Amerikansk TV + oppskalering med surroundprosessor = Funker i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Amerikansk TV + oppskalering med surroundprosessor = Funker i Norge?

Jeg har følgende spørsmål:

Sett at man kjøper en HDTV i USA (NTSC), kan jo denne i utgangspunktet ikke spille av signal mottatt fra norsk kabel. HD-standarden er imidlertid lik for både PAL og NTSC tver.
    Hva hvis man f.eks. har NAD M15HD som oppskallerer kabelen din til 1080p, vil man da kunne benytte en amerikansk TV?

Grunnen til at jeg lurer er jo selvfølgelig grunnet prisforskjellen i USA og Norge på denne typen utstyr.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Jeg har følgende spørsmål:

Sett at man kjøper en HDTV i USA (NTSC), kan jo denne i utgangspunktet ikke spille av signal mottatt fra norsk kabel. HD-standarden er imidlertid lik for både PAL og NTSC tver.
    Hva hvis man f.eks. har NAD M15HD som oppskallerer kabelen din til 1080p, vil man da kunne benytte en amerikansk TV?

Grunnen til at jeg lurer er jo selvfølgelig grunnet prisforskjellen i USA og Norge på denne typen utstyr.
    Du kan få problemer med 50Hz kilder. PAL er 50Hz.

Det var en tråd om dette her på forumet for ikke så lenge siden. En som hadde med seg TV fra USA. Han måtte kjøpe en converter som kostet litt.

Hvis receiver kan endre frekvens til 60Hz vil det sikkert fungere, men kvaliteten blir ikke optimal.

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nye tver i dag støtter alle format,uansett hvilket land det er kjøpt så det er muligens strømforsyningen man trenger en omformer til,vet ikke hvor mange volt man bruker i usa.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjalle
    Tror nye tver i dag støtter alle format,uansett hvilket land det er kjøpt så det er muligens strømforsyningen man trenger en omformer til,vet ikke hvor mange volt man bruker i usa.
    Jeg vet ikke om en Sony KDL- 40XBR4 er en ny TV, men den har tydeligvis problemer med 50Hz: http://avforum.no/forum/tv-apparater/82509-tv-usa.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •