Nybegynner mottok 7403 istad.. Noen spm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner mottok 7403 istad.. Noen spm

Hei.

Er helt ny her så håper detta blir interessant

Jeg var hjemme i lunsjen og tok imot tollpost-mannen som kom med min Philips 42" PFL7403 og må bare si at den ser SINNSYKT bra ut

Måtte tilbake på jobb, så rakk ikke mer enn å rasere alt av isopor og papp desverre..

Men har jo litt spørsmål da selvsagt:
    Blir det så bra som "mulig" ved hjelp av philips sin instillings-gjennomgang (velg mellom bilde 1&2 osv) eller er det noe mer som burde gjøres? Skal brukes til film og pc.
    Noen som har denne tv'n som har noen tips til en nybegynner?

I tillegg handla jeg et billig surround-annlegg, er så liten leilighet og de over har små barn, så det fikk holde i 1. omgang.
    Det heter i allefall "Sony DAV-DZ260" og har en eller annen form for oppskalering, som vistnok skal gi bedre bilder(!?)
    Betyr det at jeg skal ta RGB-kontaktene fra tuneren inn i forsterkeren, og HDMI derifra og opp i tv'n?
    Har ikke tuner med HDMI-utgang, så hvis det ikke blir som jeg sa over, så må jeg vel da splitte RGB'n og ta lyd ned i forsterkeren og bilde opp i tv'n!?

Edit: Eller jeg burde vel egentlig ta lyd ut fra tv'n ned i forsterkeren så jeg slipper å ha på annlegget for å se på nyheter på tegnspråk

Tusen takk for all hjelp,
    Mvh. Sindre

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gjennomgangen du får med velg ditten velg datten er bare dritt. Du ender opp med et overeksponert bilde med altfor mye bildeforbedringsdilldall slått på. Ta heller og slå av alt dillet og jobb deg oppover, prøv en ting påslått av gangen, til du sitter og gliser av tilfredshet. Spesielt ved filmavspilling vil du få en mye bedre opplevelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fresa på med litt instillinger igår og blei veldig fornøyd etterhvert.
    Syntes ikke det blei helt bra med den gjennomgangen til Philips, så justerte endel selv etterpå.
    Det tragiske med hele saken er jo at jeg kjører både tv og dvd via scart
    Er det pga dette at jeg fikk veldig store svarte områder over og under bildet når jeg så på dvd? Det skuffet litt..

Får snurre-rundt annlegget idag, så får se litt på den oppskalerings-greia om det blir noe bra.
    Gleder meg bare til det kommer PS3 med bleuray inn i huset

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Que? Gå inn på bildeformat-menyen og still inn derfra når du ser film, du kan zoome og vrenge bildet til du blir fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det veit jeg jo da :P

Blei mye bedre når jeg kasta ut den gamle spilleren og fikk inn den nye med HDMI.

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger en tv med 21:9 skjerm for å slippe de svarte strekene over og under. Velger du 16:9 Expand eller hva den heter så mister du en del av bildet på sidene fordi det blir det samme som å zoom'e. Så. Til du har fått tak i en 21:9 skjerm så må du nok ta til takke med svartheten
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg veit det, men når jeg kjørte dvd via scart så var det sånn at 2-linjers subtitle ikke var oppå bildet, og like stor svart-stripe over bildet.
    Altså mye mer enn det skal være.
    Men som sagt blei det mye bedre med den nye spilleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg TROR utifra den siste infoen at du da kjørte en dvd med 2.35:1 bildeformat som ikke var anamorphic. Er dvd'en kodet anamorphic, vil teksten automatisk legge seg riktig ifht bildet som vises, og ikke forskyve bildet opp på skjermen. Har oppled det selv med f eks Planet Of The Apes (sone 1, første utgave som ikke var anamorphic). Her forskjøv bildet seg hvis teksten skulle med. Uten tekst ble bildet riktig med en tynn svart stripe oppe og nede. Sammenlignet med sone 1 andre utgave som er kodet anamorphic, og her vises bildet riktig ved at teksten legger seg oppå nederste del av bildet.

Også riktig som en annen bruker her sa, at er filmen i 2.35:1 format vil du uansett miste bildeinformasjon på sidene hvis du zoomer inn bildet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •