Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 69 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...dette er altså en TEKNISK tråd, skal en diskutere hvor en får tak i veggfestet gjøres det under den opprettede tråden i pris- og produktjakt-foraene.
    Sorry, men min mening er at det er relatert til produktet. Men men ok... Greit...
    Hvis man kun skal diskutere hva som er inni enheten så synes jeg det bli vel firkantet!:-?

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40B6000 skuffer i test og anbefales ikke:

Samsung UE40B6000VW LED LCD TV Review at AVForums.com

Auto-dimming gir problemer...

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Sorry, men min mening er at det er relatert til produktet. Men men ok... Greit...
    Hvis man kun skal diskutere hva som er inni enheten så synes jeg det bli vel firkantet!:-?
    Stiller meg faktisk enig med arne her...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    En kan gjerne diskutere oppheng rent teknisk, men her gikk det på hvilken forhandler og pris en kunne få tak i opphenget og til hvilken tid, og da sklir det hele helt ut. Husk at disse tekniske trådene leses i ÅRESVIS etter de er "kreert", og det er av ytterst liten interesse for noen å lese om hvem som solgte et veggoppheng til en gitt pris om ett år fra nå av... Fint at dere respekterer disse retningslinjene, jeg har moderert denne tråden mye nå, og endog opprettet en egen pristråd, så her ligger alt til rette for å følge retningslinjene på en konstruktiv måte!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Veldig fin test på AVForums.com gitt, og jeg må jo si at resultatene ikke er overraskende... Dårlig gråskala uten kalibrering har vi jo sett tidligere også, dog ikke like elendig som her, vi snakker ELENDIG... Dernest har den jo, som jeg også så selv i et butikklokale, langt fra like stabil lysuniformitet som en dynamisk-LED-drevet TV. Edge LED har altså, som antatt, sine ulemper...

Når det er sagt får han jo til en svært så fin gråskala etter kalibrering, men jeg ser samtidig ikke noen målinger for lysutbytte. Antar at lysutbyttet faller kraftig etter kalibrering...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er interessant lesestoff det der, og Phil på avforums er en person som KAN det å teste tver så testen er ikke noe prylkoll.se/teknofil greier.

Men denne får jo VELDIG varierende i tester, så tydelig at det er delte meninger rundt her. Og jeg synes tven fortsatt er fantastisk, men nå er ikke jeg ekstremt Pro kresen heller.. Eneste jeg stusser på er innsynsvinkelen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg dro på elektrofil messa i oslo spectrum i dag og så på samsung ue40b7070 og synes det var like bra som jeg hadde lest.så jeg bestemte meg for og kjøpe den.prisen var også bra den kostet 16999kr.gleder meg til og få testet tv'en.spørs om jeg får tv før jeg drar på ferie 3 mai,men da har jeg noe og glede meg til når jeg kommer hjem fra ferie.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når en ser på denne videoen av testen på avforums, inneholder den flere eksempler hvor auto dimming svikter og gir bildet unaturlige farver. I forhold til Pioneer Kuro er det jo helt grusomt!

AVForums.tv video

Er det auto dimming også på de vanlige lcd tv'ene fra Samsung? Noen som kan si hvordan det fungerer der?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dette er innkommende modeller, hva heter de forrige modellene fra Samsung? Er det også med LED?

Takk

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går vel kanskje ann å slå av autodimmingen eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Dal
    Hvis dette er innkommende modeller, hva heter de forrige modellene fra Samsung? Er det også med LED?

Takk
    De før hadde en A i betegnelsen de nye har en B som f.eks

Gammel SAMLE40A676 ny SAMLE40B655

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør jeg kjøpe meg en kaliberings dvd for og få fargene riktig?

mange som anbefaler denne dvd Komplett.no - Monster kalibrerings DVD for LCD/Plasma

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wind
    Når en ser på denne videoen av testen på avforums, inneholder den flere eksempler hvor auto dimming svikter og gir bildet unaturlige farver. I forhold til Pioneer Kuro er det jo helt grusomt!

AVForums.tv video

Er det auto dimming også på de vanlige lcd tv'ene fra Samsung? Noen som kan si hvordan det fungerer der?
    Denne TV er definitivt ingen film TV nei - forferdelige farger i mørke sener. Tror nok Pioneer er kongen på haugen en stund til ja, hvis dette er representativt for Samsungs nye LED LCD.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Går vel kanskje ann å slå av autodimmingen eller?
    Nei dessverre.... Ingen mulighet til å slå av autodimming. Man er helt låst...

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiltross for en særs omfattende test på avforums :

Samsung UE40B6000VW LED LCD TV Review at AVForums.com

- Så kan en jo nesten tro at noe gikk galt under testen, eller at det er en feil med tv'en. Flere tester får vise om autodimming "ødelegger" tv-bildet... Kommer snart test av B7000 på Flatpanels.dk.

Her er ennå en fersk test; fra Hardwarezone.com:

Samsung B7000 Full-HD LED TV :: Articles :: www.hardwarezone.com®

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Det var 5 bortkastede minutter.

Trur faktisk morra mi kunne gjort samme jobben.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja for meg virker det nesten som han har fått et feilprodukt, for jeg har heller ikke lagt merke til autodimming og unaturlige/feil farger så jeg skjønner ikke helt det her... men som sagt, nå er ikke jeg super pro heller. Men jeg skal se etter det neste gang jeg har mulighet.

Så jeg håper det blir flere tester for nå er 3-4 tester VELDIG positive, mens 1 er veldig negativ. Så jeg venter å ser.

Btw, hvis Samsung leser mye av dette i tester så burde de jo komme med en firmware som gir deg muligheten til å skru av dette.

Newcomer Eposman sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    endog opprettet en egen pristråd, så her ligger alt til rette for å følge retningslinjene på en konstruktiv måte!
    Hei lygren. Har søkt og søkt, men finner ikke pristråden. Kan noen peke meg i riktig retning?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Mulig jeg blander med en annen TV, Eposman, så da kan du få æren av å opprette en pristråd for den nye LED-serien til Samsung og gjerne sette opp linken til tråden herfra!

Arnefles: din forespørsel om hvor en får tak i dette spesifikke veggfestet ble besvart av pris og forhandler, derav er det flott om du unngår denne type spørsmål i denne tråden, men heller oppretter en ny tråd under "Produkt -og prisjakt" med trådtittel f.eks. "Hvor få tak i slim veggfeste til den nye slim LED-serien til Samsung?". Legg gjerne inn link til tråden her! Fint om vi avslutter denne diskusjonen her, send meg ev. en PM om det er uklarheter. Takker!

Side 11 av 69 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •