Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 69 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1374
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    .... det er vel noen som lever av å selge slikt, så da gjelder det vel å hype for å selge .......
    Dette gidder jeg ikke kommentere en gang....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akseln
    Har fulgt litt med i denne tråde og synes utviklingen med LED-TV virker veldig lovende. Det er nå 3,5 år siden jeg kjøpte min pio pdp-436xde og lurer på om det nå er på tide å bytte. Er bl.a. ikke helt fornøyd med skinn fra vindu i lys stue og hd-bildene

Er det noen som har tanker rundt hvor mye utviklingen har gått på 3-4 år og hvor mye bedre disse nye led-tv-ene er enn f.eks. min gamle pio 436? Ser at samsung 9000 serien kommer til høsten. Vurderer uansett å vente på denne.
    Det har skjedd mye, så jeg tror å hoppe til noe nytt til høsten vil gi deg et godt smil om munnen.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    .... det er vel noen som lever av å selge slikt, så da gjelder det vel å hype for å selge .......
    Hvem tenkte du på?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det fortsatt ingen nyheter eller rykter rundt 9000-serien??

I helgen var jeg i Tigerstaden og kikket både på Samsung 7000-serien (Hifiklubben) og Sony 46X4500, som har LED baklys (SonySenteret). Jeg skjønner nå hva Lygren mener med at sortnivået på LED baklys er en del bedre enn EDGE...

På Samsung viste de filmen I Am Legend. Scenen hvor han leter etter hunden sin inne i den mørke bygningen, var virkelig i stummende mørke. Her var det så sort som det sikkert går an å få det. Imponerende Det morsomme var at filmen spilte samtidig av på andre LCD-skjermer, og da så en virkelig hva LED var for noe. De andre LCD-skjermene viste bare en grå tåke...

Men jeg var litt skuffet over å se de lyse hjørnene når bildet inneholdt mye dagslysbilder. Da så en at EDGE-lyset lyste opp de sorte stripene oppe og nede noe. Ikke mye, men det var tilstede; og for meg litt irriterende.

Hos Sony sin 46X4500 med RGB-LED var også mørke scener stummende mørke. Helt rått!! Forskjellen var at også dagslys scener ikke påvirket de sorte stripene oppe/ nede i samme bildet. De var som malt på med sort maling. Bildet var 3D-aktig og dynamisk.

Hvilken skjerm som ga best bilde skal jeg ikke si, men ut fra teknologien er jeg villig til å øke litt i skjermtykkelse i bytte mot "totalt" sort.

Dermed venter jeg på 9000-serien til Samsung, som kommer med ekte LED baklys.

Tipper EDGE-LED blir skjermene som erstatter vanlige LCD-skjermer. Disse blir etterhvert rimelige, og appelerer til de designbeviste.

Bakgrunnsbelyst LED tipper jeg vil erstatte plasmaskjermene, og vil appelere til de av oss med ekstra store krav til sortnivå og hi-end bildekvalitet. Plasma vil forsvinne, tror jeg, pga at de trekker for mye strøm og er dyrere å produsere.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fin sammenligning der svs-man. Og det er nok mye rett i det du sier, men hvertfall det jeg liker best med bildet er den EKSTREME skarpheten, de utrolige nøyaktige fargene (etter kalibrering) og bildebehandlingen (bevegelser osv). Jeg har aldri sett slike bilder fra en tv før, og jeg synes de slår de meste på markedet. Sortnivået er også bedre enn det meste, men sammenligner man den f.eks med 9803 som har back LED så ser man at Philips 9803 har dypere sortnivå men Samsung LED'ene gruser den på skarphet og detaljer i bildet. Så hvis jeg skulle valgt mellom Philipsen og Samsung hadde jeg definitvt valgt Samsung... Selv om Philips også er imponerende, selv med markedets og kanskje tidenes styggeste ramme.

Så hvis man da slår sammen disse, minus rammen ( :P ) så får man jo 9000. Med andre ord, dette burde jo bli verdens beste tv!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...ikke ta helt av nå... Selv om 9000-serien sikkert blir fin, vil den fremdeles ha issues med blooming og dårlig visningsvinkel sett opp mot plasma. Plasmateknologien kommer også til å utvikle seg, så jeg tror det er tidlig å avsette den riktig enda. Husk at plasma også kommer i "Edge-LED"-tykkelse nå, og kan stille med langt bedre kontroll på lyset enn både Edge-LED og full LED... Kampen er derfor slik jeg ser det på ingen måte over, men at LED er en VELDIG spennende teknologi er det INGEN tvil om!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du roer oss ned med litt negativ vinkling..

Problemet mitt er at jeg klarer ikke å bli fanbooy av plasma... men jeg prøver!

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis bare plasmaprodusentene kunne koke sammen noen ideer og løsninger så de får bort innbrenningsprblemet til plasmateknologien så vil systemet uten tvil være det aller beste på markedet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og mindre "maur" i bildet...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    og mindre "maur" i bildet...
    Hva mener du?? Med mindre maur i bildet??

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis bare plasmaprodusentene kunne koke sammen noen ideer og løsninger så de får bort innbrenningsprblemet til plasmateknologien så vil systemet uten tvil være det aller beste på markedet.
    Dette er da virkelig ikke ett problem... Og har ikke vært det på en stund.. Om du bruker tv'n med hode vil du aldri få noe problem med dette...

Når det er sagt, jeg er 100% uenig at LED tv'r vil konkurere ut plasmaen, det er tull. Disse kommer til og bestå - rett og slett for att de har ett markeds segment. Kjøpere av plasma er trofaste til sitt produkt og ville alldri drømme om å kjøpe en LCD tv. For det er fortsatt det en LED er, LCD. Plasma og LCD har to helt forskjellige fremstillinger av ett tv bilde og noen synes plasma er det bedre og noen LCD. Selv om man benytter LED lys for å lyse opp LCD skjermen vil nå fortsatt ikke se ut som en plasma...

Selv, liker jeg begge - men hvert til sitt formål. Til film og sport og playstation helt klart plasma pga sin motion behandling og responstid - og ikke minst pga av tiljengelig størrelse på skjermen. Til normal tv titting - LCD..

Jens

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Dette er da virkelig ikke ett problem... Og har ikke vært det på en stund.. Om du bruker tv'n med hode vil du aldri få noe problem med dette...
    Når ein må bruke hovudet for å sjå tv, er det plutselig blitt eit problem for mange. Du kan derfor ikkje sei "Dette er da virkelig ikke ett problem." For enkelte er det nettopp eit problem.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LCD vs LED

Finner ingen svar etter en kort søkerunde, så jeg våger meg på å spørre selv om spørsmålet kanskje er stilt før.

Bør man satse på LED fremfor tradisjonell LCD per dags dato?

Skal kjøpe en 40" til min far som først og fremst skal bruke den til å se på tv og vurderer Samsund LED opp mot LCD fra Samsung og Sony (eks W5500).

Lurer også på om det er noen som kjenner til om det er noe forskjell mellom den som heter 6050 (hos SIBA, MPX m.fl) og den som heter 6000 (hos Netshop)?

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Derom pris er uvesentlig, så er jo LED tingen, men nå er vel sjeldent pris uvesentlig. Samsung sin 6-serie synes nå jeg er en god skjerm og fåes til en rimelig penge (f.eks 656). LED-skjermene er litt kostbare, spør du meg, men vil sikkert snart ramle i pris utover sommeren/ høsten. Men dersom bildekvalitet er viktigst er i hvertfall ikke jeg i tvil om at LED-LCD er å foretrekke fremfor tradisjonell LCD Og i mine øyne er LED-LCD å foretrekke foran plasma også; som jeg synes blir for grovkornet på korte avstander (nå får jeg sikkert mange plasma-elskere på nakken)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en plasmaskjerm, nærmere bestemt en Panasonic PX80 og den produserer til tider en del retention.

Det plager meg langt inn i neste måned!

Slik jeg ser det så skal tv-en være en bruksgjenstand og ikke noe som bør benyttes med vaaarrrrrssssommmmhet… Hvis jeg ønsker å spille 48 timer i strekk med knallhvit HUD og kontrasten på ”himmel mann, du blir blind” modus så burde dette pinadø være mulig, men det er ikke tilfelle med en moderne plasmaskjerm.

De kunne i det minste satt ned prisen slik at vi kunne svidd av en eller to i året.

Allikevel blir jeg mer og mer betenkt på å bytte til en tradisjonell LCD siden systemet stort sett sliter med aller meste. Rar fargebalanse, treg responstid, lag, clouding og ikke minst det briljante 100hz systemet som får en hver storfilm til å se ut som den er skutt med fatterns gamle video 8 kamera.

Hipp hurra for ny teknologi!

LED er i det minste et steg i riktig retning, men man kan trygt si at de ikke har landet enda. Innsynvinkelen er fryktelig dårlig og ”halo” effekten melder seg fort hvis du lener deg til siden.

Av og til savner jeg virkelig den gode gamle crt-en.
    Hvis jeg sovnet med den på så gjorde det faktisk ikke en forbasket døyt! Slik burde det være med en hvilken som helst skjerm.

Det er nå min mening...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har en plasmaskjerm, nærmere bestemt en Panasonic PX80 og den produserer til tider en del retention.

Det plager meg langt inn i neste måned!

Slik jeg ser det så skal tv-en være en bruksgjenstand og ikke noe som bør benyttes med vaaarrrrrssssommmmhet… Hvis jeg ønsker å spille 48 timer i strekk med knallhvit HUD og kontrasten på ”himmel mann, du blir blind” modus så burde dette pinadø være mulig, men det er ikke tilfelle med en moderne plasmaskjerm.

De kunne i det minste satt ned prisen slik at vi kunne svidd av en eller to i året.

Allikevel blir jeg mer og mer betenkt på å bytte til en tradisjonell LCD siden systemet stort sett sliter med aller meste. Rar fargebalanse, treg responstid, lag, clouding og ikke minst det briljante 100hz systemet som får en hver storfilm til å se ut som den er skutt med fatterns gamle video 8 kamera.

Hipp hurra for ny teknologi!

LED er i det minste et steg i riktig retning, men man kan trygt si at de ikke har landet enda. Innsynvinkelen er fryktelig dårlig og ”halo” effekten melder seg fort hvis du lener deg til siden.

Av og til savner jeg virkelig den gode gamle crt-en.
    Hvis jeg sovnet med den på så gjorde det faktisk ikke en forbasket døyt! Slik burde det være med en hvilken som helst skjerm.

Det er nå min mening...
    Nå er det forskjell på merker og jeg opplever alldri noe som helst ir på min.. Og du.... Behandler du ikke noe som du kanskje betaler over 20.000 for varsomt???? Da er det du som har ett problem i mine øyne!!!

Active
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    485
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det forskjell på merker og jeg opplever alldri noe som helst ir på min.. Og du.... Behandler du ikke noe som du kanskje betaler over 20.000 for varsomt???? Da er det du som har ett problem i mine øyne!!!
    Jeg er litt enig med dudeeven. Jeg mener jeg har gjort alt etter boka i forhold til min Pio plasma. De første 200 timene ble kjørt med lave innstillinger og har fortsatt satt alle innstillinger til "best practice" på div. forumer. Selv etter 3,5 års bruk blir fortsatt "disney channel" logoen ofte stående på skjermen etter at kidsa har sett på tv. Blir borte etter en stund, men likevel irriterende. Kan nesten ikke nekte barna å se på tv fordi dette er "pappa sin tv som man må være veldig forsiktig med".....

Har ikke helt syntes at LCD er veien å gå, men nå når disse LED tv-ene kommer, begynner det igjen å rykke i lommeboka...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvem tenkte du på?
    Er vel en av de ivrigste fanboy'ene her som jobber på Elkjøp, og serien er akkurat på vei ut i butikkene.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpere av plasma er trofaste til sitt produkt og ville alldri drømme om å kjøpe en LCD tv.
    Hehe.. det var vel en ganske drøy generalisering?.. Faktisk ganske komisk.. :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om vi diskuterer og sammenligner Samsungs nye LED-skjermer med plasma som teknologi, trenger det kanskje ikke bli en generell plasma vs LED-diskusjon...? Vi får pense oss inn på temaet igjen
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Side 21 av 69 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •