Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 69 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1374
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" B8050 ankommet

Da har jeg fått min 46B8050. Da er tv innjøpene for 2009 i boks og jeg må si jeg er meget fornøyd med de begge to.. Kommer med nærmere beskrivelse av de begge etter pinsen...

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass... Trodde ikke den kom før midten av juni?

Noen forskjeller i bildekvalitet? Er jo bare 200 hz'n som er forskjell fra 7000, pluss RF remote og fot i børstet metal.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har den RF remote? Jeg hadde håpet at min Logitec One kunne brukes på denne tv'en.....
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Såpass... Trodde ikke den kom før midten av juni?

Noen forskjeller i bildekvalitet? Er jo bare 200 hz'n som er forskjell fra 7000, pluss RF remote og fot i børstet metal.

Joda, den har kommet - også i 40" der jeg kjøper de. Hadde en titt sent i går kveld på det, så en film etter og ha calibrert den litt. Det første som slo meg var at den hadde null clouding og bare så vidt jeg så noe flashlighting på den. Jeg løsnet litt på en skrue i hjørnet på tv og dermed forsvant dette også. Denne tv,n har ett annet prosessor board enn 7000 - den har og ett annet panel enn 6000/7000, den var mere presis på fargene ut av boks, og jeg må si at jeg faktisk synes 200 Hz virker utmerket. Har den på laveste innstilling. Svartnivå ser noe dypere ut på denne skjermen, og bedre uniformitet enn på 7000 i mørke omgivelser. Dette er jo også en utrolig pen tv, helt lik den 855 jer har. Kalibrerte litt (har siden lygren sine kalibrerings innlegg her kjøpt meg litt måleutstyr og software og satt meg inn i hvordan man måler og leser resultatene, noe som jeg finner meget interessant og utfordrene), RGB viser att fra 10 IRE er alle fargene så og si spot on og linjært rundt 100% (ut fra boks i film/varm2) under 10IRE har jeg forstått er så mørkt område på gråskalaen att her gjør det lite om fargene ikke treffer siden du ikke kan se det!? (stemmer dette lygren). Gamma er nesten der den skal ligge og har det viser en balansert gråskala. Fargetempratur er litt kald på begynnelsen av skalaen, men etter 10IRE ser den bra ut og veldig nære 6500. Den går litt opp rundt 20IRE, klarte ikke og kalibrere meg ut av det (tips taes i mot hvordan jeg kan forsøke og gjøre dette). illumination fraviker nesten ikke, mindre enn 4% i snitt. Eneste jeg trengte og stille på var gamma til -2 (havnet på snitt på 2,1) og baklys til 4. Brigtness til 40 og Contrast til 79. Meget bra skjerm og en bedre skjerm totalt enn 7000 i mine øyne. En ting til, den hadde tilgang til facebook - noe jeg ikke kan huske 7000 hadde!!?? Har og disablet auto dimming i service menyen.

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Hei!

Har den RF remote? Jeg hadde håpet at min Logitec One kunne brukes på denne tv'en.....

Jeg vet faktisk ikke hva dette er jeg. Kan du forklare skal jeg sjekke!!

Jens

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF er radio frekvens, mens det normale er IR, infra rødt.
    IR stoppes av ting, RF gjør det ikke.

Med enkelte av Logitech modellene så vil man sikkert kunne bruke RF-extenderen, men det funker kanskje ikke med ONE

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    RF er radio frekvens, mens det normale er IR, infra rødt.
    IR stoppes av ting, RF gjør det ikke.

Med enkelte av Logitech modellene så vil man sikkert kunne bruke RF-extenderen, men det funker kanskje ikke med ONE
    Det står i brukermanualen at du kan bruke RF fjernkontroll til denne... peering, hva nå det betyr. Jeg leser om det her, men skjønner det ikke. Klarer meg fint med vanlig fjernkontroll.. Har ikke så mange ting i mellom meg og tv'
    n jeg :-) hehe.. Er det noen som har det da?

Jens

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da høres det ut til at den har mulighet for mottak av RF signaler

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Da høres det ut til at den har mulighet for mottak av RF signaler

Står den har RF tranciver...!

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Det står i brukermanualen at du kan bruke RF fjernkontroll til denne... peering, hva nå det betyr. Jeg leser om det her, men skjønner det ikke. Klarer meg fint med vanlig fjernkontroll.. Har ikke så mange ting i mellom meg og tv'
    n jeg :-) hehe.. Er det noen som har det da?

Jens
    Hm, kan bruke, eller må bruke? Logitec one har bare IR, men har denne tv både IR og RF?
    Denon AVR-4306, Dali 109(!!!), Rythmik F12SE
    Yamaha RX-A3040, JBL TL260, XTZ 99W12.18 ICE

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coopers
    Hm, kan bruke, eller må bruke? Logitec one har bare IR, men har denne tv både IR og RF?
    Tror må bruke, kan ikke se noe som refererer til IR. Ser og at typebetegnelsen på denne fjernkontrollen er ikke den samme som på B7000. Denne heter TM990 og til B7000 heter den TM970. De ser helt like ut da... Så ser jeg denne har RF input på tv, men ingen IR input.

Jens

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk vite fra Samsung at de kom med RF remote. Fjernkontroll som går på radiobølger, slik som f.eks Bose bruker. Så da kan du skifte kanaler i "alle" rom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stortest 46" Flatskjermer

Her er en link på test av UE46B7070 og den gjorde det ganske bra i denne testen

Stortest: 46" LCD flatskjermer - Lyd og Bilde

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Forskjell å XXB7020 og 7050/7070 ?

Er det absolutt ingen forskjell på UE55B7020 og 7050/7070?

Det er jo ganske så stort prishopp opp til 7070. Som jeg har forstått er 7020 en modell som opprinnelig er tilbudt i utlandet. Ser derimot at noen av testene i norske tidsskrifter og på web er av 7020.
    Det er jo en del nettbutikker som tilbyr 7020. Er dette kun paralell import? Vil det i så fall bety dårligere garantiordninger og servicemuligheter (sending til utlandet?). I så fall kan jeg ikke finne en eneste nettbutikk som opplyser om dette ...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått brukt B8050 enda? Jeg lurer på å bytte inn min B6050 til en B8050 hvis det var gode forbedringer. B6050 sleper bittelitt i fps-spill fra pcen. Den har også litt problemer med linjer. F.eks. om jeg står på et tak og beveger meg så kommer det horisontale linjer som henger, men kun på taket. resten av bildet ser bra ut.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Noen som har fått brukt B8050 enda? Jeg lurer på å bytte inn min B6050 til en B8050 hvis det var gode forbedringer. B6050 sleper bittelitt i fps-spill fra pcen. Den har også litt problemer med linjer. F.eks. om jeg står på et tak og beveger meg så kommer det horisontale linjer som henger, men kun på taket. resten av bildet ser bra ut.
    Det problemet høres egentlig mer ut til å være ett grafikk problem i selve filmen. Eller noe grafikk kortet legger på.

Kjører du full 1080p oppløsning i spilet, eller kjører du mindre oppløsning som blir oppskalert senere?

For å dra full 1080p oppløsning i ett spill så krever det veldig mye maskinkraft fra PCen, så det kan være denne som er problemet.

Active
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha lest at noen av disse modellene skal komme med integrert DVB-S2 tuner også. Noen som vet noe mer om det?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jenseike@start.no: Fulgte det med noe veggfeste på denne, evt noe annet som ikke følger med de andre? Usb?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det overhode noen her inne som har sett den nye 8050? Inntrykk??
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte bli medlem av AVForum, ettersom jeg fant denne tråden og skal muligens kjøpe meg LED om noen få uker.

Jeg leste et sted at UE40B6000 hakker mye og sliter mye med å følge med på spill? Er det noen her inne som kan bekrefte eller avkrefte dette ?

Gikk gjennom hele tråden så og si igår, og leste da også at B6000 fikk mye kritikk? Er tven helt styr unna?

Side 27 av 69 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 67 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •