Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TheOnly
    Har kjøpt UE46B6050 til hovedstua dvs til kona. Er det noen som vet hvor langt man kan sitte ut til siden av midten på ca 4 meters avstand, før bildet bildekvaliteten avtar?
    Så langt til siden at du slipper å bekymre deg.

Tester på TV-en min som er samme modell som din, når jeg ser nesten heeelt fra siden ser jeg knapt forandring i fargene og klarer fint å lese tekst.

Så hvis du ser TV på 4 meter tipper jeg du ikke kommer langt nok til siden til at du synes bildet blir betydelig dårligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Takk for svar Bols! Vet du om det er vanlig at medieavspillere justerer dette automatisk? Eller bør jeg før hver eneste film/serie jeg ser gjøre research for å finne korrekt frekvens?
    Mediaportal (som jeg bruker) kan i alle fall enkelt settes opp til å bytte automatisk.
    Evt. finnes det script-støtte som gjør at programmet Reclock kan gjøre det samme for en hvilken som helst medieavspiller, men dette er dessverre ganske vanskelig å få satt opp riktig. Reclock og MPC-HC er jo ellers en veldig bra kombinasjon.

EDIT: finnes plugin for WMC, men velger ikke automatisk: Vista Refresh Rate Changer - Australian Media Center Community

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Så langt til siden at du slipper å bekymre deg.

Tester på TV-en min som er samme modell som din, når jeg ser nesten heeelt fra siden ser jeg knapt forandring i fargene og klarer fint å lese tekst.

Så hvis du ser TV på 4 meter tipper jeg du ikke kommer langt nok til siden til at du synes bildet blir betydelig dårligere.
    Takk for svaret, høres bra ut.
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE46B6000

Kjøpte meg i går denne TV'en (Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Samsung - LED-TV 40"-49" - Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital).
    Kommer til å bruke den mest med Playstation 3, bare prøvd den med PS3 ennå, og lurte på en ting..

Da jeg er i PS-menyen, spretter det opp "1920x1080". Men så fort jeg går inn på et spill (prøvd Uncharted, GTA og noen demoer), så endres det til 1280x720!

Da jeg avslutter spill og kommer tilbake til menyen igjen - vips, 1920x1080 igjen.

Bildet ser egentlig veldig bra ut i spill, syns jeg, bare stusset litt på at det står "1280x720".

(Det skal riktignok sies at jeg ikke akkurat er verken veldig kresen eller har noe "trent" øye, da)

Dessuten så oppdaget jeg akkurat at videoene jeg har lastet ned (Trailere og sånt), som det står skal være i 720p, står oppgitt til en oppløsning på 1280x720 under "Informasjon" på klippet. Har stusset på dette også :?

Video lastet ned i 1080p, står det derimot 1920x1080 på!

Har heller ikke funnet noe av instillinger på TV'en som kan endre på dette (om det er det, do tell?! )

Er ikke 720p = 1366x768 (eller noe sånt), da?! Eller er jeg helt på jordet, nå? (Har nemmelig vært der før 8) )

Håper noen kan hjelpe en stakkar?

Mvh

Bever..

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av beverpower
    Kjøpte meg i går denne TV'en (Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Samsung - LED-TV 40"-49" - Samsung UE46B6000 (6050) 46" LED LCD-TV - Netshop.no - pc data foto minne digital).
    Kommer til å bruke den mest med Playstation 3, bare prøvd den med PS3 ennå, og lurte på en ting..

Da jeg er i PS-menyen, spretter det opp "1920x1080". Men så fort jeg går inn på et spill (prøvd Uncharted, GTA og noen demoer), så endres det til 1280x720!

Da jeg avslutter spill og kommer tilbake til menyen igjen - vips, 1920x1080 igjen.

Bildet ser egentlig veldig bra ut i spill, syns jeg, bare stusset litt på at det står "1280x720".

(Det skal riktignok sies at jeg ikke akkurat er verken veldig kresen eller har noe "trent" øye, da)

Dessuten så oppdaget jeg akkurat at videoene jeg har lastet ned (Trailere og sånt), som det står skal være i 720p, står oppgitt til en oppløsning på 1280x720 under "Informasjon" på klippet. Har stusset på dette også :?

Video lastet ned i 1080p, står det derimot 1920x1080 på!

Har heller ikke funnet noe av instillinger på TV'en som kan endre på dette (om det er det, do tell?! )

Er ikke 720p = 1366x768 (eller noe sånt), da?! Eller er jeg helt på jordet, nå? (Har nemmelig vært der før 8) )

Håper noen kan hjelpe en stakkar?

Mvh

Bever..

Når du laster ned film i 720p blir selvfølgelig bare 720p vis på skjermen.
    Nesten alle spill til PS3 er i 720p (les bakpå spill-coveret)
    Alt er som normalt!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 720p er 1280x720?! Trodde HD-ready, som man så fint reklamerer for, da TV'en ikke er full-HD, var 1366x ****, jeg?! Og da at "HD-ready" var 720p.

Vet at spillene jeg har spilt bare er i 720p, men forskjellen på det og 1080p er vel ikke 1280x720 - 1920x1080, eller?

Forklar meg gjerne disse forskjellige oppløsningene, for for meg høres 1280x720 så lite ut, da jeg har den "lave" oppløsningen på min gamle laptop, liksom..

Ikke så lærd som dere jeg vettu

Takk for svar, forresten..

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så 720p er 1280x720?! Trodde HD-ready, som man så fint reklamerer for, da TV'en ikke er full-HD, var 1366x ****, jeg?! Og da at "HD-ready" var 720p.

Vet at spillene jeg har spilt bare er i 720p, men forskjellen på det og 1080p er vel ikke 1280x720 - 1920x1080, eller?

Forklar meg gjerne disse forskjellige oppløsningene, for for meg høres 1280x720 så lite ut, da jeg har den "lave" oppløsningen på min gamle laptop, liksom..

Ikke så lærd som dere jeg vettu

Takk for svar, forresten..
    HD ready - Wikipedia, the free encyclopedia

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret på mye finnes via Google:
    720p - Wikipedia, the free encyclopedia
    1080p - Wikipedia, the free encyclopedia

edit. fikest feil i lenke

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg som har tullet hele tiden, da jeg fra dag 1 (ikke spør meg hvorfor) har trodd noe annet enn det jeg nå leser. Har derfor ikke tatt meg bryet og lest mer om HD på feks på wikipedia, nettop fordi jeg trodde jeg kunne det, hehe!

Men der ser dere, jeg har vært feilinformert fra starten av - ikke rart jeg ble overrasket da jeg så oppløsningen på 720p, da 8)

Takk for at dere opplyste meg!

Har uansett, i mellomtiden, fikset litt på bildeinstillingene på TV'en, og jeg må bare få sagt.. Makan til flott bilde!! Har nå også sett 1080p på skjermen, til og med scart. Og selv selv sistnevnte var bra (bruker ikke scart, egentlig, måtte bare prøve)!

Flott TV, og flott forum :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rar "skjelving"

Har hatt TV'en min et par uker nå (6050), og blir mer og mer fornøyd, men en ting er litt rart. Ved begynnelsen av rulletekst eller overgang til et nytt bilde med mye bevegelse, "rister" det som er i bevegelse ett sekund, før bildet blir rolig igjen. Noen som vet hva jeg mener og som har opplevd det samme?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er nevnt tidligere men for kalibrering ville jeg også testet ut LCD monitor test images

Har en kamerat som bruker den mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skjelvingen lurer jeg også på. Har opplevd det endel ganger selv.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her...

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel denne "intelligence frame creation" biten (eller 100 Hz Motion Plus) som skurrer litt.. denne kan endres mellom variantene; "klar", "jevn" og "egendefinert" i bildemenyen på tv'en. Hvis den settes på "jevn" skal du nok merke at det blir noe bedre

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg som har tullet hele tiden, da jeg fra dag 1 (ikke spør meg hvorfor) har trodd noe annet enn det jeg nå leser. Har derfor ikke tatt meg bryet og lest mer om HD på feks på wikipedia, nettop fordi jeg trodde jeg kunne det, hehe!

Men der ser dere, jeg har vært feilinformert fra starten av - ikke rart jeg ble overrasket da jeg så oppløsningen på 720p, da 8)

Takk for at dere opplyste meg!

Har uansett, i mellomtiden, fikset litt på bildeinstillingene på TV'en, og jeg må bare få sagt.. Makan til flott bilde!! Har nå også sett 1080p på skjermen, til og med scart. Og selv selv sistnevnte var bra (bruker ikke scart, egentlig, måtte bare prøve)!

Flott TV, og flott forum :-D
    Tven bytter automatisk til den native oppløsningen kilden din har.
    på PS3 kan du sette på oppskalering, og da vil den prøve å kjøre det den kan i 1080p
    men dessverre kan ikke PS3 oppskalere alle spill, f.eks Uncharted er 720p
    og kan ikke oppskaleres til 1080p, det er egentlig helt greit, da det er mye bedere å kjøre den native oppløsningen til kilden.

Xbox 360 derimot oppskalerer alt til 1080p

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE-40B7050XXE her (7050=Rød ramme).

Må si jeg er heldig. Har lest så mye om "clouding" på Hembio.se at man kan bli skremt av det. Her er det ingen clouding; det er ganske så svart. Ei heller hyling fra strømforsyning. Og jeg har et ekte Samsung "native" panel i henhold til serienummeret (begynner med BAD). BAD

Jaggu godt å samle alt i TV`en. Nå er jeg kvitt 1 stk RiksTV boks (har CAM rett i TV), og 1 stk Pioneer DVD (som jeg brukte til USB minnepinner). RiksTV TV2 HD er bare superglatt (etter at jeg bygde om min aktive antenne vel og merke). Det nye dyret tar både harddisker og minnepinner uten å nøle; tilmed mp4. Den skal visstnok klare mkv også, men det har jeg ikke testet ennå.

Farger rett ut av boks er derimot et mareritt. Men det går over etter endel timer med justeringer.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    156
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Praktiske ting Samsung 6-serien

Hvordan vises EPG (Riks-TV eller Canal Digital)?

Hvordan vises EPG ved kanalskift (vises 1 eller 2 program)?

Hvordan fungerer digital lydutgang ved bruk av DVB-T eller DVB-C? Gir den 5.1 lyd når programmet har det? Får man da lyd i TV’ns høyttalere samtidig?

Hvordan fungerer bildevisning fra USB? Går det tregt eller raskt nok?

Hvordan fungerer filmvisning fra USB? Helt greit eller noe trøbbel?
    -----------------
    Jeg er vant til Sony W4500 og er på den skuffet over treg bildevisning på USB, veldig treg bildevisning over nettverk (ubrukelig). Perfekt funksjon på digital lydutgang.

Bør jeg velge Samsung 6-serie, 7-serie eller Philips 7000-serie til mine foreldre? Brukervennlighet er nok viktigst for dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan får jeg til PiP på min 6050 skjerm? Har endret til 7000-serien i service menyen slik at jeg kan spille av film fra usb, men finner ingen PiP funksjon under tools.

Edit: Fikk det til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung UE46B8050 veggfeste

Tenkte å kjøpe Samsung UE46B8050 å vil gjerne ha denne opp på veggen med et svingbart veggfeste. Sliter med å finne noe sånt. Noen som har tips om hvor jeg kan finne ett feste som kan brukes til denne TV?

Mvh

Gulle

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av erik65
    Hvordan vises EPG (Riks-TV eller Canal Digital)?

Hvordan vises EPG ved kanalskift (vises 1 eller 2 program)?

Hvordan fungerer digital lydutgang ved bruk av DVB-T eller DVB-C? Gir den 5.1 lyd når programmet har det? Får man da lyd i TV’ns høyttalere samtidig?

Hvordan fungerer bildevisning fra USB? Går det tregt eller raskt nok?

Hvordan fungerer filmvisning fra USB? Helt greit eller noe trøbbel?
    -----------------
    Jeg er vant til Sony W4500 og er på den skuffet over treg bildevisning på USB, veldig treg bildevisning over nettverk (ubrukelig). Perfekt funksjon på digital lydutgang.

Bør jeg velge Samsung 6-serie, 7-serie eller Philips 7000-serie til mine foreldre? Brukervennlighet er nok viktigst for dem.
    Kan bare svare på det jeg har testet:

Bildevisning fra USB er helt topp. Greitt, oversiktlig, og jeg har aldri sett bildene mine flottere enn dette. De fleste av de er tatt med en Olympus E-3 speilrefleks, og etter litt kalibrering er dette første gang jeg ser bildene like naturlig som da jeg tok de.

Det er to USB tilkoplinger; en er for harddisk. Har kjørt mpeg4 film fra en Western Digital USB disk, og det går som en drøm. AVI like bra, har ikke testet mkv.

RiksTV med Samsung EPG er helt topp. Har EPG, Channel List og Favoritter. Brukervennlighet er jeg fornøyd med.

Side 46 av 69 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •