Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

8050

Da var omsider min 46' 8050 på plass

Fikk den siden min 3 år gamle 37' LG tok kvelden.
    Kjempeflaks og TAKK til Lefdal fr.stad for suveren service som lot meg få igjen hele summen jeg betalte for 3 år siden

Lurer litt på innstillingene til 8050. Lys styrke, kontrast osv.

Noen som har fått den lille kontrollen til å fungere? Batteri satt i og lukket ordentlig igjen.

Takk for alle svar.
    Lie

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har bilder av UE55B7070 montert på vegg?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gulle
    Tenkte å kjøpe Samsung UE46B8050 å vil gjerne ha denne opp på veggen med et svingbart veggfeste. Sliter med å finne noe sånt. Noen som har tips om hvor jeg kan finne ett feste som kan brukes til denne TV?

Mvh

Gulle
    Ser at Lava kommer med et nytt motorisert svingbart veggfeste Komplett.no - Lava mMotion motorisert veggfeste i november. Ser relativt tynt ut, men har ikke funnet noe data på hvor mye det faktisk bygges ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Ser at Lava kommer med et nytt motorisert svingbart veggfeste Komplett.no - Lava mMotion motorisert veggfeste i november. Ser relativt tynt ut, men har ikke funnet noe data på hvor mye det faktisk bygges ut.

Takker for svar. Så det festet der vil jeg kunne bruke på LED TVn jeg har tenkt å kjøpe?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gulle
    Takker for svar. Så det festet der vil jeg kunne bruke på LED TVn jeg har tenkt å kjøpe?
    Jeg synes det festet så litt rart ut, klarer ikke i min villeste fantasi se at det er vribart og motorisert.

Du kan kanskje se på denne:
    Elkjøp - Omnimount veggfeste

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Jeg synes det festet så litt rart ut, klarer ikke i min villeste fantasi se at det er vribart og motorisert.
    Se denne: YouTube - mMotion Swing Large - Swedish innovation - remote controlled wallmount for any brand and size of TV!

Tror den er såpass fleksibel at den passer de fleste tv-er.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WTF, kan den bare svinge TV-en mot venstre?

Så ut som ett rart produkt i mine øyne.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og da dekker de jo 50% av markedet. Er det noen som trenger å svinge til høyre????

Tror nesten du må utfordre fantasien din litt til. Tenk deg at man kan snu stativet opp/ned. Alternativt kan skjermen festes på begge sidene. Resultatet blir det samme: Et stativ som kan svinge begge veier...

Jeg tror jeg skal kjøpe en 32" 6050 til soverommet med et lava-stativ. Skjermen står da helt inntil veggen når den ikke er i bruk og kan svinges 90 grader ut automatisk når den er i bruk. Synes det ser bra ut jeg....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og da dekker de jo 50% av markedet. Er det noen som trenger å svinge til høyre????

Tror nesten du må utfordre fantasien din litt til. Tenk deg at man kan snu stativet opp/ned. Alternativt kan skjermen festes på begge sidene. Resultatet blir det samme: Et stativ som kan svinge begge veier...

Jeg tror jeg skal kjøpe en 32" 6050 til soverommet med et lava-stativ. Skjermen står da helt inntil veggen når den ikke er i bruk og kan svinges 90 grader ut automatisk når den er i bruk. Synes det ser bra ut jeg....
    Hehe, venstre eller høyre... den kan jo uansett kun vendes mot en side. Trodde ikke det fantes slike jallastativ og jeg tror heller ikke det er noe slikt han er ute etter.

Legger ut bilde av mitt eget stativ.... har valgt å skru stativet på ett TV-bord med stativ for oppheng. Veggfestet mitt tilater vinkling opp til 90 grader begge veier, man kan også dra TV-en fremover og flytte den sideveis mens TV-en fremdeles holder seg parallelt med bakfestet.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevde noke litt rart i går når eg såg 71 grader nord.

Det rulla tekst horisontalt oppe eller nede på skjermen(hugsa ikkje heilt) og den rulla greit til vanlig, men når det blei store panoreringar så stoppa teksten opp litt. Dette skjedde fleire gonger. Andre som har opplevd dette? Virka som det blei for masse for skjermen på ein gang. Merkelig egentlig....

Altibox
    HDMI
    UE55B7070

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule

Det rulla tekst horisontalt oppe eller nede på skjermen(hugsa ikkje heilt) og den rulla greit til vanlig, men når det blei store panoreringar så stoppa teksten opp litt. Dette skjedde fleire gonger. Andre som har opplevd dette? Virka som det blei for masse for skjermen på ein gang. Merkelig egentlig....

Altibox
    HDMI
    UE55B7070
    Så det samme på Altibox og merket ingen ting spesielt, borsett fra slitne folk
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok.

Er litt redd for at det er noke som ikkje heilt stemmer med tv'en min. Men men...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule

Altibox
    HDMI
    UE55B7070
    Det er nok ikke TV-en men AltiBoxen, henger seg jo litt av og til.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, venstre eller høyre... den kan jo uansett kun vendes mot en side. Trodde ikke det fantes slike jallastativ og jeg tror heller ikke det er noe slikt han er ute etter.

Legger ut bilde av mitt eget stativ.... har valgt å skru stativet på ett TV-bord med stativ for oppheng. Veggfestet mitt tilater vinkling opp til 90 grader begge veier, man kan også dra TV-en fremover og flytte den sideveis mens TV-en fremdeles holder seg parallelt med bakfestet.

Så bra ut det der. Hva for ett veggfeste er det du har da?

Mvh
    Gulle

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Irriterende lyd fra B6000

Kjøpte nettopp UE32B6000 for å ha på soverommet. Oppdaget til min forskrekkelse at det kommer en irriterende lyd fra tven. Lurer på om den kommer fra strømforsyningen eller en vifte inni tven. Slags brummende lyd. Kan minne om harddisk scanning. Lyden varierer i styrke, og kan være helt stille noen sekunder.

Hvordan er tvene til dere andre? Helt stille? Lurer på om jeg skal bruke angrefrist eller feilmelde tven. Foreløpig er jeg fornøyd med alt annet.

Fikk "oppgradert" tven til B7000 slik at jeg kan spille filmklipp. Det var jo strålende.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg og hadde denne lyden. Og veit du kva den kom i frå? Dimmarane til spotane i taket.
    Tv'en er ekstremt følsom for dette.(Mein enn andre???) Dess meir spotane er dimma til høgare blir summinga. Så løysinga er kanskje å kjøpe eit slags straumfilter for meg. Sjekk ut om det kan vere dette som er problemet hos deg og. Dimmarar har lett for å lage masse støy på strømkursen.

Det er nok ikke TV-en men AltiBoxen, henger seg jo litt av og til.
    Ja det er nok kanskje det. Får satse på det. Lånte ein rikstvtuner og prøvde å sammenligne, men jævla rikstv har ikkje god nok dekning her....

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går også med planer om å kjøpe 32B6000 til soverommet. Ble litt skeptisk når jeg leste denne posten. Har også spotter i taket, men disse er dimmet i bryteren og ikke i selve spotten. Tror ikke det skal by på problemer, men greit å være obs på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke dimmer på rommet der tven står, og det er like ille om lyset er av. men jeg kan jo prøve å sette tven nær et lys med dimmer for å se om problemet blir verrre. Får sjekke det når jeg kommer hjem

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    tror det er noe feil med Tven din, har en 46B6000 selv og den ser ikke sånn ut i Game Mode, ikke uten heller.
    har heller ikke noe innput lag når jeg spiller (bruker ikke game mode eller 100hz) på xbox 360 eller PS3 (alt koblet til en Onkyo SR-TX507 med HDMI) xbox 360 med component.
    Jeg har lest litt rundt omkring og tror input lag på f.eks xbox 360 kan skyldes bruk av hdmi og det ikke er input-lag ved bruk av component kabel. Skal teste det når jeg kommer hjem i dag. Hvis jeg rekker skal jeg også teste med en vga kabel.

Fint med tilbakemelding om noen har merket forskjell på hdmi/component/vga.

Skal forøvrig omsider komme en servicekar hjem til meg for å teste eller ta med tv'en min for testing vedrørende problemer med clouding/flashlight. Spent på å se hvordan det går og om jeg eventuelt sitter igjen med regningen for dette som Samsung "truer" med.

I følge dem har de retningslinjer som sier at all clouding er godtatt, så føler meg ikke helt trygg på hvordan dette går. Personlig synes jeg at dem helt klart har brutt sin opplysningsplikt for vesentlige feil og mangler på produktet da jeg kjøpte tv'en. For meg holder det ikke med at dem bare kan si at jeg skal sette på lyset i stua når jeg skal bruke tv'en.

Her er noe av det som sto i den første e-posten fra dem:
    Vi har retningslinjer som sier at all clouding er godtagbar,men dine
    bilder er nå videresendt til hovedkontoret for å se om det er
    akseptabelt.

I går ringte jeg og purret på saken siden det hadde gått over to uker uten at jeg hadde fått noen ny tilbakemelding. Dem fant ikke da den andre e-posten jeg hadde sendt til dem for noen dager siden. Ble uansett tilslutt avtalt at dem skulle sende en servicetekniker hjem til meg for å undersøke tv'en.

Litt senere i går etter at jeg hadde pratet med dem fikk jeg svar på e-posten som dem tidligere ikke klarte å finne. Hadde i denne e-posten skrevet at jeg ville levere tv'en på service på utsalgsstedet om jeg ikke hørte noe fra dem. Igjen fikk jeg "trusler" om å måtte betale for feilsøking på tv'en om dem ikke fant feil på den. Dette selv om dem tidligere har fått bilder som de skulle sende videre til hovedkontoret for å få vurdert om var akseptable. Føler helt klart at dem stiller urimelige krav til meg som forbruker.

Dette er kun service som kan checka, du får gjerne sendaden på service
    så dem får checka upp den er det så att dom ikke finnernoe feil på tvn
    kan du få en undersøkningsavgift.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjell på 7000 og 8000 serien...

Har lest gjennom tråden sånn nogenlunde, men lurer fortsatt på en ting:
    Er det verdt å bruker 3000-4000 kroner mer på å gå fra 7000 til 8000 serien? Planlegger å kjøpe en 46" tommer, og vil ha den beste Samsungen, men jeg trenger ikke specs som aldri blir brukt allikevel! Har lest at en del er skeptiske til 200Hz, så spørsmålet mitt er: hva anbefaler folket her inne? 80XX til 19-20.000, eller 70XX til ca 16.000,-

Jeg vet at den (sannsynligvis) beste tv'en for øyeblikket er Philips LED'en, men den falt ikke i smak designmessig hos fruen - derfor blir det Samsungen 8)

Side 47 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •