idag hvor en 46" 7070 faktisk sto og spilte en normal DVD og ikke en Blueray av Transformers eller en animasjonsfilm. Jeg ble ganske satt ut av hvor dårlig bildet var.

Selgeren kunne ikke svare meg på hvordan de hadde stilt inn sakene med hensyn til oppskalering og slikt, men sa at det ihvertfall var en veldig dårlig DVD (Ocean's 12) i forhold til mye annet som fantes der ute. Jeg lurte selvfølgelig på hvorfor de da hadde valgt nettopp den DVDen som testfilm, men det kunne han ikke svare på, utover at det var noen ansatte som hadde syntes det var en veldig kul film.

Uansett... jeg ble usikker på om det i det hele tatt er noe poeng i å kjøpe en så stor LED-TV til å se DVD på. Jeg kan sikkert stille ting inn bedre enn på Siba, men uansett... det var utrolig dårlig kvalitet. Det så skikkelig piksellert ut og ting "svømte" når folk f.eks gjorde små hodebevegelser mens de pratet. Hadde jeg ikke visst det var en DVD, ville jeg sagt det var en 700mb DivX.

Usikker nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    Var innom en butikk idag hvor en 46" 7070 faktisk sto og spilte en normal DVD og ikke en Blueray av Transformers eller en animasjonsfilm. Jeg ble ganske satt ut av hvor dårlig bildet var.

Selgeren kunne ikke svare meg på hvordan de hadde stilt inn sakene med hensyn til oppskalering og slikt, men sa at det ihvertfall var en veldig dårlig DVD (Ocean's 12) i forhold til mye annet som fantes der ute. Jeg lurte selvfølgelig på hvorfor de da hadde valgt nettopp den DVDen som testfilm, men det kunne han ikke svare på, utover at det var noen ansatte som hadde syntes det var en veldig kul film.

Uansett... jeg ble usikker på om det i det hele tatt er noe poeng i å kjøpe en så stor LED-TV til å se DVD på. Jeg kan sikkert stille ting inn bedre enn på Siba, men uansett... det var utrolig dårlig kvalitet. Det så skikkelig piksellert ut og ting "svømte" når folk f.eks gjorde små hodebevegelser mens de pratet. Hadde jeg ikke visst det var en DVD, ville jeg sagt det var en 700mb DivX.

Usikker nå.
    Ganske sikkert at den sto i"butikk modus" å da blir ikke bildene noe særlig.. Men gamle dvder blir ikke særlig bra på store skjermer. De kan ikke trylle ut bedre utgangspunkt.

Men hvis du prøver å slå av ALLE hjelpemidler/bildebehandling å setter den på FILM så får du et mere realistisk utgangspunkt hva du kan forvente deg hjemme. Dynamisk og standard modusen er HELT håpløs å vurdere bilder utfra er min mening.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg er ny her og har lest litt rundt på forumet med interesse.

Har prøvd å google meg frem til noen gode brukerinnstillinger på Samsung 6000 (46") - men kanskje noen her ønsker å dele sine?

tilkobling er HTPC (hdmi) og Blue-Ray spiller (HDMI). Mest film & serier.

på forhånd takk!

mvh
    kjetilfb

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilfb
    Hei! Jeg er ny her og har lest litt rundt på forumet med interesse.

Har prøvd å google meg frem til noen gode brukerinnstillinger på Samsung 6000 (46") - men kanskje noen her ønsker å dele sine?

tilkobling er HTPC (hdmi) og Blue-Ray spiller (HDMI). Mest film & serier.

på forhånd takk!

mvh
    kjetilfb
    her er litt klipp og lim:

Da er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivisere auto-dimming helt i standar og film mode.. Dette gjøres i service menyen :

* Putt tv i standby mode. Brun fjernkontrollen og press : INFO så MENU så MUTE og så POWER.
    * Scroll ned til avansert og press 0000 på fjernkontrollen
    * Du vil se en boks med CE DIMMING i andre og tredje kolonne. Skroll dit og trykk enter.
    * Trykk på STANDAR eller FILM og gå så til venstre og velg PÅ eller AV.
    * Skru av og på tv'n

Da kan bli kvitt dette issue om man ønsker.

Pass på att alle dine settinger vil gå tilbake til default så de må settes på nytt

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Efter kalibrering
    Profil: Movie
    Backlight 3
    Contrast 95
    Brightness: 45
    Sharpness: 0
    Skarphed: 0
    Colour 50
    tint 50/50
    Black tone Fra
    Dynamic Contrast Fra (dersom du har veldig problem med "lyse skyer" frå kanten velge du lav her)
    Gamma 0
    Flesh tone 0
    Edge enhancement Fra
    Colour tone Warm2
    HDMI black level Normal
    100 Hz Motion Plus Fra

for gråskala:
    Modus: Film
    Gamma: 0 (default)
    Brightness / Kontrast: Default
    100Hz Motion Pluss: !!!OFF!!! (mulig noen liker denne funksjonen, men fy a meg som den ødelegger realismen i bildet!!)

R-kontrast: 20
    G-kontrast: 25
    B-kontrast: 21

R-økning: 48
    G-økning: 25
    B-økning: 0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk - jantoreg!

Er det jevnt over anbefalt å skru av auto-dimming?

mvh
    kjetilfb

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du om dette er noe som gjelder for hele Europa eller Norge spesifikt?
    Hvertfall norden, men jeg tror også resten av europa.

Kanskje vi får en vassere modell på nyåret? :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ue46b7050wwxxe

Hei,

Planlegger å kjøpe en UE46B7050. Får kjøpt den gunstig gjennom jobben, men den jeg kan få kjøpt er merket: UE46B7050WWXXE. Er ikke dette "norsk" versjon? Ser at de som selges f.eks. på Elkjøp er merket UE46B7050XXE (altså uten WW). Noen som vet om det er noen forskjeller på disse tv'ene? Evt. om det vil ha noe å si for meg, og mine forbrukerrettigheter?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilfb
    Mange takk - jantoreg!

Er det jevnt over anbefalt å skru av auto-dimming?

mvh
    kjetilfb
    Jeg skrudde det først helt av, men ble plaget av lys fra sidene, så har nå satt til lav og er fornøyd med det...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på bildet på modellene med 200hz kontra 100hz? Kommer modellen med fult led baklys til Norge?

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjølnerdomen
    Hei,

Planlegger å kjøpe en UE46B7050. Får kjøpt den gunstig gjennom jobben, men den jeg kan få kjøpt er merket: UE46B7050WWXXE. Er ikke dette "norsk" versjon? Ser at de som selges f.eks. på Elkjøp er merket UE46B7050XXE (altså uten WW). Noen som vet om det er noen forskjeller på disse tv'ene? Evt. om det vil ha noe å si for meg, og mine forbrukerrettigheter?
    Ser at MPX har modeller med den betegnelsen og de oppgir i tillegg at det er norsk modell.

Har sett noen som har -SM på slutten i tillegg; noen som vet hva det står for?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung siger, at B8500 ikke er planlagt til Skandinavien.

Side 50 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •