Påstand LCD bedre en plasma

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 130
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Påstand LCD bedre en plasma

.... til tv titting
    og plasma bedre til (høyoppløslig) film fremvisning.

Dette var påstanden til en selger på Lefdal. Når man ser tv'en i butikken, så ser sharp'en mye bedre ut en pioneer 5090 plasma, men med viten om at pioneer går for å være verdens beste tv i bakhodet og div trix butikken gjør for å få tv'ene til å se best mulig ut i deres lokale lys (kanskje justerer de tv'ene med høyest inntjening til å se best ut) - så blir forvirringen total

Leser så øyet blir stort og vått, tråler ulike buikker etter beste kjøp av ca 50".
    Elkjøp anbefaler samsung plasma ps50a566, denne får lunkne kritikker på nettet. Lefdal anbefaler Sharp LCD Lc52dh65. Men på nettet finner jeg svært lite tester av Sharp.

Forventer egentlig ikke noe oracle svar her på utspillet mitt, er mer et uttrykk for frustrasjon for hva å velge til TV og film og bildefremvisning, ikke data/spill (i den rekkefølgen).

Hva rangeres egentlig som de beste kjøpene rundt 15-22000 idag lurer jeg på , ser noen digger samsung, panasonic, sony.
    og ikke nok med å finne det gode kjøpet, tv'en må ikke være for stor, fks panasonic har veldig stor ramme og det er det 'noen' her hjemme som ikke godtar
    Nuvel, er sikker på at å sprenge høna og gå for Pioneer er et godt valg, men hva er det nest beste valget lurer jeg på.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg annbefaler plasma da den er best til tvtitting og filmseing. de er veldig gode til spill pga lav responstid!

Grunnen til plasmaene ser dårligere ut på butikkene er pga lyset. er for mye lys og det liker ikke plasma. LG, panasonic og pioneer er de beste merkene på plasma. ville ikke gått for samsung på plasmafronten

Det er ikke om å være lysest. det ikke bra, bedre å være litt mørkere og få mer korrekt fargebilde!

Jeg har hatt 2 lcd nå og e rpå panasonic plasma nå. Bildet mott slår de fleste andre tver jeg har sett på pga DYBDE i bildet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp plasma! Jeg har selv en Panasonic PX80 som jeg er fornøyd med. I forrige uke så kjøpte min onkel en LCD fra Philips. PX80 er å få kjøpt til 6895 kr, mens Philipsen kostet 13 000 kr. Men du verden hvor vanvittig mye bedre min PX80 var enn Philipsen som koster det dobbelte. Responstiden på Philipsen var skrekkelig!! Det var så mye etterslep at den var nesten ubrukelig. I tillegg var svartnivået blått, og det er det på de LCD-skjermene jeg har sett. Jeg ville aldri i verden bytten min PX80 mot Philipsen, ikke om jeg fikk penger for det!

Disse TV-ene er selvfølgelig i en billigere prisklasse en du er på utkikk etter, så det er kanskje ikke helt sammenlignbart. Men jeg ville bare legge fram min erfaring med plasma og LCD. Så hvis du vil kjøpe en TV til maks 22 000, så synes jeg du skal kjøpe Pioneer. Best i verden. Ikke noe å lure på da.

Elkjøp - Pioneer 50" plasma-TV

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel ikke en påstand og har aldri vært det. Den beste plasma tv'en kalles verdens beste tv akkurat fordi den er best. Og det kommer ingen LCD på andreplass heller for å si det sånn.

Eneste man må passe på er bruksområdet. Skal man bruke den kun til PS3,X360, PC og kun se tv en gang iblandt så er man nok bedre tjent med en LCD. Skal man derimot bruke den mest til tv og film og kun sporadisk bruker pc/ps3 (til annet enn film) så bør man helt klart velge en plasma. Hvorfor skjønner vel de fleste nå regner jeg med.

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil ha de samme egenskapene (eller bedre) enn Pioneer plasma, bør du ta en seriøs titt på Samsung sin 7- og 9-serie med LED teknologi. Dog skal det nevnes at disse har en noe redusert innsynsvinkel, som kan leses mer om i nedenforstående tråder (linker) og på omtalesidene her på AVforum.

Teknisk tråd om LE-46A786

Teknisk tråd om LE-55A956/966

Omtaler

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Dette er vel ikke en påstand og har aldri vært det. Den beste plasma tv'en kalles verdens beste tv akkurat fordi den er best. Og det kommer ingen LCD på andreplass heller for å si det sånn.

Eneste man må passe på er bruksområdet. Skal man bruke den kun til PS3,X360, PC og kun se tv en gang iblandt så er man nok bedre tjent med en LCD. Skal man derimot bruke den mest til tv og film og kun sporadisk bruker pc/ps3 (til annet enn film) så bør man helt klart velge en plasma. Hvorfor skjønner vel de fleste nå regner jeg med.
    Spørsmålet er jo hvem som er på "andreplass", og hvem er det som avgjør hvilken egenskaper som er avgjørende for en slik plassering?

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spreng høna og gå for pioneer! Eller knus egget og gå for panasonic!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Spørsmålet er jo hvem som er på "andreplass", og hvem er det som avgjør hvilken egenskaper som er avgjørende for en slik plassering?
    Det er vel i hovedsak ressurs sterke folk som vurderer egenskapene til produktene for det de er ment for. TV og film. Og her har LCD en del å gå for å kunne ta igjen plasma.

For å være helt ærlig tror jeg aldri det vil komme en LCD som slår en plasma på dette området. Ikke før vi ser organiske paneler. Baklys, Responstid, Kontrast er alle områder hvor LCD alltid vil ligge bak plasma rett å slett fordi teknologien ikke tillater noe stort annet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske entydige svar her inne ja
    Rart eller skummelt at selgerene i butikken er så bastante i sine uttalelser ang hvor bra LCD er blitt, men det er klart, de argumenterer sikkert og basert på provisjon, markedsstrategi osv, har selv jobber i butikk en gang, og husker godt en gang det var premier å hente på å selge laminatgulv fremfor parkett, solgte mye mer laminat gulv en parkett den perioden
    Eneste som er dumt med panasonic er størrelse, den er hele 10 cm bredere en pioneer/samsung/sharp, og det gjør ganske mye, særlig når det er stemmerett for for flere her i huset
    man får pioneeren på nettet for 22, men fytte, så dyrt for den enkle lille lette plastfoten. RAN.
    Takk for alle svar så langt

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp et billig veggfeste til en 200-300,- istedet

Ser forøvrig ut som at LG kaster seg mer og mer inn i topp klassen på plasma. Kommer snart en ny 8000 serie som skal være langt bedre enn forgjengeren på sortnivå. Et stykke unna Pioneer teritorie fremdeles men det går rette veien.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Det er vel i hovedsak ressurs sterke folk som vurderer egenskapene til produktene for det de er ment for. TV og film. Og her har LCD en del å gå for å kunne ta igjen plasma.

For å være helt ærlig tror jeg aldri det vil komme en LCD som slår en plasma på dette området. Ikke før vi ser organiske paneler. Baklys, Responstid, Kontrast er alle områder hvor LCD alltid vil ligge bak plasma rett å slett fordi teknologien ikke tillater noe stort annet.
    Jeg synes det er viktig at man skiller mellom de forskjellige prisklassene her, uansett teknologi. Det jeg vil frem til, er at de nye LCD-LED gruser mange plasmaer på de fleste egenskaper, og innen samme prisklasse vil være på samme nivå (men med noen forskjellige egenskaper ->fordeler og ulemper, som må vurderes opp mot hverandre/bruk).

Jeg er rett og slett lei av og høre at LCD liksom ikke passer til film, men alt annet. Det blir for kategorisk sagt, og viser at vedkommende ikke har oppdatert seg det siste året om hva som faktisk er kommet på markedet!

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lcd ledd er bra ja MEN dårlig innynsvinkel. mister godt bilde raskt ved feil vinkel + plasma har enda best respontid

Newcomer frha sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier meg enig med mange som har svart - plasma fungerer ypperlig til film og tv titting. Jeg byttet fra en Samsung LCD til Panasonic plasma (samme prisklasse) og angrer ikke et sekund. Nesten skremmende hvor dårlig Samsungen var på bilde, spesielt fotballkamper.

Det finnes sikkert gode og dårlige skjermer i hver kategori og pris er en viktig faktor - men Panasonic plasma skjermer gir mye for pengene.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    lcd ledd er bra ja MEN dårlig innynsvinkel. mister godt bilde raskt ved feil vinkel + plasma har enda best respontid
    Og det er vel det eneste angepunktet, nettopp innsynsvinkelen. Så lenge man ikke har tenkt å se TV fra mer enn 40 graders vinkel, er det ikke et problem. Responstid på 2ms er ikke akkurat noe å grine på nesen for, da synes jeg f.eks. retention i plasma er mye mer irriterende og ødeleggende for bilde.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det blir helt feil å angi plasma som noen generell vinner nå som LED er her, DET er det ingen tvil om... En journalist på HDTVtest.com klarte å få til en nærmest perfekt gråskala samt fargerom på en 40" LED-TV fra Samsung (jeg er ikke helt i mål med min 46" enda, men bildene er så langt uansett fantastiske!), og det er DETTE som er mest vesentlig når en vurderer hvor god en TV er til film. Samtidig; Pioneer klarer også å gjengi en nydelig gråskala, så det er definitivt ikke noe dårlig valg det heller - men å si at LCD, og da spesifikt LED, ikke holder "vann" opp mot plasma blir rett og slett feil... Alle teknologier har for øvrig sine styrker og svakheter, og søker du litt rundt temaet og leser de trådene hhalstensen henviser til får du jo et noe bredere innblikk!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva er viktigst????

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det blir helt feil å angi plasma som noen generell vinner nå som LED er her, DET er det ingen tvil om... En journalist på HDTVtest.com klarte å få til en nærmest perfekt gråskala samt fargerom på en 40" LED-TV fra Samsung (jeg er ikke helt i mål med min 46" enda, men bildene er så langt uansett fantastiske!), og det er DETTE som er mest vesentlig når en vurderer hvor god en TV er til film. Samtidig; Pioneer klarer også å gjengi en nydelig gråskala, så det er definitivt ikke noe dårlig valg det heller - men å si at LCD, og da spesifikt LED, ikke holder "vann" opp mot plasma blir rett og slett feil... Alle teknologier har for øvrig sine styrker og svakheter, og søker du litt rundt temaet og leser de trådene hhalstensen henviser til får du jo et noe bredere innblikk!

Altså, dette blir nå fremstilt som om det handler om smaken og baken og alt det der.

Se på en film i BD hvor det blir kjempet med sverd, spyd, etc. (F.eks. 300, Siste Samurai og også Ringenes Herre på DVD).
    Hva skjer med våpnene på en LCD eller LED TV?, jo de blir oppstykket, og grumsete når de er i bevegelse. det ser ut som om de går i oppløsning og bøyer seg.
    Hurtige bevegelser innen bildet så lenge kameraet står stille er en svakhet, og dette kommer du ikke fra, selv om gråtoner og fargetoner er like bra.

Ok, panoreringer er dårligere på Plasma(også Pioneer) enn gode LCD og LED skjermer, men det er, i hvertfall for min del, mye mindre viktig enn at elementer på skjermen ser defekte ut når de vises i fart.

Jeg har hatt et utall skjermer hjemme i min hjemmekino. Jeg kjøper og selger skjermer selv, og for å understreke min objektivitet, så sliter jeg med å få tak i Pioneer, siden norske distributører ikke får handle det fritt fra Pioneer Norge.
    Ergo sender jeg kunder til ELNOR og lignende for å kjøpe den TV'en jeg vil anbefale.

Pioneer legger nå ned sin produksjon, og det er utrolig synd, samtidig som det åpner en sjanse for andre produsenter når det gjelder å komme videre med sin utvikling.

Styrkene til Plasma er langt ifra oppspist av fremskrittet på andre teknologier, og jeg tror det først er med OLED at noe annet kan være i nærheten av å hamle opp med Plasma når det gjelder visning av film og TV.

Se på alle "hjemme hos" reportasjer.
    hvor mange film-entusiaster har LCD/LED TV?
    Hvor mange av de har en Pioneer Plasma TV?

ganske enstydende, og det hjelper ikke å være lei av å høre at Plasma er bedre til TV og film. i så fall er man lei av å høre sannheten.

8)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viktigste man bør vite når man skal handle er å ikke stole på en selger. Jobben dems er å selge deg TV, og ikke noe annet.

Har selv aldri snakket med en selger når jeg kjøper ting. Når jeg går i butikken for å handle så vet jeg på forhånd hva jeg skal ha, og valget av kjøpe sted varierer fra pris til hvor enkelt det er å få tak i produktet.

Fortsett å les tester og brukertester. Blader som Hjemmekino og Lyd & Bilde selger blader, ikke TVer. Og med det så mener jeg at de ikke tjener på å anbefale enkelte TVer fremfor andre. De har sine favoritter de også, men det er gjerne etter å ha testet mange modeller og over flere generasjoner.

Les, les og les, så finner du produktet du leter etter.

Men til trådens spørsmål.

Forskjellene mellom Plasma og LCD er ikke så store lenger. Men mye kommer vel ann på hvordan du bruker den. Brukes den i opplyst rom så er nok LCD bedre med høyere lysutbytte. Men Plasma normalt har hatt bedre kontrast i mørke rom. Minuset med plasma er nok muligheten for innbrenning.

Driver selv å ser etter ny TV, og er like forvirret som deg. Har lenge hatt lyst på Pioneer, men de blir borte snart, og tilgjengligheten når jeg skal kjøpe til sommeren vet jeg ikke.

LED LCD ser for meg da ut til å være det mest fornuftige, og ser ut til å kombinere fordelene med begge typer. Høyt utbytte og god kontrast.

Men så er det valg av merke.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå får du gi deg. Er selv tvselger og jeg gjør ikke alt for å selge tven jeg tjener mest på!

Jeg tar en behovsanalyse av det kunden sier og går da utifra hvilken tv kunden kunne tenkt seg å ha.

Av erfaring har jeg merket at kundene går ut mer fornøyd og kommer tilbake igjen når jeg gir kunden det han/hun trenger en når jeg kun selger det jeg tjener mest på.

Ikke ta alle under en kam. alle er ikke elkjøpselgere som kun tenker profitt

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I sær Elkjøp og tilknyttete Lefdal later til å ha én misjon når det gjelder TV-salg; selge flest mulig av modellene som veier minst i forhold til fysisk størrelse.
    Jeg gikk fra LCD til plasma for ett år siden, jeg angrer kun på en ting i den forbindelse - at jeg ikke gjorde det for to år siden. Det er mange flotte filmer og serier jeg så for første gang på LCD, hvilket jeg i ettertid regner som mangel på respekt for regissørene, de medvirkende, og mine egne øyne. Plasmaen er en billig Samsung 42", mens LCD-en er en over dobbelt så dyr Toshiba. Det er ikke bare den min billige plasma er overlegen mot. Jeg er titt og ofte innom elektro-butikker og observerer til stadighet hvor lite attraktive veldig mange og atskillig dyrere LCD er i forhold. Særlig nå som jeg vet hva jeg skal justere og se etter. Teknologien bør gjennomgå noen virkelige kvantesprang og kunne konkurrere på pris før jeg overhodet vurderer å bruke en månedslønning på LCD igjen.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når sant skal sies så gruser lcd samsung i plasmaserien. samsung sin billigplasma har elendig sortnivå! er lilla

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •