Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dilemma

Heisann!

Fersk bruker her. Har fulgt hele tråden med interesse, og bestemt meg for å investere i en av disse modellene.

Valget står mellom UE46B8050XXE og UE55B7070XXE.

TV-en skal etterhvert brukes i nytt hus som er under bygging. Den kommer til å stå i stuen til daglig bruk, primært tv-titting. Filmtitting, og muligens spilling på ps3, vil foregå på projektor i kjellerstue.

Titteavstand i stua vil være inntil 3,5 meter.

Jeg tenker at 46" 8050 har 200Hz, muligens generelt bedre bilde, og det er RF-remote. På den andre siden vil jeg kanskje ikke merke forskjell på bildet på denne vs. 55" 7070 i en stue med forstyrrende/ujevne lysforhold etc., og større er jo ofte bedre.

Setter stor pris på eventuelle tanker om dette dilemmaet.

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større er nødvendigvis ikke bedre. Jeg ville først bestemt meg for størrelse og deretter tv. 3,5 meter tilsier at 55" vil passe bra, mens 46" kanskje blir litt knapt. Siden huset ditt er under bygging kan det jo være at 55B8050 er kommet i salg og da blir det jo en mer reell sammenligning.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6000, 7000 og 8000 har helt lik bildekvalitet.
    det er kun ekstra greier som er forskjellige.

den 200hz motion flow saken skrur du av uansett, det blir ikke bra med den på, så ikke tenk på det når du velger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    den 200hz motion flow saken skrur du av uansett, det blir ikke bra med den på, så ikke tenk på det når du velger
    Jeg ville nok heller anbefale å prøve om du liker motionflow eller ikke. Mange synes det ikke har den riktige "filmfølelsen", på samme måte som en del eldre synes musikk er best i mono. Test det noen minutter, gjerne ved å stå foran to TV'er der den ene har motionflow påskrudd, og den andre ikke har det.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    arciryon:
    For den avstanden der er jo 55" perfekt. Men samtidig er ikkje størrelse sååå viktig når du uansett ser film på prosjektor. SD signal frå tv3 f.eks, blir jævlig dårlige på 55". Men med 3,5 meters avstand blir det jo bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for flere gode svar.

Skulle gjerne hatt muligheten til å vente til huset nærmet seg ferdigstillelse for å avgjøre dette, men trenger TV ganske umiddelbart i midlertidig bopel (blir snart snøblind av den slitne crt-kassa).

Jeg håper å finne en butikk med en utstilt modell i 8xxx-serien, så kan jeg eksperimentere litt. Fikk fiklet rundt i menyene på 7070 her om dagen, men innser at man nærmest må stille dem opp mot hverandre for å få sammenlignet ordentlig.

Ser ut til at det er kun 6-serien som ikke har den ekstra lille røde remoten (ser for meg at den er veldig hendig). Så det koker altså ned til at de eneste reelle forskjellene er 200Hz vs. 100Hz, og 55" vs 46" - hvis vi ser bort fra noen få tusenlapper i pris (de eventuelle ekstra widgets-programmene virker ikke super-interessante).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Settings

Anbefalte settings for UN46B6000 (Samme som UE46B6050?) fra CNET:
    Samsung UN46B6000 picture settings - CNET HDTV picture settings Forums

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er poenget med å sette "Edit Name" til "DVI PC" eller "PC"? Bildet blir jo helt elendig og det virker som om det ikke er mulig å endre flesteparten av bildeinnstillingene.

Jeg hadde nesten gitt opp å bruke denne TV'en sammen med en PC (via HDMI), men etterhvert fant jeg at "Size = Screen Fit" under "Picture Options" fikset pixelmapping uten at jeg trengte å sette inngangen til "DVI PC" eller "PC".

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. jeg vurderer en Samsung UE46B7070 som min nye tv. jeg har tidligere hatt en LG 50pg6000 som jeg var fornøyd med, men IR ble en for stor plage. Vil Samsung UE46B7070 være en god oppgradering? jeg har ikke så særlig lyst til å bruke mer penger enn dette og jeg er ute etter LED. Noen som kan anbefale denne eller komme med innvendinger til å kjøpe den?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrerte bilder

Sitat Opprinnelig postet av terjeg
    Anbefalte settings for UN46B6000 (Samme som UE46B6050?) fra CNET:
    Samsung UN46B6000 picture settings - CNET HDTV picture settings Forums
    Alle forslag til kalibrerte bilder blir alt for "gule" for meg, og lite skarpe. Jeg synes faktisk default-bildet "Natural" er bedre, men det er kanskje bare vanen...
    Noen innspill på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjøre om B6000 til B7000

Denne tråden beskriver hvordan man kan gjøre om B60XX til B70XX. Slik kan man bl.a. spiller av filmer fra USB. Noen som har prøvd dette?

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden beskriver hvordan man kan gjøre om B60XX til B70XX. Slik kan man bl.a. spiller av filmer fra USB. Noen som har prøvd dette?
    Jepp, måtte prøve. Kan bekrefte at det virker! La inn en avi-film på en minnepinne, spiller av som bare det!

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stilig!

Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Jepp, måtte prøve. Kan bekrefte at det virker! La inn en avi-film på en minnepinne, spiller av som bare det!

(SS)
    Jøss, så stilig! Skal prøve selv i morgen! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ....
    7000-serien vil være relativt lik 6000 rent utseendemessig, men i tillegg ha:

-Internett-TV (media 2.0, med såkalte Widgets, som viser vær, siste nyheter osv.)
    -RF remote (radiofrekvens, altså lenger rekkevidde)
    RF remote... fører dette til at TVen ikke vil være mulig å betjene med min fine gamle Harmony One kontroller som er IR bassert? Må jeg investere i den nye, og enda, svindyre Harmony 900 eller hva den nye "One" heter.

Eller har TVen fremdeles mulighet for å motta IR signaler også?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UE46B7050XXE Flott tv med noen svakheter(!?)

Måtte bare lufte min frustrasjon litt. Kjøpte tydeligvis på litt for mye impuls denne tv'en.

-Input lag som gjør at det ikke går å spille f.eks fps spill uten å sette tv'en i "game mode"(hjelper mye å bare skru av 100Hz)
    -Game mode med helt elendige standard verdier på farger osv som skremmer vannet av deg(Fin guide for å endre på dette Samsung UE40B7020 / UE40B7000 Best Settings (Calibrated))
    -Youtube fungerer ikke uten at man endrer fra Norge til f.eks USA på sin yahoo profil.
    -Støtter ikke DTS lyd når man streamer med DLNA(greit nok å konvertere lyden til ac-3 på pc'en)
    -Usikker, men har lest at man kun får stereo lyd ut på den optiske lyd utgangen. Vet ikke om dette gjelder kun når man streamer eller ikke.
    -Elendig kundeservice. Ringte samsung og uten noe som helst bilde e.l. fra meg vedrørende clouding/flashlight problem fikk jeg beskjed om å sette på mer lys i stua samt å slå på "film mode". Input lag visste vedkommende ikke hva var for noe. For hvert svar jeg fikk ble jeg satt på vent.
    -Samsung Omnia HD mobil streamet sine demo videoer med DLNA, men det fungerte ikke med andre filmer(ps. kun testet dette en gang og det sikkert mobilen sin feil. Bare nevnte det for nå har jeg to mareritt Samsung produkter. Omnia'en hakker også når man spiller mp3 og har lest om fler med det problemet)

"Game-mode" bilder:

http://home.eunet.no/hercem/IMG_0250.JPG
    http://home.eunet.no/hercem/IMG_0252.JPG

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til dere som har koblet opp en PC

Jeg har koblet en Asrock 330 mot min UE557070. Under Device Manager|Monitor kommer TVen opp som Generic PnP monitor. Er dette korrekt? Hva ser dere i Device Manager?

Ps! Kjører Windows 7 RTM med de siste driverne fra Nvidia.

EDIT: jeg trenger kanskje en egen monitordriver for skjermen? Noen som vet hvor jeg kan få tak i noe slikt? Finner ingenting på Samsungs web.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte samsung wireless usb adapter, men det ser ikke ut til å fungere... Får opp nettverksoppsett, ser bare "cable", og den er grået ut. Hjelper ikke å endre network i servicemenyen heller. Mulig det hadde gått å dytte inn 7000-firmware, men det vil den ikke godta...

Forskjeller identifisert: avspilling av filmer fra usb, samt PiP ( i tools-menyen)

|<

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slowscan
    Kjøpte samsung wireless usb adapter, men det ser ikke ut til å fungere... Får opp nettverksoppsett, ser bare "cable", og den er grået ut. Hjelper ikke å endre network i servicemenyen heller. Mulig det hadde gått å dytte inn 7000-firmware, men det vil den ikke godta...

Forskjeller identifisert: avspilling av filmer fra usb, samt PiP ( i tools-menyen)

|<
    Ok, så da ser det ut som om man får noen av fordelene, men at det ikke blir en fullverdig 7000... Håper du kan sende tilbake usb-adaptereren, da...

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd å høyre om slikt. Bilda dine ser jo heølt forjævlige ut. Min(55") er ikkje slik for å sei det slik. Må vere noko i veien med tv'n din.

Audio ut får du gjennom scart adapter. scart -> phono

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6000 --> 7000

Ok, så da ser det ut som om man får noen av fordelene, men at det ikke blir en fullverdig 7000... Håper du kan sende tilbake usb-adaptereren, da...
    Nå kan jeg også spille av filmer via USB :-D

Til dere som har tenkt å gjøre det samme: Merk at alle innstillinger går tilbake til "default".

Side 44 av 69 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •