Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 1374
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av mv200i
    Nå har endelig funnet ut av det. På Samsung TV, under bildemenyen var "BildeModus" satt til Zoom, (mens BildeStørrelse var satt til 16x9) Det var dette som førte til forskyvelsen av tekst.. Endret BildeModus til 16x9 og det funka. Kan nå sette mottakeren til 1080i og skjermen blir riktig justert.

Forøvrig er tuneren koblet til en Denon AVR 1910 forsterker slik at bilde blir deinterlaced til 1080p..

For de som er forvirret vedr. HD oppløsning - 720p/1080i/1080p :

Les denne glimrende artikkelen:

720p vs. 1080p HDTVs: 2009 update | Fully Equipped - CNET Reviews

Så nå får jeg nyte min UE46B8050 8)

/mv
    jeg ville skippet og deinterlace i receiveren. deinterlacing er en av denne skjermens sterke sider og jeg tviler på at det er en receiver (bortsett fra top-modellene til de forskjellige) som klarer bragden bedre. Jeg har en rxv-3900 og denne har bedre prosessor enn din denon 1900 i mine øyne. Min B8050 skalerer mye bedre enn receiveren.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aml15
    Hei,

Kjøpte meg en ue46b6050 i dag, og har noen spørsmål ang dette.

1: Akkurat nå så har jeg bare en grundig dekoder og rikstv,

Elkjøp - Grundig MPEG4 digilmotaker

Men har lyst til og kvitte meg med den boksen og bruke den innebygde dekoderen i tv`n.
    Er dette et godt valg?

2: Etter hva jeg har funnet ut som trenger jeg en cam for og kunne bruke denne, men er disse forskjelige? kan jeg f.eks kjøpe en billig en på ebay? eller må jeg kjøpe en som koster nesten 1000kr på komplett?
    Noen som har en link til en billig en?

3: Hvis jeg ser på vanlig tv og trykker info så kommer det opp en liten boks med info om sendinga, og da står det 720x576i @50hz. ( på tv2HD)
    Hvordan får jeg det opp i full hd på 1080 og 100hz?

4: Har en bra souround forsterker med optisk inngang, men bare fordi jeg lurer: er det ikke noen mulighet til og få lyden fra tv`n til en forsterker uten optisk inngang?

Beklager for mye "enkle" spørsmål, men ett eller annet sted må jeg jo spørre jeg og.. :-)
    Det er da ikke mulig og få en tv2 sending inn på en tv i full hd!!! Denne blir sendt ut i ditt tilfelle i 720/50Hz (50Hz = pal signaler) signaler!!.. Din tv er derimot full hd og du deinterlacer signalene til 1080p før de sendes ut.. 100Hz har ingenting med dette og gjøre. Om du leser litt tilbake her tråden ser du jeg har redgjort for dette i dybden. Kort fortalt de du ser når du trykker på info er input signaler til din tv (sett inn en blu-ray og det står 1080/24. 100Hz er en interpolerings teknik som setter inn billeder i mellom de bildene du motar før du får de ut på skjermen igjen. Dette for å gi deg en bedre panorering. D

jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Da var tv'en kjøpt.:-D 1 måned gammel ubrukt tv. 19 000. Må sei meg fornøgd med det kjøpet.

Gledar meg til 55" og 3 cm tjukk tv på veggen!!! 8)8)8)
    No er det berre å begynne på HTPC'en.

EDIT: Må eg gå via scart for å få stereolyd frå tv til stereoforsterkar på denne tv'n?
    det er bra pris. men har du sjekket at dette ikke er en grå importert tv?.. det kan nesten virke slik på prisen!!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Jeg har slitt litt med autodimming på min 46B6050, f.eks. blir PS3 menyen dimmet, dette er veldig slitsomt, og plager meg maksimalt!

jeg har lest at en kan gjøre følgende:
    Da er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivisere auto-dimming helt i standar og film mode.. Dette gjøres i service menyen :

* Putt tv i standby mode. Brun fjernkontrollen og press : INFO så MENU så MUTE og så POWER.
    * Scroll ned til avansert og press 0000 på fjernkontrollen
    * Du vil se en boks med CE DIMMING i andre og tredje kolonne. Skroll dit og trykk enter.
    * Trykk på STANDAR eller FILM og gå så til venstre og velg PÅ eller AV.
    * Skru av og på tv'n

Da kan bli kvitt dette issue om man ønsker.

Pass på att alle dine settinger vil gå tilbake til default så de må settes på nytt

Dette er et gammelt tips, og jeg lurer på om det fremdeles vil virke med siste FW oppdatering (det er en opsjon å slå av autodimming, men dette funker jo ikke)
    Må TV'en kalibreres på nytt? Eller kan jeg bruke mine nåværende instillinger.

Også har jeg lest noe om input lag (prøvte Killzone 2 online og fikk killrate 0 pga fryyyktelig lag! :-P)
    Dersom jeg setter HDMI1/DVI i menyen til "PC" har jeg muligheten å sette denne i filmmodus og bruke mine innstillinger, vil dette påvirke bildekvaliteten?

Jeg har koblet tilbake til HDMI2 og mine instillinger der, for å være sikker på best mulig bildekvalitet, og vil foreløbig bruke gaming-mode for online spilling.
    Jeg har ikke merket noe til input lag på COD: world at war (solo, ikke online)
    Vil input lag kun gjelde online-spilling?
    det er jeg som la inn det en gang og nei, dette er ikke noe gammelt tips. Det virker utmerket om du vil gjøre det. Ja, du mister alle dine settinger med en gang du går inn i service menyen. Dermed må du notere deg disse. Du må¨uansett sette opp din tv på nytt, da din grå skala og farge temp blir lik etter du skrur av autodimming.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    jeg ville skippet og deinterlace i receiveren. deinterlacing er en av denne skjermens sterke sider og jeg tviler på at det er en receiver (bortsett fra top-modellene til de forskjellige) som klarer bragden bedre. Jeg har en rxv-3900 og denne har bedre prosessor enn din denon 1900 i mine øyne. Min B8050 skalerer mye bedre enn receiveren.

Jens
    hmm, takk for tipset..Da skal jeg prøve med å slå av de-interlace på receiveren.
    Har du gjort noen bildeinnstillinger på din B8050 ? Har du noen innstillinger/kalibrering å vise til?

/mv

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    det er bra pris. men har du sjekket at dette ikke er en grå importert tv?.. det kan nesten virke slik på prisen!!
    Mulig det er det. Den er kjøpt på Hifiklubben. Kvittering følger med.

Så har jo uansett 5 års reklamasjonsrett og alminnelig service frå Hifiklubben. Bur ikkje i verken Oslo eller Bergen, så Samsung ville nok uansett aldri komt og henta tv'en min for service eller reparasjon. Men bra du synst prisen var ok, då får eg litt bedre samvittigheit etter å ha brukt 19k

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFK gråimporterer IKKE....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    HFK gråimporterer IKKE....
    Gode greier.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mv200i
    hmm, takk for tipset..Da skal jeg prøve med å slå av de-interlace på receiveren.
    Har du gjort noen bildeinnstillinger på din B8050 ? Har du noen innstillinger/kalibrering å vise til?

/mv
    Min er pro kalibrert. Du får PM'e meg om en ukes tid skal vi se om jeg ikke kan hjelpe deg. Men husk at mine settinger trenger nødvendigvis ikke være perfekt for deg på ditt tv. Alle skjermer har forskjeller i seg
    Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er B8050 i boks hos meg, montering i løpet av helga! Gled meg som en unge!
    Men typisk, da røyk decoder'n min...
    Har bestillt cam (canal dig), men usikker på om den kan brukes hos meg...(antennelag, ikke vanlig kabelnett.).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi tips til hvor jeg kan kjøpe cam til rikstv til denne tv`n? billigst mulig..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer litt på hvorfor ikke skjermbildet fyller hele skjermen når jeg bruker ue40b6050 til htpcmonitor. Jeg har koblet til hdmi-kabel i hdmi/dvi1 og valgt DVI PC. Noen som har samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvite sirkler ved mørk bakgrunn

Jeg har nettopp skaffet meg en ue46b8050, ved mørke partier(ikke helt sort) så har jeg flere "hvitere" sirkler, 2-3 stk som alltid er på samme plass, ser ut som sortnivå er dårligere innenfor disse sirklene... Noen andre som har samme problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pluggen
    Jeg har nettopp skaffet meg en ue46b8050, ved mørke partier(ikke helt sort) så har jeg flere "hvitere" sirkler, 2-3 stk som alltid er på samme plass, ser ut som sortnivå er dårligere innenfor disse sirklene... Noen andre som har samme problemet?

Hei Pluggen!

Er ikke en ekspert, men jeg fikk levert akkurat samme tv på døren 20. juli i år.
    Det du beskriver hadde jeg også og kalles "clouding" på fagspråket.

Det finnes mange tråder og info om dette hvis du søker litt rundt omkring.

Kan anbefale to andre forum som er bygget opp på samme måte som dette:

AVSFORUM.COM (US) og AVFORUMS.COM (UK).

Ellers kan jeg jo bare si at jeg leverte tv'en tilbake til forhandler og kjøpte meg plasma i stedet (jeg ser mest film og tv - lite/ingen gaming og pc bruk).

Dessverre har plasmaen jeg kjøpte et problem som ikke lcd'er har, nemlig en del støy (les: summelyd) fra panelet - så min erfaring så langt er at det er ikke lett å finne den perfekte tv'en.... :-?

Lykke til og håper du blir fornøyd med kjøpet på tross av litt skyer på skjermen!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen B8500 i Eurpoa tro? Om en skal tro oversikten Fullhd.gr har fra Samsung:

http://www.fullhd.gr/lcd-tv/2008-03-05-01-46-47/1762-samsung-ue55b9000-a-ue46b9000-mystery.html

Uansett, ikke lenge til IFA. Og pressemeldinger fra Samsung over hva vi har oss i vente utover høsten.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , har en samsung 46" 7070 og prøver å få den gamle nintendo 8bit'en min til å funke med tv'en..Har kobla den til tv med antennekabelen og prøver å søke frem bildet med antennesøk og kabelsøk men får det ikke til å fungere..
    Noen som har noen tips?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Ingen B8500 i Eurpoa tro? Om en skal tro oversikten Fullhd.gr har fra Samsung:

http://www.fullhd.gr/lcd-tv/2008-03-05-01-46-47/1762-samsung-ue55b9000-a-ue46b9000-mystery.html

Uansett, ikke lenge til IFA. Og pressemeldinger fra Samsung over hva vi har oss i vente utover høsten.
    Dette er en gammel oversikt. Så den før 6 og 7 serien kom ut. Så den er tydeligvis ikke oppdatert etter at de annonserte 8500, så jeg vil tro at vi ser en 8500 i Europa også...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wmn5090

Hallo alle sammen.

Har kjøpt B8050 og har litt lyst på wmn5090 (motorisert veggfeste med ex-link).

8050 er VESA 400 x 400, men veggfestet er 600 x 400. Ser dog ut til at det skal gå å feste.

Problemet er vel heller styringa. Har vært i Service Menyen og satt Wall Mount til ON, men det dukker ikke opp noe i menyen. Regner vel egenlig ikke med at det kommer noe før man kobler på veggfestet.

Noen som har testet dette oppsettet evt vet nok om B8050 til å avkrefte om dette fungerer?

Kristian

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var UE55b7070 koblet opp.

Eg må sei meg litt skuffa over bildekvaliteten når eg har den tilkobla altibox(hdmi) og dvd-spelar(scart). Pikslane i overgangar i bildet driv å vekslar mellom fargar. På værmeldinga på NRK hadde værmeldaren på seg blå og kvit stripete skjorte. Og pikslane i overgangen mellom blå og kvit klarte aldri å bestemme seg for kva farge dei ville vise. Dei blinka og veksla mellom fargar.

Er dette normalt når ein viser SD-materiale?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Då var UE55b7070 koblet opp.

Eg må sei meg litt skuffa over bildekvaliteten når eg har den tilkobla altibox(hdmi) og dvd-spelar(scart).
    Sett altiboxen til å oppskalere til 1080, så gjetter jeg på at resultatet blir mye bedre. Bruksanvisning her:

altibox.no - Nyheter

Side 40 av 69 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •