Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1080

Jeg har en samsung 6050 og så leste kompisen min at den støtter max 1080i men jeg leste i manualen igår og der sto det 1080p,noe som kan bekrefte at jeg har rett:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

6050 = 1080p

Sitat Opprinnelig postet av trylle
    Jeg har en samsung 6050 og så leste kompisen min at den støtter max 1080i men jeg leste i manualen igår og der sto det 1080p,noe som kan bekrefte at jeg har rett:???:
    Du har nok rett her!
    UE32B6050, UE40B6050, UE46B6050 osv. har alle støtte for 1080p
    Hvis kompisen din protesterer så kunne det være interessant å høre hvor han har fått info om max 1080i fra...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung

Jeg har kjøpt en receiver Denon 2809 og han prøvde og få til surround på ps3 igår, men så la han merke til at det sto 1080i på displayet på receivern.og han sjekket også brukermanualen på web og der sto det 1080i mener han. Jeg sjekket min manual og der står det 1080p.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt en receiver Denon 2809 og han prøvde og få til surround på ps3 igår, men så la han merke til at det sto 1080i på displayet på receivern.og han sjekket også brukermanualen på web og der sto det 1080i mener han. Jeg sjekket min manual og der står det 1080p.

Muligt det kommer ett 1080i signal i fra ps3 spilleren din. Om det står 1080i i receiveren din så har jo ikke dette signalet nådd ditt tv enda og dermed så har jo ikke dette noe med hva ditt tv kan vise. Det som skjer nå om du får 1080i signal til receiveren er at enten så oppskalerer den de to halve 1080 billedene til ett komplett 1080p billede eller så gjør tv'n det. Uansett så vil tv vise signalet som 1080p. Når det er sagt så må du nesten finne ut selv hva som gir deg det beste billede. Men som regel så lønner det seg ofte og sende signalet ubehandlet som 1080p/24 i fra blu-ray spilleren til tv. Dermed er det ingen prosessering på veien. Dette er ikke sikkert gjelder om billedet er allerede SD eller lignende oppløsning. F eks, jeg oppskalerer alle mine SD signaler i tv (har UE46B8050), da denne tv'n har en utrolig bra prosessor (chealsee) som tar seg av jobben. Har en pioneer pdp320 blu-ray, en yamaha rxv3900 samt dette tv. Det er uten tvil tv'n som gjør den beste jobben og dermed så sender jeg signalene ubehandlet dit. Dette gir for meg det beste billedet både på sd og blu-ray, men dette kan være forskjellig for deg.

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Muligt det kommer ett 1080i signal i fra ps3 spilleren din. Om det står 1080i i receiveren din så har jo ikke dette signalet nådd ditt tv enda og dermed så har jo ikke dette noe med hva ditt tv kan vise. Det som skjer nå om du får 1080i signal til receiveren er at enten så oppskalerer den de to halve 1080 billedene til ett komplett 1080p billede eller så gjør tv'n det. Uansett så vil tv vise signalet som 1080p. Når det er sagt så må du nesten finne ut selv hva som gir deg det beste billede. Men som regel så lønner det seg ofte og sende signalet ubehandlet som 1080p/24 i fra blu-ray spilleren til tv. Dermed er det ingen prosessering på veien. Dette er ikke sikkert gjelder om billedet er allerede SD eller lignende oppløsning. F eks, jeg oppskalerer alle mine SD signaler i tv (har UE46B8050), da denne tv'n har en utrolig bra prosessor (chealsee) som tar seg av jobben. Har en pioneer pdp320 blu-ray, en yamaha rxv3900 samt dette tv. Det er uten tvil tv'n som gjør den beste jobben og dermed så sender jeg signalene ubehandlet dit. Dette gir for meg det beste billedet både på sd og blu-ray, men dette kan være forskjellig for deg.

Jens

Hvordan stille du inn de ulike komponentene for å få til dette? Jeg har en Samsung 7070, Yamaha RXV-3900 samt en Pioneer BDP-LX52 - så vi har nesten likt utstyr! Er din TV-prosesser forresten forskjellig fra min?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

Hva er SD? og med det sagt, da tenker du på og koble blu ray spillern rett til tven da,men da får ikke jeg 5.1 på min ps3, men jeg får 5.1 på blu ray spillern da, den er da koblet til min receiver. det er også min ps3. han kameraten prøvde over en time og fikk det ikke til. Og jeg er ikke veldig flink og forstå de forskjellige begrepene.

Jeg har også satt instillinger på min ps3 slik den støtter 1080p og 5.1.
    han kompisen trur det er en aller annen liten justering på setupen på receivern som han ikke har gjort. Det er så irriterende pga jeg tok min ps3 opp til han og kobla i surrounden i ps3'n og fikk automatisk surround med engang.

er forresten en annen ting jeg lurer på.har min tv 2mill til 1 eller 3mill til 1.er det ikke mill eller det jeg som driter meg ut:???:

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Clio
    Hvordan stille du inn de ulike komponentene for å få til dette? Jeg har en Samsung 7070, Yamaha RXV-3900 samt en Pioneer BDP-LX52 - så vi har nesten likt utstyr! Er din TV-prosesser forresten forskjellig fra min?
    Nei, prosessorene er de samme. Jeg setter blu-ray spilleren til og sende "source direct", det ligger under tools==>oppløsning (den nedreste muligheten i menyen der. Receiveren setter du til pass-trough på hdmi-hdmi under menyen. Med tv'n trenger du ikke gjøre noe. Du skal nå om du trykker på info/display knappen så ser du hva som kommer inn på skjermen av oppløsning. Tv'n vil alltid oppskalere til 1080 uansett..

Kan jo hende at du og jeg har forskjellige meninger om hva et bra billede er, Det kan jo være at du synes at blu-ray spilleren har en bedre scaler. Da setter du oppløsningen under tools menyen til og være 1080p når du spiller en dvd. Da er det spilleren som skalerer opp. Jeg synes ikke receiveren er i nærheten av disse to, så den er utelukket!!!

Ellers, er du fornøyd med spilleren din da? Jeg er utrolig fornøyd med mitt (alt) og synes dette er meget bra. Jeg har imidliertid den nye B855 plasmaen på stuen og den er faktisk hagget bedre enn denne 8050n. Da på film!!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Nei, prosessorene er de samme. Jeg setter blu-ray spilleren til og sende "source direct", det ligger under tools==>oppløsning (den nedreste muligheten i menyen der. Receiveren setter du til pass-trough på hdmi-hdmi under menyen. Med tv'n trenger du ikke gjøre noe. Du skal nå om du trykker på info/display knappen så ser du hva som kommer inn på skjermen av oppløsning. Tv'n vil alltid oppskalere til 1080 uansett..

Kan jo hende at du og jeg har forskjellige meninger om hva et bra billede er, Det kan jo være at du synes at blu-ray spilleren har en bedre scaler. Da setter du oppløsningen under tools menyen til og være 1080p når du spiller en dvd. Da er det spilleren som skalerer opp. Jeg synes ikke receiveren er i nærheten av disse to, så den er utelukket!!!

Ellers, er du fornøyd med spilleren din da? Jeg er utrolig fornøyd med mitt (alt) og synes dette er meget bra. Jeg har imidliertid den nye B855 plasmaen på stuen og den er faktisk hagget bedre enn denne 8050n. Da på film!!

Jens
    Takk skal du ha! Jeg fiklet litt med dette i går og så ikke stor forskjell mellom de to måtene å stille inn Pioneeren på. Men jeg så på en amerikansk TV-serie og ikke en storslått film, så jeg skal teste ut de ulike innstillingene også på mer materiale. Dessuten gjorde jeg ingen ting med Yamahaen, så det blir også noe jeg må prøve meg på nå når du har gitt meg instruksjoner.

Jeg er meget godt fornøyd med spilleren - og for den saks skyld hele opplegget. Jeg synes oppskaleringen fungerer meget godt og jeg har mye bedre bilder og lyd på DVD enn før. Jeg lever forsåvidt godt med autodimmingen også, men jeg kan skjønne at folk er irriterte. Alt annet er så bra, så hvorfor skal bildet plutselig bli mørkere? Det er meget tydelig, også med lys på i rommet, fordi bildet er så skarpt og godt. Jeg vet at det ligger informasjon i dene tråden om hvordan man skal kunne slå det av, men den informasjonen begynner å bli litt gammel. Er det noen som har noen nye og modne erfaringer med dette nå?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er SD? og med det sagt, da tenker du på og koble blu ray spillern rett til tven da,men da får ikke jeg 5.1 på min ps3, men jeg får 5.1 på blu ray spillern da, den er da koblet til min receiver. det er også min ps3. han kameraten prøvde over en time og fikk det ikke til. Og jeg er ikke veldig flink og forstå de forskjellige begrepene.

Jeg har også satt instillinger på min ps3 slik den støtter 1080p og 5.1.
    han kompisen trur det er en aller annen liten justering på setupen på receivern som han ikke har gjort. Det er så irriterende pga jeg tok min ps3 opp til han og kobla i surrounden i ps3'n og fikk automatisk surround med engang.

er forresten en annen ting jeg lurer på.har min tv 2mill til 1 eller 3mill til 1.er det ikke mill eller det jeg som driter meg ut:???:

SD signal er f eks det som kommer i fra en dvd plate!. Du har HD signal og du har SD signal. HD= high deffinition SD = Standar deffinition.

Nei, jeg mener ikke og koble direkte mellom blu-ray og tv'n. Regner med du kjører via hdmi på ps3,tv og receiver?.. Les litt i forige svaret mitt her der jeg forklarer litt. Nå kjenner ikke jeg til ps3, men den skal vel og kunne sende ut 1080p som alle andre blu-ray spillere. Uansett hvordan du sender bildene til tv'n. Om du sender de som 1080i så vil alltid tv'n skalere de opp til 1080p... 1080i er to halve billeder, og det sier seg selv at tv'n din vil skalere dette til ett helt 1080p billede. Samme som om du sender sd (dvd) billeder, din tv vil skalere dette til 1080p uansett!!.. Det som er klue her er om du ønsker disse bildene skalert i ps3 eller på tv'n. som regel lønner det seg og sende bildene urørte til skjermen (men ikke alltid) da skal du se på din tv at det kommer 1080p/24 i fra de fleste blu-ray player (jeg har selv plater som kun har 1080i signaler på seg, men det er sjeldent). din receiver vil du som regen sende alt igjennom urørt til tv'n. Da skal tv'n din som regel ha de beste forutsetninger for å vise det beste billedet.

Uansett, det du ser på din tv i dag når du spiller en blu-ray plate er garantert 1080p enten din tv motar dette eller 1080i.

Du spør om din tv har en, to eller tre mill til kontrast.. Den har ingen av delene. Målinger av kontrast på disse modellene har vært forskjellige, men mener og huske at den ligger i området 2500:1. Dette er da ansi kontrast som forteller mye om hva din skjerm kan yte (mørkt til lyst) Kan gi deg en nærmere beskrivelse på hva dette er, samt on_off kontrast om du trenger det (du kan slå det opp på nettet selv også)
    Uansett, det tallet som opplyses i millionklassen er ikke ett reelt tall, men noe som brukes i markedsføring. Det er viktig og huske, dette er også det som sier og være dynamisk kontrast!

Jens

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

good new and bad news

the good news,fikk til surround på min ps3 her om dagen.den bare slo på seg selv.

bad news is er at han kompisen min har kjøpt seg en 50" plasma fra LG. og han sier at kontrast er 2mill:1. tviler enkli at det stemmer. Det blir mega kontrast på han også da.trur han har en LG 6000 serie eller 7000 serie. Men takk for alle tips:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Omsider noe 'håndfast' ang. prising på denne modellen... (dvs; all informasjon mottas med takk i disse agurktider)
    Her er også 55"-versjonen:
    Samsung 55" Black LED Flat Panel LCD HDTV - UN55B8500

Ser ut til å koste ca. 800 dollar mer enn tilsvarende 55" 7070 såvidt jeg kan se. Det vil med andre ord si et prishopp på 6-7000 kroner bare for å få LED backlight og Local dimming....

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får midlertidig ta på meg moderator-hatt og påpeke at prisdiskusjon ikke skal tas i denne tråden (kun ment å diskutere tekniske aspekter). Tilgj. & pris for B8500 er også nevnt tidligere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk store problemer med å få den optiske utgangen til å fungere sammen med rikstv. Jeg bruker et Technicrypt CX MP cam, har valgt lyd fra eksterne høyttalere på tven og valgt riktig output på receiveren min som er en onkyo tx-sr805. TVen er en UE40B6000.

Gjør jeg noe feil, eller er det noen her med samme problem?

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ue46b6050

Etter å ha lett etter den "perfekte" TV'en over lengre tid kjøpte jeg i går UE46B6050.
    Jeg hadde egentlig slått fra meg denne pga pris, og ville egentlig kjøpe Panasonic P46G10, LG 50PS6/7/8000 eller Sony 46W5500. Alle disse TV'ene hadde sine klare ulemper, så valget var vanskelig.
    Når derimot dette kjempetilbudet dukket opp var valget enkelt!

Jeg er ENORMT fornøyd!
    Mine kilder er PS3 og HD-boks fra Canal Digital (parabol)

Anbefalest på det sterkeste!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    the good news,fikk til surround på min ps3 her om dagen.den bare slo på seg selv.

bad news is er at han kompisen min har kjøpt seg en 50" plasma fra LG. og han sier at kontrast er 2mill:1. tviler enkli at det stemmer. Det blir mega kontrast på han også da.trur han har en LG 6000 serie eller 7000 serie. Men takk for alle tips:-D

Synd med PS3`n. Men du kan ta det helt med ro ang kontrasten til kompisen din. Så også alle ligger under 20000:1 i kontrast. Har selv en Samsung A456 med 1000000:1 i kontrast. Har målt den til 545:1 ANSI/ekte on/off og dette er helt normalt har jeg funnet ut etter å ha kalibrert en del tver.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når 8500-serien ventes å komme i salg her til lands?

I pressemeldingen fra Samsung så er tilgjengelighet i september nevnt, men det gjelder vel bare i USA?

Jeg hadde egentlig bestemt meg for en 55" 7070, men hvis det kommer en 55" 8500 om ikke alt for lenge så venter jeg heller på den.

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg beklager, men jeg mååå bare spørre.....

jeg er også en av dem som går og venter på feks 8500 i 55 tommer.... men så ser en jo at du får nå pioneer 60 toms til ca samme prisen som samsungen vil ligge på, så hva da.......

jeg tipper at samsungen er bedre på panoreringer og bildebehandling, de er relativt like på sortnivå, mens pioen har det litt mere softe bildet som mange liker og se på. samsungen har uten tvil ett veldig godt bilde med høy wow faktor, men er det det en ønsker til tv titting på standard kanaler.
    så hva synes dere som tester tv'er opp og ned, har samsung tatt igjen pio på bilde eller er pio fortsatt kongen på SD signaler. (forutsetter 60 toms pio altså)
    hvis en også tar hensyn til effektforbruk så taler det nok til fordel for samsung, men klart en må jo varme opp stua også he he....

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har fått meg en 46B6050, har HDMI til Tv`en nå på 1920x1080, men bildet streker seg litt utenfor skjermen?

hvorfor passer ikke den oppløsningen? TVen støtter jo det

takker for svar

Side 38 av 69 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •