Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 69 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 1374
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Fikk fjernet butikkmodusen (som en fjott hadde skrudd på) og fikk kikket litt mer på den selv i dag og. (kveldstid) Jeg merker ikke så mye til autodimmingen, men den er tydelig tilstede ved Dynamisk drittmodus men ved film modusen så merker man den ikke...Hvertfall ikke jeg. Men som du sier, bildet er sylskarpt og mildt sagt imponerende selv om man sitter ganske nærme.
    Det forklarer jo endel. Takk for oppklaring av dette.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Jeg har i dag funnet ut att B9000 vil ha en funksjon kalt :

the world's first: video call application

Jeg vet ikke hva dfette er, men det ligger kanskje i navnet her...??

Jens
    Ved å google det så ser det ut til å være en video konferanse funksjon. Kanskje de kommer med innebygd kamera og skype?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Ved å google det så ser det ut til å være en video konferanse funksjon. Kanskje de kommer med innebygd kamera og skype?

Ja, det er jo fult mulig siden den kan kobles til internet at den har en sip klient (ip telefoni) ala skype.. Når det er sagt virker det litt rart da man jo må ha sip adresser osv. Da må jo samsung drifte en sip server om det da ikke er f eks en skype klient.. hadde vært kult da :-)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Imotemp
    La ikke et stillbilde eller delvis stillbilde vises på LED-panelet i mer enn 2 timer, da det kan forårsake et ekkobilde også kjent som "screen burn"

Hvis LED-skjermen brukes til 4:3 format over lengere tid, kan det føre til at det oppstår linjer til høyre,venstre og i midten av skjermen p.g.a. forskjellig lysutslipp på skjermen. Det gjelder også for spilling og visning av DVD som kan gi liknende resultat.
    (Dette er tatt ut fra brukerhåndboka)

Jeg trodde LCD/LED panelene ikke kunne få slike problemer?? Det er vel det som har være et problem på plasma-skjermene og var en av grunnene til at jeg valgte LED p.g.a. PS3.:???:
    det er ikke noe problem på plasma skjermer lengre heller. det kan jeg skrive under på etter og hatt plasma i to år nå.. Nei, det kan ikke skje.. Da har du fått en defekt panel i så fall

JEns

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    det er ikke noe problem på plasma skjermer lengre heller. det kan jeg skrive under på etter og hatt plasma i to år nå.. Nei, det kan ikke skje.. Da har du fått en defekt panel i så fall

JEns
    Klart det kan skje !!

Det er rapportert flere ganger om innbrenning/ujevn slitasje på LCD. Folk som er redd for dette kjøper gjerne LCD da de tror det ikke kan skje her med også disse produktene slites og mister lysstyrke gradvis over tid. Er bruken ujevn så blir også slitasjen ujevn og dermed ujevn lystyrke.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer slowscan sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner forskjellen på UEXXB7020 og 7050/7070? 7050/7070 er vel like bortsett fra rødfargen på 7050... Prisen på 7020 er en del lavere, lavt nok til at en 55 kan være aktuell...

(SS)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7000 og 7020 er utenlandske versjoner av 7050 og 7070...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg må innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lese gjennom hele denne lange tråden, men etter å ha lest utdrag av det, er jeg veldig interresert i disse LED-TV'ene.

Tanken var egentlig å kjøpe en Pioneer Kuro 5090H, men pga begrenset plass er ikke dette en mulighet lenger. Jeg er derfor interesert i en 46" varient av disse her.

Har hørt litt motsigende kommentarer på om EDGE-LED er bedre eller dårligere enn "standard" LED. Hva er konklusjonen på dette? Vil dette evt. kunne føre til at det er anbefalt å kjøpe fjorårets modeller?

Så var det forskjellen på 6000/7000/(8000 & 9000?) - Er det sånn å forstå at 7000 er det beste å få tak i akuratt nå, og at 8 og 9000 ikke har kommet enda? Er 7000 serien verdt de ekstra kronene? Kan ikke vente så alt for lenge, må ha det før Sankt Hans :P

Og til slutt "the money question" - Er det noen TV'er i denne størrelsen (42" - 46") som slår denne, enten det er i samme prisklasse eller i en annen?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...mange spørsmål på en gang her, men;

1. Mange vil mene at de "gamle" LED-TVene gir et bedre bilde totalt sett, men disse er på vei ut, så det spørs om en får tak i en slik. Får en tak i en slik hadde jeg personlig valgt den i stedet, selv om designet og prosesseringen på den nye varianten er hakket bedre...

2. 7000 har diverse multimediafunksjoner samt kommer i "Platinum" farge. Jeg hadde vel kanskje valgt å legge litt ekstra i det for å få platinum-fargen, men multimedia-funksjonene er jeg neimen ikke sikker på at er noe større poeng...

3. Tror du skal lete lenge etter noe som slår Samsungs LED-TVer i 40 og 46"-størrelser i dagens marked, ja...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode svar, det var akuratt det jeg lette etter!

Da blir det nok bestilling av en sånn i løpet av uken

EDIT: Dette er en teknisk tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Led

Jeg ser noen selger UE46B6000 (mest sansynlig gråimport). Er dette samme TV som UE46B6050?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    3. Tror du skal lete lenge etter noe som slår Samsungs LED-TVer i 40 og 46"-størrelser i dagens marked, ja.
    Ja, bortsett fra Philips og Sony sine RGB-LED baserte LCD-TVer, samt Pioneer og Panasonic sine Plasma TVer, er det vel lite som slår disse Samsung modellene...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Sonys W5500 opp mot disse LED TVene? Hvordan legger den seg i forhold til Edge-LED og Bak LED? I testen i Hjemmekino så ble det sakt at den har det beste sortnivået fra en TV med tradisjonelt baklys, samt at den matchet eller var bedre enn Panasonic sin G10 Plasma.

Har vel litt over en måned på å bestemme meg for hvilken jeg skal velge.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg ser det ut som Edge LED'ene har bedre sortnivå enn W5500, selv om W5500 imponerer veldig. Men LE40B755, som også er en standard LCD skjerm, synes jeg er vesentlig bedre enn W5500, også på sortnivå. Men så koster den 3-4000 kr mer også....

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    For meg ser det ut som Edge LED'ene har bedre sortnivå enn W5500, selv om W5500 imponerer veldig. Men LE40B755, som også er en standard LCD skjerm, synes jeg er vesentlig bedre enn W5500, også på sortnivå. Men så koster den 3-4000 kr mer også....
    Ut i fra tester jeg har lest stemmer ikke det MaW. Samsungen har bedre
    innsynsvinkel men dårligere sortnivå(det jeg kan lese ut av tallene). Jeg har ikke sett disse to selv, men det spørs om ikke kalibrering
    og innstillinger spiller en rolle her.

Dere kan selv se sammenligningen i en av mine favoritt testsider.

Face to Face : cameras, printers, ... - DigitalVersus

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Vi tar dette i en annen tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente Samsung B755 serien, men noen direkte sammeligning
    mot Edge LEDène har jeg ikke.

I linken jeg la ved kan du bare bruke rullemeny så ser du sammenligningen i kontrast og sortnivå mellom de to.

Ellers har jeg en side her som har testet både B7000 og Sony W5500, så det er bare å bla mellom de to testene så finner du forskjellene.
    For all del det er begge glimrende tver.

Samsung UE40B7020 / UE40B7020WW / UE40B7000 Review

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det reklameres for at vi kan se youtube på intenettdelen på ue46b7070, men kan ikke si at jeg har sett noe til denne funksjonen hos meg?

Det kommer vel en del nye widget etter hvert fra yahoo for de som er der pr. i dag er vel ikke så veldig oppløftende. Hadde også vært supert å kunne se filmklipp fra yahoo i full HD på filmer som kommer slik det er på yahoo.com

Hyggelig hvis noen har en info om hvordan dette gjøres, siden jeg ikke får det til hos meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite spørsmål til dere eiere av Samsung UE-60XX/70XX/80XX:

Jeg vurderer selv å gå til innkjøp av en av de ovennevnte modellene, men er noe bekymret for clouding og lysutslipp i hjørnene. Er dere som eier skjermen merkbart plaget av disse issuene eller mener dere dette er et minimalt problem som de fleste ikke vil merke? Og er det kun i mørklagt rom dere legger merke til disse fenomenene eller er det lett synlig også i ambient eller dagslys?

Litt erfaringer fra folk som faktisk eier TVene ville vært fint. Kommer til å bruke TV'en mest til film og vanlige TV kanaler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVmannen
    Et lite spørsmål til dere eiere av Samsung UE-60XX/70XX/80XX:

Jeg vurderer selv å gå til innkjøp av en av de ovennevnte modellene, men er noe bekymret for clouding og lysutslipp i hjørnene. Er dere som eier skjermen merkbart plaget av disse issuene eller mener dere dette er et minimalt problem som de fleste ikke vil merke? Og er det kun i mørklagt rom dere legger merke til disse fenomenene eller er det lett synlig også i ambient eller dagslys?

Litt erfaringer fra folk som faktisk eier TVene ville vært fint. Kommer til å bruke TV'en mest til film og vanlige TV kanaler.
    Jeg har hatt ue46b7070 i ca 4 uker nå og når jeg fikk skjermen hjem synes jeg lysutslippene i hjørnene var irriterende, men med litt redusering av baklyset, brightness og gamma ble det ganske bra.
    Bruker skjermen i et ganske mørkt rom med kun et lite takvindu, så litt vil jeg alltid kunne se. På normale DTV bilder er det nesten ikke synlig, men under mørke omgivelser på filmen/tv-sendigen vil du kunne oppfatte det sorte noe blålig på sidene/hjørnene. Har også sett skjermene i butikken og kunne ikke se noe til lysutslipp der fordi det for mange lyskilder der!
    Totalt synes jeg det er en flott tv.

Lars

Side 25 av 69 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •