Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    den har ikke 240Hz, men 200 her til lands. 240 er i usa/canada.. Det er ikke bare muligens at den har forskjellig panel. Den HAR forskjellig panel. Forskjeller.. 200 Hz mot 100. 200Hz virker uten artifakter og er det beste interpolerings systemet jeg har sett på en tv. Denne tv viser raske panoreringer helt perfekt og den gjør det med overbevisning. Bare dette er verdt 2 lapper i mine øyne. Dvs, bildeprosseseringen er mye bedre i 8000 serien enn de to lavere seriene. Men det er flere forskjeller: TVn kommer med en gråskala og farge metning som er mye nærmere standaren enn 6 og 7 serien. 8050n er dermed mye bedre kalibrert ut av boks. Den har som MaW sier ett bedre sort nivå og dermed bedre kontrast. Den har RF remote. Den har ett mye (MYE) kulere design. Til slutt (og dette er viktig).. Hva jeg har sett hos diverse venner som har 6 og 7 serien så er det mange av de som sliter med lyse "flekker" (clouding) og lyse hjørner (flashlighting) på sine skjermer. Noen er værre enn andre men alle har problemet....!!! På den 8050 jeg har fått har jeg ingen av de.. Jeg har ikke en eneste clouding flekk og jeg har ikke lyse hjørner i det hele tatt. Jeg har og lest på andre forum at andre påpeker dette på 8000 serien. Da har nok samsung brukt noe av tiden i fra de lanserte 6 og 7 serien til de lanserte 8000 serien til og fikse disse problemene. Dette alene er verdt mellomlegget. Og i mine øyne så er hver og en av de punktene jeg har nevnt her hverd 2 lapper i mellomlegg.. Jeg garanterer faktisk at dere som velger 8050 kommer ikke til og angre.. Jeg var skikkelig bekymret da jeg ventet på min, det forsvant med en gang jeg startet opp tv'n

Jeg legger ved ett par vedlegg på noen test målinger som har blitt gjort på 7 og 8 serien.

Jens

Til Jenseike!

Har du muligheten til å legge ut innstillingene du har gjort på 8050'en din...?
    Du virker som du har peiling på det du snakker om og det hadde vært hyggelig å kunne høste litt av det du har sjekket/testet på skjermen din ;-)

I så fall - på forhånd tusen takk!

Mvh.

Andy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har ikke 240Hz, men 200 her til lands. 240 er i usa/canada.. Det er ikke bare muligens at den har forskjellig panel. Den HAR forskjellig panel. Forskjeller.. 200 Hz mot 100. 200Hz virker uten artifakter og er det beste interpolerings systemet jeg har sett på en tv. Denne tv viser raske panoreringer helt perfekt og den gjør det med overbevisning. Bare dette er verdt 2 lapper i mine øyne. Dvs, bildeprosseseringen er mye bedre i 8000 serien enn de to lavere seriene. Men det er flere forskjeller: TVn kommer med en gråskala og farge metning som er mye nærmere standaren enn 6 og 7 serien. 8050n er dermed mye bedre kalibrert ut av boks. Den har som MaW sier ett bedre sort nivå og dermed bedre kontrast. Den har RF remote. Den har ett mye (MYE) kulere design. Til slutt (og dette er viktig).. Hva jeg har sett hos diverse venner som har 6 og 7 serien så er det mange av de som sliter med lyse "flekker" (clouding) og lyse hjørner (flashlighting) på sine skjermer. Noen er værre enn andre men alle har problemet....!!! På den 8050 jeg har fått har jeg ingen av de.. Jeg har ikke en eneste clouding flekk og jeg har ikke lyse hjørner i det hele tatt. Jeg har og lest på andre forum at andre påpeker dette på 8000 serien. Da har nok samsung brukt noe av tiden i fra de lanserte 6 og 7 serien til de lanserte 8000 serien til og fikse disse problemene. Dette alene er verdt mellomlegget. Og i mine øyne så er hver og en av de punktene jeg har nevnt her hverd 2 lapper i mellomlegg.. Jeg garanterer faktisk at dere som velger 8050 kommer ikke til og angre.. Jeg var skikkelig bekymret da jeg ventet på min, det forsvant med en gang jeg startet opp tv'n

Jeg legger ved ett par vedlegg på noen test målinger som har blitt gjort på 7 og 8 serien.

Jens
    Rimelig overbevisende innlegg:-)
    Hadde vel egentlig bestemt meg fra før, men nå er jeg enda mer sikker. Blir 8050 på meg,men drøyer vel muligens til August siden det blir lite tv-titting nå. Kan vel kanskje spare et par høvdinger på det også...? ;-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke se bortifra at de går ned en tusenlapp etter sommeren ja...

Og jeg er også overbevist om at 8050 er bedre. Virker som de bruker et annet panel og bedre bildebehandling.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette virket veldig overbevisende. Jeg venter uansett til jeg ser en sammenligning mellom 8050 og B8500
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er en normann for tiden bosatt i USA. Har fått smaken på Samsung sin nye LED serie. Den møblerte leiligheten som arbeidsgiver har leid til meg har bare en liten 28" TV, og har lyst på noe ordentlig nå.....
    Tenker på å kjøpe den nye 55" LED TV her i USA (UN55B7000/8000) og ta den med hjem til norge dersom det er mulig. (sparer over 10 000,-)
    Jeg har 4 måneder igjen her i USA før jeg skal hjem til Norge. Derfor ønsker jeg en TV som kan glede meg på begge kontinenter. Garanti er jeg villig til å ta sjansen på, er ofte over i USA og kan evt prøve å få med TV'en over hvis det brenner på dass.....

Jeg vet at strømforsyningen er annerledes, men jeg har planer om å kjøpe en ny en fra Samsung i norge hvis de lat meg gjøre det. hvis ikke så har jeg en omformer, men det er ikke ønskelig da denne har en støyende vifte...
    Tuner trenger jeg ikke i TV'en da jeg allerede har en digital HD tuner hjemme, som kan mate TV'en med TV signaler over HDMI.

Jeg vet at PS3 kjøpt i usa virker som en kjøpt i norge minus DVD og BD soner. Norsk PS3 viser "norske" BD filmer og spiller PS3 spill uten problem. DVD får jeg invalid signal på.... Dette er en tv av billigste sorten, derfor har jeg forhåpninger til 7000 eller 8000 serien til Samsung.
    Spec'en til TV'en sier ingen ting om 50Hz. Derfor er det dette jeg er mest skeptisk til, hva skal man benytte en tv som ikke takkler 50Hz til....?

Mitt spørsmål til dere teknofile er derfor.

1. Vil denne tv'en godta 50hz signaler fra min HD tuner og dvd spiller over HDMI?
    2. Dersom TV ikke takkler 50hz fins det da en annen dings som kan konvertere signaler til riktig frekvens for tv'en DVDO produkter eller noe liknende?

På forhånd takk!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Jeg venter uansett til jeg ser en sammenligning mellom 8050 og B8500
    Ja, B8500 blir veldig spennende. Jeg har nå en 37" og en 47". Begge Full HD, men selvfølgelig tradisjonelle LCD skjermer. Kanskje det er på tide med en 55" med dynamisk LED? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen som har testet Sonys W5500 opp mot disse LED TVene? Hvordan legger den seg i forhold til Edge-LED og Bak LED? I testen i Hjemmekino så ble det sakt at den har det beste sortnivået fra en TV med tradisjonelt baklys, samt at den matchet eller var bedre enn Panasonic sin G10 Plasma.

Har vel litt over en måned på å bestemme meg for hvilken jeg skal velge.
    Aftenposten har testet 7050 og bruker sony sin som ref flere ganger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lygren.. Jeg har i dag bestilt kalibrering av min nye 46B8050, disse problemene med gammaen i mørke områder, er dette noe en vil kunne kalibrere seg ut av?.. Nå har nok denne skjermen noe andre egenskaper enn den du kalibrerte, men mye er nok også likt ville jeg tro.. Når det gjellder den "dimmingen" som du snakker om så kan den slåes av i service menyen, det skulle vel gi noen muligheter..? Vil dette kunne bedre dynamikken som du nevner her?... Du nevner at du skulle prøve og skru den av, fikk du gjort det, og hva fant du ut av det i så fall?

Jens

Legger du ut instillingene når du har fått den kalibrert?
    Får en i morgen og hadde satt pris på de instillingene.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen på TrustedReviews - the UK's premier source of Technology News and Reviews av 8000-serien. Samsung påstod at 8000-serien ga bedre bilde enn deres tidligere modeller med lokal baklysdimming. Både sortnivå og fargegjengivelse. Testeren konkluderte til slutt med at han var enig i Samsung sin påstand. Er det andre meninger rundt dette. Da jeg kikket på 7070 ga denne ikke bedre bilde enn den litt eldre 786...Men regner med at 8050 er en helt annen tv enn 7070...
    Sitat Opprinnelig postet av TrustedReviews.com
    Indeed, after a bit of initial recalibration and in the right room conditions, its pictures actually seem to back up Samsung's claims that edge-based LED lighting is potentially a superior picture quality technology to direct RGB LED lighting. And I don't mind admitting that nobody could be more surprised about that than me.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BobbyG
    Legger du ut instillingene når du har fått den kalibrert?
    Får en i morgen og hadde satt pris på de instillingene.
    Hehe. Lite trolig at han legger ut innstillinger han har betalt ganske mye for... 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste testen på TrustedReviews - the UK's premier source of Technology News and Reviews av 8000-serien. Samsung påstod at 8000-serien ga bedre bilde enn deres tidligere modeller med lokal baklysdimming. Både sortnivå og fargegjengivelse. Testeren konkluderte til slutt med at han var enig i Samsung sin påstand. Er det andre meninger rundt dette. Da jeg kikket på 7070 ga denne ikke bedre bilde enn den litt eldre 786...Men regner med at 8050 er en helt annen tv enn 7070...
    Går jo ikke an å få bedre sortnivå enn 786/966. De har jo 0 cd/m2 sortnivå. Hvis det skal bli sortere enn det så må jo tv'en bli ett sort hull med gravitasjon som suger til seg innventaret og alt annet i rommet den står i, kanskje hele huset og nabolaget også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er for så vidt enig i tanken. Men opp gjennom årene har jeg lært meg til at ting som tilsynelatende er "umulig" kan være mulig alikevel. Fikk ikke med meg om du eier en 8050 eller 786/966 fra Samsung, men det hadde vært interessant å høre fra de som eier/ har testet en 8050.

Samtidig om dette skulle være tilfelle, så lurer jeg på hvilket salgsargument Samsung skal bruke for at forbrukeren skal kjøpe en B8500 eller en 9000-serie LED, dersom 8050 Edge leverer bedre farger og sortnivå
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er for så vidt enig i tanken. Men opp gjennom årene har jeg lært meg til at ting som tilsynelatende er "umulig" kan være mulig alikevel. Fikk ikke med meg om du eier en 8050 eller 786/966 fra Samsung, men det hadde vært interessant å høre fra de som eier/ har testet en 8050.

Samtidig om dette skulle være tilfelle, så lurer jeg på hvilket salgsargument Samsung skal bruke for at forbrukeren skal kjøpe en B8500 eller en 9000-serie LED, dersom 8050 Edge leverer bedre farger og sortnivå
    Jeg eier en 55" 966 ja. Og det sorte er totalt sort selv med lyse objekter i bildet. Og fargene kan man kalibrere helt dønn nøyaktig på alle tre xyY aksene. Så at det 8050 edge led er bedre enn local led på sortnivå er det største tullet jeg noen gang har hørt.
    Les heller testene dine her.
    HDTV Reviews & Shootouts – Complete HDTVTest Archive

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Jeg eier en 55" 966 ja. Og det sorte er totalt sort selv med lyse objekter i bildet. Og fargene kan man kalibrere helt dønn nøyaktig på alle tre xyY aksene. Så at det 8050 edge led er bedre enn local led på sortnivå er det største tullet jeg noen gang har hørt.
    Les heller testene dine her.
    HDTV Reviews & Shootouts – Complete HDTVTest Archive
    Flott tilbakemelding Tror jeg hopper til linken du henviste til for fremtidige referanse tester.
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    7000-serien vil være relativt lik 6000 rent utseendemessig, men i tillegg ha:

-Internett-TV (media 2.0, med såkalte Widgets, som viser vær, siste nyheter osv.)
    -RF remote (radiofrekvens, altså lenger rekkevidde)

[/URL]
    Det er vel bare 8-serien som har RF-remote? Kan event. 7-serien motta rf-signaler, selv om den har kun ir fjernkontroll vedlagt, etter det jeg klarer å lese meg frem til....
    Jeg har planlagt å styre tv'en via Logitech 1100 sin RF-remote sender. Tv'en får ikke fri siktlinje mot fjernkontrollen, så det er bare en RF-remote som vil fungere godt. Det er vel mulig å kjøre de to sammens?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En Edge-LED-TV vil ALDRI være i NÆRHETEN av en TV med tusenvis av LED-dioder plassert bak skjermen, det trenger en jo ingen test for å konkludere rundt. Edge-LED er en helt grei teknologi, den kombinerer glimrende bildefremvisning med lavere produksjonskostnader og flott fargegjengivelse - MEN - sort - og ikke minst stabilitet i sortgjengivelsen - DET er ikke dens største styrke. Bedre enn mange "vanlige" LCDer, men henger langt bak f.eks. 55A966...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...men Razor, når du sier du kan kalibrere den perfekt på alle aksene i fargerommet stemmer vel ikke det? Den kan kalibreres for "X" og "Y", det er greit nok, men "Z", som jo er brightness-variabelen, får en jo ikke justert. Jeg har jo målt 46A786, og den hadde for mye brightness nedover i skalaen, uten mulighet for kalibrering. Har også hatt en 55A956 hjemme jeg kalibrerte, og samme med den... I tillegg er jo både A786 og A956 relativt vanskelige å kalibrere gråskala på, for selv om det blir bra til slutt tenderer den til å få fargestikk...

For all del, sortnivået på 786 og 956en gjør de etter mitt syn verdt "plunderet", men BARE fordeler har jo ikke forrige generasjon heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...men Razor, når du sier du kan kalibrere den perfekt på alle aksene i fargerommet stemmer vel ikke det? Den kan kalibreres for "X" og "Y", det er greit nok, men "Z", som jo er brightness-variabelen, får en jo ikke justert. Jeg har jo målt 46A786, og den hadde for mye brightness nedover i skalaen, uten mulighet for kalibrering. Har også hatt en 55A956 hjemme jeg kalibrerte, og samme med den... I tillegg er jo både A786 og A956 relativt vanskelige å kalibrere gråskala på, for selv om det blir bra til slutt tenderer den til å få fargestikk...

For all del, sortnivået på 786 og 956en gjør de etter mitt syn verdt "plunderet", men BARE fordeler har jo ikke forrige generasjon heller...
    Aldri hørt om Z aksen. Det er x,y som er fargeblandingen mens Y er brightness, stemmer ikke det?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Ja, skriveleif. Men uansett er jo poenget at en ikke har kontroll over Y, altså brightness som du skriver...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, jeg klarer å kontrollere Y verdiene slik at jeg får 21% rød, 71% grønt og 8% blått av den ire'en jeg måler utifra. Treffer jo ikke 100%, men si at luminansen til rødt skal være 7000 så bommer jeg på +/- 150 på den verdien, noe man ikke klarer å se med det blotte øyet ivertfall

Side 33 av 69 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •