Panasonic Plasma: aldring og sortnivå - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Ikke godt å vite hva du svarer på når du ikke quoter det du svarer på....
    Bare å sjekke en av trådene som gjelder de nye Panasonic skjermene. Pioneer Kuro er alt, kan alt og er like god etter mange år som den var ny. Mange innlegg som i hvertfall sier at Kuro ikke mister sortnivå etc.
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kallenavnet på den forsikringen stemmer veldig godt overrens med hva enkelte som tegner forsikringen tenker ser jeg. Et annet navn på det tenker å gjøre, er forsikringssvindel. Noe lovlydige brukere må betale for.
    Det er jo ikke det som er poenget.

Jeg ble også anbefalt idiotforsikring av selgeren, for hvis "den gikk i gulvet", eller "ble ødelagt på en fest", så fikk jeg ny. Og da brukte selgeren gåsetegn med fingrene. Men dette er jo selvsagt på grunn av at elektrokjedene tjener på forsikringssalg, men de blir ikke belastet om kunden skal ha nytt produkt da det går på det eksterne forsikringsselskapet.

Men nok om det.

Det som er idiotisk er at hvis man skal få nytt produkt så må man fysisk ødelegge produktet..?
    Her er det snakk om en feil som ikke går på garanti, og ikke på reklamasjon fordi panasonic ikke vil innrømme problemet, da de trolig går konk om alle skal ha ny tv.
    Men feilen og problemet er likevel reelt. Min tv er ødelagt i mine øyne, og verre skal det tydligvis bli. Så om idiotforsikringen som skal dekke "alle feil" er definert som at produktet må ha en fysisk utvendig skade, så tar det meg ikke fem flate øre å ødelegge tv'en fysisk. Dette handler ikke om moral, men om hva jeg har krav på i mine øyne. Jeg har aldri drevet med svindel og dette er heller ikke svindel. Jeg har betalt dyrt for denne forsikringen, og hvis den er formulert som at produktet må ha en utvendig synlig skade, så ja, da "mister" jeg tv'en med god samvittighet.

Blir kvalm av alle disse moralens voktere, men skal dere først lire av dere slike oppstøt så vokt moralen andre plasser. Ingenting i veien med moralen i denne sammenhengen iallefall. Tv'en er ødelagt, og da skal man være sikret en ny tv med en slik idiotforsikring. finito.

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo fult mulig og kontakte de som står for forsikringen, og spørre?...
    Den er svekket / ødelagt, og du vil ha ny.. Den har ikke synlige skader..

Pass på og ikke oppgi navn, event. kundenummer, dersom
    den må ha synlige skader for at det skal gjelde...

(kan bli litt dumt og ringe uken etter med beskjeden om at den har fallt i gulvet)

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og herved avslutter jeg abbonnementet til denne tråden, som har blitt en ren forsikringstråd...:evil:
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Det er jo ikke det som er poenget.

Jeg ble også anbefalt idiotforsikring av selgeren, for hvis "den gikk i gulvet", eller "ble ødelagt på en fest", så fikk jeg ny. Og da brukte selgeren gåsetegn med fingrene. Men dette er jo selvsagt på grunn av at elektrokjedene tjener på forsikringssalg, men de blir ikke belastet om kunden skal ha nytt produkt da det går på det eksterne forsikringsselskapet.

Men nok om det.

Det som er idiotisk er at hvis man skal få nytt produkt så må man fysisk ødelegge produktet..?
    Her er det snakk om en feil som ikke går på garanti, og ikke på reklamasjon fordi panasonic ikke vil innrømme problemet, da de trolig går konk om alle skal ha ny tv.
    Men feilen og problemet er likevel reelt. Min tv er ødelagt i mine øyne, og verre skal det tydligvis bli. Så om idiotforsikringen som skal dekke "alle feil" er definert som at produktet må ha en fysisk utvendig skade, så tar det meg ikke fem flate øre å ødelegge tv'en fysisk. Dette handler ikke om moral, men om hva jeg har krav på i mine øyne. Jeg har aldri drevet med svindel og dette er heller ikke svindel. Jeg har betalt dyrt for denne forsikringen, og hvis den er formulert som at produktet må ha en utvendig synlig skade, så ja, da "mister" jeg tv'en med god samvittighet.

Blir kvalm av alle disse moralens voktere, men skal dere først lire av dere slike oppstøt så vokt moralen andre plasser. Ingenting i veien med moralen i denne sammenhengen iallefall. Tv'en er ødelagt, og da skal man være sikret en ny tv med en slik idiotforsikring. finito.

+1. litt bedre forklart på hva jeg egentlig mener om saken, uten å lage for mye styr ut av det. så for alle som ønsker beskylde folk for svindler etc, uten at det bryr meg et døyt engang, ettersom jeg aldri har svindlet noen!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Da kan vi bare konstatere at du ikke er istand til å gjøre deg opp en egen mening om hva som er rett og galt. Desverre.

Jeg har lest hele innlegget ditt. Du skriver tydelig at du syns forsikringssvindel er greit, og at du kan tenke deg å benytte deg av det hvis anledningen byr seg.
    Hva er idiot forsikring?

Slik jeg ser det så er det om du i fyllas sinne feks skulle føle for å kaste en full øl "Igjennom" Tvn, når feks fotballaget ditt taper....

Vel bare til å ta en fest da, slå tvn rett ned....

Idiotforsikring er nettopp dette. En annen setting er at du blir så forbannet på sortnivået at du slår hull i tvn....

Idiotforsikring det også..

Er umulig å svindle i en idiotforsikring, for idiotforsikringen dekker dette uansett. Bare bli sinna nok når du knuser tvn, sånn at du er ordentlig "idiot" når det skjer... hehe :-D

Newcomer Kuroman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilbake på sporet

Avforums UK har organisert en ryddig og faktabasert tråd for eiere av Panasonic TV med betydelig reduksjon i svartnivå/ andre
    problemer.

Panasonic 2009/2010 PDP Owners IR and MLL Evaluation Thread - AVForums.com

Panasonic sier altså at dette er planlagt teknologi og ikke et problem ..............(for andre enn kunden kan vi legge til)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm?

Jeg har lest hele innlegget ditt. Du skriver tydelig at du syns forsikringssvindel er greit, og at du kan tenke deg å benytte deg av det hvis anledningen byr seg.[/QUOTE]

hva er galt med lure forsikringsselskaper da. de gjør jo hva de vil med folk, den norske lov gjelder ikke for dem(bl.a nekter å betale ut til ærlige folk som har krav, selv med tapt rettsak, hvorpå det i det hele tatt var en skandale det ble avslag). forsikringsbransjen er halvkriminell og en må være en del av den og/eller ganske tett i pappen for forsvare dem. for dem er det profit som gjelder, ikke rett og galt.

for å være litt mere relevant til temaet så mener jeg at når et produkt skal vare, med normalt bruk 5 år med god ytelse så er det kun det som gjelder, at en tv da får redusert ytelse etter kort tid skal være produsentens og forsikringsselskapets problem, ikke forbrukers. det er ingen som har tvunget forsikringsselskapene til å gi forsikringer på disse produktene, er det det? hvis de gjør seg ansvarlige for et søppel produkt må de ta konsekvensen for det. en tv som får redusert ytelse i løpet av 5 år er et søppel produkt.
    mos den i gulvet og få en ny

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av petter76
    Jeg har lest hele innlegget ditt. Du skriver tydelig at du syns forsikringssvindel er greit, og at du kan tenke deg å benytte deg av det hvis anledningen byr seg.
    hva er galt med lure forsikringsselskaper da. de gjør jo hva de vil med folk, den norske lov gjelder ikke for dem(bl.a nekter å betale ut til ærlige folk som har krav, selv med tapt rettsak, hvorpå det i det hele tatt var en skandale det ble avslag). forsikringsbransjen er halvkriminell og en må være en del av den og/eller ganske tett i pappen for forsvare dem. for dem er det profit som gjelder, ikke rett og galt.

for å være litt mere relevant til temaet så mener jeg at når et produkt skal vare, med normalt bruk 5 år med god ytelse så er det kun det som gjelder, at en tv da får redusert ytelse etter kort tid skal være produsentens og forsikringsselskapets problem, ikke forbrukers. det er ingen som har tvunget forsikringsselskapene til å gi forsikringer på disse produktene, er det det? hvis de gjør seg ansvarlige for et søppel produkt må de ta konsekvensen for det. en tv som får redusert ytelse i løpet av 5 år er et søppel produkt.
    mos den i gulvet og få en ny[/QUOTE]

Plasmaen varer leeeeeeengeeee, holder det? `Hvis ikke så gå til innkjøp av en dårlig 3d tv da vel hehehe....

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •