HD crt tv ønskes sterkt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 55
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD crt tv ønskes sterkt.

Hei alle sammen. Jeg har det siste året begynt å se meg om etter ny TV. Har fra før av en enkel 28" crt TV og med større leilighet, HD-sendinger på eteren, PS3, Blueray på markedet, har jeg tenkt at det kunne være et poeng å få meg en større TV og en TV som kan vise HD. Usikker på om jeg skal si at det er et poeng, men jeg VIL ha en større TV, som støtter HD.

Problemet mitt er at jeg hater LCD og Plasma. Jeg har alltid syntes at crt tv'r har bedre bildekvalitet enn flatskjermene, og etter å ha lest på Microsoft sine hjemmesider at de anbefaler bruk av crt skjermer fremfor flatskjermer for å se HD, var avgjørelsen tatt. Jeg skal ha en crt TV.

Så kom problemet. Crt HD Tv'r finnes ikke i skandinavia. Alle butikker har sluttet med det. De eneste landene som fortsatt har nye crt HD TV'r er asiatiske land, en del amerikanske land og noen østblokk land (sist jeg sjekket før jul). Må bare si jeg synes det er trist at Crt tv'r ble tatt av markedet før flatskjermene kunne måle seg i bildekvalitet.

Men uansett. Dersom noen vet om en nettbutikk som sender til Norge, eller en bruktbutikk eller en privatperson eller noen som helst som selger eller på noen annen måte vet hvordan jeg kan få tak i en Crt HD TV hadde jeg vært verdens lykkeligste mann. Om vi snakker vanlig HD crt eller bakprojeksjons HD crt er ikke så viktig for meg, men jeg vil ha en Crt TV som kan vise 1080i (ettersom jeg regner med at crt tv'r ikke kan vise 1080p).

Gi meg beskjed med link eller ta kontakt med meg per mail dersom dere har tips.

Vennlig hilsen Kjetil (stenvikkjetil@hotmail.com)

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det HD i CRT?:O

Kan garantere du ikke får det i norge Har du sjekket ut plasmatvene? De gir jo lik som CRT i dybden (ikke billigste modell)

edit: ser det finnes, men med HDMI blir værre, de jeg leste om nå var uten og gikk ut for flere år siden.

Var jeg deg ville jeg sett mer på plasmatver

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, gutten vil ha CRT, la han få CRT da.

Selvfølgelig finnes HD CRT'er. Det finnes et marked for det. Ikke lett å få tak i det i Norge, men det finnes iallefall!

Jeg syntes selv at ingenting slår CRT. Skulle gjerne hatt en svært, god CRT innebygget i veggen min jeg!

Skal se hva jeg kommer opp med av CRT-stuff..

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok vanligere med HD CRT i uniten...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

crt vs plasma

Ok. Takk for støtten. Når jeg sier jeg vil ha Crt så vil jeg vel ikke ha plasma. Og uansett, plasma kan ikke måle seg med Crt. En plasma uten hd gir dårligere bilde enn crt uten hd og Plasma med hd, gir dårligere bilde enn Crt med hd.

Det finnes faktisk HDMI til crt, men er muligens mer utbredt med komponent. Det er jeg faktisk ikke sikker på. Men uansett så er det ingen TV som kan måle seg med en god Crt i 1080 oppløsning.

Men takk takk. Veldig hyggelig om noen finner ut hvordan jeg kan få tak i.

Det er absolutt interessant å kjøpe fra USA eller asia, dersom selgeren sender den på en sikker måte.

Alt av crt hd som er mulig å få sent til eller skaffet i Norge er av interesse. 8:-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetsten
    Ok. Takk for støtten. Når jeg sier jeg vil ha Crt så vil jeg vel ikke ha plasma. Og uansett, plasma kan ikke måle seg med Crt. En plasma uten hd gir dårligere bilde enn crt uten hd og Plasma med hd, gir dårligere bilde enn Crt med hd.

Det finnes faktisk HDMI til crt, men er muligens mer utbredt med komponent. Det er jeg faktisk ikke sikker på. Men uansett så er det ingen TV som kan måle seg med en god Crt i 1080 oppløsning.

Men takk takk. Veldig hyggelig om noen finner ut hvordan jeg kan få tak i.

Det er absolutt interessant å kjøpe fra USA eller asia, dersom selgeren sender den på en sikker måte.

Alt av crt hd som er mulig å få sent til eller skaffet i Norge er av interesse. 8:-D
    Jeg hadde siste CRT-toppmodell fra Philips, og den største fordelen med den mot plasma er lysstyrke.

Men plasma`en jeg har nå gir en god del bedre sortnivå enn Philips`en. Det gir en større bildedybde. Totalt sett vil jeg si at jeg er bildemessig mer fornøyd med en Pioneer-plasma enn jeg var med Philips CRT. I tillegg er den langt større bildemessig, og kan henges rett på veggen.

I flatskjermens barndom var det ingen tvil. CRT overkjørte samtlige flatskjermer når det kom til bildekvalitet. Jeg vil påstå at i allefall de litt mer påkostede flatskjermene som forlater fabrikkene i dag er vel så bra som CRT, om ikke bedre på enkelte punkter.

Utviklingen går fremover - heldigvis. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var crt toppmodellen din hd kompatibel? Ganske sikker at om du hadde koblet en 40" crt HD til blueray spiller og en 40" hd plasma til en bluerayspiller, så ville du valgt crt'n. Jeg ville ihvertfall det. Men uansett det er crt jeg vil ha.

Har sett på noen fra Sony og Samsung, men finner de bare i USA og hos leverandører som ikke selger utenfor statene.

Men jeg holder håpet oppe.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sto oppkoblet en Thompson 28" CRT på elkjøp her om dagen, og jeg synes faktisk at bildet på denne var langt bedre enn mange av lcd og plasma skjermene som de hadde inne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jetcarrier

Kan du ikke bare opprette en konto hos jetcarrier? da får du en leveringsadresse i USA som butikkene sender til. Deretter tar jetcarrier jobben med å få varen hjem til deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk nilsern. Skal undersøke det. Var den crt tv'n på elkjøp til salgs?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Philips hadde en HD kompatibel CRT med hdmi og komponent. Den skalerte ned 1080p til 576P, men det så ekstremt bra ut! Fargene var så rene at de formelig hoppet ut av skjermen!

Elgiganten hadde en slik tv i fjor, men om det er mulig å drive den opp nå er vanskelig å si.
    Det skader ikke med en tlf... Kanskje har de en på lager eller de kan bestille.

Sony har en 36" HD Ready crt, men om det er mulig å få den til norge vet jeg ikke.

Ring Sony! Kanskje de kan hjelpe deg.

Ellers er jeg helt enig i at en crt skjerm kan trylle frem langt bedre bilder enn både plasma og crt. Fremdeles bruker de fleste hd crt monitorer til blant annet fargekallibrering siden fargene og kontrasten er såpass høy.

Når det er sagt så vil jeg si at min PX80 leverer veldig gode bilder og det er ikke så mye som skiller den fra de crt-ene jeg har hatt de siste årene. Stort sett dreier det som om fargebalansen og selvsagt langt dypere sortnivå på crt!

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    4:3 Tv og over 100kg.. Jeg fatter ikke at noen ønsker seg noe slikt... Men det er da bare min mening..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott Jantoreg

Dette er det jeg vil ha.

Har tenkt litt på en hitatchi HD crt projeksjonstv. De kommer i noenogfemti til noenogseksti tommer. Er det noen som har noen tanker om crt projeksjon fremfor vanlig crt? utenom størrelsen som er obvious.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan bestille i USA og få TV sendt med JetCarrier (du lager din egen adresse i USA, der noen plukker opp varen og videresender til deg ), da nettbutikker i USA sjelden sender internasjonalt...

Intermediate Beemer sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke eller fatte hvorfor noen på død og liv skal ha seg en sånn svin tung tv.Tør ikke tenke på frakt kostnadene på en sånn tv.
    Bare for frakta på en sånn tv får du sikkert kjøpt deg en like god Plasma tv.
    Men som sagt noen liker mora andre...........

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På HD sendinger er de nyeste plasma og LCD helt på høyde, om ikke bedre enn CRT. Problemet er at det ofte vises SD sendinger, og da drar de eldre CRT skjermene nytte av at de "blør" endel samtidig som de ikke er store.

Ibutikken gir ikke Plasma / LCD noe gode skytsmål syns jeg. Finnes vel ingen av dem som er godt innstillt rett ut av esken. Men syns da at Panasonic sine Plasma modeller, samt Sony sine LCD har et strålende bilde generelt (med mindre du skal sitte "oppå" Tv'en). Besitter selv nest siste Philips CRT modell, og har hatt samme problemstilling som deg, men med de nyere flatskjermene er det ikke noe problem for meg å bytte TV nå. Mitt valg er nok Plasma av de 2.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Kan ikke eller fatte hvorfor noen på død og liv skal ha seg en sånn svin tung tv.Tør ikke tenke på frakt kostnadene på en sånn tv.
    Bare for frakta på en sånn tv får du sikkert kjøpt deg en like god Plasma tv.
    Men som sagt noen liker mora andre...........
    Fordi selv om de dyreste flatskjermene er fortsatt ikke mulig for en flatskjerm i dag å oppnå kvaliteten til en hd crt tv. Jeg vil ikke ha det estetiske eller lette alternativet. Jeg vil ha det som gir best bildekvalitet uavhengig av størrelse, vekt og lignende.

Trodde det var obvious?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken bildestørrelse ser du for deg da?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •