Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 69 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker for svar, men har ikke UE40B8050 også LED Backlight?
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1799
    står ihvertfall det der.
    har egentlig ikke lyst til å bruke nesten 20.000kr på 1år gammel TV.

men hvordan er 8050 iforhold til 7070? såpass mye at jeg kan ofre 6"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    takker for svar, men har ikke UE40B8050 også LED Backlight?
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1799
    står ihvertfall det der.
    har egentlig ikke lyst til å bruke nesten 20.000kr på 1år gammel TV.

men hvordan er 8050 iforhold til 7070? såpass mye at jeg kan ofre 6"?
    UE40B8050 er LED Edge-lit.

Er virkelig 8050 verdt nesten 2.000,- mer enn 7070?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de nye har led baklys. Som sagt ørten ganger før så er det kun 9000 serien som ikke kommer før mot slutten av året som har bak led, og den blir ikke billig skal jeg love deg.
    Tror 966 kom på senhøsten i fjord. Men hva gjør vel det, det er jo bildekvaliteten som teller.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    UE40B8050 er LED Edge-lit.

Er virkelig 8050 verdt nesten 2.000,- mer enn 7070?
    Hvis du er enda mer kresen på sortnivå, ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skuffet

Jeg var inne på elkøp og kikket på 55 tommers 7070.
    Det vart steinklart bilde, klart 3D effekt, men når man i begynnelsen av plnet earth fløy med helikopter inn i mellom de to fjellene i V formasjon så hakket det TYDELIG.

Jeg aner ikke om det var noe feil ettellerannet sted, men det var iallefall helt umulig å leve med for meg.
    Noen kommentar?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaago
    Jeg var inne på elkøp og kikket på 55 tommers 7070.
    Det vart steinklart bilde, klart 3D effekt, men når man i begynnelsen av plnet earth fløy med helikopter inn i mellom de to fjellene i V formasjon så hakket det TYDELIG.

Jeg aner ikke om det var noe feil ettellerannet sted, men det var iallefall helt umulig å leve med for meg.
    Noen kommentar?
    Jeg har sjekket det nye 100hz systemet og stiller man det for høyt så deler bildet seg når bevegelsene blir raske. Hvis du stiller 100hz med begge metrene til under midten så hakker den ikke. Skrur du derimot 100hz av så hakker tv-en ganske mye...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Juster på 100 hz'n, så blir det borte. Har prøvd det selv og det funker gull. Altså skru av judder reduction og på med blur. Eller bare skru hele 100 hz'n av men da kommer jo standard hakkingen fram...

Men sjekk ut 200 hz'n på 8050. Den fungerer helt utrolig bra! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja men 8050 kommer ikke i 55 tommer til Norge......
    Frustrerende.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I september kommer en ny serie:

B8500 med local dimming:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1245680686

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo utrolig spennede, spesielt mtp hva den vil ligge på i pris. 7000- og 8000-serien vil garantert ha sunket i pris til da, og jeg tror neppe at Samsung priser den kommende 9000-serien så høyt som til 30k for en 46".

Men hvilke forskjeller vil B8500 ift 9000-serien, tro? Personlig er jeg mindre opptatt av at skjermen er ultra flat. Det viktigste er sortnivå og kontrast.

Har ved flere anledninger kikket 7000-serien. Har lånt fjernkontrollen i butikken, og stilt inn et mer korrekt bilde enn de typiske dynamiske innstillingene. Spesielt den ene skjermen som sto side om side med den litt eldre 786 med lokal dimming, så jeg vesentlige forskjeller mellom EDGE LED og lokal dimbare LEDs. Bildeforskjellen mellom de to minnet litt om forskjellen i kontrastnivå på projektorer med ekte panelkontrast og de med dynamisk iris. Det hvite duses ned og dynamikken reduseres ganske kraftig i mørke scener med innslag av hvit/ lys.

Men full-HD bilder fra f.eks dagslys ser intet mindre enn spektakulert ut med de nye EDGE-skjermene!

Men for meg er det kun lokal dimbare LEDs som er aktuelt
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer Uderzo sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har koblet 7070 til en pc?
    For meg er 1:1 pixelmapping over hdmi veldig viktig. Med min nåværende tv bruker jeg en dvi kabel med hdmi overgang fra pcen til tven.
    Noen erfaringer/opplysninger?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Uderzo
    Noen som har koblet 7070 til en pc?
    For meg er 1:1 pixelmapping over hdmi veldig viktig. Med min nåværende tv bruker jeg en dvi kabel med hdmi overgang fra pcen til tven.
    Noen erfaringer/opplysninger?
    Jeg har koblet B6050 til pcen og brukt den mye, men jeg var ikke 100% fornøyd så jeg har levert tven tilbake og venter på backlit.

Det var litt input lag. Ikke mye, men merkbart for de som er litt sensitive. Ellers var TVen så klart kjempebra til film og blu-ray.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Live70

Er 8050'en verdt 2k mer enn 7070? Jeg har bare såvidt sett på 8050 for en god stund siden, de har den ikke utstilt på mine nærmeste butikker. Designet var vel litt finere, men det er ikke noen viktig del for meg som gjør at jeg er villig til å betale 2k mer for det. Ellers har jeg skjønt at hovedforskjellen er 240hz på 8050, muligens også annet panel? Noen med erfaring med disse som kan utdype?

den har ikke 240Hz, men 200 her til lands. 240 er i usa/canada.. Det er ikke bare muligens at den har forskjellig panel. Den HAR forskjellig panel. Forskjeller.. 200 Hz mot 100. 200Hz virker uten artifakter og er det beste interpolerings systemet jeg har sett på en tv. Denne tv viser raske panoreringer helt perfekt og den gjør det med overbevisning. Bare dette er verdt 2 lapper i mine øyne. Dvs, bildeprosseseringen er mye bedre i 8000 serien enn de to lavere seriene. Men det er flere forskjeller: TVn kommer med en gråskala og farge metning som er mye nærmere standaren enn 6 og 7 serien. 8050n er dermed mye bedre kalibrert ut av boks. Den har som MaW sier ett bedre sort nivå og dermed bedre kontrast. Den har RF remote. Den har ett mye (MYE) kulere design. Til slutt (og dette er viktig).. Hva jeg har sett hos diverse venner som har 6 og 7 serien så er det mange av de som sliter med lyse "flekker" (clouding) og lyse hjørner (flashlighting) på sine skjermer. Noen er værre enn andre men alle har problemet....!!! På den 8050 jeg har fått har jeg ingen av de.. Jeg har ikke en eneste clouding flekk og jeg har ikke lyse hjørner i det hele tatt. Jeg har og lest på andre forum at andre påpeker dette på 8000 serien. Da har nok samsung brukt noe av tiden i fra de lanserte 6 og 7 serien til de lanserte 8000 serien til og fikse disse problemene. Dette alene er verdt mellomlegget. Og i mine øyne så er hver og en av de punktene jeg har nevnt her hverd 2 lapper i mellomlegg.. Jeg garanterer faktisk at dere som velger 8050 kommer ikke til og angre.. Jeg var skikkelig bekymret da jeg ventet på min, det forsvant med en gang jeg startet opp tv'n

Jeg legger ved ett par vedlegg på noen test målinger som har blitt gjort på 7 og 8 serien.

Jens

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    I september kommer en ny serie:

B8500 med local dimming:

http://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1245680686
    Hvis dette blir en rimeligere variant av 9000 serien, bare uten trådløs mediaboks er den jo et spennede alternativ.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    den har ikke 240Hz, men 200 her til lands. 240 er i usa/canada. Det er ikke bare muligens at den har forskjellig panel. Den HAR forskjellig panel. Forskjeller.. 200 Hz mot 100.
    Den har nok 240 Hz her også, densvitsjer nok over på den når den blir foret med 60Hz matriale, eller 24 Hz matriale, ville jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

UE46B8050 instillinger

Noen som har testet instillinger på denne enda?
    det er mye bra om 7070, men det blir vel muligens noe annet på denne pga 200Hz osv.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmware v2003 har dukket opp på nettet (ihvertfall for 6000-serien), men fant ingen oversikt over hva som er endret... Noen som vet? Var v1003 fra før.

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    den har ikke 240Hz, men 200 her til lands. 240 er i usa/canada.. Det er ikke bare muligens at den har forskjellig panel. Den HAR forskjellig panel. Forskjeller.. 200 Hz mot 100. 200Hz virker uten artifakter og er det beste interpolerings systemet jeg har sett på en tv. Denne tv viser raske panoreringer helt perfekt og den gjør det med overbevisning. Bare dette er verdt 2 lapper i mine øyne. Dvs, bildeprosseseringen er mye bedre i 8000 serien enn de to lavere seriene. Men det er flere forskjeller: TVn kommer med en gråskala og farge metning som er mye nærmere standaren enn 6 og 7 serien. 8050n er dermed mye bedre kalibrert ut av boks. Den har som MaW sier ett bedre sort nivå og dermed bedre kontrast. Den har RF remote. Den har ett mye (MYE) kulere design. Til slutt (og dette er viktig)......

Dette var hyggelig lesing :-D Får min 8050 46" på døren 20. juli.....
    Gleder meg!!!

Er det noen steder jeg kan finne info om hvordan å stille denne inn best mulig - jeg er ikke spesielt teknisk kyndig på dette området, men ønsker selvsagt best mulig bilde ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Dette er en TEKNISK tråd (har editert et par innlegg fra deg nå, andy2007, fint om du forholder innleggene teknisk relatert...)

Side 32 av 69 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •