Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 69 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 1374
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Flere bilder av B7000 her, også innsynsvinkel. (Håper det ikke er mange som ser tv i den vinkelen...)
    Ikke godt å si hvor stor den er, som de viser på de bildene, men det ser vel ut som over 45 grader (som er mye). Det er vel ikke så uvanlig å ha 30 grader (f.eks L sofa hvor en ligger, istedet for å se rett på) ut fra disse bildene vil jeg anta det også blir en vesentlig degradering. Men understreker at dette er spekulasjoner.

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bartholomew
    Hi-Fi Klubben har lagt ut info om UE7070 serien på nett! Må nok få en av de herlighetene i hus ja !
    22.2 kg og 130W for 55" er ganske respektabelt. Men det viktigste blir naturligvis hvordan disse gjengir sort, samt håndterer panoreringer ved visning av 24Hz materiale / 2:3 pulldown og hvor god SD bildekvalitet som tilbys (HD tar jeg egentlig som gitt at er meget bra på alle i dette prissjiktet)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har vært hos Expert Klingenberg og sett den nye 2009 LED modellen?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell står utstilt der?

Må ned å sjekke ut isåfall. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke, men det er bilde av den i Expert Klingenberg Åpningsfest reklamesider i Aften Asker & Bærum idag. Det ligner vel på en B7100 (transparent ramme).

Active cognito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at det er en av de nye led tvene?
    Er ikke denne a? LE40B650?
    For vi (jobber på expert selv) har ikke mulighet til å få tatt inn de nye led tvene enda såvidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod en stor annonse i Aftenposten Aften i går med reklame for den nye Expert butikken ved Klingenberg. Og det var en helside dedikert til LED-LCD skjermen med info om at man kunne se denne i den nye Expert butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av øyvind.h
    Stod en stor annonse i Aftenposten Aften i går med reklame for den nye Expert butikken ved Klingenberg. Og det var en helside dedikert til LED-LCD skjermen med info om at man kunne se denne i den nye Expert butikken.

Ekstra DM

Sto ikke noe om priser eller leveringstid, noen som vet mere ?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midten av april blir de første levert av 40" - 46" osv, de større modellene kommer i mai ca. Dette gjelder 6000 og 7000 hvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Midten av april blir de første levert av 40" - 46" osv, de større modellene kommer i mai ca. Dette gjelder 6000 og 7000 hvertfall...

Ser ut som at modellene også kommer til HiFi-klubben på samme tid, her er
    litt info :

Hi-Fi Klubben

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Var på Expert Klingenberg idag. De hadde utstilt 6060(40"), 7050 (40") og en 8 serier 46" (fikk ikke med meg om det var ue8050 eller hva det var). Så meget bra ut, og veldig bra på innsynsvinkel. Dessverre hadde de ikke SD signal på disse, det skulle de få opp imorgen. Det var en egen samsung representant der

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VannMann1
    Prisene er også oppgitt her på 7070 serien
    32" 14800 kr
    40" 19800 kr
    46" 22800 kr
    55" 33800 kr

Er det ikke litt stort prishopp til 55" ?
    Det står også at slim opphenget (som er utrolig smart og kult) er ekstrautstyr, men det oppgis ikke pris på dette.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Da har jeg også fått tatt en titt på både 6 -og 7000-serien her i USA... Veldig god innsynsvinkel, ja, og det at den er såpass paddeflat er jo også litt kult da! Den er oppgitt med en kontrast på 1.000.000:1, mot 2.000.000 på de med dynamisk LED, så i det minste er ambisjonene på riktig nivå...

Sortnivået er jo alltid litt vanskelig å bedømme i en opplyst butikk, spesielt ettersom alle TVene stod innstill på "Dynamic"... Jeg så imidlertid, selv i den opplyste butikken, antydning til "ghosting" ut mot hjørnene, så det ser nok ut til at kompromisset for å oppnå såpass flat TV ligger litt i den retning gitt. Samtidig er fargene veldig gode, dog selvsagt fantastisk overstaturert på "Dynamic". Menysystemet så også veldig fint ut, tydelig at Samsung har lagt mye tid og penger på utvikling av dette.

Når det gjelder forskjellen på 6 -og 7000-serien er den minimal, kun noe få fancy greier de færreste har noe særlig bruk for...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Live70
    Hei! Var på Expert Klingenberg idag. De hadde utstilt 6060(40"), 7050 (40") og en 8 serier 46" (fikk ikke med meg om det var ue8050 eller hva det var). Så meget bra ut, og veldig bra på innsynsvinkel. Dessverre hadde de ikke SD signal på disse, det skulle de få opp imorgen. Det var en egen samsung representant der
    Kan du si litt mer om innsynsvinkelen. Forrige generasjon har jo store problemer med dette.

Edit;
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Da har jeg også fått tatt en titt på både 6 -og 7000-serien her i USA... Veldig god innsynsvinkel, ja,
    Hva er veldig god?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...fremdeles litt blooming i lyse objekter på mørk bakgrunn i "vinkel", men trolig noe bedre enn forrige generasjon, noe som nok også skyldes "Edge-LED"-teknologien der tross alt ikke hele TVen har egne LED-soner med begrenset vinkel... Totalt sett tror jeg nok kompromissene de har foretatt seg her vil bli "godkjent" av den jevne, kvalitetsorienterte forbruker, men jeg mener nok fremdeles at filmentusiasten nok vil kunne bli litt skuffet pga bloomingen, som etter mitt syn er langt mer negativt enn begrenset innsynsvinkel når det kommer til filmtitting... 9000-serien får jo, etter hva jeg har forstått, full dynamisk LED-oppbygning igjen, men kommer ikke før om en stund - og det er nok denne serien som blir AV-entusiastens våte drøm... Til stua tror jeg imidlertid at 6, 7 og 8000-serien vil gjøre det veldig bra; design, fargegjengivelse og langt bedre sortnivå enn fra vanlig LCD vil gjøre dette til en veldig attraktivt valg for de aller aller fleste...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se åssen 9000" serien blir, som kommer til høsten. Noe samsung selv sier blir ....stort! 8)

Men 32" med LED er jo litt kult!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...Counterpointer; det er vanskelig å bedømme innsynsvinkelen 100% i en butikk uten kontroll på verken fjernkontroll eller kilde, men mitt generelle inntrykk må nok være at det ser ut til å være bedre eller tilsvarende innsynsvinkel som vanlige LCD-TVer på LYSE/normale scener, mens du som nevnt vil se noe blooming fra lyse objekter mot mørk bakgrunn i "vinkel", men også der så det ut til å være en de bedre enn dagens LED-TVer.

Jeg får jo håpe jeg kan klare å snappe til meg en av disse nye LED-TVene med det første slik at jeg får kjørt både målinger med kalibreringsutstyret samt vurdert innsynsvinkel og prosessering snarlig... Foreløpig har jeg kun fått kikket relativt kort på 40, 46 og 55-tommeren...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Vi får se åssen 9000" serien blir, som kommer til høsten. Noe samsung selv sier blir ....stort! 8)
    Etter hva jeg har forstått blir den tynn (2,5 cm) og dyyyyr (siden 7000 55" koster 34K må en vel legge på minst 10K for 9000).

Prøvde å google litt men finner ikke bilder av 9000 serien enda.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...Counterpointer; det er vanskelig å bedømme innsynsvinkelen 100% i en butikk uten kontroll på verken fjernkontroll eller kilde, men mitt generelle inntrykk må nok være at det ser ut til å være bedre eller tilsvarende innsynsvinkel som vanlige LCD-TVer på LYSE/normale scener, mens du som nevnt vil se noe blooming fra lyse objekter mot mørk bakgrunn i "vinkel", men også der så det ut til å være en de bedre enn dagens LED-TVer.
    Takker for synspunkter. Er enig i at innsynsvinkel ikke er det mest viktige. Men det er jo av betydning, når det er så påtrengende som på forrige generasjon hvor en MÅ sitte rett på skjermen.
    Høres ut som lyse hjørner er det største "problemet" med Egde LED, sammen med "Halo effekt" som jeg tolker som det samme som du kaller "blooming" (er det riktig forstått?).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0