Lyd og Bilde tester Pioneer KRP-600 i april...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd og Bilde tester Pioneer KRP-600 i april...

Magasinet Lyd og Bilde skal teste Pioneer KRP-600 i april 2009. Det må da være meningsløst med tanke på hva som har skjedd med Pioneer? De burde ihvertfall hatt god nok tid til å kansellere en slik test. Mon tror om ikke dette skyldes et ønske å legge beslag på en "gratis" KRP-600 fra Pioneer Norge, slik at de kan ha en skjerm-referanse i test-rommet

Og ja, om noen lurer: I dag er jeg på krigsstien mot Lyd og Bilde

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-600 vil vel fortsatt være i salg, så da er vel en test relevant?

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig er testen fortsatt relevant så lenge produktet fremdeles er tilsalgs.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spurte på soundgarden i helga, vedrøredne pioneer.
    Fikk beskjed at produksjonen av nåværende modeller ikke skulle stanses før april 2010(?) Og at tv'ene derfor trolig ville være i salg minst 6 mnd. etter dette, han hintet også frempå at det trolig ville medføre en prisstigning neste vår/sommer(f***s sleip selger bullshit?) For med utviklingen inne tv'er så betviler jeg egentlig at det vil bli en så brutal priskamp blant kundene for å kapre seg enn siste pio-skjerm

Men anyway...vil fortsatt være en kurrant tv for de som skal ha ny!

Intermediate Esp1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Fikk beskjed at produksjonen av nåværende modeller ikke skulle stanses før april 2010(?)
    Det stemmer ikke. Fabrikken i UK er allerede stengt i febrtuar 2009 så alt som kommer hit nå er evt rett fra Japan, men tviler på om det kommer til å komme apprater derfra i et år til.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Esp1
    Det stemmer ikke. Fabrikken i UK er allerede stengt i febrtuar 2009 så alt som kommer hit nå er evt rett fra Japan, men tviler på om det kommer til å komme apprater derfra i et år til.
    Flott der ser vi hvor oppdaterte enkelte norske selgere er!:roll:
    Hadde riktignok følelsen av at han mer skulle selge enn å besvare mine spørsmål, men kan vel egentlig ikke klandre mannen for å gjøre jobben sin...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bankruptstudent
    Fikk beskjed at produksjonen av nåværende modeller ikke skulle stanses før april 2010
    For oss som ikke har fulgt så godt med på hvordan dette har utviklet seg, hva er det som gjør at vi skal ta det du sier for god fisk Esp1, og ikke selgeren på Soundgarden?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er veldig mye spekulasjoner frem og tilbake rundt Pioneer, men faktum er at Pioneer selv har sagt at produksjonen legges ned relativt omgående. Mulig det dukker opp noen få apparater fremover, men at det blir bred tilgang tror jeg en kan se langt etter. Hvorvidt det havner TVer i Norge avhenger vel en del av den norske Pioneer-representanten, Pioneer Norge, det er sikkert en hel del restpartier det er mulig for de å få fatt på.

Min personlige mening når det gjelder Pioneer er at det nok her vil være en god stund før andre produsenter kommer på samme nivå. Vi har vel egentlig opplevd en kraftig underprising av teknologi fra Japan en god stund nå, og nå som realitetene biter oss i ræva blir plutselig bildet et ganske annet. Når jeg leser at Samsungs nye LED-TVer har redusert antall LED-soner fra over 1700 til 350 på sin 55"-variant kan det også se ut som LED vil lide under sviktende bildekvalitet. Poenget er imidlertid at "folk flest" bryr seg døyten om nettopp det, i så måte har Pioneer vært en virkelig vinner for oss entusiaster. LED er mulig blir en verdig arvtaker, men da tror og håper jeg Sony velger en annen retning enn Samsung som det ser ut til at har valgt design fremfor ytelse på neste modellserie. Når kan det jo hende at 350 soner klarer å gjengi like gode bilder som 1700, men rent teknisk ser jeg ikke helt hvordan det skal gå seg til... Skal til USA om et par uker og skal da få tatt en titt på de nye Samsung LED-TVene som skal være i butikkene der borte, men i lyse butikklokaler er det jo uansett begrenset hvor mye en får med seg...

Når det gjelder å teste Pioneers TVer nå forstår jeg godt at Lyd og Bilde velger å trykke en test på disse selv om det har skjedd oppsiktsvekkende ting med Pioneer den siste tiden. Dette er uansett et såpass nisje-produkt at det selv med begrenset tilgang må kunne regnes som "tilgjengelig"... Er det utsolgt OVER ALT er jo saken en annen selvsagt, men det ser jo vitterlig ut som det finnes modeller igjen hos flere butikker fremdeles...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke MYE høyere avgifter på TV'er fra Japan enn fra Europa da? Det må da slå ut i høyere priser.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    For oss som ikke har fulgt så godt med på hvordan dette har utviklet seg, hva er det som gjør at vi skal ta det du sier for god fisk Esp1, og ikke selgeren på Soundgarden?
    Jeg har lagt ut lenker til Pioneers egne pressemeldinger på dette forumet!

Pioneer har satt sammen apprarater i både UK og USA med PDP-paneler laget i Japan. Både fabrikken i UK og USA skal legges ned relativt omgående, her i europa var det som sagt fastsatt nedleggelse forrige månede.

Pioneers avslutning av plasma-tv-produksjonen skyldes at de ikke har tjent penger på dette de siste 5-6 årenen! Hvor er logikken i at de skal fortsette å produsere dagens modeller i ennå et år i Japan og sende de hit - nå som de har annonsert at de legger ned hele satsningen og den lokale fabrikken allerede er mer eller mindre stengt?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Min personlige mening når det gjelder Pioneer er at det nok her vil være en god stund før andre produsenter kommer på samme nivå. Vi har vel egentlig opplevd en kraftig underprising av teknologi fra Japan en god stund nå, og nå som realitetene biter oss i ræva blir plutselig bildet et ganske annet. Når jeg leser at Samsungs nye LED-TVer har redusert antall LED-soner fra over 1700 til 350 på sin 55"-variant kan det også se ut som LED vil lide under sviktende bildekvalitet. Poenget er imidlertid at "folk flest" bryr seg døyten om nettopp det, i så måte har Pioneer vært en virkelig vinner for oss entusiaster.
    Ikke glem at finanskrise har krympet markede for dyrere tv-apparater. Jeg har tidligere nevt en undersøkelse fra USA som viser at Pioneers tv-apparater har vært priset høyere enn det de fleste var villig til å betale (de kostet over 2000 USD når de fleste kjøpte modeller til 1600 USD). I disse tider vil jeg tro at både kunder og produsenter ser etter økonomiprodukter som gjør at de fortsatt kan produserer salgbare varer i stort nok omfang til å tjene penger.

{På den annen side så kan ikke nedleggelsen av tv-produksjonen til Pioneer sies å skyldes finanskrisen først og fremst, Pioneer tjente ikke penger på PDP for et par år siden når salget av flatskjermer gikk til himmels heller.}

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, helt klart... Alle luksusprodukter sliter jo under denne type nedgangstider...

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Ja, helt klart... Alle luksusprodukter sliter jo under denne type nedgangstider...
    ...men polet går godt! Hvertfall i Munkegt. i Trondheim.. Beklager, nok OT :twisted:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    ...men polet går godt! Hvertfall i Munkegt. i Trondheim.. Beklager, nok OT :twisted:
    Polvarer er ikke luksusvarer, men en nødvendig del av ukenslutten!! Sorry...Nok en OT

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •