Panasonic Plasma: aldring og sortnivå - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Uff, jeg har akkurat fått en "42G15e, etter at min G10 måtte sendes tilbake 2 ganger pga. feil. Det ene var at den plutselig skrudde seg av og ikke ville på igjen, fikk den tilbake, men nå med en ny feil.

Bildet ble delt i "to" etter å vært skrudd på en stund. Den ene halvdelen så helt normal ut, mens den andre viste litt "ildrøde bilder". Nettbutikken jeg kjøpte den fra bestemte seg for å gi meg en ny, en g15, og jeg var overlykkelig, også leser jeg nå om dette her, og får litt fnatt. Jeg har jo forsåvidt fortsatt garanti, men hvis sortnivået blir så elendig etter kort tid, og på avsforum har også skrevet at det kan gå utover bildekvaliteten generelt, har jeg da rett til å klage?

Jeg angrer nå på at jeg ikke spurte om jeg kunne fått en tilsvarende tv fra en annen leverandør, istedenfor Panasonic, men gjort er gjort, synd jeg ikke visste om dette problemet med sortnivået for et par dager siden.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Uff, jeg har akkurat fått en "42G15e, etter at min G10 måtte sendes tilbake 2 ganger pga. feil. Det ene var at den plutselig skrudde seg av og ikke ville på igjen, fikk den tilbake, men nå med en ny feil.

Bildet ble delt i "to" etter å vært skrudd på en stund. Den ene halvdelen så helt normal ut, mens den andre viste litt "ildrøde bilder". Nettbutikken jeg kjøpte den fra bestemte seg for å gi meg en ny, en g15, og jeg var overlykkelig, også leser jeg nå om dette her, og får litt fnatt. Jeg har jo forsåvidt fortsatt garanti, men hvis sortnivået blir så elendig etter kort tid, og på avsforum har også skrevet at det kan gå utover bildekvaliteten generelt, har jeg da rett til å klage?

Jeg angrer nå på at jeg ikke spurte om jeg kunne fått en tilsvarende tv fra en annen leverandør, istedenfor Panasonic, men gjort er gjort, synd jeg ikke visste om dette problemet med sortnivået for et par dager siden.

kort tid er det nok ikke snakk om.. min har vært flittig brukt siden sen-sommer 2009, og har IKKE merket noe til dette enda.. så er i tilfelle etter MYE bruk.. det er heller ikke alle som rapporterer om dette og det er nok også trolig litt opphypet også.. det er ikke MYE på kort tid.. men litt og gradvis..

all plasma slites ved bruk, såvidt jeg kan skjønne er dette med teknikken bak plasma og gjøre.. i tillegg vil du også med tiden få lavere lysutbytte?

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge ekspertene på AVSForum så sliter ikke Kuro 9G med dette, så det er ikke sikkert det gjelder all plasma....?
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man snakker om solen.

Satt akkurat en dag her og lurte på om sortnivået på min px80 alltid hadde vært så grå. Føyde det vekk, da jeg tenkte at det trolig var filmen. Igår når vi så film, så ble jeg oppmerksom på dette igjen og irriterte meg over akkurat det samme igjen, filmen igjennom.

Og idag så ser jeg denne tråden....:-?

Er det noen vits å reklamere? Tegnet faktisk en "idiot-forsikring" på tv'en når jeg kjøpte den, vil jeg kunne benytte den om ikke reklamasjonen tar det?

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    Når man snakker om solen.

Satt akkurat en dag her og lurte på om sortnivået på min px80 alltid hadde vært så grå. Føyde det vekk, da jeg tenkte at det trolig var filmen. Igår når vi så film, så ble jeg oppmerksom på dette igjen og irriterte meg over akkurat det samme igjen, filmen igjennom.

Og idag så ser jeg denne tråden....:-?

Er det noen vits å reklamere? Tegnet faktisk en "idiot-forsikring" på tv'en når jeg kjøpte den, vil jeg kunne benytte den om ikke reklamasjonen tar det?
    Bare dersom du "mister" tvn i gulvet... Alstå på "idiot" vis.

Intermediate SVS! -man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Fredrikstad
    Poster
    2,629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...da blir vel sortnivået bra også...
    Forsterker: Marantz SR7011
    Høyttalere:
    Klipsch RP280f - RP450C - RP250S - R115SW
    TV:
    Panasonic VT50 Plasma

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    I følge ekspertene på AVSForum så sliter ikke Kuro 9G med dette, så det er ikke sikkert det gjelder all plasma....?

jeg har sett en siste gen kuro, som faktisk tilsynelatende har fått dårligere lysutbytte og sortnivå enn når den var ny.. uten måleapparat har jeg kun brukt øynene med en tilsvarende nesten ny side om side, og det var forskjell på disse også...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Bare dersom du "mister" tvn i gulvet... Alstå på "idiot" vis.

jeg også tegnet 5 års idiotforsikring når jeg kjøpte Panasonicen min, dersom det blir slik jeg ikke er fornøyd om 1-4 år, så kaster jeg den i gulvet og ber om ny... ingen problem! betalte vel under 1000-lappen for forsikringen også så.. :P

Intermediate olemj86 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    jeg har sett en siste gen kuro, som faktisk tilsynelatende har fått dårligere lysutbytte og sortnivå enn når den var ny.. uten måleapparat har jeg kun brukt øynene med en tilsvarende nesten ny side om side, og det var forskjell på disse også...
    Du har ikke tengt på at de kan være instillinger som gjør det slik?

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg også tegnet 5 års idiotforsikring når jeg kjøpte Panasonicen min, dersom det blir slik jeg ikke er fornøyd om 1-4 år, så kaster jeg den i gulvet og ber om ny... ingen problem! betalte vel under 1000-lappen for forsikringen også så.. :P
    Kallenavnet på den forsikringen stemmer veldig godt overrens med hva enkelte som tegner forsikringen tenker ser jeg. Et annet navn på det tenker å gjøre, er forsikringssvindel. Noe lovlydige brukere må betale for.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Du har ikke tengt på at de kan være instillinger som gjør det slik?

selvfølgelig tenkte vi på det, og satt derfor innstillingene på TV'n helt likt, som seg hør og bør i en slik situasjon..

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Kallenavnet på den forsikringen stemmer veldig godt overrens med hva enkelte som tegner forsikringen tenker ser jeg. Et annet navn på det tenker å gjøre, er forsikringssvindel. Noe lovlydige brukere må betale for.

sånn kan det gå når de kaller det for "idiot-forsikring" som selger har sagt til meg flere ganger (på flere produkt); når du er lei, eller annet er kommet, eller lignende scenrioer, bare "mist" den i gulvet, så får du en ny...

mulig jeg har tatt det litt bostavelig (jeg har dog hittil aldri gjort dette...) men er da rart at samtlige selgere av slike forsikringer kommer med samme "salgsargumentet" gitt...

da heter det vel opplysnings svindel på godt norsk...

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig tenkte vi på det, og satt derfor innstillingene på TV'n helt likt, som seg hør og bør i en slik situasjon..
    Ok, litt nærmere et riktig resultat da..
    Men det kan ennå være forskjell på instillingene litt lengere inn i tv'en
    en hvor den vanlige forbruker kommer... Men, tv'er slites vell også, som alle andre produkter? :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS! -man
    Ikke godt å vite hva du svarer på når du ikke quoter det du svarer på....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemj86
    Ok, litt nærmere et riktig resultat da..
    Men det kan ennå være forskjell på instillingene litt lengere inn i tv'en
    en hvor den vanlige forbruker kommer... Men, tv'er slites vell også, som alle andre produkter? :evil:

jeg mener vi var relativt godt sjekket at innstillinger var så likt som mulig å få til. største forskjellen var helt klart lysutbytte som var tydelig med en gang, men også sortnivå var forandret seg noe.

det er likevel ikke regnet som mye altså, bare slik det er sagt. men som sagt, mest synlig var mindre lysutbytte..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn kan det gå når de kaller det for "idiot-forsikring" som selger har sagt til meg flere ganger (på flere produkt); når du er lei, eller annet er kommet, eller lignende scenrioer, bare "mist" den i gulvet, så får du en ny...

mulig jeg har tatt det litt bostavelig (jeg har dog hittil aldri gjort dette...) men er da rart at samtlige selgere av slike forsikringer kommer med samme "salgsargumentet" gitt...

Ok, la oss si at du og disse selgerne like god til å svindle da.

Liten trøst for dem som har en annen moral og er dem som betaler moroa for dere.

Håper du har fornøyelse av det, og vel bekomme.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"idiot-forsikring" sier vel like mye om de som selger som de som kjøper - totalt unødvendig hvis man bruker hodet litt. Var det noen som sa bruk og kast (i gulvet) samfunnet - huff
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla0998
    Ok, la oss si at du og disse selgerne like god til å svindle da.

Liten trøst for dem som har en annen moral og er dem som betaler moroa for dere.

Håper du har fornøyelse av det, og vel bekomme.

det kan vi godt si, siden jeg får opplyst at det er slik det skal fungere ved inngåelse av forsikringen, så hadde jeg neppe føltmeg som en svindler, dersom jeg hadde benyttet meg av det som ble sagt at forsikringer var til.

så bør du vel også,siden du er så flink å komme me svindler kommentarer, lese resten av innlegget, som tydelig sier at jeg faktisk pr dags dato aldri har hatt grunn til å benytte meg av forsikring uansett, så det er heller egentlig ikke et tema..

Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er vitsen med og kjøpe denne forsikringen?
    De fleste har vell en så kalt "idiot forsikring" på innboforsikringen sin?...

Om ikke, så anbefales det framfor de du får kjøpt på f.eks expert,
    da den fra forsikringsselskapet dekker alt i huset, og ikke bare tv'n...
    og varer mye lengere, så lenge du betaler forsikringen... Og rimeligere!

F.eks, om du kjøper en ny tv, de 10 første årene så vil du få 100% av kjøpesummen dekt, derretter, de neste 8 årene, så vil den falle med 10% hvert år..så etter 18år og utåver får du 20% av kjøpsummen dekt...
    Og som sakt, dette dekker alt i huset ditt, ikke bare tv'n..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan vi godt si, siden jeg får opplyst at det er slik det skal fungere ved inngåelse av forsikringen, så hadde jeg neppe føltmeg som en svindler, dersom jeg hadde benyttet meg av det som ble sagt at forsikringer var til.
    Da kan vi bare konstatere at du ikke er istand til å gjøre deg opp en egen mening om hva som er rett og galt. Desverre.
    så bør du vel også,siden du er så flink å komme me svindler kommentarer, lese resten av innlegget, som tydelig sier at jeg faktisk pr dags dato aldri har hatt grunn til å benytte meg av forsikring uansett, så det er heller egentlig ikke et tema..
    Jeg har lest hele innlegget ditt. Du skriver tydelig at du syns forsikringssvindel er greit, og at du kan tenke deg å benytte deg av det hvis anledningen byr seg.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •