Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 69 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1374
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Er vel ikke bare autodim som var problemet. Synes det var mye værre med det røde skjeret som lå over ansikter, busser etc i mørke scener. Ikke mye naturlig det nei.
    hæ?? Rødskjær?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erstatter for 9 serien??

Jeg sitter her og leser på samsung sine hjemmesider og blir litt forundret. De skriver det at det per dags dato ikke er planlagt noe erstatter for 9 serien LED skjermer ala A966..??

Trodde 9000 serien ville være en direkte avløser til denne, er det noen som kan peke meg mot noe som helst info på att samsung i det hele tatt planlegger noen 9000 serie??

Samsung LED-TV

Se FAQ seksjon der det er en som spør om dette..

JP

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    9000-serien er såpass langt unna at de trolig velger å ikke informere om denne før den nærmer seg over sommeren en gang...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det engelske review af Samsung B7000 er nu online på FlatpanelHD.com her. De rapporterer stadig store problemer med trailing, selvom de har prøvet at opdatere firmware.

Link: FlatpanelHD - Samsung B7000 review

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    hæ?? Rødskjær?
    Ikke prøv å ro deg unna pga skrivefeil 8), det må du regne med fra denne kanten - dyslektiker - du ser det nok like lett som jeg. Har ikke giddet å lese hele testen, da jeg ikke har planer om å bytt på en stund, men konklusjonen er jo nær ren slakt av TV'n.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ro meg unna? Hva mener du? dyslektiker?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnielse
    Det engelske review af Samsung B7000 er nu online på FlatpanelHD.com her. De rapporterer stadig store problemer med trailing, selvom de har prøvet at opdatere firmware.

Link: FlatpanelHD - Samsung B7000 review
    Er ikke dette akkurat den samme testen som den danske siden?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke dette akkurat den samme testen som den danske siden?
    Ja, det er den danske siden i engelsk drakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Nei, den gjør vist ikke det i Europa. Jeg så denne på CES i 55" og trakk min slutning i fra det, men etter nærmere undersøkelse så er det bare i US denne kommer / har kommet allerede ut...

JP
    Ok, da er det oppklart :-)
    Om den er ute for salg der, er den vel like rundt hjørnet her også da...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det et nytt kalibrerings resultat med bildet av "bussen" som ble vist på avforums, denne gang er det en på et fransk forum som har prøvd seg frem, resultatet ble langt bedre enn i den britiske testen:

(Se det store "buss-bilde" som ligger under Kuro/B6000 avforums bildet)

http://www.homecinema-fr.com/forum/viewtopic.php?f=1194&t=29904044&sid=e284ef294c926f 0f26288630dcdcf1b6&start=2820

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg skal se på en 46A7050 neste uke der jeg skal se hvordan den lar seg kalibrere... Jeg bruker MicroSpec probe til rundt 70.000, der jeg tipper mange av de målingene som vises til rundtomkring på nettet baserer seg på rimelige, upresise prober, og da kan kurvene se superlekre ut uten at det nødvendigvis er tilfelle (en velger beste måling for hvert intervall for å få kurven til å se "pen" ut). Videre var det jo slik at jeg på 7.-generasjonen fikk grønnstikk når jeg først fikk kurven "perfekt", og da hjelper det jo lite med en fin kurve.

Gleder meg litt til å få sett litt mer detaljert på denne saken!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Gleder meg litt til å få sett litt mer detaljert på denne saken!
    Og vi gleder oss til å lese om resultatet!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg så langt fra ekspert som det nesten går ann å komme , men jeg syns den bussen på B6000 så helt ******* ut , hvertfall i forhold til kuro'n... begynner å bli skeptisk til mitt bestillte 7070

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B9000

Fant en link til ett bilde av B9000 og den ser helt lik B8000 etter hva jeg kan se.. Det kan vel være att dette er ett bilde av B8000 som er brukt???

Samsung UE55B9000 profile by Obsessable

JP

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å basere en mening av en tv uti fra et screenshot tatt av et digital kamera foran en skjerm er jo bare latterlig...

Gleder meg til å lese Lygren sin test, for her blir det for mye synsing....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å basere en mening av en tv uti fra et screenshot tatt av et digital kamera foran en skjerm er jo bare latterlig...

Gleder meg til å lese Lygren sin test, for her blir det for mye synsing....
    Så AVForums har begynt med synsing nå ?

Hva med filmen da: AVForums.tv video

Det har vært opplest og vedtatt ganske lenge av Plasma er best på film, spesielt på å gjengi riktige farger. Hvorfor skulle dette endre seg radikalt ved introduksjon av en ny serie med LED i stedet for lysrør.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    At det er opplest å vedtatt at plasma er best på film må jeg si meg helt uenig i, Ingeniør´n... En kalibrert LED-TV av forrige generasjon gir et ekstremt godt utgangspunkt for film, på mange måter bedre enn Kuro... Du slipper "mauring", du har stabilt hvitnivå, eksepsjonelt god pikseltetthet slik at du kan sitte enda nærmere uten å se pikselering og ikke minst en svært god gråskala til TV å være samt korrekt fargerom.

Ulempen er noe smalere synsvinkel samt "blooming", men på mange måter veier det også opp for styrkene LED besitter.

Oppleste "sannheter" har det med å endre seg til stadighet innenfor AV-verdenen, og det skal vi jo egentlig bare være glad for...

Når det er sagt; Kuro er en GLIMRENDE TV, både som filmformidler og vanlig TV. Verdt å merke seg er det også at Kuroen besitter langt høyere ANSI-kontrast og lysutbytte ETTER kalibrering, der må LED også si seg kraftig slått... DET er imidlertid ikke et vesentlig argument i filmsammenheng, men en styrke hos plasma nonetheless...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    At det er opplest å vedtatt at plasma er best på film må jeg si meg helt uenig i, Ingeniør´n... En kalibrert LED-TV av forrige generasjon gir et ekstremt godt utgangspunkt for film, på mange måter bedre enn Kuro... Du slipper "mauring", du har stabilt hvitnivå, eksepsjonelt god pikseltetthet slik at du kan sitte enda nærmere uten å se pikselering og ikke minst en svært god gråskala til TV å være samt korrekt fargerom.

Ulempen er noe smalere synsvinkel samt "blooming", men på mange måter veier det også opp for styrkene LED besitter.

Oppleste "sannheter" har det med å endre seg til stadighet innenfor AV-verdenen, og det skal vi jo egentlig bare være glad for...

Når det er sagt; Kuro er en GLIMRENDE TV, både som filmformidler og vanlig TV. Verdt å merke seg er det også at Kuroen besitter langt høyere ANSI-kontrast og lysutbytte ETTER kalibrering, der må LED også si seg kraftig slått... DET er imidlertid ikke et vesentlig argument i filmsammenheng, men en styrke hos plasma nonetheless...
    Dette med pixelering som du sier er noe ikke jeg klarer og erindre på min plasma, jeg sitter ett par meter i fra min 50" og synes pixlene sitter godt jeg!!!??.. Hva mener du, er dette ett generelt plasma problem?..

JP

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...alt etter øyet som ser selvsagt, men plasmaens piksler er jo langt større enn LCD-pikslene, noe som gir et mer grovkornet inntrykk. Dette gjelder spesielt på store TVer, typisk 50"+, og kun vet korte sitteavstander og gjerne på lyse bakgrunner/bilder/scener. Har du ikke lagt merke til dette tidligere foreslår jeg du dropper å bruke mer tid på det...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker MicroSpec probe til rundt 70.000, der jeg tipper mange av de målingene som vises til rundtomkring på nettet baserer seg på rimelige, upresise prober,
    Ja, jeg er ihvertfall interessert i å høre dine resultater med denne måleproben kontra de billigere du har på avshop.no

Side 14 av 69 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •