Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 69 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1374
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Imotemp
    Jeg har hatt ue46b7070 i ca 4 uker nå og når jeg fikk skjermen hjem synes jeg lysutslippene i hjørnene var irriterende, men med litt redusering av baklyset, brightness og gamma ble det ganske bra.
    Bruker skjermen i et ganske mørkt rom med kun et lite takvindu, så litt vil jeg alltid kunne se. På normale DTV bilder er det nesten ikke synlig, men under mørke omgivelser på filmen/tv-sendigen vil du kunne oppfatte det sorte noe blålig på sidene/hjørnene. Har også sett skjermene i butikken og kunne ikke se noe til lysutslipp der fordi det for mange lyskilder der!
    Totalt synes jeg det er en flott tv.

Lars

Ang dette så sier samsung norden at disse tingene skal være meget minimalt og om du opplever dette til og med i ett ordinært billede (ikke på svart bakgrunn) så ville jeg ha reklamert dette inn til samsung. Det skal ikke forekomme. Det finnes også måter du kan prøve og bedre dette selv på. Prøv og løsne litt på skruene til panelet bak, prøv og "rub" over områdene med klut (bruk riktig klut for formålet). Se om ikke dette kan bedre det. Om ikke, ring samsung og få ut en tekniker som sansynligvis vil foreslå en ny skjerm. Jeg har sett disse skjermene uten noe som helst flashlighting eller clouding så det er mulig..

Jens

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmm, jeg har sett et par av disse TVene nå, jenseike@start.no, og jeg tror en skal være forsiktig med å antyde defekt, da fenomenet uten tvil er til stede både i lyse og mørke bilder, men da selvsagt langt mer tydelig i mørke. Det hele avhenger litt av hvor følsom en er. Det Imotemp beskriver synes jeg på ingen måte høres ut som en defekt, for å si det slik!

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Hmm, jeg har sett et par av disse TVene nå, jenseike@start.no, og jeg tror en skal være forsiktig med å antyde defekt, da fenomenet uten tvil er til stede både i lyse og mørke bilder, men da selvsagt langt mer tydelig i mørke. Det hele avhenger litt av hvor følsom en er. Det Imotemp beskriver synes jeg på ingen måte høres ut som en defekt, for å si det slik!
    Jeg har vel ikke sagt att jeg mener dette er en defekt, dette er ett kjent LCD problem. Det jeg sier er at om dette er ekstremt, så ring samsung!!!

- men uansett ikke helt enig med deg her. Jeg har sett disse skjermene nærmest perfekte - dvs uten flashlight eller clouding.. Disse er sett i totalt mørke rom. Og jeg vet hva jeg skal se etter!. Jeg vet også att teknikerne hos samsung support har drevet og testet disse skjermene med tanke på denne problematikken og att de vil foreslå ett bytte om dette er ett problem som er større enn mindre (om du skjønte den da )

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av B8000

Kommer rimelig bra ut denne, og etter hva tester sier er det mye forskjell på B8000 og B7000 serien :

Google Translate

Synes han har meget høye tall på ANSI og ON/OFF kontrast målingene sine - og ikke mist meget lave på sortnivå... Nivå med G9 panelene!!! Kan det stemme!? Dette er jo så klart målt når panelet "dimmer"

Jens P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Billedkvalitet på SD

Jeg skal kjøpe ny TV og valget står mellom Samsung sin nye LED-serie (6000 serien) eller den eldre 46a796.
    I test ser jeg de nye LED-modellene ikke får spesielt god omtale på standard TV-sendinger. Noen som vet om 796 er bedre på dette området?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardm
    Jeg skal kjøpe ny TV og valget står mellom Samsung sin nye LED-serie (6000 serien) eller den eldre 46a796.
    I test ser jeg de nye LED-modellene ikke får spesielt god omtale på standard TV-sendinger. Noen som vet om 796 er bedre på dette området?

Du burde dra til en butikk og se på LED TVene selv. Det vil jo også variere med kanalen du ser på også.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Foreløpig ingen priser på det...
    Er ikke det med i 8000 serien? Dette opphenget og USB saken?
    En må se på hva det koster for 8000 kontra en 7000 serie(vis en får dette med i prisen på 8000 serien)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Du burde dra til en butikk og se på LED TVene selv. Det vil jo også variere med kanalen du ser på også.
    Enig i det er det beste. Men de lokale forretningene har ikke 796 utstilt her i byen.:???:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baardm
    Enig i det er det beste. Men de lokale forretningene har ikke 796 utstilt her i byen.:???:
    Det er kjedelig! Men dersom du er fornøyd med B6050 f.eks. så hvorfor ikke gå for den?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Det er kjedelig! Men dersom du er fornøyd med B6050 f.eks. så hvorfor ikke gå for den?
    Jo B6050 ser bra ut. Riktignok er sortnivået noe bedre på 796, men begge har sine fordeler/ulemper. Siden vi ser en god del ordinære TV-sendinger betyr denne egenskapen en god del, i hvert fall inntil videre. Så Lygren i tråden til 786/796 var positiv til billedbehandlingen til SD signaler. Da hadde det vært interessant om den betraktningen gjelder/ikke gjelder den nye LED serien til Samsung.

Newcomer steinm sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva bør/ burde jeg gå for. Tviler

Har fulgt med denne tråden fra børjan, hadde i utgangspunktet tenkt meg Samsung UE55B7070 etter all omtalen. Men ser at denne også kommer Samsung UE46B8050. Har noen her inne sett disse to opp mot hverandre, syntes personlig at 7070 var litt vel lys i bildet. (kan hende det er innstillingen i butikk) Har en følelse at denne bør taes med i betraktningen pioneer-krp500. Tenkte først og fremst på led da jeg skal bruke bl.a pc og spillkonsoll. :?
    Føler jeg har satt meg inn i de forskjellige modeller, men tviler som bare ****.

Steinm
    Parasound P7 -Parasound Halo A21/A31 - Marten Django L - Marantz SA-15S1 - Marantz BD 7004 - Rega planar 3 - 2 stk System Audio Se 200 -
    Sony HW65

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000 serien skal være klar fra 15-20 juni, for de som ville vite det...

Har foresten bestilt PS50B855, så hopper over LED i denne runden... Men entusiasme for LED er fortsatt like stor. 8)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har foresten bestilt PS50B855, så hopper over LED i denne runden... Men entusiasme for LED er fortsatt like stor. 8)
    Følger det med dette opphenget og USB saken for internett med til 8000(inkludert i prisen/pakken)?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veggfestet: Neppe...

WLAN brikka: stor sjanse for det. Den følger jo med i eska til blu-ray spilleren BDP3600

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digitalversus har snart test av 7000 serien klar.

Face to Face : cameras, printers, ... - DigitalVersus

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    veggfestet: Neppe...

WLAN brikka: stor sjanse for det. Den følger jo med i eska til blu-ray spilleren BDP3600
    Ok, kommer kun til å ha denne TVen i stua.
    Resten av anlegget mitt er i hjemmekinoen, og kjører bare HDMI utgang nr2(ifra reciveren) opp til TVen :-)

Det blir nok en 8000 version, eller kanskje 7000version om ikke bilde er så mye bedre/dårligere alt etter som en ser det.

Det med at utstyret(veggfeste) "skulle" følge med 8000, var det en på Siba som sa. Så nå fikk jeg ihvertfall en oppklaring på det :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høres ut som ett fornuftig valg MaW, jeg kan fortelle deg jeg er megafornøyd med min og kommer til og skrive litt om erfaringene i begynnelsen av neste uke.

Jens

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Fikk et "offer I could no refuse" så havnet fort på den og etter det jeg har lest av tester så er den bedre på det meste enn "plasmasjefene" bortsett fra et bitte lite nedtrekk på sortnivå... men det klarer jeg.

Blir jo spennende å se åssen den klarer seg mot LED skjermene. Den er jo like tykk.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk. Fikk et "offer I could no refuse" så havnet fort på den og etter det jeg har lest av tester så er den bedre på det meste enn "plasmasjefene" bortsett fra et bitte lite nedtrekk på sortnivå... men det klarer jeg.

Blir jo spennende å se åssen den klarer seg mot LED skjermene. Den er jo like tykk.

Det kan du ser her:

Den klarer seg utmerket.. Sjekk skarpheten i 1080p billede (som jo er LED styrke) .- her slår den LED, samt detaljer i bevegelse.. Slår den også på farger i mine øyne (sett med egne øyne)

Sorry jeg poster fodel for plasmaen her i LED tråden, men vi sammenligner de jo :-)

Jens

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Det kan du ser her:

Den klarer seg utmerket.. Sjekk skarpheten i 1080p billede (som jo er LED styrke) .- her slår den LED, samt detaljer i bevegelse.. Slår den også på farger i mine øyne (sett med egne øyne)

Sorry jeg poster fodel for plasmaen her i LED tråden, men vi sammenligner de jo :-)

Jens
    Et "dumt" spørsmål angående dette:
    Har ikke det med grunn innstillinger å gjøre(som den kommer ifra fabrikken), og en kan "rette" ut kurvene(på begge vel og merke)?
    Eller tar jeg helt feil???

Side 26 av 69 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •