Påstand LCD bedre en plasma - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 130 av 130
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    vi er her for å lære av andres erfaringer, men når det sitter 30 kokker og rører i suppa blir man ikke noe særlig mye klokere.
    Var vel delvis min skyld at dette sporet kraftig av de siste postene og beklager det nok en gang. Dere kan diskutere pro og cons til krampa tar dere

Newcomer humblen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg var nylig hjemme hos noen som hadde kjøpt seg en Samsung LCD 40" til 10k. Hadde egentlig regnet med at nye LCDer i denne prisklassen var bra, men bildekvaliteten var skuffende. Spesielt slet den med panoreringer og bilder fra en fotball kamp. Nå er jeg fult klar over at fotball sendingene ofte sendes i for lav bitrate, men det ble klart for meg at min "gamle" Panasonic 42PV600 takler slike sendinger vesentlig bedre. Jeg gikk inn i menyen på Samsungen for å sjekke om noen bildeforbedrings teknikker var slått på, men det var kun NR som sto på auto. Personlig kunne jeg ikke ha levd med en slik bildekvalitet denne LCDen viste. At en to og et halvt gammel plasma er bedre, sier litt om svakhetene i LCD teknologien.

Jeg gikk ut derfra og tenkte at det var synd de ikke kjøpte en Panasonic PX80 istedet. De hadde ikke bare spart penger, men også fått en vesentlig bedre skjerm. At den er lavoppløst, er jo stort sett bare en fordel.
    I hvert fall ingen tvil om at plasma gir mer for pengene pr. tommmer. Er det egentlig noen LCDer foruten LED skjermene som er totalt sett bedre enn en PX80? Kanskje de er bedre på noen områder, men er langt ifra sikker om de bedre totalt sett.
    Bør man ikke helst sjekke ut en TV ved å avspille en BluRay-film på den?
    Vanlige TV-sendinger og da av typen utendørs plages av mange og tildels alvorlige kvalitetsproblemer knyttet til både utstyr som brukes, selve sendingen samt linjer, satelitter o.s.v.
    Derfor bør man ikke bare sjekke ut et TV-bildet fra en tilfeldig kanal på en TV utstilt i en butikk og så bestemme seg. Be butikken sette på en BluRay-film er nå mitt råd.....

Sjekk gjerne ut Eurosport i HD (dere som kan) og se f.eks. hvordan ulike kamaraer i sendingene gir høyst ulik kvalitet i bildet. Noen gir glansbilder andre ikke i nærheten.
    Nå som rimlige plasma-TVer kommer i 60 og 63", så må LED/LCD komme i tilsvarende størrelser før de kan konkurrere - tror nå jeg....

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av humblen
    Bør man ikke helst sjekke ut en TV ved å avspille en BluRay-film på den?
    Vanlige TV-sendinger og da av typen utendørs plages av mange og tildels alvorlige kvalitetsproblemer knyttet til både utstyr som brukes, selve sendingen samt linjer, satelitter o.s.v.
    Derfor bør man ikke bare sjekke ut et TV-bildet fra en tilfeldig kanal på en TV utstilt i en butikk og så bestemme seg. Be butikken sette på en BluRay-film er nå mitt råd.....

Sjekk gjerne ut Eurosport i HD (dere som kan) og se f.eks. hvordan ulike kamaraer i sendingene gir høyst ulik kvalitet i bildet. Noen gir glansbilder andre ikke i nærheten.
    Nå som rimlige plasma-TVer kommer i 60 og 63", så må LED/LCD komme i tilsvarende størrelser før de kan konkurrere - tror nå jeg....
    Selv om TV brukes til Blu-ray, brukes den vel veldig mye av tiden også til å se mer eller mindre gode SD sendinger. Ikke uten viktighet hvordan de ser ut og ? Det er vel her de med best billedbehandling skiller seg ut fra massene.

Når det gjelder Eurosport HD er det jo bare sorgen. Har knapt sett en HD sendig på den kanalen side OL, bort sett fra billiard og andre sære greier. Kunne ikke registrere en eneste HD sendig ifm VM på ski nå nettopp. De må virkelig skjerpe seg :evil: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden de fleste ser på mest SD vil vel en fotball kamp være en OK test på enhver flatskjerm. Klarer den fotball bra så er det nesten garantert bra på BLU-RAY også er min erfaring. Eurosport HD suger lut i bildekvalitet virker det som HD kun er billig oppskalering... Se på SVT1 HD-Det er konge bilder på HD! Klasse forskjell på samme sendinger som f.eks OL som var.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Selv om TV brukes til Blu-ray, brukes den vel veldig mye av tiden også til å se mer eller mindre gode SD sendinger. Ikke uten viktighet hvordan de ser ut og ? Det er vel her de med best billedbehandling skiller seg ut fra massene.

Når det gjelder Eurosport HD er det jo bare sorgen. Har knapt sett en HD sendig på den kanalen side OL, bort sett fra billiard og andre sære greier. Kunne ikke registrere en eneste HD sendig ifm VM på ski nå nettopp. De må virkelig skjerpe seg :evil: .
    har nå gått litt K-1 turneringer på Eurosport HD.

men du har uansett et poeng.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje en fordel å teste både HD og SD? CRT-tver fungerer godt til dårlige analoge sendinger, men det betyr ikke at de fungerer godt med Bluray.

Ellers gremmes jeg litt over venner og familie som gladelig betaler 20.000,- for en flatskjerm, men ikke et par hundrelapper i mnd for et bedre signal ut av veggen.

-k

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Det er kanskje en fordel å teste både HD og SD? CRT-tver fungerer godt til dårlige analoge sendinger, men det betyr ikke at de fungerer godt med Bluray.
    -k
    Skal vel godt la seg gjøre å få det til i det heletatt vel..

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Skal vel godt la seg gjøre å få det til i det heletatt vel..
    Hva mener du? Finnes det noen bluray spillere som ikke lar seg koble til en crt-tv?

-k

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Hva mener du? Finnes det noen bluray spillere som ikke lar seg koble til en crt-tv?

-k
    Han tenker vel på at det er ganske få apparat i salg og svært lite utbredt med hd-crt i Norge....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Han tenker vel på at det er ganske få apparat i salg og svært lite utbredt med hd-crt i Norge....
    Var dette jeg tenkte på ja.

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •