Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 69 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 1374
    Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mulig dette er feil tråd å poste i, med kommer Samsung også med "wide widescreen"?,
    eller er dette bildet fra samsung.no bare et lurebilde?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gå ut fra at bildet er manipulert og perspektivet er blitt feil. Alle skjermene er 16/9 ingen av dem er 21/9.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte selv på dette da jeg så samsung sin tv-reklame i går... Den så skikkelig bred ut!

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8000 serien blir spennende! :-D Så jo den på Elektrofil messa og da så jeg ingen gigantiske forskjeller, men nå sendte de jo relativt dårlig demo materiale men likte foten i børstet metal. Skal prøve å få kloa i denna så kjapt som mulig...

Btw, noen som veit noe mere om BD Wise funksjonen som går mellom de nye blu-ray spillerne (BDP3600, BDP4600) fra Samsung og de nye LED skjermene? Når man kobler f.eks BDP3600 med UE40B7070 så stiller den seg inn på en egen bildemodus kalt BD Wise. Ganske artig for resultatet ble faktisk ikke så gærnt. Virker som det er noe a.la det som kommer i de nye blu-ray spillerne fra Pioneer.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal investere i ny tv i løpet av sen sommeren/ høsten jeg også. Jeg har lest gjennom samtlige sider i denne tråden, og hadde egentlig bestemt meg for å gå for den forrige led-skjermen (46A796). Når nå led endelig har kommet for fullt, så frister det ikke særlig å gå for panelbelyst led.

Men helt på tampen av tråden ser det ut til at den nye serien er aktuell alikevel; og da i form av den nye 8000-serien? Med 240Hz-teknologi og tilsynelatende høyere kontrasttall enn 6000- og 7000-serien, kan denne bli svært aktuell.

Men vil den være bedre enn 786/ 796?? Hva tror du, Lygren?

Fikk sett en rask titt på 7000-serien på Expert her om dagen, og det jeg så var jo mildt sagt imponerende.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, 8000-serien har vel heller ikke høyere kontrast enn de "gamle" modellene, i det minste vil jeg tro det vil være svært vanskelig å få til med Edge LED... 240Hz er bare tull, ikke verdt en "dime" slik JEG ser det (ser ut som du konstant spoler!)...

Det du får på de nye TVene er bedre design først og fremst, de "gamle", men LED-er plassert bak hele TVen er fremdeles å foretrekke ettersom det gir både høyere kontrast OG bedre lysuniformitet.

Hvis de gamle fremdeles er tilgjengelig hadde jeg uten tvil valgt en slik om ikke konemor har blitt frelst for det nye designet, som jo absolutt er svært så elegant...

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for dine meninger Må se litt på det, og 9000-serien vil også bli spennende. Denne skal vel ha lokal dimming, men 46" i 9000-serien blir kanskje svinedyr. Da er fortsatt Samsung 796 med i konkurransen om det beste bildet, skjønner jeg deg rett
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    8000 serien blir spennende! :-D Så jo den på Elektrofil messa og da så jeg ingen gigantiske forskjeller, men nå sendte de jo relativt dårlig demo materiale men likte foten i børstet metal. Skal prøve å få kloa i denna så kjapt som mulig...

Btw, noen som veit noe mere om BD Wise funksjonen som går mellom de nye blu-ray spillerne (BDP3600, BDP4600) fra Samsung og de nye LED skjermene? Når man kobler f.eks BDP3600 med UE40B7070 så stiller den seg inn på en egen bildemodus kalt BD Wise. Ganske artig for resultatet ble faktisk ikke så gærnt. Virker som det er noe a.la det som kommer i de nye blu-ray spillerne fra Pioneer.

Har du fått noe dato for når dere får inn denne. Jeg tenker på og kjøpe denne og ha på barne rommet for ungene!!

JP

Newcomer nookie sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nye på området. Har lest mye om Samsungs LED-tv'er den siste uken. Jeg vet ikke, dette kan vare et dumt spørsmål. Men kan noen forklare forskjellen på LED och EDGE LED?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Har du fått noe dato for når dere får inn denne. Jeg tenker på og kjøpe denne og ha på barne rommet for ungene!!

JP
    Du skal ha 8000 serien på barnerommet? :P

Ingen dato enda, men hører noe rykter om juni...

Nå kommer LE40B755 snart og. Skal bli gøy å se hvordan den er mot UE40B7070 da disse ligger på samme pris. LE40B755 skiller seg ut med 200 hz men er en rein LCD skjerm.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Du skal ha 8000 serien på barnerommet? :P

Ingen dato enda, men hører noe rykter om juni...

Nå kommer LE40B755 snart og. Skal bli gøy å se hvordan den er mot UE40B7070 da disse ligger på samme pris. LE40B755 skiller seg ut med 200 hz men er en rein LCD skjerm.

HEHE... ja - dit jeg sniker meg når jeg må få sett fotball i fred :-) Har som du sikkert har skjønt kjøpt den nye 855 plasmaen for stua... Kunne tenke meg en lik plasma på barnerommet (egentlig en stue da som ungene bruker), men her spilles det mye spill ol og da må det bli lcd her.. Har og vurdert den B755 der i 46, men b8000 er foreløpig førstevalget..

Ja, jeg pratet med ordre hos samsung i dag og de sa den kommer i uke 24 (andre uke i juni), men trodde stort på att den ville komme før da den er klar for levering i fra samsung!

Jens

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Vel, 8000-serien har vel heller ikke høyere kontrast enn de "gamle" modellene, i det minste vil jeg tro det vil være svært vanskelig å få til med Edge LED... 240Hz er bare tull, ikke verdt en "dime" slik JEG ser det (ser ut som du konstant spoler!)...

Det du får på de nye TVene er bedre design først og fremst, de "gamle", men LED-er plassert bak hele TVen er fremdeles å foretrekke ettersom det gir både høyere kontrast OG bedre lysuniformitet.

Hvis de gamle fremdeles er tilgjengelig hadde jeg uten tvil valgt en slik om ikke konemor har blitt frelst for det nye designet, som jo absolutt er svært så elegant...

Jeg vet det er bare tall, men samsung skriver i spesifikasjonene at 8000 har 5.000.000:1 og 7000/6000 har 3.000.000:1
    Det er hva som får meg til å tro at kontrasten er forskjellig. Hva det er mulig og få ut av de er en annen sak - det gjennstår og se

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samsung 7 serie

så på disse i dag utrolig flott bilde

46tommerne kommer neste uke og 55 i slutten av mai i følge elkjøp

vurdere å selge pj for en 55 tommer.......

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nookie
    Jeg er nye på området. Har lest mye om Samsungs LED-tv'er den siste uken. Jeg vet ikke, dette kan vare et dumt spørsmål. Men kan noen forklare forskjellen på LED och EDGE LED?
    På normale LED skjermer ligger LED diodene/baklyset bak panelet, akkurat som lysrøra ligger bak panelet på vanlig LCD skjermer. Mens på EDGE LED skjermer så ligger diodene langs rammen og peker innover og blir så reflektert utover.

Fordelen med ekte LED baklys er jo lokal dimming, altså mulighet for slukking av LED diodene i bestemte soner der bildet viser helt sort. Med andre ord, absolutt sort. Noe Pioneer ikke har en gang...

Mens EDGE LED så er fordelen at man kan lage skjermene ekstremt tynne, uten at de går utover bildekvaliteten (bortsett fra lokal dimming). Mange er uenige på akkurat dette, men jeg personlig mener de nye LED skjermene (UExxB7070) til Samsung er bedre enn de forrige LED skjermene (LExxA796/966) til Samsung hvis man ser bort fra sortnivået (som er viktig, men ikke viktigst). Det er mitt ståsted. Det er sikkert masse tall og fjas som kan motbevise dette, men det er det man ser med det blotte øye som teller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var jo en veldig interessant omtale. Spesielt med sammenligningen mellom Edge light og lokal dimming. Designmessig er jo skjermen en pærle, spør du meg.

Jeg kommer uansett å vente å se på 9000-serien utover høsten. Men blir den for dyr, er nok 46" i 8000-serien mitt klare førstevalg8)
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9000 serien blir dyr i forhold til modellene under, for da har de vært såpass lenge på markedet at prisene har gått ned. Men hvor dyr den blir gjenstår å se.

Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har vel en følelse av det jeg også Du som har 7070, om jeg husker riktig; ser du noen lyse hjørner. F.eks i sorte felt oppe og nede når du ser en BD-film i 2.35:1? Eller er ikke dette synlig?
    Høyttalere:
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av samco
    så på disse i dag utrolig flott bilde

46tommerne kommer neste uke og 55 i slutten av mai i følge elkjøp

vurdere å selge pj for en 55 tommer.......
    Dette stemmer ikke i det hele tatt.. 55" kommer ikke i det hele tatt til Norge eller nordern og jeg pratet seneset i dag med ordre avdelingen til samsung norden og de sa att 46" kommer i uke 24. Dette var når samsung norden fikk de inn, ikke når noen levrandører fikk de..

Her har du fått info på LED 7000, helt sikkert da de datoene stemmer med når de skjermene kommer-spesielt 55" som kune kommer i 7000 serien..

EDIT: Sorry - trodde du mente 8000 serien - var litt tidlig på morgenen dette :-)

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, jeg leser ofte her men pleier ikke poste så ofte...

Ville bare nevne at jeg har kjøpt meg et UE46B7070 og er sjokkert over hvor bra dette er

Det er ufattelig bra på blu-ray, ekstremt bra på hd-tv (CD hd-pvr) og veldig bra oppskalering av analoge SD signaler.

Designmessig er den også fantastisk, og den skal på veggen med ultra slim wall mount om ca. 2 dager...

lyden av Tv er kanskje litt spinkel(så tynn at det er ikke plass til rare høytalerene tenker jeg), men den blir vel stort sett spilt gjennom en av receiver uansett...

Har ikke lagt merke til noen lyse hjørner på min modell, svart er svart over hele bildet...

Side 16 av 69 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 56 66 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •