LG6000 vs Panasonic PX80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG6000 vs Panasonic PX80

Nå har det seg slik at man får både LG6000 og Panasonic PX80 i 42 tommer fra komplett.no til 5900 kr(!:-D )
    Klarer ikke å bestemme meg for hvilken modell jeg skal velge! Den skal brukes til film, vanlig TV og xbox.
    De som har PX80 hakker på LG'ens dårlige sortnivå og dårlige moduser(hjemmemodus). De som har LG argumenterer med dårlige justeringsmuligheter, lite tilkoblingsmuligheter og dårligere farger på PX80.
    PX80 har da tydelig bedre sortnivå enn LG6000:

Tester gjør meg ikke så mye klokere egentlig, praktiske erfaringer er det beste!
    Hvilken hadde dere valgt nå som begge har lik pris, og hvorfor?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En million tråder om det samme tema - i hvert fall 50 - har du søkt ? Det svaret du får av meg er trolig veldig likt det du får av andre avhengig av om de har/har hat PG6000 eller PX80 :-D .

Har aldri testet PX80 men har PG6000. Sammenlikner den daglig med en Pioneer KRP-500M og hvis sistnevnte er den beste TV'n å få i dag, må PG6000 være et av de beste kjøp du gjør.

PG6000 bruker trolig et vesentlig lysere filter en Pioneer - derav det dårligere sortnivå. Tidligere så jeg film på PG6000. Da så jeg altid med lys på og dermed var sornivå'et helt OK. Etter at jeg byttet til KRP-500M måtte jeg slå av lyset for å få samme lysutbytte som LG. Dermed trenger jeg også det bedre sortnivået som Pio gir.

PG6000 står nå i stua, som er ganske lys, men blir aldri blass pga det store lysutbyttet i LG'n. Det bildet du vedlegger har vandret rundt i forumet her i lange tider. Trolig er det tatt i mørke lokaler - fordel PX80 og ulempe for PG6000.

Du har ikke nevnt utseende. LG'n er i mine øyne en fryd for øyet mens Pana'n ser du som en d....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Utseende på LG'en er noe av det som frister meg til å velge denne. Akkurat nå har jeg ikke peiling, men i og med at LG'en kanskje ligger litt bedre an teknisk(flere HDMI+USB-inngang) heller jeg litt mot denne.
    Skal bestille i kveld, så om andre har tips til hva jeg bør se etter på de ulike TV'ene så setter jeg pris på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Helt enig. Utseende på LG'en er noe av det som frister meg til å velge denne. Akkurat nå har jeg ikke peiling, men i og med at LG'en kanskje ligger litt bedre an teknisk(flere HDMI+USB-inngang) heller jeg litt mot denne.
    Skal bestille i kveld, så om andre har tips til hva jeg bør se etter på de ulike TV'ene så setter jeg pris på dette
    Har selv ikke LG, og skal derfor ikke disse den nevneverdig (enda man ser en relativt klar kvalitetsforskjell på det bildet du har lagt ved (det er dog sikkert mye som kan justeres til LG sitt forsvar))

Det du dog bør tenke på er at det er MAAANGE her inne som har px70/80, og jeg tror jeg fortsatt ikke har sett en eneste en som er misfornøyd!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig slik jeg tenker og. Hadde egentlig bestemt meg for PX80 helt til komplett.no kom med tilbud på LG 6000, og jeg begynte å tenke meg om. Føler at PX80 er et veldig "safe" valg, mens jeg ikke har lest så mange erfaringer osv rundt LG 6000.

Men slik jeg ser det har LG'en sine fordeler også, som at den for eksempel er finere. Er veldig usikker, men føler i alle fall at PX80 er et sikkert valg

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker min px81 (lik px80) GODE farger og veldig bra sortnivå. Tror panasonicen er det mest sikre kjøpet. LGen er noe mer lyssterk noe som er en fordel hvis du skal ha den i en veldig lyst rom. Med rolig belysning ville jeg gått for px80 da jeg syns den gir bedre bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det seg slik at man får både LG6000 og Panasonic PX80 i 42 tommer fra komplett.no til 5900 kr(!:-D )
    Hvordan får du PX80 til 5900,- fra Komplett? Den eneste prisen jeg finner er 6590,- Var det et tilbud de hadde forrige uke?

Denne uken har de et tilbud på Samsung 4-serien. Hvordan er PS42A466 mot PX80?

Jeg har lenge vurdert LCD, men innser etterhvert at det fortsatt er plasma som er tingen.

Anyone?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig slik jeg tenker og. Hadde egentlig bestemt meg for PX80 helt til komplett.no kom med tilbud på LG 6000, og jeg begynte å tenke meg om. Føler at PX80 er et veldig "safe" valg, mens jeg ikke har lest så mange erfaringer osv rundt LG 6000.

Men slik jeg ser det har LG'en sine fordeler også, som at den for eksempel er finere. Er veldig usikker, men føler i alle fall at PX80 er et sikkert valg
    Da har du trolig ikke lest denne: http://avforum.no/forum/tv-apparater...30000-1-a.html

Uansett er begge bra TV med litt forskjellige preferanser. Kjøp den du synes best om - du gjør uansett ikke mye feil ved å gå for en av disse.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amothz
    Hvordan får du PX80 til 5900,- fra Komplett? Den eneste prisen jeg finner er 6590,- Var det et tilbud de hadde forrige uke?

Denne uken har de et tilbud på Samsung 4-serien. Hvordan er PS42A466 mot PX80?

Jeg har lenge vurdert LCD, men innser etterhvert at det fortsatt er plasma som er tingen.

Anyone?

Hadde lett gått for px80 framfor 4serien til samsung

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smakssak....

I likheit med deg var eg fryktleg usikker. Heile helga lurte eg på om eg skulle klemme tli på LG (helgetilbud på Komlett). Hadde i bunn og grunn sett meg ut px80 da den har scora høgt på mange tester (uten at eg har lest så mange - men hørt om det). Var frista til å ta LG mellom anna pga tilkoblinger som USB-kobling, bra finish og lyd. Eg valgte px80 to timer før tilbudet gjekk ut på komlett. Har ikkje fått den enda, men eg føler at valget var rett pga at eg kjem i stor grad til å bruke tv til å sjå på vanleg tv og filmer, og eg veit at panasonic er eit trygt valg. Har heller ikkje behov for masse justeringsmulegheter osv. Det var også eit minus med LG at den bruker vesentleg meir strøm enn px80.

Heile greia er vel igrunn ei smakssak!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Amothz]Hvordan får du PX80 til 5900,- fra Komplett? Den eneste prisen jeg finner er 6590,- Var det et tilbud de hadde forrige uke?

Komplett hadde uketilbud på px80 til 5990,- som gikk ut søndag kveld. Eg hadde uro i kroppen heile veka og bestilte ein slik kl. 22 søndag.... Komplett hadde også LG6000 til samme pris (helgetilbud). Så det var jommen ikkje lett å velge nei..:-D

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    px80 kommer godt instilt ut av esken da trenger bare å sette ned til normal (ikke ha dynamisk på) og skru kontrasten ned til 50% og skarpheten nesten helt ned

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Crap, nå er det tilbudet over ja..
    Nå koster PX80' meg faktisk 500 kr mer enn LG 6000, så nå er jeg virkelig i tvil. Av en eller annen grunn overtaler alle testene jeg har sett meg til å velge PX80, me jeg synes dog LG'en er penere og har litt flere tekniske gadgets.

Det viktigeste for meg er dog bildekvaliteten. Lyd teller ikke så mye, men bildekvalitet til film/konsoll/TV er det som teller.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg bestilt LG 42" PG6000 i dag!
    Jeg vet at den blir levert med et litt rart modus, gidder noen slenge opp noen helt greie instillinger med tanke på farge/kontrast osv?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da har jeg bestilt LG 42" PG6000 i dag!
    Jeg vet at den blir levert med et litt rart modus, gidder noen slenge opp noen helt greie instillinger med tanke på farge/kontrast osv?
    Sjekk LG tråden. Der finner du det meste av tips. Min erfaring, etter å ha teste flere oppsett som andre foreslår, er at smaken er som baken. Du kommer best ut av det med å justere etter egen smak og lysforhold selv. Det eneste du må passe på er å dra ned kontrasten til ca 50 den første tiden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •