Pioneer 5090H Støy...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 5090H Støy...

JEg fikk mitt Pioneer 5090H fra Elkjøp i begynnelsen av februar.

Og det støyer en del, håpte det skulle gå seg til, men lyden vedvarer.
    Tok kontakt med Elkjøp, de sa jeg måtte ta kontakt med Pioneer support.

Har sendt mail til de, fikk dette som svar.

Det er så og si umulig å si om det er feil eller normalt den lyden som panelet lager, uten å ha sett på det.
    Du kan registrere feilen på Registrering av feil - Pioneer Norge for å få hjem tekniker for å se på saken.
    obs. Er det ikke feil på panelet, så blir tekniker fakturert deg og er det feil, så reparerer han det.

Mvh.
    Pioneer Support.

Om lyden er normal så må jeg betale for sjekken, er det riktig?
    Men jeg kan ikke skjønne at denne lyden er normal, den er veldig sjenerende når man ser på tv programmer og sånt. Det er en kontant summelyd som blir sterkere og svakere ved endring av bilde. Tror jeg har prøvd de fleste tips......

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da må du betale. Men problemet er at "støy" oppfattes subjektivt, så dette er litt kinkig.

Det var synd at du ikke benyttet deg av 30 dagers retur-retten til El-kjøp, fordi da kunne du eventuelt ha byttet til et eksemplar som ikke støyer. Alt tyder på at det er til dels stor forskjeller mellom eksemplarene, og andre har gjort et slikt El-kjøp-bytte med suksess. Men om støyen er umulig å leve med, så må du nesten ta sjansen på å hente inn en service-mann. Elendig service av Pioneer er det uansett.

Jeg har selv måtte selge Pioneer 507, 508 og KRP-500 fordi jeg ikke klarte å leve støyingen fra skjermene. Pioneer PDP-506 og LX-5090 var derimot lydløse hos meg + 434, 435 og 428. Merkelige greier dette her, men kritikkverdig så det holder. Nå som Pioneer er over og ut som TV-produsent, slipper vi imidlertid dette problemet for framtiden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må absolutt være en garantisak,skal ikke være plagsom støy i en tv til over 20 000,muligheten er at en sevicemann kan fikse problemet på stedet for det er veldig enkelt å bytte komponenter i dagens tv for eks hovedkort etc.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Er støyen der jevnt over, eller "eskalerer" den når TVen viser bilder med mye hvitt? Hvis den støyer mer når det er hvitt i bildet er nok det relativt normalt for plasma-TVer generelt, men kanskje litt spesielt Pioneer... Jeg har også alltid hatt litt "buzz" på de Pioneer-TVene jeg har hatt (433, 434, 505 (?), 506 og 507), men siste generasjon jeg hadde hjemme, altså 507, hadde vesentlig mindre støy enn 506, som støyet en hel del...... Har nok blitt enda noe bedre på de siste generasjonene, men helt borte er fenomenet ikke...

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står også en del om dette på minhembio forum Pioneer G9 Buzzing? - Minhembio forum

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. og jeg som har hatt en lydløs KRP-500M. Nå har jeg feil på panelet og det ligger an for bytte. Redd jeg får et støyende panel nå :cry: .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Sørum
    Poster
    10
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

panelstøy på pioneer

Sitat Opprinnelig postet av Arild23
    JEg fikk mitt Pioneer 5090H fra Elkjøp i begynnelsen av februar.

Og det støyer en del, håpte det skulle gå seg til, men lyden vedvarer.
    Tok kontakt med Elkjøp, de sa jeg måtte ta kontakt med Pioneer support.

Har sendt mail til de, fikk dette som svar.

Det er så og si umulig å si om det er feil eller normalt den lyden som panelet lager, uten å ha sett på det.
    Du kan registrere feilen på Registrering av feil - Pioneer Norge for å få hjem tekniker for å se på saken.
    obs. Er det ikke feil på panelet, så blir tekniker fakturert deg og er det feil, så reparerer han det.

Mvh.
    Pioneer Support.

)s
    Men jeg kan ikke skjønne at denne lyden er normal, den er veldig sjenerende når man ser på tv programmer og sånt. Det er en kontant summelyd som blir sterkere og svakere ved endring av bilde. Tror jeg har prøvd de fleste tips......

hadde samme feilen fikk tv`n i begynnelsen av feb. panel(prosessor) støy så det holdt, helt uholdbart hørte lyden på 4 meter avstand med høyttalere på
    leverte tvn med en gang fikk ny i dag, bytter igjen om nødvendig

and-ho

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    . og jeg som har hatt en lydløs KRP-500M. Nå har jeg feil på panelet og det ligger an for bytte. Redd jeg får et støyende panel nå .
    Du trenger jo ikke å ta sorgene på forskudd Det er rapportert om flere tilnærmet "støyfrie" skjermer fra Pioneer også, selv om det motsatte synes å dominere. Så avvent heller til en ny skjerm er på plass, og så kan du gi oss en tilbakemelding.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor blir det av apparatene som blir byttet inn?
    Sirkulerer de til de endelig finner en kunde som aksepterer støyen?

Hvis jeg kjøpte en 5090 på Elkjøp, hvordan kan jeg se at eksemplaret ikke har vært byttet inn?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp ville ikke gjøre noe i denne saken, måtte selv ta kontakt med pioneer. Syns også dette er veldig dårlig av de.

Men tror nok jeg kommer til å bestille en servicemann etterhvert.
    For det kan umulig være meningen at det skal støye sånn. Kanskje jeg bare er pirkete, men et tv til en sånn pris bør være tilnærmet lydløst.

Har tenkt litt på om det er mulig at det ville hjelpe med ei sånn Monster cable padde men strømrenser..... Noen som har prøvd?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på om det er mulig at det ville hjelpe med ei sånn Monster cable padde men strømrenser..... Noen som har prøvd?
    Hos meg hjalp det ikke. Jeg hadde først en skilletrafo som jeg prøvde, siden to nettfiltre, Thor Power conditioner og Isotek Minisub, uten at det hjalp.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg jobber på Elkjøp, og vi har hatt et par kunder innom som har klaget på støy også LX5090(H), senest i går. Kunden opplevde samme halvdårlige service fra Pioneer dessverre. En på kundeservice hos de sa det var spolene som var sånn.
    Vi har 3 KRP skjermer i butikken som ikke støyer i hele tatt.

Da foreldrene mine kjøpte 4280 ifjor, begynte den å støye den dagen vi hengte den opp på veggen. Sikringsskapet sitter på baksiden av samme vegg, og jeg tror det hadde noe med saken, men så forsvant støyen etter et par uker uten at vi vet hvorfor. Jeg mener å huske dette kun skjedde når vi så på Get PVR.

Det virker som det er støy fra strøm/andre kilder som forårsaker/forsterker dette, og man hører det som, noen sier ovenfor, det lettere når bildet er hvitt. Prøv å koble fra alt utstyr til skjermen (både strøm og hdmi osv.) og koble til en og en boks. Pass også på at strømkabler ikke ligger i en haug og over signalkabler.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har panasonic plasma som også støyer og uler. Det er transformatorne hovedsaklig som støyer MEN vibrasjonene fra den går til deler som ikke er festet godt nok som vibrerer mot hverandre og alger lyd. Tror dette kan være problemet hos deg.

Prøv å press på sidene på tven og se om det blir borte.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Sørum
    Poster
    10
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer som støyer

bestilte ny 5090H 2. januar, fikk den i begynnelsen av feb. mye støy helt uakseptabelt, skjekket skjerme på expert , lefdal og hos kompis, ikke noe støy'
    hørte støy på 4 meter med lyd på, en slags prosessor støy

variert med lyst og mørkt bilde, men mener at det var mer støy med mørkt bilde. klagde med en gang fikk tilbud om pioneer assistanse, takket nei og krevde ny tv,( pioneer mente dette var normalt, det er bullshit)

hentet ny tv i går skal teste i morgen, støyer den også så er det tilbake,
    ta tar jeg en ny samsung lcd 7 eller 8 serien i 52"

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andho
    bestilte ny 5090H 2. januar, fikk den i begynnelsen av feb. mye støy helt uakseptabelt, skjekket skjerme på expert , lefdal og hos kompis, ikke noe støy'
    hørte støy på 4 meter med lyd på, en slags prosessor støy

variert med lyst og mørkt bilde, men mener at det var mer støy med mørkt bilde. klagde med en gang fikk tilbud om pioneer assistanse, takket nei og krevde ny tv,( pioneer mente dette var normalt, det er bullshit)

hentet ny tv i går skal teste i morgen, støyer den også så er det tilbake,
    ta tar jeg en ny samsung lcd 7 eller 8 serien i 52"
    Fikk du ny av pioneer, de du krevde ny av?
    Begynner å bli provosert her av pioneer...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Jeg jobber på Elkjøp, og vi har hatt et par kunder innom som har klaget på støy også LX5090(H), senest i går. Kunden opplevde samme halvdårlige service fra Pioneer dessverre. En på kundeservice hos de sa det var spolene som var sånn.
    Vi har 3 KRP skjermer i butikken som ikke støyer i hele tatt.

Da foreldrene mine kjøpte 4280 ifjor, begynte den å støye den dagen vi hengte den opp på veggen. Sikringsskapet sitter på baksiden av samme vegg, og jeg tror det hadde noe med saken, men så forsvant støyen etter et par uker uten at vi vet hvorfor. Jeg mener å huske dette kun skjedde når vi så på Get PVR.

Det virker som det er støy fra strøm/andre kilder som forårsaker/forsterker dette, og man hører det som, noen sier ovenfor, det lettere når bildet er hvitt. Prøv å koble fra alt utstyr til skjermen (både strøm og hdmi osv.) og koble til en og en boks. Pass også på at strømkabler ikke ligger i en haug og over signalkabler.
    Burde ikke dere (Elkjøp) ta tak i dette da, siden pioneer kommer med litt dårlig service? Jeg fikk mitt tv 4-5 feb fra Elkjøp kr.sand.
    Det støyet i fra første stund, men håpet det skulle gi seg. Skal innrømme at det er litt kabelsalat bak tven nå etter jeg fikk installert Pioneer LX01, men tven støyet like mye før som nå. Nå har det gått litt over 1 mnd.....

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy LX kontra KRP

Virker som det er forskjell på LX og KRP...
    de KRP modellene jeg har sett er produsert i Japan, mens LX serien er fra UK.
    Har jeg rett når jeg påstår at støy kan være et problem på skjermer montert i UK og ikke i Japan?

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å koble ut alle ledninger og se om det kommer støy da

min viasattuner lager mye støy i høytalerne mine pga dårlig isolasjon og kabelsalat!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Virker som det er forskjell på LX og KRP...
    de KRP modellene jeg har sett er produsert i Japan, mens LX serien er fra UK.
    Har jeg rett når jeg påstår at støy kan være et problem på skjermer montert i UK og ikke i Japan?
    Min KRP-500M er produsert i England og er stum som en østers 8) .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå hatt 2 stk LX5090H fra Elkjøp. Begge produsert i UK, mottat i februar og mars. På grunn av støy fra panelet er begge tvene ubrukelige til vanlig tv bruk med moderat lavt lydnivå. Etter en time er man så ør i ørene :-? at man ikke orker å bruke tven mer. Støyen er varierende, dvs at hvitt bilde gir minst støy, helt sort bilde gir middels støy og et bevegelig bilde med normalt mange mørke felter gir ulidelig høy varierende støy.

Jeg var ganske klar ovenfor Elkjøp på hva som skulle skje med den første TV'en, jeg godtar ikke at de sender meg videre til sin leverandør! Etter en dag fikk jeg en SMS om at TV'en skulle byttes. Etter en ytterligere noen dager fikk jeg beskjed om byttedato. Kan ikke klage på det. Byttedato var i dag og TV nr.2 er NØYAKTIG lik angående støyen.

Men jeg digger bildet, så jeg har ikke enda bestemt meg for om jeg skal levere TV'en tilbake eller prøve å få en eksemplar som ikke støyer... Begynner å tvile på at det lar seg gjøre...

Det er imidlertid interessant å vite hvordan det går med dere andre som er inne her og har samme problemet. Hvis jeg selv ikke gir opp og leverer TV'en tilbake, så skal jeg holde dere oppdaterte på hva som skjer videre med min case.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •