Trenger en tv som ikke lagger når man spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger en tv som ikke lagger når man spiller

Hadde tenkt å kjøpe meg Samsung 46" LCD-TV LE46A656
    Den virket jo perfekt med :
    1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz

Dessverre leste jeg her inne på forumet at den lagger litt når man spiller pc på den og at man ikke kan stille inn på farger osv når man har game mode.

Så hvilke tv er det da lurt å kjøpe?

Jeg skal bruke tven til pc spilling, ps3, tv og film på pcen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min nylig kjøpte Philips 47" 7403(H) virker nærmest perfekt på alt, så langt. Har kun hatt den siden torsdag. Testet Call of Duty 4, GOW2 og Dead Space så langt, og det ser **** meg helt sprøtt bra ut, med en gedigen oppgradering fra 8ms responstiden på min tidligere TV.

Alt av Blu-Ray ser meget bra ut. Ikke sjekket TV SD signaler enda, men oppskaleringen av DVD via blu-ray spilleren (Panasonic DMP-BD35) ser også jævlig bra ut! Så et par episoder av favorittserien Six Feet Under og serien fikk helt nytt liv, til tross for at jeg har sett gjennom sesong 1-5 hele 6 ganger nå.

Jeg vurderte 656 selv, men ble hellig overbevist om at 7403 var hakket bedre. Kan ikke si jeg er skuffet. Så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kjøpte du 47" 7403(H)? hva står (H) for?
    Hva er prisen på denne? finner ikke så mye info om denne på norske sider.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne?

Philips 47" LCD-TV 47PFL7403H1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,30000:1,MPEG4Produktbilde
    2xPris og tilgjengelighet
    kr 12.990,-

Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL7403H

Prøv den hardt ut nå i starten for å se om alt funker som det skal, jeg hadde satt pris på om du hadde gitt et par tilbakemeldinger utover i uken, kanskje jeg også går for denne

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et godt tips:

Er du raskt ute nå, kjøper du en av de siste 47pfl9603H tv'ene som finnes i Norge akkurat nå. De har 11 stk igjen av pallen de har bestillt.

Den koster 11.500 kroner etter cashback, og er vel noe av det beste man får på markedet i dag - Etter LED, såklart.

(Les mer om Philips "Cash-Back" på Philips Cashback Campaign)

47PFL9603 er storebroren til 47PFL7403, og har enda råere bilde, og 2ms responstid. Perfekt til spilling, som er en av tingene jeg skal bruke min 47PFL9603 til.

H'en står for "Innebygget digital tuner" som gjør at du slipper å bruke dekoder-box. Du kan slenge digitalkortet ditt rett inn it tv'en, med en overgang.

Denne LCD'en har fått alt fra svært bra til perfekt score på samtlige tester, så du gjør er sikkert kjøp med den.

Jeg har testet den i butikken, og alt jeg kan si er.. SYKT bra bilde!!!

Jeg kan konkludere med følgende: 47PFL9603H er "verdens beste LCD-tv!"

Løp og kjøp!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hicksville
    Min nylig kjøpte Philips 47" 7403(H) virker nærmest perfekt på alt, så langt. Har kun hatt den siden torsdag. Testet Call of Duty 4, GOW2 og Dead Space så langt, og det ser **** meg helt sprøtt bra ut, med en gedigen oppgradering fra 8ms responstiden på min tidligere TV.

Alt av Blu-Ray ser meget bra ut. Ikke sjekket TV SD signaler enda, men oppskaleringen av DVD via blu-ray spilleren (Panasonic DMP-BD35) ser også jævlig bra ut! Så et par episoder av favorittserien Six Feet Under og serien fikk helt nytt liv, til tross for at jeg har sett gjennom sesong 1-5 hele 6 ganger nå.

Jeg vurderte 656 selv, men ble hellig overbevist om at 7403 var hakket bedre. Kan ikke si jeg er skuffet. Så langt.
    Det er en vesentlig forskjell på input-lag og responstid. Jeg regner med trådstarter er mest opptatt av førstnevnte...

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Et godt tips:

Er du raskt ute nå, kjøper du en av de siste 47pfl9603H tv'ene som finnes i Norge akkurat nå. De har 11 stk igjen av pallen de har bestillt.

Den koster 11.500 kroner etter cashback, og er vel noe av det beste man får på markedet i dag - Etter LED, såklart.

(Les mer om Philips "Cash-Back" på Philips Cashback Campaign)

47PFL9603 er storebroren til 47PFL7403, og har enda råere bilde, og 2ms responstid. Perfekt til spilling, som er en av tingene jeg skal bruke min 47PFL9603 til.

H'en står for "Innebygget digital tuner" som gjør at du slipper å bruke dekoder-box. Du kan slenge digitalkortet ditt rett inn it tv'en, med en overgang.

Denne LCD'en har fått alt fra svært bra til perfekt score på samtlige tester, så du gjør er sikkert kjøp med den.

Jeg har testet den i butikken, og alt jeg kan si er.. SYKT bra bilde!!!

Løp og kjøp!

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn responstiden i denne debatten, her er det input-lag som gjelder.

Til trådstarter: Les gjerne litt mer om Philips TVer bl.a. her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, jeg dro bare en generell beskrivelse av tv'en! Det skal ikke være noen problemer med lag på denne tv'en. Der er bare å skru av 100Hz/Natural Motion så blir alt bra!

Jeg syntes fortsatt det er villt at man får 9603'en til 11.500 spenn. Den er verdt 18k liksom!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg skjønner ikke hvorfor du drar inn responstiden i denne debatten, her er det input-lag som gjelder.

Til trådstarter: Les gjerne litt mer om Philips TVer bl.a. her.
    Hvorfor drar du en helt uaktuell og eldre tv inn i debatten?

Til trådstarter: Ikke bry deg om den linken. Den beskriver en eldre, dårligere tv. Disse problemene eksisterer ikke på 7403 og 9603-modellene!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Hvorfor drar du en helt uaktuell og eldre tv inn i debatten?

Til trådstarter: Ikke bry deg om den linken. Den beskriver en eldre, dårligere tv. Disse problemene eksisterer ikke på 7403 og 9603-modellene!
    Stemmer nok det, den var vel den aktuelle modellen i første haldel av 2008. Beklager den.

Problemet med en del av disse Philips TVene, er at 120Hz Motion Blur lager relativt mye input-lag (målt til opp i 120ms). Så lenge dette lar seg skru av, er det ikke noe videre problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan konkludere med følgende: 47PFL9603H er "verdens beste LCD-tv!" Løp og kjøp!
    Intet mindre! Forhåpentligvis har du testet en del skjermer, før euforien tok helt overhånd.........

Newcomer Thomas87 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatmanBegins
    Hadde tenkt å kjøpe meg Samsung 46" LCD-TV LE46A656
    Den virket jo perfekt med :
    1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,50000:1,100Hz

Dessverre leste jeg her inne på forumet at den lagger litt når man spiller pc på den og at man ikke kan stille inn på farger osv når man har game mode.
    La meg legge til at det overhodet ikke lagger hvis du spiller FPS-spill fra PS3 på denne TV. Som iherdig spiller av CoD kan jeg gå god for dette. Men nå er muligens det irrelevant hvis du kun skal spille fra PC, da jeg ikke har erfaring fra den kildeoverføringen.

Intermediate Evelen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    1,391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har LE46A656 og kan ikke si jeg merker veldig til lagg nei.
    Eneste gangene jeg merker noe, ikke lagg men noe annet rart.
    Når jeg spiller Mirrors edge og snur meg bort rundt så følger øverste del av skjermen med litt før nederste.
    Om dette er skjermen eller PC-en vet jeg ikke, er ivertfal ikke såpass at det er irriterende på noen måte.
    CS f.eks går helt fint.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg heller gå for 9603 som er 1000 kr dyrere?

Jeg skal bruke tven både til pc spilling som f.eks bf2 og ps3 og til å se på HD filmer på pcen.

Komplett.no - Philips 47" LCD-TV 47PFL9603H
    Philips 47" LCD-TV 47PFL9603H1920 x 1080 Full-HD,4xHDMI,30000:1,MPEG4Produktbilde
    kr 13.990,-

Philips 47" LCD-TV 47PFL7403H1920 x 1080 Full-HD,3xHDMI,30000:1,MPEG4Produktbilde
    kr 12.990,-

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BatmanBegins
    Er det denne?

kr 12.990,-

Prøv den hardt ut nå i starten for å se om alt funker som det skal, jeg hadde satt pris på om du hadde gitt et par tilbakemeldinger utover i uken, kanskje jeg også går for denne
    Det er 4xHDMI på den jeg har fått, men ser ut som samme TV'en ja.

Jeg er EKSTREMT fornøyd med denne TVen, og det er også alle som har vært innom og sett på den de siste par dagene. Jeg så Baraka på blu-ray med en kompis igår kveld, og det var seriøst helt fantastisk! Demo skive numero uno. Jeg er ingen ekspert på bildekvalitet, men jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til noe minus med denne TV'en så langt.

Gears of War 2 på splitscreen med en kompis av meg resulterte i kontinuerlige "WOW"-type uttrykk.

Dead Space er også å anbefale, spesielt om man har surround.

Sikkert mulig man får noe som er merkbart bedre enn denne TV'en, men da tror jeg man må betale bra mye mer. - Og for meg er ikke en slik relativt marginal oppgradering verdt det, for øyeblikket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •