Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1374
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Nå kan jeg også spille av filmer via USB :-D

Til dere som har tenkt å gjøre det samme: Merk at alle innstillinger går tilbake til "default".
    Skjønner ikke vitsen: Kjøpe en rådyr TV med bra billedkvalitet for å se filmer av elendig .avi eller jpg. kvalitet :? .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser...

Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Skjønner ikke vitsen: Kjøpe en rådyr TV med bra billedkvalitet for å se filmer av elendig .avi eller jpg. kvalitet :? .
    Ser jo ikke bare på DIVX-filmer, da...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bekrefte at det funket til meg også. Har en 40B6060. Den spilte til og med av HD filer(MKV). Men det hakket til tider. Noen flere som har problemmer med HD filer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hercem
    UE46B7050XXE Flott tv med noen svakheter(!?)

Måtte bare lufte min frustrasjon litt. Kjøpte tydeligvis på litt for mye impuls denne tv'en.

-Input lag som gjør at det ikke går å spille f.eks fps spill uten å sette tv'en i "game mode"(hjelper mye å bare skru av 100Hz)
    -Game mode med helt elendige standard verdier på farger osv som skremmer vannet av deg(Fin guide for å endre på dette Samsung UE40B7020 / UE40B7000 Best Settings (Calibrated))
    -Youtube fungerer ikke uten at man endrer fra Norge til f.eks USA på sin yahoo profil.
    -Støtter ikke DTS lyd når man streamer med DLNA(greit nok å konvertere lyden til ac-3 på pc'en)
    -Usikker, men har lest at man kun får stereo lyd ut på den optiske lyd utgangen. Vet ikke om dette gjelder kun når man streamer eller ikke.
    -Elendig kundeservice. Ringte samsung og uten noe som helst bilde e.l. fra meg vedrørende clouding/flashlight problem fikk jeg beskjed om å sette på mer lys i stua samt å slå på "film mode". Input lag visste vedkommende ikke hva var for noe. For hvert svar jeg fikk ble jeg satt på vent.
    -Samsung Omnia HD mobil streamet sine demo videoer med DLNA, men det fungerte ikke med andre filmer(ps. kun testet dette en gang og det sikkert mobilen sin feil. Bare nevnte det for nå har jeg to mareritt Samsung produkter. Omnia'en hakker også når man spiller mp3 og har lest om fler med det problemet)

"Game-mode" bilder:

http://home.eunet.no/hercem/IMG_0250.JPG
    http://home.eunet.no/hercem/IMG_0252.JPG
    tror det er noe feil med Tven din, har en 46B6000 selv og den ser ikke sånn ut i Game Mode, ikke uten heller.
    har heller ikke noe innput lag når jeg spiller (bruker ikke game mode eller 100hz) på xbox 360 eller PS3 (alt koblet til en Onkyo SR-TX507 med HDMI) xbox 360 med component.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok litt ekstremt mye clouding/flashlight på min tv. Det er uholdbart at det er slik for jeg ser det så frytktelig tydelig i game-mode med auto-dimming skrudd av.

Når det gjelder input lag så har jeg en Xbox360 med hdmi(1080p ut fra Xbox'en). I f.eks Gears of War har jeg ikke en sjanse til å klare stoppe en snurring på ønsket sted om jeg bare tar å snurrer rundt og rundt. Dette er langt bedre med 100Hz av og endra bedre eller helt bra når jeg benytter game mode. Uten game mode på følelses det ut som man løper rundt litt halvfull og man blir småkvalm av det.

Jeg tror utefra det jeg har fått med meg at det går å få en tv uten flashlight/clouding problematikken. Men jeg har vanskelig for å tro at input lag problematikken ikke er rimelig lik på alle. Jeg har dog lest at enkelte som du mener at det ikke er noe input lag. Selv har jeg mistanke om at dem som sier at det ikke er input lag bare spiller "kose/rolige" spill og ikke legger merke til det. Fint om noen kunne bekrefte at man f.eks ikke har noen problemer med en slik "snurre" test i et fps(first person shooter) spill.

En bra ting med Samsung kundeservicen er at jeg fikk svar på en e-post jeg sendte fra deres hjemmeside i løpet av et døgn. Det var dog litt klønete at jeg måtte velge aktuell tv i responsskjemaet og at LED tv'ene ikke var noe alternativ.

Igjen virket det som jeg fikk svar fra en som ikke hadde greie på hva han snakket om. Det med input lag skulle visstnok ikke være noe problem på tv'en fordi det var 8ms responstid på tv'en og øyet ser 24ms. Dette har jo ikke noe med input lag å gjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt, jeg har ikke input lag på min tv,
    og jeg spiller ikke kose spill, jeg er det man kaller "hardcore" gamer.
    så jeg aner ikke hva som er greia for at du skal ha så mye inputlag

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynamisk kontrast

Sitat Opprinnelig postet av hercem
    Er nok litt ekstremt mye clouding/flashlight på min tv. Det er uholdbart at det er slik for jeg ser det så frytktelig tydelig i game-mode med auto-dimming skrudd av.
    Dersom du ikke har gjort det, sett dynamisk kontrast fra "off" til "low". Det fjernet i hvert fall cloudingen i "Movie" modus hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fikk litt mer clouding når jeg brukte innstillingene Hercem linket til på Movie mode, men langt ifra så mye som på bildene hans.
    men dynamisk kontrast til low fjernet denne cloudingen.

de innstillingene ble forøver veldig bra, ble imponert over hvor ekte alt så ut.

ett lite spm.
    på linken var det custom på 100hz med 0 på judder og 8 blur reduction,
    hva gjør det for bildet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom ca halvveis i tråden før jeg ga opp å lese, så det kan vel hende dette er svart på.

Vel, for en drøy uke siden ble jeg velsignet men splitter ny Samsung UE46B6050 som jeg fikk som erstatning for en relativt gammel og shabby Sharp (som var nesten 2 år og koster 10 000 kr ny i dag).

Når det gjelder bilde er ikke jeg like kresen som dere men skal nok kikke litt på innstillingene som ble presentert litt for ca side 20, man vil jo uansett ha mest mulig for pengene.

Sammenlignet 7050 med 6050 og fant ut at de er så godt som identiske, derfor googlet jeg litt og fikk til slutt rotet meg inn på servicemenyen og "oppgradert" TV-en til 7000 serien.

Nå kan jeg da også spille av video via USB inngangen. Var skeptisk til at FullHD materiale ville virke men det har i mine korte tester til nå fungert utmerket.

Spørmålet er da om de andre funksjonene, har jeg mulighet for trådløst nett via en usb antenne. Har prøvd dette selv men ikke funnet ut noe....

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zatuu
    Kom ca halvveis i tråden før jeg ga opp å lese, så det kan vel hende dette er svart på.
    ...
    Spørmålet er da om de andre funksjonene, har jeg mulighet for trådløst nett via en usb antenne. Har prøvd dette selv men ikke funnet ut noe....
    Som skrevet bare 1 side tilbake har jeg testet det samme. Eneste jeg har oppnådd er videoavspilling og PiP. Har ikke fått trådløst nettverk til å virke med samsung dongle. Driver mangler sikkert i firmware.

|<

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Som skrevet bare 1 side tilbake har jeg testet det samme. Eneste jeg har oppnådd er videoavspilling og PiP. Har ikke fått trådløst nettverk til å virke med samsung dongle. Driver mangler sikkert i firmware.

|<
    Kjekt, her leser jeg gjennom over 20 sider og finner ikke noe så er det skrevet om det kun 1 side bak.

Prøvde også å oppdatere formware til 7000 serien men det gikk visst ikke noe jeg synes er rart egentlig.

Hvordan får du pip funksjonen frem?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det lurer jeg på også?
    er det mulig å bruke PIP på HDMI innganger?

f.eks HDMI1 har halve skjermen og HDMI 2 har den andre?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    ja det lurer jeg på også?
    er det mulig å bruke PIP på HDMI innganger?

f.eks HDMI1 har halve skjermen og HDMI 2 har den andre?
    Har ikke testet det der så mye. Tror det er litt begrenset. Står på HDMI nå. Trykker Tools, der er PIP et valg. Kan bare velge tuneren tror jeg?

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teiteste jeg har sett, ser ut som bilde 2 kun tar analog TV.

Husker jeg kjøpte en Amoi i begynnelsen av 2006 tror jeg det var. Den hadde glasskjerm, 2 tundere, pip, hdmi, minnekortlester, etc og strålende bilde i forhold til tiden. Likevel ble den slaktet i tester den var i til tross for veldig bra bilde og utstyrsoverlegenhet i forhold til konkurentene.

Synes at en TV kan leveres uten latterlige begrensninger....

Men litt genialt er det jo.... Samsung lager KUN 1 TV, struper litt funksjoner og selger det som billigere modeller. Med den strategien kombinert med en super TV vakrere enn nordlyset gjør de omtrent rent bord på markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting som irriterte meg med 46" 6050 er at det ikke var noen måte å skjule kablene når Tv'en står på fot. Hvordan gjør dere det?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Dersom du ikke har gjort det, sett dynamisk kontrast fra "off" til "low". Det fjernet i hvert fall cloudingen i "Movie" modus hos meg.
    TAKK!
    Dette fjernet cloudingen nesten helt hos meg.
    Litt irriterende at hele bildet blir mørkere i nesten helt mørke scener, men men..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

24hz vs 50hz vs 60hz?

Jeg bruker en Asrock 330 ION basert PC som HTPC mot Samsung ue557070.

- I windows 7 kjører den med 1920*1080*60hz.
    - Under Ubuntu (XMBC live) kjører den med 1920*1080*50hz
    - Jeg har hørt at anbefalt for avspilling av 1080 HD er 1920*1080*24hz

Kan noen forsøke å forklare forskjellen på disse modusene? Hva bør jeg velge der jeg har mulighet til å konfigurere dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikX
    Jeg bruker en Asrock 330 ION basert PC som HTPC mot Samsung ue557070.

- I windows 7 kjører den med 1920*1080*60hz.
    - Under Ubuntu (XMBC live) kjører den med 1920*1080*50hz
    - Jeg har hørt at anbefalt for avspilling av 1080 HD er 1920*1080*24hz

Kan noen forsøke å forklare forskjellen på disse modusene? Hva bør jeg velge der jeg har mulighet til å konfigurere dette?
    Kommer an på kildematerialet, dvs. frame-rate på det du skal spille av. 1920x1080 er riktig uansett, men frekvensen må velges avhengig av om det er ntsc-materiale (60Hz), Europeisk TV (25/50Hz) eller film (24Hz) som skal avspilles. Har prøvd å beskrive problemet litt her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1290334

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Askim
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt UE46B6050 til hovedstua dvs til kona. Er det noen som vet hvor langt man kan sitte ut til siden av midten på ca 4 meters avstand, før bildet bildekvaliteten avtar?
    Nothing is impossible! The impossible just takes longer to accomplish...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bols
    Kommer an på kildematerialet, dvs. frame-rate på det du skal spille av. 1920x1080 er riktig uansett, men frekvensen må velges avhengig av om det er ntsc-materiale (60Hz), Europeisk TV (25/50Hz) eller film (24Hz) som skal avspilles. Har prøvd å beskrive problemet litt her: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1290334
    Takk for svar Bols! Vet du om det er vanlig at medieavspillere justerer dette automatisk? Eller bør jeg før hver eneste film/serie jeg ser gjøre research for å finne korrekt frekvens?

Side 45 av 69 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •