Påstand LCD bedre en plasma - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 130
    Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Jeg har sett et 3-sifret antall 2009-modeller LED-LCD fra de fleste produsenter, i samme lokale.

Kvalifiserer det?

Slike opplysninger er like spennende som Watt er på billige stereoanlegg.
    Jeg vet, at du vet hva du snakker om, og jeg vet at Pioneer er kåret til "verdens beste" TV ;-)
    Men akkurat utifra denne erfaringen, så kan du vel fortelle om de nyansene som skiller de beste fra de nest-beste.

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spareblære
    1-2-3 skrev:
    I forrige uke så kjøpte min onkel en LCD fra Philips.

Det har riktignok vært mange fremskritt i LCD-leiren den siste tiden, men at en TV kjøpt ny for en uke siden allerede regnes som gammel, det må være ny rekord i enten fremskritt eller overdrivelse.

Under hvilke forhold sammenligner du din LCD mot din fars plasma? Hvordan er rommene med tanke på lys og lysdempning? Er begge kalibrert? Er signalkilder og ledninger sammenlignbare? Eller uttaler du deg dels på bakgrunn i Philips' egne målinger, og dels på et heller dårlig sammenligningsgrunnlag? Jeg har nemlig grunn til å tvile. Men, jeg avfeier det ikke. Jeg er bare oppriktig nysgjerrig.
    Jeg skjønner rett og slett ikke hva du snakker om. Når sa jeg at Philipsen var gammel? Det har jeg da ikke sagt! Jeg sa jo bare at den var kjøpt i forrige uke. :?: :?: :?: Det samme må jeg nesten spørre ThomasWH om. Jeg har jo ikke sagt at Philipsen var gammel. Aner ikke hvor gammel den er jeg, men den var kjøpt i forrige uke, det er det eneste jeg vet og det eneste jeg har sagt.

Nå vel.

Spareblære,
    begge TV-ene er kalibrert, begge er tilkoblet dekoder fra Canal Digital og jeg så på dem da det var mørkt ute. Og det var ikke flomlys i stua. TV-ene stod ikke ved siden av hverandre, så så nøye fikk jeg ikke sammenlignet, men det var overhodet ikke vanskelig å se at responstiden på Philipsen var elendig i forhold til PX80. Så det særlig godt på VM i langrenn da utøverene rant ned en bakke. Helt forferdelig mye etterslep. Så det også på et naturprogram på en HD-kanal der det var to personer som gikk i rolig tempo.

I tillegg vil jeg si at skarpheten på Philipsen var dårlig. Jeg har PX80 mens mine foreldre har Pioneer, og begge de to plasmaene er mye bedre en Philipsen hva skarphet angår.

Nå må jeg også få lov til å poengtere at dette er min erfaring med en LCD-modell fra Philips. Jeg sier ikke at dette gjelder LCD generelt, for det vet jeg ikke noe om. Men jeg har jo alltid hørt at LCD har dårligere responstid enn plasma, og etter å ha sett Philipsen så er det definitivt riktig. Men det gjelder som sagt denne Philipsen.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Det som får meg til å tenke, er at det finnes en del folk som ikke sitter i en mørk hule og tester TVene sine, men gjerne har en godt moderne stue med lyse vegger og vinduer fra gulv til tak.
    Min stue er kritt hvit. Møblene er hvite, kjøkkenet er hvitt og selv lampene er hvite. Men mange av oss ser kun TV/film om ettermiddagen/kvelden, og da er ikke lysstyrke på høyder med sveiselys like nødvendig (selv om det av og til savnes).

Da er plutselig ikke plasma nødvendigvis "best", for man klarer ikke å oppfatte de små detaljene og nyansene som plasma kan være bedre enn LCD på.
    Du trenger ikke marginalisere forskjellene. Begge teknologier har sine fordeler og ulemper.

Jeg har forøvrig aldri sagt "plasma er best".

Da er det viktigere at man i det hele tatt klarer å se TVen, og da kan LCD oppfattes som bedre, med større lysstyrke og heller noe redusert kontrast/sortnivå
    Hva som er viktig baner ned på bruksområdet.

Du har fått med deg at du kan quote flere innlegg i et svar? Da slipper du poste flere innlegg bare sekunder etter hverandre, og tråden blir ryddigere.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel litt bruken. Hva som er best. Fattern ser endel langren på NRK, og der syns ikke jeg LCD er spessielt bra. Men LCD fungerer til masse anna da.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis PX80 er referansen din, synes jeg du ikke skal uttale deg så "klønete" som at plasma er milevis foran LCD ;-)
    :-D Du må ikke ta det personlig :-D

hehe
    jeg har nok sett en god del skjermer med tiden.
    PX80, sammen med de andre 08-modellene til Panasonic er en referanse, LG sine nyeste modeller, Samsung og selvfølgelig Pioneer er noen av referansene mine.
    Jeg har sammenlignet med bla. Samsung LED-LCD (som jeg synes er en kanonbra skjerm!), Philips og Toshiba synes jeg begynner å bli bra på LCD, samt noen LG-skjermer.

Grunnen til at jeg har falt på plasma er at jeg liker fargene på plasma bedre, samt har jeg til gode å se en LCD som klarer å vise fotball tilfredsstillende.
    Jeg synes at bildet på LCD for blir "kunstig"

Jeg synes at Panasonic, LG og Pioneer sine plasmaskjermer er det beste valget for TV, per dags dato. Jeg synes LCD er bedre enn bla. Samsung plasma.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett et 3-sifret antall 2009-modeller LED-LCD fra de fleste produsenter, i samme lokale.
    Du har altså sett over 100 stk 2009 modeller LED-LCD? Jeg regner med du da snakker om en av messene du har vært på. Men finnes det virkelig så mange 2009 modeller LED-LCD? Hvor mange produsenter lager egentlig LED-LCD? Og hvor mange forskjellige modeller lager de hver seg?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min stue er kritt hvit. Møblene er hvite, kjøkkenet er hvitt og selv lampene er hvite. Men mange av oss ser kun TV/film om ettermiddagen/kvelden, og da er ikke lysstyrke på høyder med sveiselys like nødvendig (selv om det av og til savnes).

Du trenger ikke marginalisere forskjellene. Begge teknologier har sine fordeler og ulemper.

Jeg har forøvrig aldri sagt "plasma er best".

Hva som er viktig baner ned på bruksområdet.

Du har fått med deg at du kan quote flere innlegg i et svar? Da slipper du poste flere innlegg bare sekunder etter hverandre, og tråden blir ryddigere.
    Så du liker hvitt også altså, ikke bare Kuro?

Du hentydet at "plasma var best" da du henviste til mange tester som nettopp kårer de til det, og at du liker nettopp de egenskapene det blir lagt vekt på. Nok om det, for min del ihvertfall. Jeg har ikke noen planer om å motstride at f.eks Pioneer har noen utrolig gode TVer som er referanse for svært mange.

Jeg skal prøve å holde tråden ryddigere, jeg holder på å pakke baggene (skal på jobb i dag), så blir litt frem og tilbake til tastaturet for min del.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig blir jeg mest imponert over LCD skjermer, type LED. Plasma VAR imponerende, men lite slår en bra kalibrert LED skjerm fra f.eks Samsung sin 7/9 serie eller Philips syyyyyke 9803. Pioneer imponerer de og, selvfølgelig men det er SVÆÆÆRT få andre plasma skjermer som har imponert meg....

Samsung sine plasmaer er og blir dritt, Panasonic er wannebe Pioneer men greier det ikke helt og LG prøver hardt men får det ikke helt til. Hvorfor velge noe annet enn Pioneer da? Eller litt billigere, LCD LED fra Samsung/Philips? For meg er det rimelig enkelt...

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror hyan prøver å få fram at det ikke er så megastor forskjell lengre. Men minuset med LED er innsynsvinkel, man må sitte rett forran for å ungå haloeffekt og tap av bildekvalitet. LCD-led har kommer langt og gir bra bilde. men syns enda plasma er hakket over. men ikke milevis som enkelte vil ha det til

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av 1-2-3
    Jeg skjønner rett og slett ikke hva du snakker om. Når sa jeg at Philipsen var gammel? Det har jeg da ikke sagt! Jeg sa jo bare at den var kjøpt i forrige uke. :?: :?: :?: Det samme må jeg nesten spørre ThomasWH om. Jeg har jo ikke sagt at Philipsen var gammel. Aner ikke hvor gammel den er jeg, men den var kjøpt i forrige uke, det er det eneste jeg vet og det eneste jeg har sagt.

Nå vel.

Spareblære,
    begge TV-ene er kalibrert, begge er tilkoblet dekoder fra Canal Digital og jeg så på dem da det var mørkt ute. Og det var ikke flomlys i stua. TV-ene stod ikke ved siden av hverandre, så så nøye fikk jeg ikke sammenlignet, men det var overhodet ikke vanskelig å se at responstiden på Philipsen var elendig i forhold til PX80. Så det særlig godt på VM i langrenn da utøverene rant ned en bakke. Helt forferdelig mye etterslep. Så det også på et naturprogram på en HD-kanal der det var to personer som gikk i rolig tempo.

I tillegg vil jeg si at skarpheten på Philipsen var dårlig. Jeg har PX80 mens mine foreldre har Pioneer, og begge de to plasmaene er mye bedre en Philipsen hva skarphet angår.

Nå må jeg også få lov til å poengtere at dette er min erfaring med en LCD-modell fra Philips. Jeg sier ikke at dette gjelder LCD generelt, for det vet jeg ikke noe om. Men jeg har jo alltid hørt at LCD har dårligere responstid enn plasma, og etter å ha sett Philipsen så er det definitivt riktig. Men det gjelder som sagt denne Philipsen.
    Mitt svar var rettet mot ThomasWH. Beklager misforståelsen. Jeg påpeker overfor ham, på min egen måte, at din onkels Philips ikke er gammel.
    For øvrig er det interessant å lese om dine erfaringer.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    men ikke milevis som enkelte vil ha det til
    ok, milevis var litt drøyt, men nå når jeg skal oppgradere til ny TV er det plasma jeg kommer til å gå for, spørsmålet er hvilken plasma, ikke plasma vs lcd (led?).
    når ikke lcd er på det nivået for meg ble ordvalget mitt milevis, men men...

hadde jeg kun brukt TV til PS3 / Xbox, mye PC og litt TV hadde jeg nok vurdert LCD.
    Men når når TVen blir brukt til fotball, film, spilling på PS3 og TV blir valget enkelt.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    :-D Du må ikke ta det personlig :-D

hehe
    jeg har nok sett en god del skjermer med tiden.
    PX80, sammen med de andre 08-modellene til Panasonic er en referanse, LG sine nyeste modeller, Samsung og selvfølgelig Pioneer er noen av referansene mine.
    Jeg har sammenlignet med bla. Samsung LED-LCD (som jeg synes er en kanonbra skjerm!), Philips og Toshiba synes jeg begynner å bli bra på LCD, samt noen LG-skjermer.

Grunnen til at jeg har falt på plasma er at jeg liker fargene på plasma bedre, samt har jeg til gode å se en LCD som klarer å vise fotball tilfredsstillende.
    Jeg synes at bildet på LCD for blir "kunstig"

Jeg synes at Panasonic, LG og Pioneer sine plasmaskjermer er det beste valget for TV, per dags dato. Jeg synes LCD er bedre enn bla. Samsung plasma.
    Fargene på en riktig kalibrert plasma vs. LCD, skal være tilnærmet identiske . Forskjellen ligger i lysstyrken og kontrasten. De nye LED er bedre enn plasmaene (på markedet i dag) i begge kategoriene, så jeg regner med at ditt resonnement ikke er helt korrekt.

Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    ok, milevis var litt drøyt, men nå når jeg skal oppgradere til ny TV er det plasma jeg kommer til å gå for, spørsmålet er hvilken plasma, ikke plasma vs lcd (led?).
    når ikke lcd er på det nivået for meg ble ordvalget mitt milevis, men men...

hadde jeg kun brukt TV til PS3 / Xbox, mye PC og litt TV hadde jeg nok vurdert LCD.
    Men når når TVen blir brukt til fotball, film, spilling på PS3 og TV blir valget enkelt.
    Jeg også synes valget var veldig enkelt... LED!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også synes valget var veldig enkelt... LED!
    Så bra!
    Jeg skjønner at smaken er forskjellig, og respekterer det 100%
    Kanskje jeg skal gi LED noen sjangser til.
    Noen plasser i Bergen jeg kan få en SKIKKELIG demo av LED?

Jeg har forresten prøvt å kalibrere LCD uten å få noen godt resultat i det hele tatt.
    Men dette er fjorårsmodeller. Årets modeller har jeg bare blitt vist, og ikke fått fiklet med, og har konkludert fort med at det ikke er noen bedring.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ærlig, så vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke dette innlegget.
    Du sier LCD sjelden er best i å vise detaljnivå fra begge ytterpunkter, kan du si mer om dette? Eventuelt hvilken LCD du faktisk synes var god "nok" etter din målestokk?
    Jeg mener detaljnivået mellom ytterpunktene, ikke . Det gjelder i sær detaljrikdom i mørke partier, noe som bidrar til den store dybdefølelsen som SnikendeChris nevner. Jeg har ærlig talt ikke sett en eneste LCD som er god nok på dette sammenlignet med plasma. Men Sony og Samsung har noen modeller som er bra sammenlignet med andre LCD.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du har altså sett over 100 stk 2009 modeller LED-LCD? Jeg regner med du da snakker om en av messene du har vært på. Men finnes det virkelig så mange 2009 modeller LED-LCD? Hvor mange produsenter lager egentlig LED-LCD? Og hvor mange forskjellige modeller lager de hver seg?
    Jeg ser uttalelsen kanskje var litt dårlig sammensatt. De fleste av modellene (LED, OLED, LCD, Plasma) som kommer ut i 2009 var utstilt, inkl. en rekke prototyper (vi snakker om en messe det tar 4-5 dager bare å gå igjennom). Akkurat antall på individuelle modeller av ulike teknologier har jeg ingen konkret oversikt over, flere av de hundrevis av TV`ene var nok av samme type - men spilte av ulikt kildematriale for at en skulle se de under ulike settings. LED-LCD var derimot forholdsvis godt representert på årets messe, så det er liten tvil om at dette er "in".

Det skal sies at det er uhyre vanskelig å se en TV`s svakheter/styrker under slike forhold. Men etter å ha sett mange, kan en få et visst inntrykk av hva de ulike teknologiene/produsentene står for.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kontrast...

Fargene på en riktig kalibrert plasma vs. LCD, skal være tilnærmet identiske . Forskjellen ligger i lysstyrken og kontrasten. De nye LED er bedre enn plasmaene (på markedet i dag) i begge kategoriene, så jeg regner med at ditt resonnement ikke er helt korrekt.

hhalstensen,

hvordan får du kontrast til å bli bedre på LED når den oppgis til "ikke målbar", "uendelig" og "ekstrem" på de nye Tv'ene til Pioneer?

Lysstyrken er bedre kanskje, og dybdefølelse er nok hakket bedre også på LED, men kontrasten er absolutt ikke bedre.

skal du sammenlikne, må du jo sammenlikne med det beste.

Og til du som lurer på HVILKEN plasma du skal kjøpe:
    Vel, dersom du faktisk skal ha plasma, så er vel valget enkelt.
    Har du råd til 22000, så kjøp Pioneer. Den er som melkesjokolade. Ingen over, og ingen ved siden.:twisted:

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yngve J
    hhalstensen,

hvordan får du kontrast til å bli bedre på LED når den oppgis til "ikke målbar", "uendelig" og "ekstrem" på de nye Tv'ene til Pioneer?

Lysstyrken er bedre kanskje, og dybdefølelse er nok hakket bedre også på LED, men kontrasten er absolutt ikke bedre.

skal du sammenlikne, må du jo sammenlikne med det beste.

Og til du som lurer på HVILKEN plasma du skal kjøpe:
    Vel, dersom du faktisk skal ha plasma, så er vel valget enkelt.
    Har du råd til 22000, så kjøp Pioneer. Den er som melkesjokolade. Ingen over, og ingen ved siden.:twisted:
    Kontrasten på LED er også oppgitt til ikke målbare og er ekstreme. I tillegg kan LED vise til absolutt sort, ved sort skjerm... noe til og med Pioneer Kuro ikke klarer. (ref: hdtvtest.co.uk - hvor PDP-LX5090 er oppgitt til lave 0,0031cd/m2, og Samsung 55A956 er oppgitt til 0 cd/m2).

At dynamikken er mye bedre på LED, er ikke til å ta feil av og bør heller ikke undervurderes, mener nå jeg.

Men smaken er som baken, og jeg har ihvertfall ytret mine meninger om saken, og har nok ikke så veldig mye mer å tilføye nå. Jeg håper ihvertfall at dette kan være til hjelp og informasjon til andre, og jeg vil på ingen måte bastant foretrekke den ene teknologien fremfor den andre. Det er visse kriterier og preferanser som er ulik hos den enkelte, og dette må det tas hensyn til.

Jeg mener detaljnivået mellom ytterpunktene, ikke . Det gjelder i sær detaljrikdom i mørke partier, noe som bidrar til den store dybdefølelsen som SnikendeChris nevner. Jeg har ærlig talt ikke sett en eneste LCD som er god nok på dette sammenlignet med plasma. Men Sony og Samsung har noen modeller som er bra sammenlignet med andre LCD.
    Mener du virkelig at hvilken som helst plasma er bedre enn hvilken som helst LCD på detaljer i mørkere partier?
    Her må jeg få lov til å korrigere deg, for den uttalelsen er feil og misvisende.

...hmmm, jeg må tydeligvis ha tråkket noen på tærne her, der fikk jeg en 1´er på profilen gitt :roll:
    Noen som tør å stå frem?:twisted:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hentydet at "plasma var best" da du henviste til mange tester som nettopp kårer de til det, og at du liker nettopp de egenskapene det blir lagt vekt på.
    Jeg skrev at det var tester som kåret en plasmaskjerm til verdens beste. Selv skrev jeg at en må se på bruksområdet. Siden du lurer på egenskaper....

Med forbehold; jeg kjenner ikke samtlige skjermer fra Samsung, men forstår Samsung LE-55A956 er en av de nyere/bedre/dyrere (?). Dette er målinger gjort av en fransk nettside:

Sort: 0,05 cd/m2
    Kontrast: 5200:1

Link

Audiovision und Homevision bekreftet disse tallene med sine målinger. De målte også ANSI-kontrasten, som ble klokket inn på 453:1.

Jeg har ikke lest disse Samsung-testene så veldig godt, så les gjerne gjennom de og arrester meg om det er feil. Dette er i allefall tallene Ultimateavmag kom frem til på en Pioneer Kuro 60":

Sort: 0.004 cd/m2
    Kontrast: 9,295:1
    Ansi-kontrast: 3,542:1

Videre rapporteres det om i tester at LED-LCD fortsatt ikke er kvitt problemet med "black crush" som LCD har vært kjent for. For de som ikke vet hva det er, se eksempel på dette HER. Spesielt i mørke filmer/scener kan dette være svært ødeleggende for bildet. Det kan til tider være vanskelig å vite om skjermen er plaget av dette (og til hvilken grad) før en har et sammenligningsgrunnlag.

Det var få utstillere av LED-LCD på CES som ville demonstrere scener med mørke scener, men det lille jeg så på enkelte modeller viste at de skjermene var langt fra optimale på dette punktet. Vanskelig å sette tall på slike ting i en brosjyre, så folk flest vet knapt hva dette fenomenet er.

Innsynsvinkel ser ut til å være en utfordring på dagens modeller, i allefall om en vil ha like bra sortnivå uansett hvor man sitter i rommet. Det første modellene var vel optimale innenfor 30 grader. Jeg vet ikke om denne generasjonen er noe mye bedre, men dette er for lite IMO.

Antall LED lys brukt på LED-LCD har også vært tema i mer enn en diskusjon. Nå ser det også ut til at produsentene går ned på antallet for å få skjermene tynnere, så det blir spennende å se hvordan de nye teknologiene yter i praksis.

Nå ser det kanskje ut som jeg prøver å fremstille LED-LCD til å være dårlig, det er overhodet ikke tilfelle. Det er en av de mest spennende TV-teknologiene på markedet i dag, og det er slettes ikke noe dårligere enn plasma. Men jeg vil (igjen) hevde at vi enda ikke har en teknologi som kombinerer pose og sekk (og det kommer til å ta lang tid før vi er der), ergo blir det alltid en vurdering hva en prioriterer.

Jeg er forøvrig også enig i at å bruke setninger som at en teknologi er milevis bedre enn en annen ikke blir helt riktig når begge produkter yter så bra - men mange av oss er nå en gang entusiaster som gjerne bruker superlativer på ting Ola Nordmann vil hevde er 100% irrelevant. :-D

Edit: hhalstensen; Jeg har nå ryddet litt opp i alle dine siste innlegg. Så nå ser du hvordan det kan gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tær og tråkking...

Kontrasten på LED er også oppgitt til ikke målbare og er ekstreme. I tillegg kan LED vise til absolutt sort, ved sort skjerm... noe til og med Pioneer Kuro ikke klarer. (ref: hdtvtest.co.uk - hvor PDP-LX5090 er oppgitt til lave 0,0031cd/m2, og Samsung 55A956 er oppgitt til 0 cd/m2).

At dynamikken er mye bedre på LED, er ikke til å ta feil av og bør heller ikke undervurderes, mener nå jeg.

...hmmm, jeg må tydeligvis ha tråkket noen på tærne her, der fikk jeg en 1´er på profilen gitt :roll:
    Noen som tør å stå frem?:twisted:

Hvis noen degraderer deg fordi du har meninger, så får du bare ignorere de Hhalstensen....

Du har rett i at smaken er som baken, som med så mye annet.

Den "min er bedre enn din" diskusjonen er litt barnslig, og til syvende og sist så er vel hovedpoenget at det fremdeles er plass til begge teknologier, og begge to har sitt å fare med.

Det som dessverre ikke imponerer meg enda, er laggingen på LCD/LED.
    LED er raskere enn god gammel LCD, men det er fortsatt irriterende å se raske gjenstander fare over skjermen og se ut som om det er snø på parabolen.... selv om man ser på BD......

Active
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt svar var rettet mot ThomasWH. Beklager misforståelsen. Jeg påpeker overfor ham, på min egen måte, at din onkels Philips ikke er gammel.
    For øvrig er det interessant å lese om dine erfaringer.
    Åhh, hehe, sorry. Jeg misforstod visst litt her ja. ops: ops: ops: :wink:

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •