Hvit Design TV - Samsung, Sony, Pioneer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvit Design TV - Samsung, Sony, Pioneer?

Først må jeg si at jeg ikke har noe som helt teknisk peiling. Jeg ser mye på TV, men tenker ikke så mye over det praktiske (bortsett fra at det virker og passer inn i stilen)

Stuen er nå nyoppusset, og 5 meter lang "TV/multimedia benk "fra Voice furniture kom i dag og nå trenger vi en TV. Mannen har villet kjøpe lenge, problemet er at jeg er vanskelig for i alt det hvite syns jeg en hvit TV gjør seg best. Vi har allerede en 3 år gammel 36"hvit TV fra Samsung i barnas TV stue som jeg elsker designmessig (også bruksmessig), og jeg kunne godt hatt en tilsvarende modell av denne. Men i følge mannen min er den modellen som jeg liker mest utseendemessig på vei ut fra Samsung og ikke bra nok tekniske spesifikasjoner; det er LE40A455/465

Han foreslår hvite tv fra Sony...Pioneer. Jeg syns ikke de er så veldig fine designmessig...(og hvis vi skal bruke over 20 000 på en TV, syns jeg liksom at det må være en TV jeg elsker) dog jeg forstår at de teknisk sett sikkert er mye bedre.

Jeg foreslår nå at vi kjøper den billige Samsungen som er på vei ut, og kan ha den i påvente av at det kanskje kommer flere hvite TV i fremtiden, men han er ikke helt enig i det. Vet noen om det kommer flere hvite Tv i fremtiden, eller er det bare ett blaff? Vet noen hvorfor ikke Samsung har hvite TV blant de nye modellene sine?

Mannen ønsker nå veldig at vi får en TV ( så han kan spille xbox uavhengig av når jeg skal se på TV) . Så nå har jeg satt i gang undersøkelser på egenhånd, og tenkte at dette måtte være det rette stedet å få noen innspill og forslag på egnede TV

Setter stor pris på svar 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg aner ikke hvordan det er ang hvite modeller på vei inn, men noe jeg vil tru kan bli fint er tv med ambilight.
    Det er et ganske sterkt lys bak tv'en som gir bedre bilder.

Her er bilde av hvit stue og tv med Ambilight:

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuZleBiFf
    Hei.

Jeg aner ikke hvordan det er ang hvite modeller på vei inn, men noe jeg vil tru kan bli fint er tv med ambilight.
    Det er et ganske sterkt lys bak tv'en som gir bedre bilder.

Her er bilde av hvit stue og tv med Ambilight:
    Kanonflott ! Hvilke produkter er det snakk om her ?

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk philips sin Aurea serie, en fantastisk flott tv og ekstrem enkel og gode menyer. Ambilight funksjonen kan du lese om i linken under.

Philips - Tver - Lyd og bilde

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er rett og slett en uting at det ikke er mer hvitt eller lyst design der ute.

Hadde senest for 2 dager siden en kamerat som i frustrasjon lurte på/spurte meg.. hvorfor alt av tv/høyttalere skal være sort eller mørke farger.

og jeg må bare slå følge med han på det spørsmålet. Det er jo helt latterlig at det ikke lages både høytalere og tv'er i lyse trivelie farger. Det burde i det minste være mulig å bytte til den fargen man vil på en TV, på lik linje med mobildeksel etc.

Så hwer om dagen en supersnasen hvit pioneer kuro 42" og 50" Bare så synd at Pio gir seg med TV'er....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer KRP-500AW 50" Plasmaskjerm | Plasmaskjermer | Bilde | Soundgarden

Pioneer krp 500 kommer jo i hvit, slettes ingen dårlig tv...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være ganske fint med hvit TV, men svart har også sine fordeler. Svart gir en bra ramme rundt bildet. Når man f.eks ser en film i 2.35:1 format så får man svarte felter over/under bildet. På en hvit TV vil disse feltene bli veldig synlige, tilsvarende for 4:3 med svart på sidene. På en svart TV vil de svarte feltene gå i ett med rammen og de blir da mye mindre synlige. Jeg har nettopp byttet ut min gamle sølvgrå 32" CRT med en svart 46" LCD/LED, synes det er mye bedre å se 2.35:1 og 4:3 bilder på den nye p.g.a den svarte rammen.

Philips TVen over løser jo dette problemet ved å kombinere svart ramme med hvit kasse. Lurt ;-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Kanonflott ! Hvilke produkter er det snakk om her ?
    Men hvor er dama som har kledd av seg i trappa :-D ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Men hvor er dama som har kledd av seg i trappa :-D ?
    Hahaha, godt spørsmål
    Grunnen til at det ikke finnes flere TV`r i flere farger enn svart, er sikkert at det koster produsentene mye penger å lagerføre flere modeller. Det er sikkert gjort undersøkelser som viser at de aller aller fleste gir blaffen i det, og at kun er et nisjemarked for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen!

RuZleBiFf: Det var en lekker stue. Likte også skoene i trappa :-D

Boly: skal sjekkes opp, takk for tips

AVMartin: Var fin, men ikke så fin at jeg liksom syns det rettferdiggjør 30.000 kr...

HelgeO: Takk, da lærte jeg noe nytt. Jeg har nemlig vært veldig frustrert for de svarte kantene rudt de hvite TVene.

EivindLunde: Ja det er nok et nisjemarked, men det er da helt sikkert flere som hadde valgt design hvis det var reelle valg.

Det ser kanskje ut til at vi går for kompromissløsningen. Kan få den hvite Samsungen LE40A455/465 til 7100 kr... og den holder vel så lenge vi ikke har full HD på alt. Så kan vi heller kjøpe en ny TV når det fulle HD behovet krever det. Men jeg må se på den philips serien tror jeg før vi tar en avgjørelse. Mannen er selvfølgelig mest opptatt av at det går fort ;-)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgeo
    Kan være ganske fint med hvit TV, men svart har også sine fordeler. Svart gir en bra ramme rundt bildet. Når man f.eks ser en film i 2.35:1 format så får man svarte felter over/under bildet. På en hvit TV vil disse feltene bli veldig synlige, tilsvarende for 4:3 med svart på sidene. På en svart TV vil de svarte feltene gå i ett med rammen og de blir da mye mindre synlige. Jeg har nettopp byttet ut min gamle sølvgrå 32" CRT med en svart 46" LCD/LED, synes det er mye bedre å se 2.35:1 og 4:3 bilder på den nye p.g.a den svarte rammen.

Philips TVen over løser jo dette problemet ved å kombinere svart ramme med hvit kasse. Lurt ;-)
    Jeg kan ikke se at sort ramme har noen større fordel enn hvit. Det måtte evt. være dersom man har en "batcave". Nå er jo også trenden sortblank. Blank ramme vil jeg jo si er verre enn noe da den gir gjenskinn og kan trekke vekk oppmerksomheten fra bildet. Samtidig vil jo en helt sort kant gir en referanse til sort. Dette igjen kan avsløre og fremheve et dårligere svartnivå i selve skjermen. Tror nok hvitt eller lyse farger på tv er mer etterspurt av den "etablerte kjøpegruppen" som da ofte har lyse vegger å henge saken på. Det er vel nesten selvsagt at hvit tv ikke er noe for "the supernerds" og ungkarsgutta som MÅ ha det beksorte rommet for å kunne klare å nyte en film.:shock:

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mellesnelle
    Mannen er selvfølgelig mest opptatt av at det går fort ;-)
    hehe, jeg kunne ikke dy meg....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •