Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 69 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1374
    Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...alt etter øyet som ser selvsagt, men plasmaens piksler er jo langt større enn LCD-pikslene, noe som gir et mer grovkornet inntrykk. Dette gjelder spesielt på store TVer, typisk 50"+, og kun vet korte sitteavstander og gjerne på lyse bakgrunner/bilder/scener. Har du ikke lagt merke til dette tidligere foreslår jeg du dropper å bruke mer tid på det...

He-he Ja, jeg har da ikke tenkt til og bruke tid til det... Nyter tv'n min jeg, sitter ikke å kikker etter skavanker :-) Det gjør jeg før jeg kjøper skjerm og gjør meg da ferdig med det :-)

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Så AVForums har begynt med synsing nå ?

Hva med filmen da: AVForums.tv video

Var litt uklar der, mente blant enkelte i denne tråden...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det var ingen kritikk til andre prober, J.Haugen, til kalibreringsjobber kan "billige" prober absolutt gjøre nytten. Jeg henviser heller til bruken av denne type prober til "journalistiske" målinger, for da øker plutselig kravet til presisjon en hel del... Vi får bare se!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser hvertfall fram til din test og inntrykk, lygren! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Å basere en mening av en tv uti fra et screenshot tatt av et digital kamera foran en skjerm er jo bare latterlig...
    Greit nok det MaW. Men så lenge en ikke har sjans til å se på selve tv'en i timesvis i en butikk, eller sitte etter stengetid å sammenlikne og kalibrere Tv'er før man skal kjøpe, så må man bruke de bildene, sammenlikningene og testene en finner. Ingenting hadde vært bedre enn om jeg kunne hatt en 7070 hjemme i stua og kunne bedømme ut i fra det.

Men hva er egentli poenget med å legge ut et screenshot fra et tv bilde hvis det ikke er noe representativt for hvordan et tv oppfører seg i forhold til et annet?

Men jeg er enig i det med testen til lygren , gleder meg jeg også

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av glenng
    Greit nok det MaW. Men så lenge en ikke har sjans til å se på selve tv'en i timesvis i en butikk, eller sitte etter stengetid å sammenlikne og kalibrere Tv'er før man skal kjøpe, så må man bruke de bildene, sammenlikningene og testene en finner. Ingenting hadde vært bedre enn om jeg kunne hatt en 7070 hjemme i stua og kunne bedømme ut i fra det.

Men hva er egentli poenget med å legge ut et screenshot fra et tv bilde hvis det ikke er noe representativt for hvordan et tv oppfører seg i forhold til et annet?

Men jeg er enig i det med testen til lygren , gleder meg jeg også
    Det kan jeg være enig i. Og skjønner at man blir skeptisk til tven pga. av det, men det er jo en del som påvirker det skjermbildet. Kameraet, lyset og ikke minst pc-skjermen... Med mindre du sitter med Kuro som pc skjerm. Det er jo noe annet når man ser tven med det blotte øye.

Det er jo derfor jeg gleder meg til å se en test fra en her på forumet. Føler jeg stoler "litt" mer på dem... 8)

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...alt etter øyet som ser selvsagt, men plasmaens piksler er jo langt større enn LCD-pikslene, noe som gir et mer grovkornet inntrykk. Dette gjelder spesielt på store TVer, typisk 50"+, og kun vet korte sitteavstander og gjerne på lyse bakgrunner/bilder/scener. Har du ikke lagt merke til dette tidligere foreslår jeg du dropper å bruke mer tid på det...
    Denne betraktningen gjelder vel ikke når vi snakker om full HD plasmaer heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .det var ingen kritikk til andre prober, J.Haugen, til kalibreringsjobber kan "billige" prober absolutt gjøre nytten. Jeg henviser heller til bruken av denne type prober til "journalistiske" målinger, for da øker plutselig kravet til presisjon en hel del... Vi får bare se!
    Det var heller ikke ment som kritikk. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på denne proben, og spesielt hvor mye nøyaktighet som vinnes kontra billigere utstyr, f.eks. SpectraCal Chroma5 Kolorimeter m. Calman Standard Kalibreringskit som jeg har stor tro på. Jeg kommer uansett ikke til å skrive en eneste test mer for noen blader, uten å ha tilgjengelig en høykvalitets probe.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Til privat bruk er C-5 glimrende, J.Haugen!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til privat bruk er C-5 glimrende, J.Haugen!
    Takk skal du ha! Jeg kommer til å bestille meg C-5 om kort tid (ja, til privat bruk).

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTVtest har nå testet 40B7000:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue40b7020-ue40b7000-20090502147.htm

"The television set’s stunning design, deep blacks, accurate colours, advanced motion-compensated frame interpolation (MCFI) technology, impressive video processing, superior energy efficiency and extensive networking/ media-playing functionalities did enough to earn the Samsung UE40B7000 a well-deserved recommendation from us here at HDTVTest."

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende test. HDTVtest.co.uk leverer alltid gode tester så spennende å lese. Tydelig at auto dimming er et issue her og, men de påpeker det ikke i så stor grad... Ca. det jeg har nevnt hele veien.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B8050

Kan nesten virke på meg som at den nye B8050 skjermen vil bli levert med totalt annet display enn 6000/7000. Jeg ser på de amerikanske spesifikasjonene at den leverer en dyn kontrast på hele 5.000.000:1 og 6000/7000 leverer til sammenligning 3.000.000:1

Skal bli spennende og se om denne har bedre egenskaper enn de mindre modellene.. Ikke at jeg synes de har dårlige egenskaper!!

JP

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kevlartråd opphenget

[YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mYHdajyKlMg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mYHdajyKlMg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    [YOUTUBE]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/mYHdajyKlMg&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/mYHdajyKlMg&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE]

Er jo bare så kult dette

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Spennende test. HDTVtest.co.uk leverer alltid gode tester så spennende å lese. Tydelig at auto dimming er et issue her og, men de påpeker det ikke i så stor grad... Ca. det jeg har nevnt hele veien.

Nei, det er vel ikke ett issue siden de klarer og disable det i game mode - men det virker som om det skaper andre problemer igjen som att 100Hz også deaktiveres samt tv'n blir enda vanskeligere og kalibrere.. Synes det er mange forskjellige uttaleleser på denne skjermen som motsier hverandre.. Forige testen i flatpanelse.dk sier f eks att de ikke har problemer med clouding what so ever og denne testen sier de att det er ett lite problem - jeg har sett bilder av disse skjermene der dette ser ut som ett stort problem osv. Flatpanels sier også att trailing er ett problem, noe som blir mottsagt i andre tester. Er det virkelig slik att det er så stor forskjell på produksjonen av disse skjermene eller hva er årsaken til disse store forskjellene.. Det som mange er enige om virker det som er att dette er en vrien tv og kalibrere korrekt - jeg vet ikke selv da jeg ikke har prøvet.. Noen som kan dele sine erfaringer på dette?...
    JP

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind

3299,99 Pund for serie 8 46" og 2999,99 for serie 7 46". Ikke så stor forskjell det. Satser på at den har mindre "bugs" enn 7 serien 8) Når kommer 8 serien for salg i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Kan nesten virke på meg som at den nye B8050 skjermen vil bli levert med totalt annet display enn 6000/7000. Jeg ser på de amerikanske spesifikasjonene at den leverer en dyn kontrast på hele 5.000.000:1 og 6000/7000 leverer til sammenligning 3.000.000:1

Skal bli spennende og se om denne har bedre egenskaper enn de mindre modellene.. Ikke at jeg synes de har dårlige egenskaper!!

JP
    Får håpe det er et annet display siden det står så varierende på 7000-serien her og håpe det kanskje er mindre forskjeller på den samme modellen, virker som det er helt individuelt på hvert varenr her.
    Men tror dette er skjermen for meg! 8)

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Greit å endelig ha noe håndfast--men lurer på hvor nøyaktig fargegjengivelsen er på disse? Spes. ifm. med fokuset de ser ut til å ha på buzzwords og lite tekniske påstander som å "strekke pixlene til deres tredimensjonale limit" for å oppnå "best" mulig farger. :shock:
    (minner egentlig litt om markedsføringen av enkelte 50-talls filmer som omtrent skiltet med "nå med 4 hittil usette farger", etc. )

Sitat Opprinnelig postet av Samsung USA
    Wide Color Enhancer Pro
    The challenge of any TV screen is to recreate reality through color and light. We met this challenge with our Wide Color Enhancer Pro feature. After analyzing each pixel, it stretches them to their 3-dimensional limit. What you get is the fullest, most lifelike colors you've ever seen -- on a TV that is.
    Får håpe det blir med svadaen/salgstriksene, og at en ikke roter for mye med disse modellene for å øke "wow"-faktoren.

Side 15 av 69 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •