Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 69 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1374
    Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Test

Her er en test i Aftenposten.

Syltynn sjarmør

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke helt at samsung ikke produserer A966 lenger når etterfølgeren til flaggskipet ikke kommer før slutten av året.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    I norge så tar man reklamasjoner i utgangspunktet med butikken man handlet i. Snakk med Elkjøp!
    Leste dette i en annen post om fordelene med å ikke parallell importere Samsung skjermer:

"Ved å kjøpe en Samsung-TV som er kvalitetssikret av Samsung i Norden er man garantert:"

"Prestisjeservice i hjemmet neste arbeidsdag for forbrukere som bor i Norge
    dersom deres 40-tommers TV må ha service
    Henteservice i hele landet om TV-en må repareres. 32 tommer og oppover"

Lest innlegg 2 og 4 (som faktisk er av en og samme person):

http://avforum.no/forum/produkt-pris...importert.html

Hvis dette stemmer så vil jeg tro at å kontakte Samsung direkte er den kjappeste metoden. Ville tro det litt trege Elkjøp systemet kanskje tar litt lenger tid. Man kan jo ringe Samsung når man er på jobb, hvis det ikke fikses via dem, så dra innom Elkjøp på vei hjem.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lite førsteinntrykk rundt UE40B8050:
    Det virker faktisk som denne er betydelig bedre enn 7050/70. Jeg hadde lite tro på at det skulle være forskjeller, men det er det faktisk. Sortnivået er hakket dypere, men den store forskjellen ligger i bevegelser. 200 hz'n fungerer jo nesten knirkefritt, og det er myyye mindre "digitale kanter"(eller hva man skal kalle det) ved kjappe bevegelser enn på 100 hz'n deres. Her mener jeg man fint kan ha på 200 hz hele tiden, for den fungerer utmerket i mine øyne. Og som vanlig er bildet helt fantastisk, med en ekstrem skarphet.

Det er rett og slett super tv som har blitt enda bedre. Så nå får jeg bare se om PS50B855'n jeg har bestilt holder følge.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zardooz
    Mener du kontakte forhandler (Elkjøp) eller Samsung direkte? Bytter de kun strømforsyningen eller hele TV'en?
    Godt å høre at det ikke er normalt ihvertfall, slitsom lyd i lengden.
    Jeg tok kontakt med samsung support og de de sendte infocare (som samsung bruker) til meg samme dagen!!!

Jens

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det virker faktisk som denne er betydelig bedre enn 7050/70. Jeg hadde lite tro på at det skulle være forskjeller, men det er det faktisk. Sortnivået er hakket dypere, men den store forskjellen ligger i bevegelser. 200 hz'n fungerer jo nesten knirkefritt, og det er myyye mindre "digitale kanter"(eller hva man skal kalle det) ved kjappe bevegelser enn på 100 hz'n deres. Her mener jeg man fint kan ha på 200 hz hele tiden, for den fungerer utmerket i mine øyne. Og som vanlig er bildet helt fantastisk, med en ekstrem skarphet.

Det er rett og slett super tv som har blitt enda bedre. Så nå får jeg bare se om PS50B855'n jeg har bestilt holder følge.

Ser ut som om B8000 serien har et bedre panel enn B7000/B6000 serien.

Samsung US oppgir 5.000.000:1 i dynamisk kontrast på B8000:

46" LED HDTV UN46B8000 46" 1080p LED HDTV - LED TV - televisions | SAMSUNG

Mens B6000/B7000 har 3.000.000:1 i dynamisk kontrast:

http://multiplayer.it/forum/hdtv-home-theater/375924-samsung-luxia-iptv-new-b-series-ccfl-[thread-ufficiale]-56.html#post6794682

På et italiensk forum fant jeg dette om kontrast m.m.:

http://multiplayer.it/forum/hdtv-home-theater/375924-samsung-luxia-iptv-new-b-series-ccfl-[thread-ufficiale]-56.html#post6794675

Her er noen panel koder for LED serien:

http://multiplayer.it/forum/hdtv-home-theater/375924-samsung-luxia-iptv-new-b-series-ccfl-[thread-ufficiale]-54.html#post6785268

Active vette sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stort test: 8 lyx-tv! - M3

Samsung UE-46B7050 fikk toppkarakter på 10 poeng.Best i test.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samsung 46 tommer LED

jeg har bestilt 46 tommern LED for 1måned siden og jeg har henta den for 2dager siden, har ikke fått testet den enna, men skal få den i bruk når jeg har flytta. 46tommern kostet vel rundt 18-19k trur jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Etterfølgeren til a786?

Jeg er interessert å finne ut hvilke tver som er bedre eller like gode som a786. Har hørt at disse nye tvene med LED i siden, ikke kan sammenlignes med den local dimmingen på A786en. Noen som har noen info på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bushwakko
    Jeg er interessert å finne ut hvilke tver som er bedre eller like gode som a786. Har hørt at disse nye tvene med LED i siden, ikke kan sammenlignes med den local dimmingen på A786en. Noen som har noen info på dette?
    Ingen dessverre.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bushwakko
    Samsung sin 9000 serie som kommer senere i år har LED bak, og ikke sidemontert, denne blir nok noen hakk bedre. Men koster nok mer også.

Ellers så har Philips en med Bak LED, men denne er maks 42". Sony sine X-serie er for dyr, og ikke oppgradert i år.

Sharp har bak LED, men sliter med Halo effekten, så ikke anbefalt.

Så det er nok kun Samsung 9000 som gjelder når den kommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vette
    Stort test: 8 lyx-tv! - M3

Samsung UE-46B7050 fikk toppkarakter på 10 poeng.Best i test.
    Det der må kanskje være noe av den værste testen jeg noen gang har lest.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Det der må kanskje være noe av den værste testen jeg noen gang har lest.
    Den er jo svensk..hehe.

"Det svarteste vi har sett" Da har de aldri sett samsung sine bak led med 0cd/m2 som jo er helt sort.
    Det viktigste som er på ett tv er jo bildekvalitet og at man har cms slik at man kan justere fargene riktig.
    Tv skal nå bli ett mediasenter virker det som, med nettverk, og som kan lese av alle bilde/lydformat. Herregud, på mitt tv så er det treningsprogram, matoppskrifter og annet tull som man lett finner på internett via en pc hvis man vil det.
    Ønsker man virkelig å betale for dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Tv skal nå bli ett mediasenter virker det som, med nettverk, og som kan lese av alle bilde/lydformat. Herregud, på mitt tv så er det treningsprogram, matoppskrifter og annet tull som man lett finner på internett via en pc hvis man vil det.
    Husk at idag (mer enn 15 år etter at Internet har kommet), så finnes det faktisk folk som bruker tekst-tv. Selv foretrekker jeg å koble opp en PC og bruke TV'en som monitor, men jeg registrerer at det er mange som ikke ønsker det. De virker fornøyd med noe enklere og dårligere, men som er innebygget i TV'en.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Nåja. Dette er et sidesprang, men integrerte nettlesere ER fremtiden. Personlige datamaskiner er noe som kun vil være for spesielt intereserte. Har du en TV med en nettleser kan du allerede i dag hente ned et gratis nettbasert operativsystem og kjøre dette. Herfra vil du ha tilgang på alle dine dokumenter, programmer og filer. Musikk og film streames fra abonnementstjenester. Det samme gjelder spill.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Eksaktlig mine opservasjoner også MaW.. Meget mye bedre synes jeg!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er 8050'en verdt 2k mer enn 7070? Jeg har bare såvidt sett på 8050 for en god stund siden, de har den ikke utstilt på mine nærmeste butikker. Designet var vel litt finere, men det er ikke noen viktig del for meg som gjør at jeg er villig til å betale 2k mer for det. Ellers har jeg skjønt at hovedforskjellen er 240hz på 8050, muligens også annet panel? Noen med erfaring med disse som kan utdype?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer også på dette.

Men jeg lurer på om 8050 er verdt 2k mer enn 6050 (begge 46")? Har allerede kjøpt 6050 til 18995 på elkjøp, men kan jo levere den tilbake. Kjøpet av 8050 vil jo komme på 20700 med frakt. Ikke veldig viktig for meg med de ekstra funksjonene (internett@tv osv), men er bildet bedre osv?

Er forresten veldig fornøyd med tv'en. Syntes den er sinnsykt bra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ahh, klikker i vinkel snart, er umilig og finne ut hvilken TV jeg skal ha.
    har lyst på UE46B7070, men leser så mye forskjellig om denne Tven, blir usikker.
    skal bruke den til Xbox 360/PS3/Blu-Ray og TV.

noen sier også at jeg heller burde gå for en LE46A966 men det er en eldere modell?
    eller burde jeg gå ned 6" å kjøpe en UE40B8050

vil ha best mulig bildekvalitet til den prisen og "features"

hjelp en stakkar som sliter med TV valg.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TearJacK
    ahh, klikker i vinkel snart, er umilig og finne ut hvilken TV jeg skal ha.
    har lyst på UE46B7070, men leser så mye forskjellig om denne Tven, blir usikker.
    skal bruke den til Xbox 360/PS3/Blu-Ray og TV.

noen sier også at jeg heller burde gå for en LE46A966 men det er en eldere modell?
    eller burde jeg gå ned 6" å kjøpe en UE40B8050

vil ha best mulig bildekvalitet til den prisen og "features"

hjelp en stakkar som sliter med TV valg.
    Best mulig bildekvalitet er nok 966, selv om den er ett år gammel. Eller vente på 9000-serien som kommer.

De har bedre bilde pga LED montert bak skjermen, og ikke på sidene.

Side 31 av 69 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •