HD crt tv ønskes sterkt. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 55
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Kan ikke eller fatte hvorfor noen på død og liv skal ha seg en sånn svin tung tv.Tør ikke tenke på frakt kostnadene på en sånn tv.
    Bare for frakta på en sånn tv får du sikkert kjøpt deg en like god Plasma tv.
    Men som sagt noen liker mora andre...........
    Nå er det mange som liker mora for tiden. Det har til og med fått et navn: MILF!

Jeg kunne gjerne hatt en slik boks stående i stua. For meg handler det billedkvalitet fremfor alt annet.
    Få få år siden da flat tv kom for fullt så var det ikke bilde som solgte. Det var design og ikke minst at tv-en var flat.

Noen ganger var morsomt å stå i butikken å høre folk kommentere billekvaliteten på følgende måte "jaja det ser ikke så ille ut da".

2008 ble det året hvor tv-ene var så gode at det faktisk var verd å invistere i en, men ikke før...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beemer
    Kan ikke eller fatte hvorfor noen på død og liv skal ha seg en sånn svin tung tv.Tør ikke tenke på frakt kostnadene på en sånn tv.
    Bare for frakta på en sånn tv får du sikkert kjøpt deg en like god Plasma tv.
    Men som sagt noen liker mora andre...........
    Sånne fordommer er teite og svært barnslige. Det er som å si at "Jeg har en Porsche Boxster. Jeg skjønner ikke at naboen min gidder å kjøpe en sånn svinetung DODGE RAM SRT-10."

Sistnevnte er helt klart råere enn Porschen, selv om den er tyngre! Akkurat som når det kommer til CRT. Enkelte ting er bedre med CRT. Og hvis preferansen (hovedpenget) er CRT, da blir det CRT for alle penga.

Fraktkostnadene er en ting. Men man burde da ikke la fraktkostnedene bestemme hvilken tv man endre opp med? Med den logikken ville jeg jo ha kjøpt en 19" LCD istedenfor en 47" LCD.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Nå er det mange som liker mora for tiden. Det har til og med fått et navn: MILF!

Jeg kunne gjerne hatt en slik boks stående i stua. For meg handler det billedkvalitet fremfor alt annet.
    Få få år siden da flat tv kom for fullt så var det ikke bilde som solgte. Det var design og ikke minst at tv-en var flat.

Noen ganger var morsomt å stå i butikken å høre folk kommentere billekvaliteten på følgende måte "jaja det ser ikke så ille ut da".

2008 ble det året hvor tv-ene var så gode at det faktisk var verd å invistere i en, men ikke før...
    Hey, MILF rocker da!

Du har så rett med alt du sier her.. Husker veldig godt da jeg så på de første flat-screen tv'ene! Det var grusomt dårlige greier.. Man måtte opp i super-ultra-high-end for å finne noe som var svelgbart.

Jeg hørte nøyaktig samme setning som du hørte.. "Jaja, det se rikke så ille ut da.." - Dette sa folk før de kjøpte en, bare for å ha det nyeste i gata liksom! Haha. Suckers!!

Poenget med flate-screen tv'er er jo at de skal henges opp på veggen som om de er malerier. Sorry folkens, men jeg ler like mye hver gang jeg ser noen som setter LCD/PLASMA på et tv-bord som er like stort som de tv-bordene vi brukte for CRT tv'er. Bare tenk på det.. Hvor er poenget med å kjøpe en flat-screen hvis man ikke henger den opp på veggen OG i tillegg har et normalt-sized tv-bord? Herregud.. *rister på hodet*

Det blir for teit bare å ha en tv som "ser tynn ut" på et tv-bord. WTF... Det er uansett innsiden som teller. (Bildekretser osv.) - Man ser jo film via BILDET i seg selv. Høhø, det blir jo som å ha en grisefin og tynn dame, som er en "dead stick" i senga. Og som i tillegg (og som de oftest er..) stokk dum!!! BARE for å ha en "fin" dame liksom. *riste på hodet*

Nei, la bildekvaliteten bestemme sier nå jeg. Jeg mener uansett at jeg har gjort et godt kjøp ved å anskaffe meg 47PFL9603. Den skal opp på veggen. Det er en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte den: Det er en flat-screen tv som KAN henges på veggen. Jeg kan IKKE henge en CRT på veggen (veggen er for tynn til å bygge en CRT inn i veggen, men tro meg, jeg hadde gjort det hvis jeg hadde kunnet gjøre det!), og leiligheten min er så liten at jeg ikke egentlig har plass til en WS CRT her. Så da måtte det bli en LCD.

Endelig har LCD/PLASMA virkelig blitt bra nok. Selv om jeg vet det er enkelte ting med en 50Hz CRT er bedre enn med min innkommende Philips high-end LCD tv...

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med å kjøpe LCD/Plasma var vel for mange å få STØRRE TV, iallefall bildeflate.
    CRT stoppet på 36" (hadde en Sony 36" selv)
    Å gå fra 32" til 42" er stort for de fleste.
    Men å kjøpe en 32" LCD skjerm for å sette den på samme TV-bord som CRT'en stod ser jeg ikke poeng i...

Jeg mener at Panasonic og Pioneer sine nyeste modeller er bedre enn CRT.
    Men det er vanskelig å sammenligne, siden det er så stor forskjell på en 32" og en 50".

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetsten
    Men var crt toppmodellen din hd kompatibel? Ganske sikker at om du hadde koblet en 40" crt HD til blueray spiller og en 40" hd plasma til en bluerayspiller, så ville du valgt crt'n.
    Den var ikke HD-kompatibel.

Det ville gjort bildet skarpere/gitt mer detaljer. Nå var den CRT-TV`en kun 32", og det gir effektivt 30" bildeflate. En skal sitte ganske nærme før High def skal komme til sin rett da.

Jeg ville fortsatt ikke valgt CRT-TV`en. På jobben har vi levert mye CRT gjennom tidene for ITV-systemer, rett og slett fordi de takler SD-matriale veldig godt og har en lysstyrke de fleste flatskjermer kan se langt etter. Trenden begynner derimot sakte men sikkert å endre seg.

Et annet aspekt (spesielt for oss som ser mye film), er at size mathers. En 36" (effektivt 33-34") CRT har en latterlig liten bildeflate vs. en 50" plasma. Men skjermen i seg selv er jo gigantisk!! Tør ikke tenke på hva en større skjerm veier.
    Men uansett det er crt jeg vil ha.
    Kjøp hva du vil for meg, jeg bare utrykker min mening rundt det.

Det er en grunn til at det er så vanskelig å få tak i CRT nå lenger - selv til industrielt bruk der det er krav om spesielle egenskaper begynner det å komme gode alternativer på det "flate" markedet.

Du snakker også om bakprosjeksjons-TV. Det kan ikke sammenlignes med tradisjonelle bilderørs-TV`er.
    ...og selvsagt langt dypere sortnivå på crt
    Det er ikke min erfaring. Det VAR min erfaring når de første flatskjermene ankom markedet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at om du er så ekstremt opptatt av bildekvalitet så har du absolutt ingen problem med finansene. Da burde du kanskje ta deg en tur til USA slik at du kan se hva du kjøper. Er du så optatt av kvalitet at det ikke finnes noen Plasma eller LCD tver som når opp til dine krav så hadde jeg aldri kjøpt en CRT usett.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk også at en grunn til at en CRT-skjerm glimrer på TV-sendinger og DVD er nettopp fordi CRT-skjermen er native SD. Du søker etter en HD-CRT. Den vil oppleve samme utfordringene som en flatskjerm når det kommer til skalering av SD-matriale.

Den vil derimot vise sitt beste på HD, men det gjør også dagens flatskjermer. Har du forresten sett Blu-Ray på en av de siste toppmodellene til Sony eller Pioneer?

Ta også med i kalkulasjonen om du skal importere TV at de bruker NTSC i statene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takketakk

Takk for mange interessant invendinger og viktige påpekninger. Tror ikke det blir noe problem i forhold til NTSC, da jeg har funnet crt hd tvr, som har tuner til både pal, ntsc, secam og så videre.

Veldig godt poeng å ikke kjøpe noe usett, men det er også noe av grunnen til å høre med folk på slike forum, siden noen her kanskje har sett en modell de vil kunne anbefale.

Ja, jeg snakker også om bakprojeksjon, men her er jeg litt blank og spør bare om noen har noen formening om hva som er best av en 50" hd crt bakprojeksjon og en 50" plasma hd.

Det er absolutt et poeng at en ny god plasma som bare kjører hd materiale er helt lugn (vil fortsatt påstå at crt er bedre, menmen), men dersom man vil kjøre blueray, dvd, ld, hdld, vhs og vanlige tvsendinger i tilegg til hd sendinger, kan jeg ikke se at noe kan komme i nærheten av en crt.

Men uansett, har fått litt å tenke på og skal undersøke og forhøre litt om noen av modellene som har dukket opp lar seg anskaffe på et eller annet vis, og om noen vil anbefale de

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at man kan snakke seriøst om bildekvalitet uten at man henger seg opp i størrelsen/vekten på tv'en.

Alt for mange fjortisser der ute som bare "rådigger flate tv'er fordi de er så sexy esse"..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg snakker også om bakprojeksjon, men her er jeg litt blank og spør bare om noen har noen formening om hva som er best av en 50" hd crt bakprojeksjon og en 50" plasma hd.
    Ikke gjør den feilen å tro at CRT billedrør TV er det i nærheten det samme som CRT bakprojeksjon. Det er stor forskjell på hvordan de fungerer, fordeler/ulemper, tommer per kilodollar etc.

En av hovedfordelene med bakprojeksjon er at størrelse ikke koster like mye som på flatskjermer, så hvis du går for RPTV så er det størrelser på 70+" som burde være interessante. Kvaliteten er som regel ikke like bra som plasma. Men det er også de på avsforum.com som har oppnådd bilder som slår Pioneer Kuro, men de er folk med skummelt mye kunnskap, måleutstyr, og som ikke er redde for å plukke boksen fra hverandre for modifisering etc. Og selv da er det en Kuro de prøver å være bedre enn, ikke en CRT skjerm.

Generelt sett, les innlegg på avsforum.com til du blir nærsynt før du begir deg ut på å importere noe. En del av de som bidrar der har masser med kunnskap og erfaring, og man får høre både positive og negative sider om et produkt.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har siste halvåret hatt, 1 panasonic 28" CRT 2 philips 32" crt. 1 sony w4220 og th-37px80 og th-42px81. Broren min har en thosiba lcd og moren min har en 2 år gammel LG plasmatv.

sony og de to panasonic plasmatvene og LG til mor syns jeg har mye bedre bilde en CRT (sonyen var rett under crt i dybde) men plasmatvene går over syns jeg. spesielt LGen gir godt og lyst bilde.

Jeg ville ikka gått til CRT igjen

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at mange setter fraktkostnader som en downside her. Sjekker man feks sjøfrakt via JetCarrier: Air and sea freight rates, USA to Scandinavia så blir det ikke så ille....
    -t

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, med sjøfrakt blir det ikke så veldig mye mer enn 1000-1500,- avhengig av størrelse. Ulempen er at du må hente pakken i Østfold, evt. få den sendt derfra, med ytterligere fraktkostnader.

Når det gjelder synsing om selve emnet her, så tror jeg at jeg ville liggi unna bakprojeksjon. Men, hvis projeksjon først vurderes, hva med frontprojeksjon? Det finnes flere særdeles gode CRT prosjektorer som også støtter HD. F.eks. en sånn en: Mint Barco Graphics 808s CRT projector 1080p! HDTV! - eBay

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SnikendeChris
    Jeg har siste halvåret hatt, 1 panasonic 28" CRT 2 philips 32" crt. 1 sony w4220 og th-37px80 og th-42px81. Broren min har en thosiba lcd og moren min har en 2 år gammel LG plasmatv.

sony og de to panasonic plasmatvene og LG til mor syns jeg har mye bedre bilde en CRT (sonyen var rett under crt i dybde) men plasmatvene går over syns jeg. spesielt LGen gir godt og lyst bilde.

Jeg ville ikka gått til CRT igjen
    Jeg hadde toppmodellen fra Philips. En 1997 modell 29" CRT med 100Hz. Jeg husker ikke modellnummeret nå, men jeg har aldri sett bedre bilde etter at jeg så denne tv'en. Den tok kvelden i 2007, og jeg har sørget siden. Jeg hadde nok hatt den enda, hadde den fungert. Den ble brukt opp, da jeg lot den stå på sikkert i 12 timer hver dag.

Og du, trondmm;

trondmm
    Viderekommen
    Ble medlem: Mar 2007

Skummelt.. Jeg tør ikke å stole på det innlegget der; Nummer 666 og greier..

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Husk også at en grunn til at en CRT-skjerm glimrer på TV-sendinger og DVD er nettopp fordi CRT-skjermen er native SD. Du søker etter en HD-CRT. Den vil oppleve samme utfordringene som en flatskjerm når det kommer til skalering av SD-matriale.
    Dette stemmer ikke. I motsetning til flatskjermene har ikke en crt fast oppløsning (fixed pixel display). Man snakker derfor ikke om skalering for crt, men om linjedobling evt linjequadroupling. Jeg hadde nesten glemt bort dette begrepet.. :-) Scanraten er en faktor hos crt.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Hey, MILF rocker da!

Jeg hørte nøyaktig samme setning som du hørte.. "Jaja, det se rikke så ille ut da.." - Dette sa folk før de kjøpte en, bare for å ha det nyeste i gata liksom! Haha. Suckers!!

Det blir for teit bare å ha en tv som "ser tynn ut" på et tv-bord. WTF...
    Hmm.. Du kan vel ikke være særlig mer enn 14 år du?... :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Dette stemmer ikke. I motsetning til flatskjermene har ikke en crt fast oppløsning (fixed pixel display). Man snakker derfor ikke om skalering for crt, men om linjedobling evt linjequadroupling. Jeg hadde nesten glemt bort dette begrepet.. :-) Scanraten er en faktor hos crt.
    Da jeg dro på med "Digital Scan=On" på min Philips 29" 100Hz CRT fikk jeg dobbel oppløsning på diverse konsoller. Men bildet gikk ned fra 100Hz til 50Hz til gjengeld.

Philips har alltid hatt mange nyttige og spennende bildeforbedringsfunksjoner syntes jeg.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For fire år siden kjøpte jeg en 50" DLP bakprojeksjons TV med 720p (1280x720) oppløsning fordi det den gangen var det jeg vurderte som beste kompromiss mellom størrelse, oppløsning, bildekvalitet og pris.

Både før og etter dette så jeg på CRT bakprojeksjons TVer men alle disse hadde to ulemper i tillegg til vekten da. Bare SD oppløsning og lav lysstyrke. Ellers var bildekvaliteten på disse ganske god, så i et rom med dempet belysning blir det kanskje bra?

Ulempene med den DLP bakprojeksjons TVen jeg har er primært levetid på pære og for liten fargedybde/antall farger. Den totale dybden på denne TVen er bare noen få cm mer enn foten på den 46" LCD TVen jeg bruker til daglig nå.

Sagem HTD-501 50" DLP bakprojeksjons TV med ny original pære selges kanskje rimelig. :wink:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du selvfølgelig helt rett i...... Men linjedobling er vel fortsatt en form for skalering.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Du kan vel ikke være særlig mer enn 14 år du?... :roll:
    I hodet, kanskje.. Men jeg ble nå født en gang på 1970-tallet!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •