Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1374
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bornslip
    Har tenkt å bruke skjermen opp mot en Canal Digital HD boks koblet med HDMI, samt at det blir vel mest 1080p/i materiale fra Media Center maskinen.

Bortsett fra kontrast og 200hz, finnes det noe annet med 8050 som gjør at den er verdt så mye mer? Har de gjort noe med autodimming, eller er dette det samme som på 7070? Hvis det kun er litt bedre sortnivå og 200hz som gjør at den koster mer ser jeg ikke helt poenget for min egen del, men om den er bedre på alt all over kan det blir et vanskelig valg...

Hadde vel i utgangspunktet bestemt meg for 8050 etter en gjennomgang av denne tråden, men det frister veldig å heller gå for en 7070, for så å bruke resten på forsterker og høytalere!
    Jeg vet ikke om du har lest noe her i denne tråden, jeg har skrevet en del om dette tidligere. Den største forskjellen og det som gjør 8050'n værdt de pengene i mine øyne er at samsung på 8050'n har jobbet en del med lysuniformiteten. Problemet med lyse/mørke hjørner som er der på 6 og 7 serien er borte på 8 serien. Det samme er "flashligthing" som også har vært problem på 6 og 7 serien. Det er mye mindre clouding og det er i det hele bedre kvalitet på skjermen. Gråskala og farger er mye nærmere "riktig" "out of box". Skjermen er "mye" bedre på panorering. Jeg har sett de side ved side og 8050 viste seg og gi ett bedre billde under rakske bevegelser (mye mere info i billede)..

Jeg synes faktisk en og en av de tingene jeg nevner (bortsett i fra kalibreringen) er værdt pengene..

Når det er sagt, om 8050'n er 6000 dyrere så får du en dårlig deal synes jeg. Jeg fikk min for omtrent det samme som 7 kostet (og det er nordisk utgave). Om du sender meg en PM skal du få navnet på butikken som kan gi deg en betraktelig bedre pris enn det du har fått...

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spm angående Samsung LED 6050

Hei!

Kjøpte meg nylig en samsung ue32B6050, sammen med en samsung blue ray spiller (BD-P 1600), koblet ihop med HDMI-kabel...er veldig fornøyd med tven, men stusser over at når jeg trykker på info-knappen på tv-fjernkontrollen mens man ser blue ray film, så står det "1920x1080 @ 24 Hz"...hvorfor ikke 100Hz?

Og er det noen andre gode råd for bilde-innstillinger på denne modellen?

Takknemlig for hjelp!
    Mvh
    Jervan

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi Blu-ray stort sett (alltid?) er 1080p med 24 bilder/sekund antar jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 6050 LED 46tommer

Jeg synes tven er ganske genial på sortniva, i hvertfall for meg. Jeg spiller Onimusha 2 og det er litt mørkt noen steder,men det går helt greit.

men er noe jeg lurer på. på 6050 så er det en kildeliste hvor man ser HDMI -4 osv,men er det mulig og redigere lista slik man kan skrive når man spiller ps3 at man kan redigere slik det står ps3 på kildelista.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trylle
    men er noe jeg lurer på. på 6050 så er det en kildeliste hvor man ser HDMI -4 osv,men er det mulig og redigere lista slik man kan skrive når man spiller ps3 at man kan redigere slik det står ps3 på kildelista.
    Dette står helt sikkert beskrevet i manualen hvis det lar seg gjøre. Har du kikket der?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jervan
    Hei!

Kjøpte meg nylig en samsung ue32B6050, sammen med en samsung blue ray spiller (BD-P 1600), koblet ihop med HDMI-kabel...er veldig fornøyd med tven, men stusser over at når jeg trykker på info-knappen på tv-fjernkontrollen mens man ser blue ray film, så står det "1920x1080 @ 24 Hz"...hvorfor ikke 100Hz?

Og er det noen andre gode råd for bilde-innstillinger på denne modellen?

Takknemlig for hjelp!
    Mvh
    Jervan
    Det stemmer 1920x1080/24 er hva som kommer i fra blu-ray spilleren din og betyr at det kommer hd signaler med 24 bilder i sekundet. Dette er helt korrekt og stemmer stort sett når du spiller blu-ray plater. Har du i en dvd står det noe annet.. 100hz har ingenting med dette og gjøre. Innstillenger for 100Hz finner du under menyen og bilde menyen..

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående redigering av 6050

Nei jeg har ikke det, men jeg har vært inne på menyen og kildelista og fant ikke noe.ene kompisen min sa at de hadde slutta og gjort det.

Men jeg skal sjekke i manualen.takk for tipset uansett

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Trylle!

Fikk akkurat en 8050 i hus i dag og på den kan du gi hver inngang under kildelisten et navn (fra en ferdig liste som kommer opp i menyen). Jeg også letet etter det samme, men det så ikke ut til at man kan selv velge navn. Det nærmeste jeg kom var å velge "Spill" fra den forhåndsdefinerte menyen :-)
    Vil jo tro at det samme gjelder fra 6000-serien....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -Harald-
    Noen som vet hvor man kan få sett på Samsung UE46B8050 i Oslo/omegn? Ser ut til at Elkjøp eller Lefdal ikke har de tilgjengelig i selve butikken, men tilgjengelig fra lager/webkjøp...
    De hadde den hvertfall for en uke siden i utstilling på Elkjøp Megastore på Lørenskog

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung LED 46 tommer

har lest igjennom hele tråden nå og jeg trur ikke jeg har 6050.det jeg vet er at den er 46 tommer. Er ikke sikker om den har Edge LED eller ikke. det jeg vet er at den har 4HDMI,1 optisk,1 SCART, 1 av HDMI står det HMDI/VGA og det står ypb det er 3 innganger på den, jeg er ikke sikker om det er komponent eller kompositt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trylle
    har lest igjennom hele tråden nå og jeg trur ikke jeg har 6050.det jeg vet er at den er 46 tommer. Er ikke sikker om den har Edge LED eller ikke. det jeg vet er at den har 4HDMI,1 optisk,1 SCART, 1 av HDMI står det HMDI/VGA og det står ypb det er 3 innganger på den, jeg er ikke sikker om det er komponent eller kompositt.
    Har du kjøpt TV'n din brukt? Er det derfor du ikke vet hvilken modell det er? Det står vel uansett en modellbetegnelse bak på TV'n?
    3 RCA/Phono-conntakter er for komponentvideo. Én gul tilsvarende er for komposittvideo (Kompositt betyr sammensatt).

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Youtube

For dere som er interessert i det så er YouTube widgeten nå tilgjengelig

Noe buggete, men kommer vel kjapt oppdatering..

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt info om Usa modellen av B8500 serien med Local Dimming:

http://www.abt.com/product/40571/Samsung-UN46B8500XFXZA.html

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ufff, ser også prisen de opererer med for 55 tommeren, redd for at den rett og slett blir drit dyr..... 4500$ blir vel fort 40 tu det.... får jo håpe den detter ned mot 30 etterhvert.... 1,6 tommer dyp..... skal nok kunne leve med det he he...

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Litt info om Usa modellen av B8500 serien med Local Dimming:

http://www.abt.com/product/40571/Samsung-UN46B8500XFXZA.html
    Omsider noe 'håndfast' ang. prising på denne modellen... (dvs; all informasjon mottas med takk i disse agurktider)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, dette er en teknisk tråd. Diskusjon rundt forhandler og priser skal tas under "Produkt -og prisjakt". Diverse innlegg er derfor ryddet i...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE4040B7070 - litt mørke hjørner

Da er UE40B7070 på plass i stua!
    Godt fornøyd, og har nå en TV som er et hav bedre enn min gamle TV (28" JVC CRT....)!

Jeg har imidlertid lagt merke til at bildet er mørkere helt ute i hjørnene på TV'en. Dette er noe som også jenseike@start.no poengterte i et tidligere innlegg.

Jeg la ikke merke til dette helt i begynnelsen, men når jeg satt og så på TV2's tippeligasending i går (hvor det er mye hvit bakgrunn) så la jeg merke til det. Kunne også legge merke til dette i kampen Rosenborg - Lillestrøm (med mye lys grønn bakgrunn).

For min del tror jeg ikke dette kommer til å være noe stort irritasjonsmoment, men det kan være greit å være klar over.

Jeg vil anbefale de som vurderer å kjøpe 7070 eller 7050 serien om å sjekke ut en utstillingsmodell som viser lyse bilder, og vurdere om de mørke hjørnene kan komme til å bli et problem.

Jeg har ikke sett 8050 modellen utstilt noen plass, men i følge jenseike@start.no så har ikke denne modellen problemet med mørke hjørner.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan en amerikansk nettside selge modellen 8500 når den ikke en gang er å finne på Samsung sin offisielle amerikanske nettside?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er "Pre-order", og det på flere amerikanske nettbutikker. B8500 46" i salg fra 16. august ser jeg på avsforum.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andy2007
    Hvordan kan en amerikansk nettside selge modellen 8500 når den ikke en gang er å finne på Samsung sin offisielle amerikanske nettside?
    Etter det jeg husker var KRP modellene til Pioneer i salg ganske lenge før de var omtalt hos Pioneer.no. Mao ikke uvanlig.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 37 av 69 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •