Full-HD LCD-TV til maks 13 000. Samsung LE46A676?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full-HD LCD-TV til maks 13 000. Samsung LE46A676?

Hei.

Jeg er ikke så oppdatert hva angår TVer, og spørr derfor dere om hjelp.

Jeg er på utkikk etter en tv. Helst 46", men da jeg har et ganske lite rom så kan 42" vurderes så lenge den holder mål og prisen er rett.

TVen skal brukes til det meste egentlig. Blu-ray filmer og spill på PS3, spilling på Wii og den skal også kobles til PCen for filmer, spill, osv osv. Så den må passe til "allround" bruk om dere skjønner.

Jeg ble anbefalt LCD av denne grunnen. Slik jeg har forstått det, så er plasma forbeholdt de som "bare" skal se på film, mens LCD kan fungere veldig bra til "alt". Men dere har synspunkter på dette, for ærlig talt så vet jeg virkelig ikke.

Uansett, jeg har da, i samråd med diverse tester på nettet kommet fram til Samsung sin 6-serie. Den har høstet mye skryt, og de jeg har snakket med som har den tven er veldig fornøyd. Grunnen til at det ble 676 istedet for den mer populære 656 er pga riks-tv tuneren, som ifølge en bekjent kanskje kunne brukes som egen tuner slik at man slipper diverse bokser fra tv-leverandøren sin. Det var vel snakk om et lite plug-in kort som måtte kjøpes i tillegg. Dette har jeg da ikke fått bekreftet, men kanskje dere vet noe? 676 hadde også USB, noe som sikkert er "kjekt å ha".

Sist men ikke minst, så synes jeg 6-serien ser unektelig bra ut. Så design blir en liten, men absolutt ikke avgjørende faktor her.

Så, til en absolutt maks pris på 13 000, helst 46", men 42" kan vurderes: Hva anbefaler dere? Skal jeg gå for Samsungen, eller finnes det bedre alternativer?

Absolutte krav:

13 000 maks pris. (Desto billigere desto bedre)
    42 - 46".
    Full-HD.
    Nok av tilkoblingsmuligheter. (PC, Wii, PS3)
    Må se bra ut.

Takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes samsung sin 6 serie har ett veldig bra bilde. Har kalibrert ett par 656 og resultatet var meget bra. Så du kan trygt kjøpe det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen konkurenter mao?

Sitter btw ca 2,5 meter unna hvor tven skal stå. Blir 46" for stort?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir aldri for stort skal jeg love deg. Jeg sitter litt litt over 3 meter fra en 40" og det er alt for lite, kunne godt vært 55" for min del.
    Skulle jeg skiftet ut sonyen min så hadde det blitt samsung LED, men 656 gir bra bilde for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken er svært enkel: Philips 47PFL9603 til 11.500 kroner. Dette er drømmepris for en av markedest beste LCD-tv'er! Men du må bruke Cash-Back for å få den prisen. Og du må kjøpe den raskt så du får Cash-Back; Kun gyldig til 8 Mars 2009.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Saken er svært enkel: Philips 47PFL9603 til 11.500 kroner. Dette er drømmepris for en av markedest beste LCD-tv'er! Men du må bruke Cash-Back for å få den prisen. Og du må kjøpe den raskt så du får Cash-Back; Kun gyldig til 8 Mars 2009.
    Ganske sterke påstander å si at noe er markedes beste, da må du ha sett alle lcd tv skikkelig kalibrert som er å få kjøpt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Ganske sterke påstander å si at noe er markedes beste, da må du ha sett alle lcd tv skikkelig kalibrert som er å få kjøpt.
    Prøver du å påstå at de som har testet tv'en i seriøse tester over hele verden ikke kan jobben sin?

Det er et fakta at denne tv'en er en av de beste. Ask anyone.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,886
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Det er et fakta at denne tv'en er en av de beste. Ask anyone.
    Jeg forstår at du liker denne tv-en, men du forstår kanskje at så lenge det ikke finnes perfekte måter å sammenligne tv-er på så blir det litt banalt å hevde det du gjør over?

-k

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh
    Jeg forstår at du liker denne tv-en, men du forstår kanskje at så lenge det ikke finnes perfekte måter å sammenligne tv-er på så blir det litt banalt å hevde det du gjør over?

-k
    Slettes ikke.

"En av de beste" betyr nettopp det. Jeg påstår ikke at det er verdens beste tv. Det ville ha vært en løgn. Men det er en av dem, definitivt. Iallefall i LCD-kategorien.

Prøv den ut og bli overbevist du også!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke snau i din omtale av Philips! Men det er i alle fall riktig som trådstarter sier, at Samsung 656/676 er en bra skjerm. Jeg vil gjerne legge til Sony KDL-46W4000 til ca. 10 000 (hos Multicom) og 46W4500 til 14500 hos flere av nettbutikkene. Sony sine skjermer kjennetegnes (kanskje spesielt 4500-serien) med veldig nøyaktige fargegjengivelse. Men pass eventuelt på clouding, om du ikke har muligheten til å dempe baklyset noe.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En har jo og powerbuy på Samsung 46A786 til 13950 + frakt... litt over prissjiktet kanskje, men verdt å nevne.

Kan være greit å se litt rundt på tester som ligger ute på nettet for å danne seg ett godt bilde av de forskjellige LCD'ene.

Jeg har 46A656 og er veldig fornøyd med den.

Intermediate J.P sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    502
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av knutinh

-k
    Hehe,det var dagens...hva er perfekt?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes samsung sin 6 serie har ett veldig bra bilde. Har kalibrert ett par 656 og resultatet var meget bra. Så du kan trygt kjøpe det.
    Forslag til side med kalibreringsetup? Har prøvd en før, men ble elendig, så takker og bukker for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    En har jo og powerbuy på Samsung 46A786 til 13950 + frakt... litt over prissjiktet kanskje, men verdt å nevne.

Kan være greit å se litt rundt på tester som ligger ute på nettet for å danne seg ett godt bilde av de forskjellige LCD'ene.

Jeg har 46A656 og er veldig fornøyd med den.
    Er det ikke en halv evighet i forskjell på svartnivået til 6 og 7 serien? Mtp LED-teknologien som er brukt på 7 serien. Eller?

Er forskjellen på 6 og 7 serien verdt 2000?

Vurderer det sterkt, må bare se hva neste lønning kommer på :P

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg bare sett 768 i en butikk, men skal kalibrere en nå snart, muligens neste uke. Så da kan jeg se hvor mye bedre sortnivået er en 656. Men sortnivået fra min sony w3000 med 15000 i dynamisk kontrast til 656 med 50000 er ganske stor.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Forslag til side med kalibreringsetup? Har prøvd en før, men ble elendig, så takker og bukker for tips.
    Skal skrive ned verdiene neste gang jeg er hos han med den tv'en så kan jeg legge det ut i en egen tråd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skrive ned verdiene neste gang jeg er hos han med den tv'en så kan jeg legge det ut i en egen tråd.
    Takker og bukker

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pasient
    Er det ikke en halv evighet i forskjell på svartnivået til 6 og 7 serien? Mtp LED-teknologien som er brukt på 7 serien. Eller?

Er forskjellen på 6 og 7 serien verdt 2000?

Vurderer det sterkt, må bare se hva neste lønning kommer på :P
    Etter min mening, JA!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at TVen koster et sted mellom 17 og 20 000, avhengig av hvor du kjøper i fra. Så et powerbuy på 13950,- er jo utrolig billig for den TVen.

Men, vi får se. Har jo så mye annet som skal brukes penger på. Kan hende at jeg bare kjøper meg en 40" LE40A656 pga økonomien. Blir nok fornøyd med den også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

^^

jeg har en 6 serie samsung lcd tv. jeg syns den er helt grei for spilling og tv titting men vist man liker å spille mye, so ville jeg valgt sony

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •