TH-42PZ86 vs TH-42PZ85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer godmode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

TH-42PZ86 vs TH-42PZ85

Hei.

Jeg har en Panasonic TH-42PZ85 som jeg er godt fornøyd med. Så vidt jeg klarer å lese meg fram til er den eneste forskjellen mellom disse modellene innebygget mpeg4 dekoker i 86 vs mpeg2 i 85 modellen.

Skulle gjerne sluppet den rikstv boksen, noen sjanse for at det er mulig å "oppgradere" tror dere? Dvs å få byttet tuner i tven min. Hvis det kun er tuneren som er forskjellig burde det jo la seg gjøre. Jeg betaler gladelig litt penger for å bli kvitt boksen og frigjøre en hdmi kontakt.

Jeg regner egentlig ikke med at produsentene gidder å tilby dette siden ingen lager produkter de ønsker at du skal beholde i mer enn 2 år uansett, men det hadde vært en veldig "nice" gest for oss som er fornøyd med produktet og planla å beholde det en god stund.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ei.

Jeg har en Panasonic TH-42PZ85 som jeg er godt fornøyd med. Så vidt jeg klarer å lese meg fram til er den eneste forskjellen mellom disse modellene innebygget mpeg4 dekoker i 86 vs mpeg2 i 85 modellen.

Skulle gjerne sluppet den rikstv boksen, noen sjanse for at det er mulig å "oppgradere" tror dere? Dvs å få byttet tuner i tven min. Hvis det kun er tuneren som er forskjellig burde det jo la seg gjøre. Jeg betaler gladelig litt penger for å bli kvitt boksen og frigjøre en hdmi kontakt.

Jeg regner egentlig ikke med at produsentene gidder å tilby dette siden ingen lager produkter de ønsker at du skal beholde i mer enn 2 år uansett, men det hadde vært en veldig "nice" gest for oss som er fornøyd med produktet og planla å beholde det en god stund.
    Glem den tanken. Panasonic kommer med nye modeller nå i mars, klargjort for bakkenettet.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det vil da være dyrere og kjøpe ny tv dersom det går og få byttet tuner... Er det meningen at man skal bytte tv hver var/sommer/høst når "merket ditt" kommer med ny modeller???

Ring panasonic og hør med de, eventuelt stikk innom en lokal tv-repratør og hør om det lar seg gjøre, da panasonic lett kan lyve og si nei, da de vil at du skal kjøpe en ny modell ....

Er vell garantert billigere og bytte tuner i tv'n en og kjøpe ny..
    Kjøpt pz85 i gave til min mor/far... er meget fornøyd med bildet på den..
    Veldig skarpt og gode farger... Om det ar seg gjøre og bytte tuner, si ifra, da gjør muligens jeg det også

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det vil da være dyrere og kjøpe ny tv dersom det går og få byttet tuner... Er det meningen at man skal bytte tv hver var/sommer/høst når "merket ditt" kommer med ny modeller???
    Jeg skjønner ikke hva du mener med "merket ditt". Men omleggingen til mpeg4 (digitalt bakkenett) gjelder for hele Norge. Så når dette først er på plass, så trenger ikke forbrukerne å kjøpe noen nyere skjermer.

Poenget er at det finnes ikke produsenter som tilbyr å bytte ut en eldre type tuner med en nyere (fra f.eks. mpeg2 til mpeg4). Det har selvsagt sammenheng med at den øvrige elektronikken i skjermen må være tilpasset mpeg4, og da koster mer enn det smaker.

Men er trådstarter fornøyd med skjermen sin, så er det mye billigere å kjøpe en ekstern tuner-boks, selv om det er noe mer upraktisk enn en integrert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •