Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 69 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1374
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Seriøs konkurent på banen?

LG wireless LED (ikke egde led) på Avnytt

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så den, og det ser ut til at man kan få problemer med å bestemme seg for tv-valg i 2009 Merkelig at LG har klart å fått skjermen såpass tynn med led baklys uten bruk av Edge? Uansett blir 55" for stort for min stue, men dersom det kommer en 46" så kan LG bli en het kandidat. Foreløpig synes jeg designet på Samsung sin 8000-serie var en del lekrere enn LGs...men det er jo smak og behag.

Vi går mot spennende tider
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung kommer jo også med en 9000-serie som blir ekvivalent til LH9500. Samsungs skjerm skal i følge ryktene også være svært tynn, og ha en trådløs mediabox. Tatt i betraktning Samsungs nye bildebehandling, 100 (200) Hz styring, og velfungerende mediafunksjon, holder jeg en liten knapp på Samsung - de har jo også klart mest erfaring med LED, og er eneste produsenten som er på 3. generasjon så vidt jeg vet.

Tilbake til edge-led:
    Kom over et bilde som viser litt av oppbygningen og hvordan Samsung skal ha forbedret farger:

Kom også over noen bilder av Samsung UN55B7100 VS Panasonic TH-50PZ800U VS Panasonic TC-P50G10 (Fully Calibrated):
    Samsung Luxia IPTV e New B Series CCFL [Thread Ufficiale] - Page 12 - Videogiochi Forum su Multiplayer.it

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker masse lygren.
    Kan bare kort si at jeg har noen enorme vinduer bak som desverre lyser opp stua nå på sommerhalvåret, så jeg trenger mye lys i skjermen.

Jeg bruker Denon 3930 og ps3 som kilde.
    Har en ringenes herre film i hver på DVD.

Med kalibreringene du har gitt, syns jeg gir et ganske bra resultat.
    Med PS3 som kilde:
    Litt for mørkt, så jeg har skrudd opp bakrgunnsbelysning til 6
    og gamma til +1.
    Fine farger og gode detaljer i mørke sener. Men skulle ønske de mørke
    scenene var en smule lysere. Og "The Shire" er en smule grønnere enn
    hva jeg kan huske fra kino. Kansje en smule for grønt?

Fra Denon
    Etter litt stillig på den hvor jeg satte brightness og kontrast til +3
    Syns jeg resultatet ble bra. Men syns fargene virker en take blassere.

Ellers er det veldig bra. Men syns det er irriterende at jeg må stille inn på
    ny for hver eneste oppløsning da oppløsningen er forskjellig fra
    PS3, DVD, PS2/wii og Satelitt. Det blir jo 4 forskjellige instillinger.
    Og det er bare fra PS3 jeg kan stille på alt, fra DVD og TV er noen
    av instillingene gråe.

Newcomer nikkospikko sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trenger et spark i riktig retning!

Hei alle sammen!

Jeg har gjennom jobben igjen fått tilbud om div Samsung LED tv'er gjennom hjemme-pc ordning. Jeg har i dag fra før en Panasonic 42PZ85E plasma skjerm jeg er stort fornøyd med.
    Jeg hadde tenkt meg nå å gå for noe større, og hadde i utgangspunktet sett meg ut denne LCD'en: LE52B755

SAMSUNGs LCD-TV full av muligheter LE52B755 - lcd / plasma-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Men så har jeg også siklet litt på denne LED teknologien og har mulighet til å hente ut en: UE46B7070

ultratynn TV med suveren bildekvalitet UE46B7070 - led-tv - hverdagsrom og soverom | SAMSUNG

Hva er ekspertenes råd? Tv'en vil bli brukt til fotball/film/pc/xbox 360

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    FANTASTISK! Jeg tror aldri jeg har sett noen bildefremviser - verken Hi-End projektor eller TV som har angitt så EKSTREMT korrekte fargeverdier uten NOEN FORM FOR justering... Fargerommet sitter som et SKUDD på både 100% og 75% intensitet... Tilsynelatende synes jeg det var litt mye farger, men så feil kan en altså ta... Nå har jeg ikke målt lysintensiteten for hver fargekanal da, men ettersom det stemmer såpass godt i både 75 og 100%, samt ikke minst at en uansett ikke får justert brightness for hver fargekanal tror jeg det er like greit å la det ligge foreløpig:

100% intensitet:
    -fargerom_100-jpg

75% intensitet:
    -fargerom_75-jpg

...gjett hvem som skal spare til 55"!

Greit å nevne også at den noe ujevne bakbelysningen kun melder seg som et problem om det er temmelig mørkt i rommet. For mitt vedkommende har jeg som oftest litt lys på, selv når jeg ser film, på TVen, og heller bekkmørkt når jeg ser film på projektoren. Dermed ser det ut til at disse Edge-LEDene til Samsung vil være utrolig hotte i tiden fremover - her har Samsung etter sigende gjort et godt stykke "engineering"!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, det var virkelig bra målinger Lygren. Har du autodimming aktivert? I såfall hører jeg disse Samsungene forandrer farger nedover IRE-skalaen. Hvordan synes du den er totalt sett i forhold til din A786? Kan du komme med litt generelle erfaringer fra filmmateriell?

Stå på Lygren, utrolig bra å få slike resultater og erfaringer inn i tråden.

Uniformiteten på baklyset leser jeg en del forskjellig om, og det virker som det varierer en del mellom eksemplarene. I følge sammenlikningsbildenebildene linket til nederst i min forrige post, virker den svært oppegående mot konkurrerende plasmaskjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Backligt bleeding på ue46b7070

Hei.
    Jeg har fulgt med denne tråden en stund og fant ut at jeg ville registrere meg og dele mine erfaringer av b7070. Jeg kjøpte denne skjermen får ca 3 uker siden og første inntrykket var utrolig bra, men denne modellen sliter med lys-utslipp i hjørnene og litt på sidene noe som var utrolig skuffende. Har vært i dialog med Samsung Norge og fikk beskjed om at det ikke skulle være slik. Fikk da en ny skjerm i går og utrolig nok er det samme problemet på den nye skjermen, men med noe mindre lysutslipp i hjørnene, men langt fra bra!

Det er veldig lett å se hvis du bruker PS3 og setter tv'en i 4:3 modus og er i et delvis mørkt rom, eller når du ser blue-ray filmer med sort oppe og nede.

Mørke ting kan oppleves noe blålig p.g.a. bleeding (lyse partier som slippes ut) dersom de vises i kantene på skjermen (feks mørke klær etc)

Ved å sette ned brightness og backlight reduseres problemene, men det er vel ikke løsningen da dette går utover kvaliteten på bildet.

Noen som har kommentarer eller løsninger på dette? Har forsåvidt lest endel anmeldelser av denne tv'en etter at jeg kjøpte den, og det virker som om ca 50% setter ned karakteren på den pga dette problemet, så jeg er i grunnen usikker på om det er rett og slett en ting man må regne med på disse skjermene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Lysere hjørner er jo en av bieffektene av Edge LED dessverre. Jeg må så langt si at dette ikke har vært noe som har plaget meg veldig, men så har jeg som oftest lys på når jeg ser på TV... Slår en av lyset forstår jeg jo at dette kan være et issue...

Ingen TV-teknologi er dessverre perfekt, heller ikke denne. På dette punktet var og er jo forrige generasjon langt bedre, er ingen tvil om det.

Tror det er liten vits å bytte ut TVen igjen, da bør du nok heller vurdere en plasma-TV eller se om du klarer å få tak i en av forrige generasjons LED-TVer... Husk imidlertid at vanlige bakbelyste LCD-TVer på ingen måte er bedre på dette, snarere tvert i mot (og de har i tillegg begredelig sortnivå og langt mindre presise farger sammenlignet med LED-TVene)...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Lysere hjørner er jo en av bieffektene av Edge LED dessverre. Jeg må så langt si at dette ikke har vært noe som har plaget meg veldig, men så har jeg som oftest lys på når jeg ser på TV... Slår en av lyset forstår jeg jo at dette kan være et issue...

Ingen TV-teknologi er dessverre perfekt, heller ikke denne. På dette punktet var og er jo forrige generasjon langt bedre, er ingen tvil om det.

Tror det er liten vits å bytte ut TVen igjen, da bør du nok heller vurdere en plasma-TV eller se om du klarer å få tak i en av forrige generasjons LED-TVer... Husk imidlertid at vanlige bakbelyste LCD-TVer på ingen måte er bedre på dette, snarere tvert i mot (og de har i tillegg begredelig sortnivå og langt mindre presise farger sammenlignet med LED-TVene)...
    Ink edge-led tv'ene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...finner ingen "autodimming" jeg, chrlod? Tenker du på dynamisk kontrast? Den er satt til "off"... Merkelige greier, var jo en justeringsmulighet for dette på forrige generasjon... Når det gjelder fargegjengivelse nedover i intensitetsskalaen skal jeg se om jeg kan få foretatt noen måling på 50 og 25% intensitet... Har ikke sett så mye materiale med mørke scener på den enda, men skal få sett på det snart!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...vet ikke helt om jeg forstår hva du spør om, Arnefles...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, han mente nok Link.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...her er link til søk på "LED" på AVnytt -LINK-.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig kult! Gøy å se at de faktisk er så gode. Nå frister jo denne bare enda mer i 55"

Spørsmålet er jo om hvordan ujevn bakbelysning klarer seg på 55". Men kjenner jeg Samsung rett så tror jeg de greier å levere her og...

Får du tatt en titt på LExxB755 etterhvert? Denne har imponert meg, og burde sjekkes ut!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for info lygren.
    Jeg var inne på tanken på å bytte til en vanlig LCD-TV, men siden fargespekteret og sortnivået er dårliger på disse så får jeg prøve å justere den jeg har så bra som mulig.
    Plasma-Tv egner seg jo best på film og siden jeg spiller en del har jeg kanskje kjøp den rette skjermen. Veldig enig med deg at b7070 har meget gode å presise farger.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...vet ikke helt om jeg forstår hva du spør om, Arnefles...
    Mente egentlig dette:
    Sitat:
    "Tror det er liten vits å bytte ut TVen igjen, da bør du nok heller vurdere en plasma-TV eller se om du klarer å få tak i en av forrige generasjons LED-TVer... Husk imidlertid at vanlige bakbelyste LCD-TVer på ingen måte er bedre på dette, snarere tvert i mot (og de har i tillegg begredelig sortnivå og langt mindre presise farger sammenlignet med LED-TVene)..."
    Sorry litt uklar her.
    Er den forrige generasjon led bedre enn disse edge-led mener du?
    Men at edge-led er bedre enn vanlig lcd?
    Jeg har sjelden/aldri lyset helt av, bare noe dempet. Tror du jeg ville merket noe til "sykdommene" til en 7070 da? Ser mest vanlig tv, fotball og film.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...høres ut som Edge-LED passer fint for deg, Arnefles... Filmfrelste folk som liker kinomørket vil nok ha større glede av den "gamle" generasjonen, evt. 9000-serien når den først dukker opp...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...høres ut som Edge-LED passer fint for deg, Arnefles... Filmfrelste folk som liker kinomørket vil nok ha større glede av den "gamle" generasjonen, evt. 9000-serien når den først dukker opp...
    Takk for det.
    Bare er veldig spent på 8000-serien, men blir kanskje lite forskjeller+at den ikke kommer i større enn 46" noe jeg synes er på grensen for lite...
    Stemmer det at det "hvite" på plasmaen er noe "blassere"(altså ikke like hvit) enn på edge-led? -Mener jeg har opplevd det slik, mulig jeg tar feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...finner ingen "autodimming" jeg, chrlod? Tenker du på dynamisk kontrast? Den er satt til "off"... Merkelige greier, var jo en justeringsmulighet for dette på forrige generasjon... Når det gjelder fargegjengivelse nedover i intensitetsskalaen skal jeg se om jeg kan få foretatt noen måling på 50 og 25% intensitet... Har ikke sett så mye materiale med mørke scener på den enda, men skal få sett på det snart!
    Autodimming står på som default, og det går ikke ann å uten videre slå det av, hverken i i vanlige menyer eller servicemenyer. Lure forumbrukere har derimot funnet seg et par måter å slå den av. Jeg tolker det altså dithen at du har autodimming på. Derav blir det enda mer interessant å se hvordan TVen leverer med 50 og 25% intensitet, hvor det har vert rapportert fargestikk.

Jens eike postet workaround for det tidligere i tråden:
    Da er det noen som har funnet ut hvordan man kan deaktivisere auto-dimming helt i standar og film mode.. Dette gjøres i service menyen :

* Putt tv i standby mode. Brun fjernkontrollen og press : INFO så MENU så MUTE og så POWER.
    * Scroll ned til avansert og press 0000 på fjernkontrollen
    * Du vil se en boks med CE DIMMING i andre og tredje kolonne. Skroll dit og trykk enter.
    * Trykk på STANDAR eller FILM og gå så til venstre og velg PÅ eller AV.
    * Skru av og på tv'n

Da kan bli kvitt dette issue om man ønsker.

Pass på att alle dine settinger vil gå tilbake til default så de må settes på nytt

Jens
    Ellers skal det også være mulig å slippe unna auto dimming ved å bruke "Game Mode" og slå av dynamisk kontrast. Game mode har derimot sine begrensninger, som du sikkert kjenner til...

Side 19 av 69 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •