Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 69 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er også svært spent på de nye modellene. Edge-LED virker med første øyekast som et steg tilbake. Med tanke på utviklingen de siste årene virker dette litt rart. Jeg leste et sted at disse TVene benytter spesielle filtre som ikke er gjevnt transparante for å gjevne ut ugjevnhetene sidemonterte baklys måtte by på. Noen som har mer info om dette?

På årets LED modeller introduserte Samsung LED motion plus (ikke default for europa) som gav perfekt 1080p motion resolution. Håper dette er noe de tar med seg i årets modeller. Det er ikke utenkelig siden de gjør drastiske endringer i bildebehandlingen.

TVene var designmessig svært pene, men det skuffer meg å se rød touch of colour også i år. Disse fargeklattene er noe man blir svært fort lei, så synes i det minste di kunne hatt flere farger, og gjerne helt sorte. Utrolig teit at man må kjøpe toppmodellen for å slippe dette.

Litt off topic, men noen som har fått med seg om Sony fortsatt skal kjøpe paneler av Samsung? Hørte nemlig rykter om at de snuste på Sharp som partner for 2009.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sony eier jo en av verdens største LCD-fabrikken sammen med Samsung, så det spørs nok om Sharp ev. da blir mer en kilde til ekstra panaler hvis det er tilfelle. Samtidig kan jo ikke Samsung være noen enkel partner å forholde seg til for Sony, ettersom de både er veldig tidlig ute med nye modeller, samt ikke minst selger TVene ganske mye rimeligere enn Sony... Når Samsung da i tillegg har investert store beløp i bildeprosessering, som jo har vært Sonys "force" så langt, kan jeg jo se for meg at samarbeidet blir litt skrantent, ettersom Sony nok føler de sliter litt med å skille seg tydelig ut når først panelet er det samme...

Det er jo f.eks. litt snodig at Sony nesten ikke har kjørt noen LED-TVer i det hele tatt i 2008, kun svært kostbare toppmodeller, mens Samsung har solgt LED, som jo egentlig er en svært avansert, ny teknologi, helt nede i 15.000 for 46-tommer, hvilket jo er nesten som å slakte melkekua - spesielt nå som en ser at faktisk dynamisk LED forsvinner fra årets modeller - trolig som følge av kostnadskutt i produksjonen (samt selvsagt en sterk preferanse hos folk for TYNNE TVer)...

Vi får nå sjå... Jeg var ikke super-imponert over det jeg så av LED fra Sharp da jeg var på IFA i 2008, det som fremdeles imponerer meg mest er min egen dynamisk-LED-baserte TV fra Samsung, så får vi nesten bare se om Edge-LED kan måle seg...

9000-serien blir jo uansett veldig spennende da for øvrig, den kombinerer både dynamisk LED og vanvittig tynn skjerm, men kommer ikke før mot høsten/vinteren etter hva jeg har forstått, og vil sikkert også koste skjorta og mer til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe nytt om når disse kommer til Norge?noe mer spesifikt enn vår/sommer?Syns det virker lenge til sommeren,ganske utålmodig her,hehe...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    April/mai.... mer kan jeg ikke si, foreløpig. Skal faktisk se disse nye modellene neste uke... :-D Blir spennende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir nok spennende ja du får gi oss tilbakemelding når du får sjans!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se hva jeg får lov til.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også vurderer en slik skjerm og vil gjerne se den "live" før jeg handler. Hos meg står det mellom en av disse eller en av Panasonic sine nye. Noen som vet om noen butikker som får dem inn tidlig, elkjøp er som regel trege etter min erfaring. Venter i spenning!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    elkjøp er som regel trege etter min erfaring. Venter i spenning!
    Vent å se du...tror faktisk de kommer til å overaske denne gangen

men det varierer veldig fra butikk til butikk. de går ikke så fort i elkjøp gudbrandsdalen liksom.... men megastore lørenskog kan bli et bra eksempel. 8)

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det som også er veldig interressant for oss som vil ha best mulig bilde er,

- er det bedre og kjøpe -08 mod av 55 tommeren eller vil -09 mod bli like god( antageligvis ikke), må vi da vente til -10 modellene....

tenker selvfølgelig på led problematikken og edge led......

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    det som også er veldig interressant for oss som vil ha best mulig bilde er,

- er det bedre og kjøpe -08 mod av 55 tommeren eller vil -09 mod bli like god( antageligvis ikke), må vi da vente til -10 modellene....

tenker selvfølgelig på led problematikken og edge led......
    Det er dette som er det store spørsmålet!

Isåfall vil jo 08-modellene gå ned i pris, og hvis disse viser seg å være bedre så vil jo dette bare være gull. Men nå har jo samsung brukt 1 milliard på teknologien som sitter disse nye skjermene, så det burde jo være godt for noe. Blir spennende å se hvertfall. 8)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bflemmin
    - er det bedre og kjøpe -08 mod av 55 tommeren
    Hvilken modell og hvilken pris er det snakk om her?

Problemstillingen er hyperaktuell da Edge LED, virker å ha først og fremst design og kostfordeler.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LE55A966/LE55A956 som ligger på 25-30k...

Problemet er at det er fryktelig vanskelig å få tak i disse for tiden, hvertfall 966 som er aktuell for Elkjøp osv. Den er vel så og si ute av produksjon, men er vel mulig å få tak i på nett/restlagre til en kupppris.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    LE55A966/LE55A956 som ligger på 25-30k...

Problemet er at det er fryktelig vanskelig å få tak i disse for tiden, hvertfall 966 som er aktuell for Elkjøp osv. Den er vel så og si ute av produksjon, men er vel mulig å få tak i på nett/restlagre til en kupppris.
    For eksempel her til 26K

Vanskelig prisklasse da en får KRP til samme pris.

Er ikke meningen å gjøre dette til prisdiskusjon. Poenget er vel om den nye teknologien ikke er på høyde med forrige generasjon.
    For meg så ser det ut som 9 serien vil kunne by på en fremgang, men siden den kommer først om en evighet (til høsten) så fremstår valget som vanskelig.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant det, men så er den jo 5 tommer større. Jeg tror også 9000 vil ligge enda høyere i pris.

Nå har jo ingen sett disse modellene enda, så tror vi bare venter å ser til noen får testet disse skikkelig. Jeg skal se hva jeg får med meg hos Samsung til uka. Blir hvertfall spennede å få en full demo av disse modellene, og i tillegg høre hva de har å si om teknologien som sitter inni.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte nettopp Samsung, dem hadde ikke hørt om disse modellene i det hele tatt og sa dem nå skulle lansere B6-et eller annet med betegnelser i 100 og ikke i 1000.
    Hva kan dette ha seg??? Er det annerledes betegnelse i Norge eller vet dem ikke hva dem driv med?
    Er jo litt rart ettersom det også her på AV-nytt står 1000-modeller...
    Jeg vurderer handel av 6,7 eller 8000-serie, eller en av de nye panasonic som er rundt hjørne.
    Synes det sjenerelt er dårlig med info fra div importører.
    Noen som har noe mer opplysninger å komme med her?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Samsung Nordic ligger som oftest litt etter, men jeg VET at de har planer om lansering av disse i løpet av sommeren også her i Norge via "offisielle" kanaler (dvs. Samsung Nordic), så det er bare å vente i spenning!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første er forventet inn til Elkjøp i midten av april av det jeg veit... så vi får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge vurdert 7serie samsung,nå som de nye kommer vil vel de gamle falle i pris? når tror dere man vil se noen merkbarforskjell på pris iforhold til det som de ligger på nå?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Vent å se du...tror faktisk de kommer til å overaske denne gangen

men det varierer veldig fra butikk til butikk. de går ikke så fort i elkjøp gudbrandsdalen liksom.... men megastore lørenskog kan bli et bra eksempel. 8)
    Det skulle jo passe meg bra siden jeg bor der og har en kompis som jobber der-he he... 8)

Side 2 av 69 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •