Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    Jeg har lest litt rundt omkring og tror input lag på f.eks xbox 360 kan skyldes bruk av hdmi og det ikke er input-lag ved bruk av component kabel. Skal teste det når jeg kommer hjem i dag. Hvis jeg rekker skal jeg også teste med en vga kabel.

Fint med tilbakemelding om noen har merket forskjell på hdmi/component/vga.
    Jeg testet med komponent kabel i går og det var ikke noe bedre. Når jeg snurret rundt og rundt i Gears of War føltes det i grunn bare enda verre. Fargene ble på en måte dratt utover som gjorde bildet bare mer utydelig enn ved bruk av hdmi. Input-lag'en ble som tidligere bedre med 100hz av og helt ok med game-mode på. Fargene ble dog litt mer korrekte med komponent, så jeg får justere fargene litt mer senere når jeg benytter hdmi.

Håper jeg får byttet hele tv'en og en vakker dag sitter med en tv uten input-lag og så mye clouding/flashlight.

I går så jeg filmen Skjult og det er ikke noe gøy med så mye flashlight spesielt fra hjørnene. Svarte bilder blir "grått" langt inn på skjermen og tillegg har jeg noen lysflekker også inne på skjermen. Dette var i tillegg film-modus med dynamisk kontrast på lav. Jeg bruker tv'en mest til konsollspilling og blir da pga input-lag tvunget til å bruke game-mode hvor feilene bare blir enda tydligere.

Hadde jeg bare visst det jeg vet nå hadde jeg aldri kjøpt tv'en uten å testet den først.

Her er forøvrig modelkoden og versjonen. For alt jeg vet er kanskje input-lag bare et problem på visse modeller og versjoner.

modelkode ue46b7050wwxxe
    version bn02

Når det gjelder serviceteknikeren skulle det ta 2-3 dager og det er den tredje dagen nå. Faktisk ringte det en fra Dalens Elektronikkservice nå, så jeg ble gledelig overrasket. Det kommer en å henter tv'en til mandagen, så da skjer det noe med saken.

Er forøvrig ikke videre imponert over Samsung supporten. Har også vært i kontakt med dem vedrørende en Omina HD mobil. Brukerene har ventet månedsvis på at det skulle komme ny offisell norsk firmware. Supporten kunne ikke hjelpe meg med mine to problemer og visste ikke når det kom ny firmware. Fikk beskjed om å levere telefonen på service, men heldigvis kom det ny firmware under en uke etter at jeg hadde pratet med dem. Avtalte også at dem skulle lage en sak og gi meg tilbakemelding etterhvert som dem hadde en løsning. Har enda ikke hørt noe fra dem og får sikkert aldri noen
    tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at B7070 har høy input lag?

Vurderer 55B7070 opp mot 52W5500, og ser at W5500 sliter med clouding. Om B7070 i tillegg har høy inputlag, må jeg kanksje se etter en annen skjerm igjen..

Newcomer Arkan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sovehest
    Er det slik at B7070 har høy input lag?

Vurderer 55B7070 opp mot 52W5500, og ser at W5500 sliter med clouding. Om B7070 i tillegg har høy inputlag, må jeg kanksje se etter en annen skjerm igjen..
    Hei,

Jeg spiller en del xbox 360 på en pioneer LX5090. Det jeg har erfart er at Pioneer'en er lynkjapp og viser en helt uniform bakgrunn (noe jeg er rimelig opptatt av da rommet mitt er meget svakt belyst av dimmere) + selve kvaliteten på bildet er bortimot det perfekte (har aldri trivdes med fargene hverken på lcd eller led). Du behøver heller ikke være redd for innbrenning. Har selv, ved uhell/glipp, gått fra skjermen i over en time satt til dashbordet på 360'en uten antydning til innbrenning. Det sier litt. Dvs. du får en skjerm med det beste fra begge verdener, uten ulempene fra noen av dem.

Mao, ut fra de hensyn du beskriver råder jeg deg til å snappe opp en Pioneer, om mulig, eller evt. gå for en annen høykvalitetsplasma fra Panasonic. Tror ikke du blir fornøyd før! Dette er vel og merke mine beskjede subjektive erfaringer, basert på noen skabbete års omganger med lcd, led og plasma

Mvh
    Sindre
    hifi og hjemmekino entusiast

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært borti en PV70 fra Panasonic, samt blitt anbefalt Kuro av flere kjente. Er godt fornøyd med bildet og respostiden på PV70'en. Ellers har jeg spilt en del på flere av LG sine modeller. Så vidt jeg har forstått er det større fare for input lag ved bruk av LED enn ellers for LCD.

"Problemet" til Plasma er i hovedsak varmen skjermen avgir i mitt tilfelle. Stuen er på 17-20m2, og 450W ovn på veggen kan bli i meste laget.

Ellers koster 55B7070 20 000, dog bare ut dagen. Pioneer koster vel litt mer med frakt, fot, høytalere osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter som jeg har skjønt har den en glossy skjerm på Samsung LED. Er det mye gjenskinn på denne TVen? Jeg vurderer å kjøpe inn til ei stue hvor det er mye vinduer og lurer på om sol og gjenskinn kan oppleves som en ulempe på denne TV-en. Noen som har erfaringer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sovehest
    Ellers koster 55B7070 20 000, dog bare ut dagen. Pioneer koster vel litt mer med frakt, fot, høytalere osv.
    Hvor koster den 20.000,-?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nattåpent på en expert i Åsane - Bergen.

Har lest litt rundt, og funnet ut at V5500/W5500 er bedre til mitt bruk. Samsung sine LED-skjermer sliter etter hva jeg har forstått, en del med input lag.
    Jeg får visst sette meg litt inn i Panasonic sin verden. Er det slik at Panasonic nå bruker Pioneer sine panel i nyere modeller? I så fall fra hvilken modell?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell i bildekvalitet mellom 6000, 7000 og 8000? Jeg mener ikke da 120Hz vs 200Hz og den type dill-dall, men rå kvalitetsforskjell på paneler etc. Kjøpte en 6050 for 2-3 uker siden, som hadde så synlig clouding at jeg ikke orket å ha den mer enn en dag. Er 8050 noe bedre?

Newcomer Radey sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Er det noen forskjell i bildekvalitet mellom 6000, 7000 og 8000? Jeg mener ikke da 120Hz vs 200Hz og den type dill-dall, men rå kvalitetsforskjell på paneler etc. Kjøpte en 6050 for 2-3 uker siden, som hadde så synlig clouding at jeg ikke orket å ha den mer enn en dag. Er 8050 noe bedre?
    Ikke som jeg vet. Er først 8500 og 9000 som har det av opplagte grunner... men de koster $4500 i utlandet eller mer...

Nå kioster ue55b7070 23990 igjen og blir aktuell.

JEG MÅ spørre folket som har en del erfaring med denne.
    HAR DEN plagsom edge led lys? Er det noe som virkelig er sårt med den til tv og film titting + litt xbox kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei tv eksperter.
    Tiden er inne for å bytte ut med gamle Samsung LCD 40" med en av disse nye LED 46" til Samsung.
    Har lest endel tester,etc av de forskjellige modellene men er ffortsatt ganske usikker på hvilken modell som passer best for meg.

Jeg bruker mest tv til PS3 og Xbox360, særlig fotballspill og endel fotballkamper fra PL både HD sendinger og vanlige.
    På min gamle LCD sliter jeg til tider med etterslep både i ekste fotballkamper og fotballkamper på min PS3.
    Er f.eks 8xxx modellen bedre på dette enn 7xxx serien siden den har 200mhz?
    Den nnye 9xxx serien som kommer, vil denne ha teknologi som passer bedre til mitt bruk eller holder en av dagens modeller?

Dere som har noen av disse modellene eller kjenner godt til dem, kan dere komme med litt veiledning?
    Prisen skiller jo 3-4k på 7 og 8 serien men om ytelsen er bedre til mitt bruk så bruker jeg gjerne de pengene.

Takker på forhånd for behjelpelige svar :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

usb formater

Hei jeg sitter og venter på 46b7070 , lurer litt på om erfaringerd med usb og x.264

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv kun prøvd diverse mkv-filer (1080p) via usb og det gikk fullstendig smertefritt.
    Usb-disken må også være FAT32 (korrekt meg om jeg tar feil her ).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Har selv kun prøvd diverse mkv-filer (1080p) via usb og det gikk fullstendig smertefritt.
    Usb-disken må også være FAT32 (korrekt meg om jeg tar feil her ).
    46b7070 støtter NTFS og leste jeg på et svensk forum , jeg tenkte å kjøpe en ekstern harddisk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mammut89
    46b7070 støtter NTFS og leste jeg på et svensk forum , jeg tenkte å kjøpe en ekstern harddisk.
    Tror jeg heller hadde kjøpt en Asrock NetTop ION 330, Intel Atom Dual Core 330, 2GB, 320GB, DVDRW, HDMI, Full HD, 26dB, Svart / MULTICOM. Mye mer moro enn bare en disk!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jau men har ikke så stort behov for den da har en laptop jeg kan koble til hvis det skulle være noe. holder med 500kr for en mer enn stor nok disk for min del.

Newcomer KAM74 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bildekalibrering LUE46B7070

LED funksjonen gir etter min erfaring et veldig godt kontrastbilde og sortnivå. Videre sylskarpt ved HD visning. Sammenlignet med de fleste vanlige LCD skjermene er det et langt skritt fremover og er etter min mening den klare arvtageren etter den "gamle" platsma teknologien...

Alikevel har japaneserne overdimensjonert fargebehandlingen og kontrasten fra fabrikken og Samsung har avanserte justeringsmuligheter... Det stiller krav til brukeren får å kalibrere bildet til noe mer naturlig. Her sliter jeg og lurer på om noen har tips.

Har stilt inn farge 40 - kontrast 64 - bakgrunnsbelysning 4. stuen min er godt belyst...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    Etter som jeg har skjønt har den en glossy skjerm på Samsung LED. Er det mye gjenskinn på denne TVen? Jeg vurderer å kjøpe inn til ei stue hvor det er mye vinduer og lurer på om sol og gjenskinn kan oppleves som en ulempe på denne TV-en. Noen som har erfaringer?
    Jeg prøver igjen: Jeg vurderer å kjøpe en 46EU6050, men er litt bekymret for refleksjon fra vinduer og lys. Er det mye refleksjon på LED-tvene til Samsung, feks i forhold til glossy plasmaskjermer?

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikkje masse, men litt....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne annet enn at refleksjonsnivået vil være rimelig likt. Argumentet med at LCD er best i lyse rom vil vel da også svinne litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen forskjell i input lag mellom 60xx, 70xx og 80xx-serien?

Side 48 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •