Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 69 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    Datoene er som jeg nevnte her er på 40 og 46 8050 og ikke 55 7070har kommet i fra Samsung Norden. På 55" 8050 hadde de ikke noe som helst informasjon, men trodde det ville bli over sommeren. Samme med 9000 serien, her hadde de heller ingen som helst info.. Kilde: Samsung Norden (avd Sverige og Danmark da disse har en tendens til og ha bedre info enn de i norge av en eller annen grunn..

Jeppe
    Men trodde 8000-serien bare kom i 40 og 46" jeg, kommer den i 55" altså?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8050 har i det hele en helt annen type panel enn det er på 6000/7000 serien, men hva som er forskjellen vites ikke av meg. Det jeg kan tillegge på det du sier her er att 8050 panelen har 2Ms responstid i motsetning til 4 på 6000/7000. Det kan og nevnes att fjernkontrollene her her forskjellige da 8050 leveres med TM990 og 6000/7000 leveres med TM970. Det er en ting til, men dette er jeg meget usikker på.. Jeg har lest att 8050 skal leveres ink wall mount, i allefall i tyskland (men ikke ta dette for god fisk!!!)
    8050 er også 2 kilo tyngre

8000 serien blir lagt for salg nå i begynnelsen av mai i USA så da kan man jo følge med på US forum's for å sjekke hva de synes før man bestiller her...

Jeppe
    Om dette stemmer, kan jo dette være et helt annet tv, spes siden du nevner at det er et annet panel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 100% sikkert at men ikke kan slå av autodimming funksjonen i servicemenyen? Testen på avsforum fikk meg virkelig i tvil.... men knallbra test på svenske M3 som ikke nevner noe problem ang dette temaet :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Forespørsel

Noen som har peiling på om 37" vil komme i noen av seriene ? 32 blir for smått og 40 for stort.......

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ingen 37". Da må du nok på LE37B655, hvis du skal ha "tilnærmet" kvalitet og funksjoner... Media 2.0 osv..

Komplett.no - Samsung 37" LCD-TV LE37B655

mulig dette tilhører den andre tråden...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    46B7000 er nå testet hos Flatpanels.dk.

www.flatpanels.dk - Din guide til fladskærme

Den får god omtale:
    -På mange områder en utrolig god skjerm.
    -Flotte farver.
    -God shadow detail.
    -Dypt sortnivå.
    -God betraktningsvinkel.

Problemet som ble nevnt på avforums med autodimming er ikke nevnt i denne test.

Det eneste minus var "slør" ved bevegelser. Se egen video i testen. Må man opp på B8000 serie og 200 Hz tro?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også prøvd å se etter dette autodimming "problemet" men jeg kan ikke se det som et problem. Jeg merker det av og til, f.eks når en scene går fra svart til hvis eller omvendt og det er marginalt. Så jeg tror, med mindre du er EKSTREMT pirkete så legger du ikke merke til det her.... Jeg gjør det nesten ikke hvertfall, men det er der. Men knapt merkbart.

Slør kan nok være et minus men dette kan nok justeres vekk. Men at de skriver "god betraktningsvinkel" er jo litt feil, for det er det eneste minuset i mine øyne. Det går ikke utover farger osv, men sortnivå går det utover.

Det er nok mulig 8000 er enda råere på bevegelser. Håper de har fått den like velfungerende som på Z4500 til sony

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også litt irriterende med den auto-dimming funksjonen som ikke kunne slås av. Men alt i alt en ganske positiv test.

For min del kan ikke detaljer om 9000-serien komme raskt nok; spes. iom. at nåværende urtids-TV er f*en meg snart (bokstavelig talt) helt grønn.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor jeg velger å kjøpe ny projektor først.... Må se åssen 9000 serien klarer seg, og også veldig spent på Toshiba og LG sine LED modeller som kommer til høsten. Begge med bakbelyst LED, ikke Edge lED

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Det er derfor jeg velger å kjøpe ny projektor først.... Må se åssen 9000 serien klarer seg, og også veldig spent på Toshiba og LG sine LED modeller som kommer til høsten. Begge med bakbelyst LED, ikke Edge lED
    Hvorfor er 1. genrasjon samsung LE-55A956 ikke aktuell?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veit ikke helt egentlig... men dette blir OT.

Jeg vil jo tro at Samsung faktisk får med seg at folk klager på auto dimmingen og det jeg vil tro det kommer en oppdatering som kan fjerne dette. Men jeg ser fortsatt ikke på auto dimmingen som et problem! Det er ikke en grunn til å ikke velge den mener jeg... Jeg vil gjerne ta en prat med den personen som ser dette med en gang og gjerne påpeke når dette skjer. merker det er mye synsing her, utifra testen til avforums.com (ikke testene der dette ikke er nevnt)

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den testen i britiske avforums har fått mye pepper i avsforum i statene. Enn så lenge ser jeg det på den måten at avforums har skapt et problem. Ingen andre tester har omtalt autodimmingen som et problem.

Av det jeg ser av omtale om LED serien i Usa er førsteinntrykket stort sett WOW!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg mener. Det er KUN den testen som har nevnt det, og jeg har heller ikke personlig sett det. Selv i mørkt rom...

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...ja, helt enig, i teorien skulle dette bli hakkete, men VXP-chippen tryller faktisk frem noe av det mest stabile av panoreringer jeg noensinne har sett til tross for dette! Nå er for øvrig denne VXP-chippen den samme som sitter i Crystalio II, en videoprosessor til mer enn 50.000, så det skulle jo bare mangle at ting ser greit ut... Den erfaringen forteller meg uansett at kvaliteten på videoprosessoren er svært viktig, og nettopp derfor er det jo spennende å se hva Samsung kan klare å diske opp med over 1 milliard dollar i utvikling av ny chip til disse TVene!
    Den chipen er hva jeg har forstått utviklet ikke bare til denne tv'n, men nærmere hele portoføljen til samsung!..?

JP

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Den testen i britiske avforums har fått mye pepper i avsforum i statene. Enn så lenge ser jeg det på den måten at avforums har skapt et problem. Ingen andre tester har omtalt autodimmingen som et problem.

Av det jeg ser av omtale om LED serien i Usa er førsteinntrykket stort sett WOW!!
    Førstentrykket er kanskje WOW ja, men etter og ha lest store deler av tråden på amrikanske avs forum så er det ufattelig mange som faktisk har levert tilbake sine 7000 modeller... Det er noe jeg bet meg merke i. Når det gjelder det nevnte problemet så kommer det sikkert ann på øye som ser (som alltid). Noen klarer og se dette, andre ikke. Jeg har selv oppservert dette, og dette er en av mine grunner til og ligge unna LED skjermer med det første.. Som jeg har sagt før, de har for mange barne sykdommer enda.. Også bak belyste LED skjermer...

JP

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Førstentrykket er kanskje WOW ja, men etter og ha lest store deler av tråden på amrikanske avs forum så er det ufattelig mange som faktisk har levert tilbake sine 7000 modeller...
    "Ufattelig mange"?? Dette høres voldsomt ut. Hvor mange snakker du egentlig om?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg har også prøvd å se etter dette autodimming "problemet" men jeg kan ikke se det som et problem. Jeg merker det av og til, f.eks når en scene går fra svart til hvis eller omvendt og det er marginalt. Så jeg tror, med mindre du er EKSTREMT pirkete så legger du ikke merke til det her.... Jeg gjør det nesten ikke hvertfall, men det er der. Men knapt merkbart.

Slør kan nok være et minus men dette kan nok justeres vekk. Men at de skriver "god betraktningsvinkel" er jo litt feil, for det er det eneste minuset i mine øyne. Det går ikke utover farger osv, men sortnivå går det utover.

Det er nok mulig 8000 er enda råere på bevegelser. Håper de har fått den like velfungerende som på Z4500 til sony
    Er vel ikke bare autodim som var problemet. Synes det var mye værre med det røde skjeret som lå over ansikter, busser etc i mørke scener. Ikke mye naturlig det nei.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flatpanels.dk sier i testen:

Farverne fremstår generelt flot

http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1240994458

Ser frem til flere brukererfaringer her, og det dukker vel snart opp en test i Hjemmekino..?

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    "Ufattelig mange"?? Dette høres voldsomt ut. Hvor mange snakker du egentlig om?
    Om du er interessert i det, kan du jo telle de selv. Personelig så er det meg likegyldig eksakt hvor mange!! Poenget er att det er alt for mange, og når grunnen stort sett er pga av elendig billedkvalitet og ikke noe fysiske eller andre mangler så blir jeg forundret..

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Men trodde 8000-serien bare kom i 40 og 46" jeg, kommer den i 55" altså?
    Nei, den gjør vist ikke det i Europa. Jeg så denne på CES i 55" og trakk min slutning i fra det, men etter nærmere undersøkelse så er det bare i US denne kommer / har kommet allerede ut...

JP

Side 13 av 69 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •