Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 69 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei!

Jeg har nå lest den tråden her frem og tilbake etpar ganger og har egentlig bestemt meg for Samsung sin LE46A796 tv.
    Problemet er at denne tv'en kun er mulig å få tak på nett for tiden(har ikke funnet den hos noen kjeder, utgått modell).

En selger påstod at LE46B658(T5WXXE) var en nyere litt bedre versjon av LE46A796. Medfører dette riktighet og/eller har noen sett de?

Skal kjøpe tv om en uke, så om noen kan hjelpe meg litt her, så er jeg takknemlig.. Ellers blir det sikkert 6050 i 46", de er jo riktig lekre med sitt tynne design!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av join
    Hei!

Jeg har nå lest den tråden her frem og tilbake etpar ganger og har egentlig bestemt meg for Samsung sin LE46A796 tv.
    Problemet er at denne tv'en kun er mulig å få tak på nett for tiden(har ikke funnet den hos noen kjeder, utgått modell).
    Det er ikke noe farlig å bestille fra en nettbutikk, bare finn en som har godt omdømme.

Som regel fra nettbutikkene så får man TVene levert på døren, og det til bedre priser enn man finner hos Elkjøp & co. Selv om sistnevnte hevder de alltid er billigst.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av join
    Hei!

En selger påstod at LE46B658(T5WXXE) var en nyere litt bedre versjon av LE46A796. Medfører dette riktighet og/eller har noen sett de?

Skal kjøpe tv om en uke, så om noen kan hjelpe meg litt her, så er jeg takknemlig.. Ellers blir det sikkert 6050 i 46", de er jo riktig lekre med sitt tynne design!

Utfra det jeg finner ut er ikke 46B658 noen LED og ganske sikkert ikke bedre enn 796 på ren bildekvalitet som f.eks sortnviå. Samsung har nok "offret" bitte litt bildekvalitet for å få tynne tver iår slik jeg ser det men bildene er jo MEGET gode på 6000 og 7000 serien også..men en betaler noen lapper for tynnheten.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det problemet høres egentlig mer ut til å være ett grafikk problem i selve filmen. Eller noe grafikk kortet legger på.

Kjører du full 1080p oppløsning i spilet, eller kjører du mindre oppløsning som blir oppskalert senere?

For å dra full 1080p oppløsning i ett spill så krever det veldig mye maskinkraft fra PCen, så det kan være denne som er problemet.

Vel. Jeg kjører et i7 system overklokket til 3.8ghz og spillet var cs1.6 Neppe pcen som ikke takler dette. Jeg kjører også så klart 1920x1080 60hz på alt fra pcen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Er det overhode noen her inne som har sett den nye 8050? Inntrykk??

Om du leser noen poster opp så ser du att jeg har skrevet noen inntrykk... Nei, den kom verken med veggfeste eller usb wlan dong...

Jens

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Vel. Jeg kjører et i7 system overklokket til 3.8ghz og spillet var cs1.6 Neppe pcen som ikke takler dette. Jeg kjører også så klart 1920x1080 60hz på alt fra pcen.
    Det burte ikke være noe problem der nei

Det er ett problem jeg har oppdaget på kraftige PCer, og det er at spill faktisk hakker mer på lavere oppløsning og dårlig grafikk enn ved høyoppløsning. Dette tror jeg har med at maskinen får rett og slett for lite å gjøre.

Kanskje den har problemer med ett slik eldre spill, som kanskje ikke greier å fore maksinvaren med nok, selv ved høy oppløsning. Men tviler på det.

Har du testet om TVen takler andre og mindre oppløsninger, slik som 1680x1050. Da blir ikke grafikken allverdens dårigere, men det kan kanskje hjelpe. Å gå ned til 720p er ikke vits da grafikken blir altfor dårlig.

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Kan det være at 50Hz passer bedre? Verdt et forsøk...

(SS)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaring UE46B6000

Har akkurat fått Samsung UE46B6000 i hus. Førsteinntrykket er følgende:

Positivt:
    - Meget godt bilde på ordinære TV-sendinger (SD). Skarpt, og klare farger.
    - Imponerende dybdefølelse (3D) følelse også på SD materialer. Da vi bruker tv'en mye til TV-titting er muligens dette punktet blant de meste positive. Utrolig godt bilde selv på SD
    - HD - meget godt bilde basert på samme egenskaper som SD, men endra bedre selvsagt.
    - Meget godt sortnivå.
    - Det var noen i tråden som lurte på forskjellen mellom den eldre 8-serien og Edge-LED. Jeg har hatt 46a866 og mener bildet på LED-tv'en er langt bedre. Spesielt på dybdefølelsen i bildet samt kvaliteten på SD. I tillegg er UE46B6000 helt støyfri. Ingen forstyrrende vifter som i 8-serien.
    - En test gjort av Flatpanels.dk kommenterte man etterslep f.eks ved fotballkamper. Så ikke noe av dette på min tv.

Negativt:
    - Som øvrige tester viser er dette med autodimming et visst problem ved mørke bilder. Spesielt synlig ved tekstede filmer i mørke scener hvor man ser den hvite teksten endres fra hvit til grå og omvendt fortløpende. Litt irriterende. Om det er autodimming som er årsaken er jeg usikker på, men regner med det. Ser det har vært diskutert om det er mulig å slå av funksjonen, men da må man eventuelt inn i servicemenyen? Uansett; om funksjonen slås av må man vel ta til takke med noe dårligere sortnivå.

- Tynn lyd.

Totalt sett en meget god tv med utrolig godt bilde. Dette med autodimming er er visst problem, men siden fenomenet oppstår i relativt beskjeden grad kan jeg leve med dette.

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er innsynsvinkelen på 7000 serien i forhold til forrige generasjons cluster led skjermer fra Samsung (f.eks 55A966)?

Er det mulighet til å sortere kanal rekkefølgen når man bruker DVB-C tuneren på canal digital's kabel-tv nett? Og er det plankekjøring (automatikk) å få lagt til kanalene på 7000 serien i forhold til A966, hvor man måtte legge inn hver enkelt kanal manuelt?

Bør man heller gå for A966 hvis man finner denne tilgjengelig?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel skjeldent at man sitter så lang ut på siden av tv'en at det bildet blir forringet, da er det heller mer plagsomt å se på tv så langt ut på siden. Det er jo deg og din samboer (hvis du har) som skal se på tv og jeg regner med at dere sitter noenlunde med tv'en foran dere. Hvis kompiser/venner må sitte på siden å se så skal du jo ikke kjøpe tv for at de også skal få best mulig bilde.

Når det gjelder de nye edge led så hadde jeg ikke byttet mitt 966 i noen av dem selv om jeg fikk betalt mellomlegg for det. Nå har jo sony og phillips også led tv, jeg har ikke sett dem selv bare prisen. Og med de prisene så er det helt uaktuelt å gidde å se på dem engang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm.... tenkte og kjøpe meg en slik LED tv når skatte pengene kommer og det gjør de mest sansynlig om noen uker men vil ha en 46... men hvem er det jeg burde kjøpe? hvilken serie er best? noen som har noen forslag? UB46B7020? men denne er fryktelig dyr :/ og hva er forskjellen på 7000? men, noen som kansje har noen forslag?

trenger kvalitet... bra bilde ekstra utstyr er bare bonus

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superkai
    hvilken serie er best? noen som har noen forslag? UB46B7020? men denne er fryktelig dyr
    Det beste koster som regel litt mer, man får som regel ikke i pose og sekk.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det beste koster som regel litt mer, man får som regel ikke i pose og sekk.
    Etter hva jeg har forstått er den gamle LED generasjonen med cluster led bedre... Det betyr kanskje at det beste koster omtrent halvparten
    SAMSUNG 46FULL-HD 7 SERIE MED L. E. D. OG 100HZ NÅ 12999, - - FINN torget

Vel. Jeg kan egentlig ikke uttale meg særlig om forrige generasjon er bedre eller ikke... Men det er det inntrykket jeg har fått etter å ha lest igjennom en del tråder.

Selve bildekvaliteten og sortnivået skal vistnok være bedre på forrige generasjon's LED skjermer fra samsung. For økt kontrast pga. muligheten for lokal dimming da forrige generasjon har cluster led (bakmontert led), i stedet for edge led (sidemontert led), som ikke har mulighet for lokal dimming, men enten av eller på (autodimming).

Rekner med det meste ellers er forbedret i forhold til forrige generasjon. Tenker da på mulighetene med de innebygde DVB-C og T tunerene, responstid ved bruk av fjernkontroll, enklere å kalibrere, bedre støtte på USB, egenvekt, innsynsvinkel og flere funksjoner og muligheter generelt.
    I tillegg bruker jo den nye generasjonen ca. halvparten av strømforbruket til den gamle.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Etter hva jeg har forstått er den gamle LED generasjonen med cluster led bedre... Det betyr kanskje at det beste koster omtrent halvparten
    SAMSUNG 46FULL-HD 7 SERIE MED L. E. D. OG 100HZ NÅ 12999, - - FINN torget

Vel. Jeg kan egentlig ikke uttale meg særlig om forrige generasjon er bedre eller ikke... Men det er det inntrykket jeg har fått etter å ha lest igjennom en del tråder.

Selve bildekvaliteten og sortnivået skal vistnok være bedre på forrige generasjon's LED skjermer fra samsung. For økt kontrast pga. muligheten for lokal dimming da forrige generasjon har cluster led (bakmontert led), i stedet for edge led (sidemontert led), som ikke har mulighet for lokal dimming, men enten av eller på (autodimming).

Rekner med det meste ellers er forbedret i forhold til forrige generasjon. Tenker da på mulighetene med de innebygde DVB-C og T tunerene, responstid ved bruk av fjernkontroll, enklere å kalibrere, bedre støtte på USB, egenvekt, innsynsvinkel og flere funksjoner og muligheter generelt.
    I tillegg bruker jo den nye generasjonen ca. halvparten av strømforbruket til den gamle.
    Tror ikke du trenger å bekymre deg på strømforbrukte på bakpanel led heller. Mitt 966 55" bruker rett over 100w kalibrert. Tv'en blir jo ikke varm engang når du kjenner rundt på det.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question *.mkv støtte?

Er det noen som har testet ut 70XX seriens støtte for *.mkv og divx? Tenker da muligheten for å bruke tv'en som en fullverdig mediastreamer fra f.eks eksterndisk.

Er det slik å forstå at man kan bruke både USB inngangen og ethernet evt. trådløs med wi-fi dongle, til avspilling av hd backup filer av rippet med mkv container?
    Hva med undertekster? Er det støtte for dette?

Og samtidig... Er det støtte for avlesing av ntfs filsystem via USB inngangene, slik at man kan spille av filer større en 4gb.?

Hvordan er fil og filsystem støtte på den gamle LED generasjonen (ex. A966) i forhold til 70XX?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får PS50B855 snart og den har samme media 2.0 funksjon så jeg kan teste når den kommer....

På LG sine modeller så har de sliti med 1080p filer men 720p filer skal visst gå ganske bra. Veit ikke åssen dette er på Samsung.

Media 2.0 støtter betydelig mer enn det som satt i 966 og 866 osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Er det noen som har testet ut 70XX seriens støtte for *.mkv og divx? Tenker da muligheten for å bruke tv'en som en fullverdig mediastreamer fra f.eks eksterndisk.

Er det slik å forstå at man kan bruke både USB inngangen og ethernet evt. trådløs med wi-fi dongle, til avspilling av hd backup filer av rippet med mkv container?
    Hva med undertekster? Er det støtte for dette?

Og samtidig... Er det støtte for avlesing av ntfs filsystem via USB inngangene, slik at man kan spille av filer større en 4gb.?

Hvordan er fil og filsystem støtte på den gamle LED generasjonen (ex. A966) i forhold til 70XX?
    Tviler sterkt på at noen tv'er støtter noe annet enn fat32. De har vel ikke kommet med støtte for skikkelig surround heller enda. Alle disse gimmick funksjonene synes jeg ivertfall jeg ikke er noe viktig. Det viktigste er jo bildekvaliteten. Alle har somregel en bluray/dvdspiller eller dekoder med digital utgang på lyd slik man kan koble det opp mot en reciever.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Tviler sterkt på at noen tv'er støtter noe annet enn fat32. De har vel ikke kommet med støtte for skikkelig surround heller enda. Alle disse gimmick funksjonene synes jeg ivertfall jeg ikke er noe viktig. Det viktigste er jo bildekvaliteten. Alle har somregel en bluray/dvdspiller eller dekoder med digital utgang på lyd slik man kan koble det opp mot en reciever.
    LG's PS7000 og PS8000 serie støtter ntfs. Det gjør også deres nye bluray spiller BD390 (ikke BD370 som kun støtter FAT).
    90% av HD materiale (backup) jeg har, er rippet som *.mkv filer med en størrelse på 4,5 til ca. 8GB, De ligger lagret på ntfs formaterte ekstern disker. Er det ikke ntfs støtte er egentlig hele feature'n unyttig for min del. Ikke er det vel noen som formaterer eksterndisker i FAT eller...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut en del selv. Har bladd i manualen til LE55A966. Der står det spesifisert at USB inngangen kun støtter FAT16/32 og IKKE ntfs.

Den har heller ikke mulighet til å spill av filer som ender med *.mkv. Kun .TS, .PS, .mp4, mpeg, mpg og *.avi. Har dog mulighet til å spille av H.264 i full HD men kun i nevnte filformater.

Heller ikke DLNA applikasjonen har støtt for mkv.
    Noe annet som var ganske brutalt er at selve applikasjonen som installeres på pc'en for å dele ut filer, bruker 20MB databasefiler per 100 utdelte filer. Prøv å dele ut 20.000 mp3 filer via den applikasjoene da gitt :-). Bare databasefilene sprer 4GB med databasefiler rundt om i filsystemet :-(

Har ikke klart å finne informasjon om det har kommet fw eller sw oppdateringer som øker formatstøtten.

Har også studert brukerveiledningen til 55B7070.
    Her har faktisk begge USB inngangene støtte for både FAT16/32 og NTFS.
    Opptil 1000 filer kan vises per mappe på disk.
    Her synes jeg alt ser mer gjennomtenkt ut. Man kan f.eks benytte "lysbilde-fremvisning" samtidig som man spiller av mp3.
    Mp3 kan sorteres etter tittel, artist, sjanger, mappestruktur etc.
    Den har også støtte for avi, mkv, wmv, asf, ts, vro i følgende kodek'er: divx opp til 6.0, xvid, H.264(BP, MP & HP). Det eneste som mangler er støtte for dts lydkodek så langt jeg kan se. Har også støtt for visning av undertekster ttxt, smi, srt, sub og txt. Den scalerer også for å tilpasse full skjerm.

Den har også full støtte for alle overnevnte filer på DLNA applikasjonen. Men her fyller databasefilene enda mer plass. 30MB per 100 filer du velger å dele ut via den medfølgende dlna applikasjonen som må innstaleres på pc'en (akkurat det er jo ikke innovativt.)

Med tanke på det jeg fant ut her, kommer jeg frem til at 55B70XX faktisk har en veldig bra mediastøtte (omtrent samme som popcorn,o.l), mens A966 egentlig ikke har så veldig mye å stille med på denne biten.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har koblet ekstern hdd med fat32 til min ps3 så bruker jeg ett program som heter mkv2vob som deler opp mkv filene slik de passer på en fat32 formatert hdd. Det er ikke noe plagsomt heller å bytte til neste fil når man ser film siden det tar 2 sekunder å gjøre det.
    De tv'ene som støtter ntsf sender de lyden ut digitalt som DD eller DTS? Hvis ikke så ser jeg ikke vits å se film gjennom tv'en hvis man bare får stereo lyd ut av det.
    Har ps3 og htpc koblet opp mot tv'en så for meg så spiller det liten rolle om den ikke støtter de formatene.

Men det som 966 har er skikkelig sortnivå noen som de nye tv'ene ikke har. Så kan man kalibrere fargerommet korrekt uten å måtte bruke game mode for å kunne gjøre det fordi samsung har lagt til den plagsomme auto dimmingen som min tidligere sony hadde og det gjør at tv'en er vanskelig å få kalibrert korrekt fargerommet.

"The auto-dimming can be thwarted by engaging [Game Mode] and then disabling [Dynamic Contrast], but this entails some heavy sacrifices in video processing, motion resolution and 1080p/24 handling… truly a case of being caught between a rock and a hard place"

Det er grunn nok til å ikke kjøpe edge led.

Side 28 av 69 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 58 68 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •