Påstand LCD bedre en plasma - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 130
    Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Slike tråder som dette handler mye om å forsvare sin egen investering. Ikke noe galt i det, for det blir gjerne slik når man har valgt "tros-rettning" i form av et kjøp.
    Så enig så enig. Hvordan kan jeg si at LCD er bedre enn Plasma hvis jeg akkurat har kjøpt meg en Plasma og vice versa.:-D
    Håpløs diskusjon egentlig.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Han tror det er samme tver fordi begge panelene kommer fra sharp.

er jo mye mer en panelene som gir bra bilde. er bildemotorer og SW
    Feil.

Sony eier en stor andel i Samsung sin fabrikk. Sony har ingått en avtale med Sharp men den fabrikken som skal produsere i det samarbeidet står ikke ferdig. Og intill videre er den visst lagt på is noe pga Samsung, som begynner å lure på Sony sine planer med dette samarbeidet.
    Sharp produserer heller ikke paneler på 40"

hhalstensen : den "påstanden" som du kaller det støttes opp av et snart 10 år gammelt samarbeid mellom Sony og Samsung. Mesteparten av innmaten utenom bildebehandling er det samme mellom disse to produsentene. Hva tror du det kommer av at omtrent samtlige 40" tv'er på markedet har Sony eller Samsung trykket på fronten? De andre som har en 40" i porteføljen produserer ihvertfall ikke panelet selv.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Toshiba, Panasonic, Sharp og Hitachi samarbeider jo også. Så da er vel disse også samme produkt, med forskjellig deksel?
    Nå er du bare barnslig. Åpne hvilken som helst Philips Flatskjerm og les hva som står på panelet. LG Electronics.

Samsung og sony har produsert paneler sammen i et tiår og regnes for å være verdens største produsent av paneler. Utrolig at du ikke har fått med deg dette? Sharp har ingenting med dette å gjøre forløpig.

Hitachi lager ikke LCD selv de produseres av vestel i tyrkia (LCD verden sin KIA forhandler) sammen med resten av no brand søppla, de har dog noen dyrere produkter som produseres i samarbeid med Panasonic,Canon,Alpha og IPS. Panasonic produserer for det meste PDP, de skal lage en LCD glass fabrikk i japan som skal stå klar i 2010.

Sharp produserer for seg selv og (Pioneer, Loewe, Toshiba etc samt utallige no-brands)

Hvis du tenker på andre produkter så er det masse fnusk i bransjen ja. Hi Fi verden er like ille. Yamaha bruker dvd spillere produsert av Philips. Parasound har satt klistremerket sitt på Sherwood Newcaslte DVD spillere. Boston Acoustics har spray lakkert Sherwood Newcastle sin forsterker og satt på sitt klistre merke. JBL dvd/forsterkere er Harman Kardon i ny drakt. Etc etc etc

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal nevnes at alle tv produsentene bruker sin egen bildebehandling så der vil slutt produktet oppfattes forskjellig. Og de bestemmer selv hvor mange tilkoblinger de vil ha tilgjengelig for modellene.

Dette er dog ikke tilfelle på de jeg nevnte om hifi/dvd. Der er det en annen farge på kassa og et annet navn i fronten. That's it.

Da har jeg vel spammet nok off topic for en kveld.

Newcomer rampi sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har også selv hørt at Pioneer lekker ut informasjon til Panasonic ang sortnivåene sine og at de har klart og skjule det dobble glasset hvis du ser inn fra siden på en plasma skjerm.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    jeg har også selv hørt at Pioneer lekker ut informasjon til Panasonic ang sortnivåene sine og at de har klart og skjule det dobble glasset hvis du ser inn fra siden på en plasma skjerm.
    Les dette så skjønner du sikkert litt mer hvorfor

Now that Pioneer has ditched plasma panel production, they've partnered with Matsushita (who manufactures the Panasonic brand) to strengthen their "KURO" and "VIERA" brands.

The deal, which won't be finalised until May, will cover R&D, strategic production and supply of PDPs and modules, and "will bring about significant synergy effects" by combining KURO and NeoPDP technology. In other words, more eco-friendly, high luminance, high contrast, slim, high performance plasma TVs.
    kilde : HDTV UK: Panasonic commits to OLED, plasma market share, joint venture with Pioneer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active mr samsung sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det viktigste man bør vite når man skal handle er å ikke stole på en selger. Jobben dems er å selge deg TV, og ikke noe annet.

Har selv aldri snakket med en selger når jeg kjøper ting. Når jeg går i butikken for å handle så vet jeg på forhånd hva jeg skal ha, og valget av kjøpe sted varierer fra pris til hvor enkelt det er å få tak i produktet.

Fortsett å les tester og brukertester. Blader som Hjemmekino og Lyd & Bilde selger blader, ikke TVer. Og med det så mener jeg at de ikke tjener på å anbefale enkelte TVer fremfor andre. De har sine favoritter de også, men det er gjerne etter å ha testet mange modeller og over flere generasjoner.

Les, les og les, så finner du produktet du leter etter.

Men til trådens spørsmål.

Forskjellene mellom Plasma og LCD er ikke så store lenger. Men mye kommer vel ann på hvordan du bruker den. Brukes den i opplyst rom så er nok LCD bedre med høyere lysutbytte. Men Plasma normalt har hatt bedre kontrast i mørke rom. Minuset med plasma er nok muligheten for innbrenning.

Driver selv å ser etter ny TV, og er like forvirret som deg. Har lenge hatt lyst på Pioneer, men de blir borte snart, og tilgjengligheten når jeg skal kjøpe til sommeren vet jeg ikke.

LED LCD ser for meg da ut til å være det mest fornuftige, og ser ut til å kombinere fordelene med begge typer. Høyt utbytte og god kontrast.

Men så er det valg av merke.
    Helt enig med deg i dette!! Har hatt flere plasma skjermer bla pana og samsung og har nå lcd philips,knallskjerm denne siste!!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå er du bare barnslig. Åpne hvilken som helst Philips Flatskjerm og les hva som står på panelet. LG Electronics.

Samsung og sony har produsert paneler sammen i et tiår og regnes for å være verdens største produsent av paneler. Utrolig at du ikke har fått med deg dette? Sharp har ingenting med dette å gjøre forløpig.

Hitachi lager ikke LCD selv de produseres av vestel i tyrkia (LCD verden sin KIA forhandler) sammen med resten av no brand søppla, de har dog noen dyrere produkter som produseres i samarbeid med Panasonic,Canon,Alpha og IPS. Panasonic produserer for det meste PDP, de skal lage en LCD glass fabrikk i japan som skal stå klar i 2010.

Sharp produserer for seg selv og (Pioneer, Loewe, Toshiba etc samt utallige no-brands)

Hvis du tenker på andre produkter så er det masse fnusk i bransjen ja. Hi Fi verden er like ille. Yamaha bruker dvd spillere produsert av Philips. Parasound har satt klistremerket sitt på Sherwood Newcaslte DVD spillere. Boston Acoustics har spray lakkert Sherwood Newcastle sin forsterker og satt på sitt klistre merke. JBL dvd/forsterkere er Harman Kardon i ny drakt. Etc etc etc
    Jeg er bare interessert i å vite hvor du ville hen med den opprinnelige kommentaren. At Samsung og Sony samarbeider, så da spiller det mindre rolle hvilken man velger? ...Poenget mitt er bare at kommentaren din var lite relevant for om Sony hevdet seg innen flatskjerm-segmentet. Det hersker vel liten tvil om at det er forskjeller på flatskjermer på tvers av produsentene.

For min del er det forsåvidt likegyldig hvem og hvor de forskjellige panelene blir produsert, det viktige er kvalitet og pris.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare interessert i å vite hvor du ville hen med den opprinnelige kommentaren. At Samsung og Sony samarbeider, så da spiller det mindre rolle hvilken man velger? ...Poenget mitt er bare at kommentaren din var lite relevant for om Sony hevdet seg innen flatskjerm-segmentet. Det hersker vel liten tvil om at det er forskjeller på flatskjermer på tvers av produsentene.

For min del er det forsåvidt likegyldig hvem og hvor de forskjellige panelene blir produsert, det viktige er kvalitet og pris.
    Som jeg skrev så satt jeg det på spissen. I et innlegg litt lengere opp gjorde jeg det klart hvor forskjellene ligger. Dog jeg tviler på at man vil se et hav av forskjell mellom samsung og sony sine topp modeller når det eneste som skiller disse er bildebehandlingen som i begge tilfeller er temmelig bra. Ihvertfall når det er snakk om 1080p som disse er beregnet for.
    Iforhold til kvalitet så må det isåfall gjelde bilde. Da produktene har den samme byggekvaliten.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *dobbel post*

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det blir helt feil å angi plasma som noen generell vinner nå som LED er her, DET er det ingen tvil om... En journalist på HDTVtest.com klarte å få til en nærmest perfekt gråskala samt fargerom på en 40" LED-TV fra Samsung (jeg er ikke helt i mål med min 46" enda, men bildene er så langt uansett fantastiske!), og det er DETTE som er mest vesentlig når en vurderer hvor god en TV er til film. Samtidig; Pioneer klarer også å gjengi en nydelig gråskala, så det er definitivt ikke noe dårlig valg det heller - men å si at LCD, og da spesifikt LED, ikke holder "vann" opp mot plasma blir rett og slett feil... Alle teknologier har for øvrig sine styrker og svakheter, og søker du litt rundt temaet og leser de trådene hhalstensen henviser til får du jo et noe bredere innblikk!

Her er en test... samsung led mot pioneer plasma
    Sound & Vision Magazine - Plasma vs. LCD: Round II

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xxtipxx
    Her er en test... samsung led mot pioneer plasma
    Sound & Vision Magazine - Plasma vs. LCD: Round II
    Denne testen er forsåvidt urelevant, da den er 1 år gammel og gjort med utgåtte modeller som heller ikke er omtalt sålangt i denne tråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen er forsåvidt urelevant, da den er 1 år gammel og gjort med utgåtte modeller som heller ikke er omtalt sålangt i denne tråden.
    Enig. Mye har skjedd på lcd fronten på ett år.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes vi skal legge saken på is jeg av hva som er best av plasma,lcd,led,laser osv. vi kan heller legge inn kommentarer på hva som er bedre med!

at plasma er bedre til filmvisning.
    at lcd er bedre til pc bruk osv.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rampi
    synes vi skal legge saken på is jeg av hva som er best av plasma,lcd,led,laser osv. vi kan heller legge inn kommentarer på hva som er bedre med!

at plasma er bedre til filmvisning.
    at lcd er bedre til pc bruk osv.
    Skal vi liksom legge en diskusjon på is, fordi at du mener det?
    Det er vel nettopp derfor vi er her, å lære av andres erfaringer og viten.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var nylig hjemme hos noen som hadde kjøpt seg en Samsung LCD 40" til 10k. Hadde egentlig regnet med at nye LCDer i denne prisklassen var bra, men bildekvaliteten var skuffende. Spesielt slet den med panoreringer og bilder fra en fotball kamp. Nå er jeg fult klar over at fotball sendingene ofte sendes i for lav bitrate, men det ble klart for meg at min "gamle" Panasonic 42PV600 takler slike sendinger vesentlig bedre. Jeg gikk inn i menyen på Samsungen for å sjekke om noen bildeforbedrings teknikker var slått på, men det var kun NR som sto på auto. Personlig kunne jeg ikke ha levd med en slik bildekvalitet denne LCDen viste. At en to og et halvt gammel plasma er bedre, sier litt om svakhetene i LCD teknologien.

Jeg gikk ut derfra og tenkte at det var synd de ikke kjøpte en Panasonic PX80 istedet. De hadde ikke bare spart penger, men også fått en vesentlig bedre skjerm. At den er lavoppløst, er jo stort sett bare en fordel.
    I hvert fall ingen tvil om at plasma gir mer for pengene pr. tommmer. Er det egentlig noen LCDer foruten LED skjermene som er totalt sett bedre enn en PX80? Kanskje de er bedre på noen områder, men er langt ifra sikker om de bedre totalt sett.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vi liksom legge en diskusjon på is, fordi at du mener det?
    Det er vel nettopp derfor vi er her, å lære av andres erfaringer og viten.
    vi er her for å lære av andres erfaringer, men når det sitter 30 kokker og rører i suppa blir man ikke noe særlig mye klokere.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg gikk ut derfra og tenkte at det var synd de ikke kjøpte en Panasonic PX80 istedet. De hadde ikke bare spart penger, men også fått en vesentlig bedre skjerm. At den er lavoppløst, er jo stort sett bare en fordel.
    I hvert fall ingen tvil om at plasma gir mer for pengene pr. tommmer. Er det egentlig noen LCDer foruten LED skjermene som er totalt sett bedre enn en PX80? Kanskje de er bedre på noen områder, men er langt ifra sikker om de bedre totalt sett.
    Den erfaringen har jeg sittet igjen med mange ganger ved besøk av venner og bekjente.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •