Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1374
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KAM74
    LED funksjonen gir etter min erfaring et veldig godt kontrastbilde og sortnivå. Videre sylskarpt ved HD visning. Sammenlignet med de fleste vanlige LCD skjermene er det et langt skritt fremover og er etter min mening den klare arvtageren etter den "gamle" platsma teknologien...

Alikevel har japaneserne overdimensjonert fargebehandlingen og kontrasten fra fabrikken og Samsung har avanserte justeringsmuligheter... Det stiller krav til brukeren får å kalibrere bildet til noe mer naturlig. Her sliter jeg og lurer på om noen har tips.

Har stilt inn farge 40 - kontrast 64 - bakgrunnsbelysning 4. stuen min er godt belyst...

Min klare anbefaling er å ha måle apperat for hånden å justere. En må justere både fargerommet og grå balansen som er ganske mye utenfor det optimale. Dette er vanskelig å gjøre uten måleutstyr.De har et klart "blå" skjær i seg. Film er det beste utgangspunktet. Varm2 som regel.

Newcomer KAM74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Min klare anbefaling er å ha måle apperat for hånden å justere. En må justere både fargerommet og grå balansen som er ganske mye utenfor det optimale. Dette er vanskelig å gjøre uten måleutstyr.De har et klart "blå" skjær i seg. Film er det beste utgangspunktet. Varm2 som regel.
    Ja det er jeg enig i, kjøpte en HD DVD av HIFI klubben og var ikke oppmerksom under kjøpet, jeg har da ikke noe som støtter HD DVD! Kun Blue Ray og vanlig DVD...

Jeg har for øvrig som generelt grunnprinsipp å tone japsene ned for å danne et mest mulig naturllig bilde....

M

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DTV-Via kabelnett.

Hei

Når det gjelder tids soner oppdaget jeg at programmene ikke henger med når jeg bruker guide eller info knappen på kontrolleren. Grunnen er at vi har stilt kl. 1.time tilbake og er nå i GMT+1. Når jeg skal søke etter digitale kilder må vi sette den til Finsk for å kunne motta disse kanalene via kabelnettet.

Det kjedelige er jo at Finland bruker GMT+2 hele året, så da blir det feil info tidsmessig på guide og info knappene noe som jeg synes er veldig nyttige funsjoner!

Så da er det vel ikke mulig å få riktig info fra DTV før til sommeren igjenn?
    Har en 46" B7070.

:-?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei alle sammen..

Kjøpte meg en 46" 8050 for noen uker siden, men det er en ting jeg ikke blir klok på.
    Jeg bruker en WD Passport som det ligger endel HD filmer/klipp på og bilde er det ingenting å si på, men den klager på lydcodec´en på de aller fleste filmene jeg prøver å kjøre.
    Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre eller er det bare å vente på en firmware-oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saturnia
    Hei alle sammen..

Kjøpte meg en 46" 8050 for noen uker siden, men det er en ting jeg ikke blir klok på.
    Jeg bruker en WD Passport som det ligger endel HD filmer/klipp på og bilde er det ingenting å si på, men den klager på lydcodec´en på de aller fleste filmene jeg prøver å kjøre.
    Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre eller er det bare å vente på en firmware-oppdatering?
    Det er ikke støtte for DTS så du må eventuelt konvertere lyden til f.eks ac3. PopCorn MKV AudioConverter gjør den jobben enkelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegreier..

Sliter med å finne en versjon som funker på OSX, men det dukker vel opp.

Takker for hjelpen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som noen sikkert har fått med seg tv'en min inne til service pga clouding/flashlight og input-lag. Vet ikke hva som forårsaker input-lag, men håper det også kan ha med selve lcd panelet å gjøre.

Tv'en jeg eier er:
    Model Code: ue46b7050wwxxe
    Version: bn02

Nå har det blitt bestilt opp et panel med følgende produktnummer: BN07-00735A

Er det noen som har kjennskap til de forskjellige lcd panelen?
    S(Samsung)
    A(AUO)
    C(CMO)

Dette setter enkelte synonymt med (S)uper, (A)verage og (C)rap.

Lurer på når jeg kan finne ut hva slags panel jeg denne gangen får. Skal visstnok utifra versjonsnummeret på tv'en kunne se hva hvilket panel man har eller skulle ha hatt. Siden min versjon på tv'en begynte med "bn" forstår jeg ikke riktig dette. Det skulle gå å se om man hadde S, A eller C utefra hva versjonen begynte på.

Håper mine problemer løser seg med nytt panel, men på store flotte internett har jeg også sett bilder av en som fikk byttet til et minst like ille panel. Håper i mitt tilfelle service verkstedet har kontroll og bestilte det beste panelet om de har muligheten til det.

Jeg har funnet info rundt forskjellige paneler i bl.a. denne forum tråden:
    Samsung S, A, C Panel Differences: 2009 LCD Line-Up - AVS Forum

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser her at en del har oppgradert 6000-serien sin til 7000-serie. Går det an? Har bladd fram og tilbake i denne tråden en hel del nå, uten å finne ut hvordan man gjør det. Er det noen som gidder å gi meg en oppskrift på hvordan man gjør det? Har søkt en del på google etter det uten hell, men er mulig at det er jeg som er drit dårlig til å søke...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Sitat:
    Opprinnelig skrevet av terjeg
    Denne tråden(Samsung LED tv: Firmware change 6000 in 7000 possible? - AVForums.com) beskriver hvordan man kan gjøre om B60XX til B70XX. Slik kan man bl.a. spiller av filmer fra USB. Noen som har prøvd dette?

Jepp, måtte prøve. Kan bekrefte at det virker! La inn en avi-film på en minnepinne, spiller av som bare det!

(SS)
    På side 44 om du har like mange poster pr side som meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Økende priser

En viss enorm kjøleskapforhandler hadde 46" 7070 og 7050 til 15.990 på nettbutikken frem til idag hvor prisen spratt opp til en mere normal 18.990.

Noen teorier om hvorfor det var så billig en stund? Har ikke lest noe om kampanjer. Komplett hadde den til 16.995 fram til idag også hvor den plutselig øket til 18.990

Newcomer Ghostman1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    På side 44 om du har like mange poster pr side som meg.
    Takk skal du ha8)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rosinante
    En viss enorm kjøleskapforhandler hadde 46" 7070 og 7050 til 15.990 på nettbutikken frem til idag hvor prisen spratt opp til en mere normal 18.990.

Noen teorier om hvorfor det var så billig en stund? Har ikke lest noe om kampanjer. Komplett hadde den til 16.995 fram til idag også hvor den plutselig øket til 18.990
    Tror priskrigen er over for nå... De er rett og slett presset til der det gjør vondt for bedriften... Kanskje derfor de er satt opp igjen?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    Jeg har som noen sikkert har fått med seg tv'en min inne til service pga clouding/flashlight og input-lag. Vet ikke hva som forårsaker input-lag, men håper det også kan ha med selve lcd panelet å gjøre.

Tv'en jeg eier er:
    Model Code: ue46b7050wwxxe
    Version: bn02

Nå har det blitt bestilt opp et panel med følgende produktnummer: BN07-00735A

Er det noen som har kjennskap til de forskjellige lcd panelen?
    S(Samsung)
    A(AUO)
    C(CMO)

Dette setter enkelte synonymt med (S)uper, (A)verage og (C)rap.

Lurer på når jeg kan finne ut hva slags panel jeg denne gangen får. Skal visstnok utifra versjonsnummeret på tv'en kunne se hva hvilket panel man har eller skulle ha hatt. Siden min versjon på tv'en begynte med "bn" forstår jeg ikke riktig dette. Det skulle gå å se om man hadde S, A eller C utefra hva versjonen begynte på.

Håper mine problemer løser seg med nytt panel, men på store flotte internett har jeg også sett bilder av en som fikk byttet til et minst like ille panel. Håper i mitt tilfelle service verkstedet har kontroll og bestilte det beste panelet om de har muligheten til det.

Jeg har funnet info rundt forskjellige paneler i bl.a. denne forum tråden:
    Samsung S, A, C Panel Differences: 2009 LCD Line-Up - AVS Forum

som du ser i listen har alle 7000 modellene kun paneler fra samsung (SPVA) om du har A eller B spiller ingen rolle (de benytter samme delenummer) så ikke tenk på det. Cloudingen er nok uavhengig av panelet , det er vel bare flaks om å gjøre.

UE40B70x0WW BN07-00700B LTF400HF08
    UE40B70x0WW BN07-00734A
    UE46B70x0WW BN07-00701B LTF460HF08
    UE46B70x0WW BN07-00735A
    UE55B7000WW BN07-00702B LTF550HF04
    UE55B7000WW BN07-00736A

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje de skal ha de på supertilbud i helgen? Da må de jo sette de opp før de kan kjøres på tilbud igjen.

Dessuten er jo nå da 8050 et bedre kjøp enn 7070.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var hos nevnte kjøleskapforhandler i går, og fikk beskjed om at det var Samsung som hadde kjørt en kampanje, og at det var grunnen til at prisen var så lav.

Ser forøvrig at prisen på 7050 og 8050 nå er den samme. Så løp og kjøp 8050 :-D

I tillegg åpner det en ny Elkjøp Megastore på Ullevål stadion i november, ikke umulig at det blir noen gode tilbud da...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8050

Ser man det... da blir det vel en 8050, ser det ut som. Hadde tenkt å holde meg littegrann lavere i prisklasse, men hva kan en stakkar gjøre når tv-gudene vil noe annet.

Takk for tipset!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og samme kjøleskapsleverandør har "crazy days" på nettet der de selger UE55B7070XXE/UE55B7050XXE for 23.995,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

8050 og DLNA..wireless..skal det funke?

Heisann godtfolk.
    Nettopp blitt medlem her, og ønsker feedback på mitt problem.
    Nylig kjøpt en 8050 40-tommer. Har Airport Extreme, en macbook pro samt en Barebone (digimatrix), med XP PRo SP3.

Jeg har prøvd febrilsk å få DLNA til å virke, og har idag klart å få kontakt med Mac og TV.
    MacBook har Twonky installert (trial foreløpig inntil jeg ser om dette har noe for seg), samt jeg har en 1TB WD disk koblet til Airport Extreme via USB.
    Når jeg velger "video" på TV´n, så får jeg listet opp alle filmene i satt mappe (i twonky).
    Når jeg så velger en film..skjer der null og nada.. den står og "loading"..men skjer aldri noe mer.
    Har dette noe for seg? Er det jeg som er på bærtur?
    Jeg har også testet med å spille en videofil som ligger lokalt på MacBook.

Halve vitsen med at jeg kjøpte wireless-donglen var å kunne gjøre dette her..
    Litt skuffet når det virker som den ikke klarer streame noenting.
    all hjelp mottas med takk!

mvh
    Mathias

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du forsøkt å oppgradere firmware? Ser at det kom ny i går.

Bestilte en 55B7070 i dag. Nå er det bare å vente på postmannen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg oppgradert til ny firmware og må si at både SD og HD kvaliteten ble dårligere. input laggen ble ikke bedre heller, det må være minimalt i tilfelle.

Side 49 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •