Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1374
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fra PC eller fra Tv? Uansett hvilken zoom?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    never mind, jeg fikk det til, måtte bruke nVidia resize geria

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    Synd med PS3`n. Men du kan ta det helt med ro ang kontrasten til kompisen din. Så også alle ligger under 20000:1 i kontrast. Har selv en Samsung A456 med 1000000:1 i kontrast. Har målt den til 545:1 ANSI/ekte on/off og dette er helt normalt har jeg funnet ut etter å ha kalibrert en del tver.
    skjønte ikke så mye hva du sier. er ikke så flink det der med kontrast forskjeller og diverse. Du sier at omtrent alle er på 20k:1,men så sier du at din A456 har en 1mill:1.

Har min UE46B6050 1mill:1. Han kompisen min har kjøpt en LG plasma med THX godkjent og sier at den har 2mill:1 eller er det Mega kontrast på den også?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Autodimming og input lag

Jeg har slitt litt med autodimming på min 46B6050, f.eks. blir PS3 menyen dimmet, dette er veldig slitsomt, og plager meg maksimalt!

jeg har lest at en kan gjøre følgende:
    Da er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivisere auto-dimming helt i standar og film mode.. Dette gjøres i service menyen :

* Putt tv i standby mode. Brun fjernkontrollen og press : INFO så MENU så MUTE og så POWER.
    * Scroll ned til avansert og press 0000 på fjernkontrollen
    * Du vil se en boks med CE DIMMING i andre og tredje kolonne. Skroll dit og trykk enter.
    * Trykk på STANDAR eller FILM og gå så til venstre og velg PÅ eller AV.
    * Skru av og på tv'n

Da kan bli kvitt dette issue om man ønsker.

Pass på att alle dine settinger vil gå tilbake til default så de må settes på nytt

Dette er et gammelt tips, og jeg lurer på om det fremdeles vil virke med siste FW oppdatering (det er en opsjon å slå av autodimming, men dette funker jo ikke)
    Må TV'en kalibreres på nytt? Eller kan jeg bruke mine nåværende instillinger.

Også har jeg lest noe om input lag (prøvte Killzone 2 online og fikk killrate 0 pga fryyyktelig lag! :-P)
    Dersom jeg setter HDMI1/DVI i menyen til "PC" har jeg muligheten å sette denne i filmmodus og bruke mine innstillinger, vil dette påvirke bildekvaliteten?

Jeg har koblet tilbake til HDMI2 og mine instillinger der, for å være sikker på best mulig bildekvalitet, og vil foreløbig bruke gaming-mode for online spilling.
    Jeg har ikke merket noe til input lag på COD: world at war (solo, ikke online)
    Vil input lag kun gjelde online-spilling?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Skjerminnstilling på Samsung LED 8000 series

hei,,

Har i juli gått til anskaffelse av UE46B8050 (Samsung LED 8000).., et virkelig flott apparat.., særlig HD sendingene.

Har et lite spørsmål. -Jeg har stilt inn bildeoppsettet følgende på min TV:

16x9
    1080p

På min digitale TV mottaker står output på 1080p. Problemet er at jeg ikke klarer å få med øverste og nederste del av bildet. Logoen til NRK "forsvinner" øverst og undertekst på TV blir "forskjøvet" under.

Det hele lar seg ordne hvis jeg setter min TV mottaker på 720p.. Er det noen innstillinger på TV'en som må gjøres for å få 1080p ?

/mv

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Bildejustering på Samsung LED 8000 Series

..

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min paraboltuner må sette 16\9 og letterbox i tunerens meny for at tv skal fylle skjermen riktig men jeg har 786 modellen av tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mv200i
    hei,,

Har i juli gått til anskaffelse av UE46B8050 (Samsung LED 8000).., et virkelig flott apparat.., særlig HD sendingene.

Har et lite spørsmål. -Jeg har stilt inn bildeoppsettet følgende på min TV:

16x9
    1080p

På min digitale TV mottaker står output på 1080p. Problemet er at jeg ikke klarer å få med øverste og nederste del av bildet. Logoen til NRK "forsvinner" øverst og undertekst på TV blir "forskjøvet" under.

Det hele lar seg ordne hvis jeg setter min TV mottaker på 720p.. Er det noen innstillinger på TV'en som må gjøres for å få 1080p ?

/mv
    Du må stille aspect ratio på tuneren. Regner med at du har en CD tuner. Det er en hurtigtast på fjernkontrollen, men husker ikke hvilken. Hadde samme problemet på min søster sin tuner som jeg fikset for henne. Bare prøv deg frem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker,, da skal jeg prøve dette.. Tuneren er en Dreambox 800 HD, men det er tydligvis denne jeg må stille inn riktig for å få rett bilde.

/mv

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan eg få lov å snike inn ett bittelite prisrelatert spm?

Er 20 tusen ein god pris for ein brukt ue55b7070ww i perfekt stand?

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker,, da skal jeg prøve dette.. Tuneren er en Dreambox 800 HD, men det er tydligvis denne jeg må stille inn riktig for å få rett bilde.

/mv
    Komme du med dine innstillinger da?

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

/mv
    DM800 støtter ikke 1080p, men kun 1080i og 720p (i hd-format). Du mente kanskje 1080i????

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Kan eg få lov å snike inn ett bittelite prisrelatert spm?

Er 20 tusen ein god pris for ein brukt ue55b7070ww i perfekt stand?
    Hvis det også er inkludert kevlar opphenget ville jeg vurdert det seriøst. Det er jo en av de hotteste skjermene akkurat nå.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er disverre uten veggfeste så det må kjøpast utenom. Men sparer jo 7 tusen i forhold til billigaste nettbutikk. Trur kanskje eg slår til uansett. Takk for synspunktet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var tv'en kjøpt.:-D 1 måned gammel ubrukt tv. 19 000. Må sei meg fornøgd med det kjøpet.

Gledar meg til 55" og 3 cm tjukk tv på veggen!!! 8)8)8)
    No er det berre å begynne på HTPC'en.

EDIT: Må eg gå via scart for å få stereolyd frå tv til stereoforsterkar på denne tv'n?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Kjøpte meg en ue46b6050 i dag, og har noen spørsmål ang dette.

1: Akkurat nå så har jeg bare en grundig dekoder og rikstv,

Elkjøp - Grundig MPEG4 digilmotaker

Men har lyst til og kvitte meg med den boksen og bruke den innebygde dekoderen i tv`n.
    Er dette et godt valg?

2: Etter hva jeg har funnet ut som trenger jeg en cam for og kunne bruke denne, men er disse forskjelige? kan jeg f.eks kjøpe en billig en på ebay? eller må jeg kjøpe en som koster nesten 1000kr på komplett?
    Noen som har en link til en billig en?

3: Hvis jeg ser på vanlig tv og trykker info så kommer det opp en liten boks med info om sendinga, og da står det 720x576i @50hz. ( på tv2HD)
    Hvordan får jeg det opp i full hd på 1080 og 100hz?

4: Har en bra souround forsterker med optisk inngang, men bare fordi jeg lurer: er det ikke noen mulighet til og få lyden fra tv`n til en forsterker uten optisk inngang?

Beklager for mye "enkle" spørsmål, men ett eller annet sted må jeg jo spørre jeg og.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    DM800 støtter ikke 1080p, men kun 1080i og 720p (i hd-format). Du mente kanskje 1080i????

hei,
    det stemmer.. Det høyeste er 1080i (interlace).. på DM 800.. Er det grunnen til at bildet forskyver seg oppe og nede? Som sagt virker det fint på 720p

Prøvde i går å koble Dm direkte på min nye Samsung TV, holdt på en time,, men klarte ikke å få justert bilde i 1080i... Det ble at jeg satte den tilbake til 720p

Noen andre her som har samme problemet?

/mv

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heihei, jeg har store problemer med å lære kodene på fjernkontrollen til ue40b6050 inn på en pronto tsu9600.

Er det noen her som har hex-kodene til Guide, Info, List Channels, Subtitles og Text Tv her?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei,
    det stemmer.. Det høyeste er 1080i (interlace).. på DM 800.. Er det grunnen til at bildet forskyver seg oppe og nede? Som sagt virker det fint på 720p

Prøvde i går å koble Dm direkte på min nye Samsung TV, holdt på en time,, men klarte ikke å få justert bilde i 1080i... Det ble at jeg satte den tilbake til 720p

Noen andre her som har samme problemet?

/mv
    Nå har endelig funnet ut av det. På Samsung TV, under bildemenyen var "BildeModus" satt til Zoom, (mens BildeStørrelse var satt til 16x9) Det var dette som førte til forskyvelsen av tekst.. Endret BildeModus til 16x9 og det funka. Kan nå sette mottakeren til 1080i og skjermen blir riktig justert.

Forøvrig er tuneren koblet til en Denon AVR 1910 forsterker slik at bilde blir deinterlaced til 1080p..

For de som er forvirret vedr. HD oppløsning - 720p/1080i/1080p :

Les denne glimrende artikkelen:

720p vs. 1080p HDTVs: 2009 update | Fully Equipped - CNET Reviews

Så nå får jeg nyte min UE46B8050 8)

/mv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har nylig kjøpt meg en UE40B7020. Jeg har også kjøpt meg en CAM enhet som jeg bruker for å ta inn kabel tv. Problemet er at jeg ikke får inn noen HD - kanaler. Derfor lurer jeg på om den innebygde dekoderen støtter HD, eller om det bare er noe jeg tror.

Hvis det stemmer at den støtter HD, så må jeg finne ut hva som er feil. Jeg har tenkt at det kanskje kunne være en innstilling i service-menyen. Grunnen til at jeg tror det er at jeg måtte endre en innstilling der for å kunne ta inn norske kabel tv kanaler.

Er det noen som har svar eller forslag på disse spørsmålene?

Side 39 av 69 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •