600Hz Sub-field Drive

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question 600Hz Sub-field Drive

I og med lanseringen av 2009 modellene til panasonic har det dukket opp et nytt begrep i spesifikasjonene. "600Hz Sub-field Drive"
    Har prøvd å lete litt på nett for å finne ut hva det egentlig er, men må si at jeg ikke har blitt veldig mye klokere.
    Er det det slik at hver pixel oppfriskes 600 ganger pr. sekund, selv om bildematrialet er 50Hz?
    Altså en duplisering på 12 pr. bilde, istedenfor 2 slik som dagens 100Hz?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    whats the difference between 480 hz sub-field drive and new 600 hz sub-field drive? - AVS Forum

Dette er vel en slags puls-bredde-modulasjon.

Ved å dele hver frame inn i flere tidsluker, så kan man ha litt forskjellig verdi på pixlene i hver tidsluke. Dersom hver pixel bare kan ha verdiene '1' og '0', eller bare f.eks 16 forskjellige verdier, så kan man gi inntrykk av flere muligheter ved å veksle fort mellom mulighetene som finnes.

Ved å øke antall slik tidsluker så oppnår man både at svitsjefrekvensen blir høyere slik at det er vanskeligere å merke selve svitsjingen, pluss at det blir flere muligheter for kombinasjoner.

Kort og godt så ville jeg gjette at jevne graderinger er forbundet med denne parameteren. Jeg ville også gjette at dette tallet er solid løsrevet fra tv-ens virkelige ytelse av marketing-avdelingen, og at det er fint lite vi kan lese oss til av tallet alene.

-k

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •