Offisiell tråd for Samsungs 2009 LED-TVer (B6000, 7000, 8000 og 9000) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 69 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1374
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,

Jeg er i Korea på jobb og var i butikken i går å kikket. Ble absolutt overbevist, bestiller meg en UE55B7070.

EDIT: Dette er en teknisk tråd.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur jeg venter til 9000 serien kommer før jeg bestemmer meg...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    på siba på kiellandsplass står en 6000 og 796 ved siden av hverandre . Det er ikke noe tvil 796 har bedre bilde men det er kanskje ikke noe big suprise
    Her er et eksempel på det jeg mener at den ikke er av beste bildekvalitet ifølge han da, men den kan selvfølgelig ikke være skikkelig justert da. Ellers er det en del skepsis på de første sidene her, men det er vel naturlig da dette er helt nytt-dette med edge-led altså. Mange tenker vel kanskej at edge-led bare er et mellomstadie og vil bli borte igjen i løpet av veldig kort tid..?
    Ser spes en her inne har sine grunner til å velge plasmamodellen i stedet:
    Opprinnelig skrevet av MaW
    Denne du sikter til:
    Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

Den ser hvertfall UTROLIG pen ut, og i tillegg er den 3 cm tykk. Dvs, like tykk som LED skjermene og det er ganske imponerende. Denne havnet plutselig på lista mi over potensielle tver... (jeg er vel kanskje den eneste i verden som ikke har Pioneer på den lista)
    Sitat fra annen tråd:
    jenseike@start.no
    Nykommer

Ble medlem: Mar 2009
    Tvile på at Samsung plutselig skal bli "Plasma Sjefen". De har vil ikke så mye å skryte av til nå....

Ikke helt enig her, jeg har sett denne skjermen selv (med blueray film kjørende) og den kunne absolutt måle seg med pioneer sine skjermer.. Jeg så de riktignok ikke side ved side, men jeg kan fortelle att det jeg så var nærmest feilfritt bilde.. Når sier "sjefen" så mener jeg også det att dette er topp modellen til samsung, så dette er ikke en påstand på att samsung har det beste.. Det er jo det jeg har åpnet denne tråden for å diskutere.. Nå kommer denne skjermen ut i begynnelsen av mai, jeg har bestilt den selv og da skal det bli spennende og se hva folk synes..
    Det som jeg personelig mener er att den knuser de nye LED skjermene til samsung og det har jeg hørt andre som har sett denne tv'n si også..

Jens

Jeg så selv 7050 mot 796 på Elkjøp Lørenskog forrige uke og synes bilde på 796 slo den andre ganske lett, men jeg har en sterk (!) misstanke om at 7050 ikke var skikkelig innstillt.
    Sånn jeg ser det for min del er det veldig stort prishopp fra 46" til 55" og dette gjør det litt ekstra vanskelig mtp at jeg også skal ha blueray-spiller,modul,usb,ny forsterker++ ;-) Veldig rart dem ikke leverer en i samme str som plasmamodellen deres,altså 50",ok pris på den også.
    Men det må jo være en grunn til at Samsung fortsetter med plasma også..., noen ide?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ramma på 6000 serien litt "avrunda" i bunn mens den er helt rett på 7000 serien,eller er det jeg som ser syner?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det. Og det er vel hovedgrunnen til folk bør velge 7000serien fremfor 6000. 7000 har vel et penere design, synes nå hvertfall jeg...
    Men synes 17 000kr for en 40tommers tv i grunn er mer enn nok, så spørs om jeg er villig til å betale enda mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg en eier av 40B6050.
    Er strålende fornøyd så langt.
    Kan ha en sammenheng med at jeg gikk fra en 3 år LG 32" til denne.

Har knapt hatt den 1 dag så jeg har ikke kalibrert den enda.
    Så "Lord of Rings:Fellowship of Ring" på DVD fra XBOX 360 via hdmi i går kveld. Syntes det var bra sort nivå på den.
    Bildemodus står da på "standard".

Vil bare informere at innbygde tuneren funker perfekt på Canal Digital kabel tv uten problemer. Kjøpt en cam, satt inn i kortet som sto tidligere i sagem hd boksen. Tok et kjapt søk, fant alle kanale. Inkludert HD kanalene.
    Hvis noen skulle lure

Fant ikke modellen i harmony softwaren, så jeg satt den opp som 40A796. Det funker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Jeg har ikke bruk for internett på tv.

Er det lurere for meg å gå for 6050/6070(finnes den) istedet for 7070?

Er vel bare at det er internett mulighet på den som er forskjellen er det ikke?
    7070 har et bedre design (smak og behag) enn 6050 (som har et rødskjær).

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...nett + en ekstra remote på 7000-serien tror jeg... Noen har nevnt 200Hz på 7000-serien, men jeg tror det er 100Hz som gjelder på både 6 -og 7000-serien, og at 200Hz først dukker opp på 8000-serien...
    7000 har IKKE 200 hz nei. Den har 100 hz. Det som er litt kult med Media 2.0 funksjonen på 7-serien er jo at den kan spille av .mkv filer. :-D Om du fungerer bra, veit jeg ikke... Men artig liten funksjon.

Personlig synes jeg 796 har bedre sortnivå, men 7050 er vesentlig bedre på bevegelser og har mer "sprut" i bildet/fargene enn 796.

Vært kult å fått satt opp Philips 42PFL9803 opp mot 7050 også. Fordelen med 9803 er at den har local dimming, men så er den jo vesentlig dyrere også...

Er også enig i at 7-serien har bedre utseende enn 6 serien ja!

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...mer "sprut" i fargene er definitivt ikke noe å trakte etter (oversaturering har jo Samsung vært kongene på haugen av tidligere, men har "roet" seg litt på 7. og 9-serien LED, men nå er de kanskje tilbake på gamle trakter?), og med Blu-ray som kilde er 7. og 9-serien svært gode også på bevegelser... Mulig den nye generasjonen tar seg av litt kjipere signaler på et bedre vis.

Jeg skal som nevnt prøve å få tatt en nærmere titt på en 6 -eller 7000-serie og ikke minst måle litt...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var kanskje feil ord å bruke...tydeligvis...mer "smell" i fargene er vel mer riktig pga det ekstremt høye kontrastnivået. Men nå er ikke jeg ultra pro på dette, så du finner nok mer pluss og minus enn meg lygren...

For min del så forblir jeg imponert.

Så til minuset. Har også begynt å legge merke til synsvinkelen. Sortnivået får noe blåskjær hvis man står litt ovenfra eller laaangt på siden. Men sitter man å ser rett på, noe de fleste gjør, er det lite å klage på... Jeg synes fortsatt ikke dette er et problem, men det er tilstede. Dette gjelder også på 9803 til Philips og 796 til samsung så det virker som det er noe som går igjen på LED skjermer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må også si at jeg synes 7000-serien er penere mtp at den ikke er buet under.
    Noen som har hørt noe ny dato på 8000-serien enda?

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnefles
    Må også si at jeg synes 7000-serien er penere mtp at den ikke er buet under.
    Noen som har hørt noe ny dato på 8000-serien enda?
    Siden dette nylig ble postet ang. 9000-serien burde en forvente 8000 til sommeren, kanskje før (fra www.flatpanelshd.com - Your guide to flat panel monitors and TVs - News)

Sitat Opprinnelig postet av flatpanelshd.com
    "Besides the 6, 7 and 8 LCD TV series with the LED, the new high-end - and replacement for the A950 series - 9 series is on its way. At the moment we do not have the entire spec list but the 9 series will be launched in summer/autumn 2009 with the official name B9000.

The 9 series will - unlike the B6000, B7000 and B8000 – feature a LED backlight with local dimming. The lower TV series utilize a LED backlight with LEDs placed on the sides of the LCD panel; in popular terms Edge LED.
    Local dimming ensures much higher contrast because the LEDs are placed in zones and controlled locally, like on the Philips 9803 LED Lux LCD-TV that we recently reviewed."
    Forøvrig:
    Samsung Price Drop on New Thin LED Edgelit LCD HDTVs » HDGURU.Com

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    7070 har et bedre design (smak og behag) enn 6050 (som har et rødskjær).
    Hvis du mener det er smak og behag, ville kanskje "annerledes design" vært en bedre formulering

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg T 2 . blir en 7070 på meg. Syns forsovidt også prisene er litt vell stive, menmen.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1
    på 7070

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å handle UE46B7070. Finner ingen info om det er vifte i dette apparatet eller ikke. Er det noen som har peiling på dette? Viftestøy er ikke gøy!

Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spirit of Sound
    Vurderer å handle UE46B7070. Finner ingen info om det er vifte i dette apparatet eller ikke. Er det noen som har peiling på dette? Viftestøy er ikke gøy!
    Det må isåfall være en særdeles tynn vifte!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Drag0nFly
    Det må isåfall være en særdeles tynn vifte!
    Ikke om jeg vet, men uansett mener jeg den støyen som er i div plasmaskjermer(ink. de dyre) ikke er å holde ut.
    Ser ut til at det blir en 7070 på meg også, men om det blit 46" el 55" er jeg usikker på enda.
    Noen som vet om veggfeste er å oppdrive enda, det tynne altså?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...dette er altså en TEKNISK tråd, skal en diskutere hvor en får tak i veggfestet gjøres det under den opprettede tråden i pris- og produktjakt-foraene.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt meg 40" i 60 serien.

Noen som har litt peilig og litt måleutstyr som kan
    hjelpe med noen nøkkeltall til å sette den opp bra.

Jeg har foreløpig bare skart ut ifra tuneren min.
    Så jeg syns bildet ble dårligere via scart på denne tv'en
    enn på min gamle 32" Samsung.
    Jeg har en liten mistanke om at scart overgangen kun bruker komposit
    lederene? Noen som kan bekrefte/avkrefte noe med det?
    Jeg tror i allefall jeg skal kjøpe en scart - component kabel og kjøre
    alt gjennom forsterkeren. Den har jo også en fin oppskalerer i seg.

Hvorfor kan jeg ikke kjøre WXGA inn i tv'en? Når jeg prøvde det fikk
    jeg opp modus støttes ikke.

Side 10 av 69 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •