Philips 9603H justerings hjelp etc?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 9603H justerings hjelp etc?

Heisann!

Noen som kan hjelpe meg med justeringer for mitt 47 tommer Philips 9603H? gjerne både til film, vanlig tv titting og sport?

Har ikke blu-ray spiller og spiller av filmer fra xbox360 eller vanlig dvd spiller! og for tv signaler er kilden get(getbox)!

Og hva med alle finessene på denne tven? hva trenger jeg ha på og hva kan jeg skru av?

Takker for all hjelp!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er ikke jeg noen ekspert på denne tv'en (enda) meeen jeg har lest en del om den, og du kan prøve å skru av ALT først. Jepp, alle funksjoner som "forbedrer" bildet kan skrues av. Feks. hvis du skrur av 100Hz/DNM, får du orginale 24fps når du ser på film. Lar du 100Hz/DNM stå på, får du "amatørfilm-looket" som du kjenner igjen fra dine egne private filmopptak med videokamera! Noen liker dette, andre ikke. Jeg er litt on/off på dette. Det kan være "digg" å se film slik en gang i blant, men jeg er også tilhenger av "orginal-looket" man har på kino, dvs. 24fps, som filmen ble spilt inn i. Det er bare å prøve seg frem. Men hovedsakelig kan du begynne med alt skrudd av. Du vil også finne ut at litt avhengig av hva du bruker tv'en til (den er bra til alt!) vil du få forskjellig resultat med diverse ting skrudd av og på. Finn ut hva du selv liker best! Men til film, bør du absolutt prøve 100Hz/DNM skrudd av, i første omgang.

Fra en anmeldelse av tv'en din:
    "A 100 Hz mode combined with Digital Natural Motion to make movements more fluid. Some users love this filter while others say that it gives movies too much of a ''making of'' or ''TV series’' look. Either way, it is always possible to activate or deactivate it depending on your tastes. Note that this filter creates artifacts around objects in fast movement, especially if we push the option to far. Use with moderation!"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også nettopp hentet min 47" 9603 på Siba og hadde satt umåtelig pris på om noen av dere som har erfaring med innstillinger på denne kunne tipse oss ferskinger :wink:
    Skal i hovedsak benyttes sammen med Blu-ray spiller men vil i tillegg bli koplet til digital dekoder fra Get.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig grovt så kan du skru alt av som nevnt tidligere. Prøv å ta utgangspunkt i "film" innstilling fra fabrikk el. Sett kontrast på ca 80-95. Lysstyrke ca 45. Tint og farge rundt 0 punkt. Farge temp er som regel varm 1 eller 2. Se på f.eks gress-blir det lyse lyse grønt er bilde alt for kaldt som regel.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innstillinger for ps3 på 47" 9603:

Kontrast: 64
    Lysstyrke: 51
    Farge: 59
    Skarphet: 3
    Støyreduksjon: av
    Fargenyanse: vanlig
    Lyssensor: av
    Bildeformat: autoformat
    Autoformat-modus: autofyll
    HD natural motion: av
    100 hz clear lcd: av
    Ekstra skarphet: på
    Dynamisk kontrast: minimum
    Dynamisk bakgrunnsbelysning: best bilde
    Mpeg artifaktreduksjon: av
    Fargeforbedring: minimum

Kalibrert med Digital Video Essentials i blu-ray versjon å funker som fjell hos meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått 9603/H i hus.

Det er en ting som plager meg midt i gleden; og det er at apparatet "summer". Særlig irriterende når jeg har lavt volum. Prøvde å mute, men summingen virker som det kommer fra selve apparatet.

Noen som har samme erfaring, råd?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 47" 9603 har ikke noen summelyder, eller andre ulyder av noe slag. Hvis det ikke gir seg etter en time eller to må det jo være noe feil med den vil jeg tro...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den tv'n skal IKKE lage summelyder/støy av noe slag den er fullstendig lydløs. Jeg ville kontaktet stedet du kjøpte den NUH!

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 47" ankommet fra Siba.:-D

Noen som gidder å dele innstillingene sine for tv-sendinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med bildet på vanlig digital dekoder?

Takk for tipsene Vincent_vega. Skal prøve disse når jeg kommer hjem fra jobb.

Men det er 2 ting jeg har lagt merke til på denne tv-en. Det er når man ser gamle episoder av f.eks kongen av friends, kongen av queens eller lignende, så blir ansiktene litt utydelige når bildet er på avstand. Når fokusen går på nærbilde er bildet detaljert og flott, men hvis f.eks 4 personer vises på avstand blir ansiktene litt uklare og litt kornete. Noen som har en ide?

Jeg legger også merke til at f.eks TV3-symbolet oppe til høyre er litt kantene. Det er også menyen på selve dekoderen. Jeg har en PVR-dekoder fra Canal Digital (IKKE HD). Er det denne som kan for at f.eks logo blir kantete? Eller er det rett og slett slik skjermen er på standard digital dekoder. Har andre erfaringer som ligner mine 2 med samme dekoder, eller andre erfaringer med andre dekodere?

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil man oppleve stor forskjell på scart vs hdmi på denne tv`n?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI vs SCART og dekoder på denne tv-en er et interessant spørsmål. Har noen svar som har en hd-dekoder? Eller dekoder med HDMI-tilkobling?

Selv har jeg testet litt med innstillinger nå, og i praksis har jeg slått av alle ekstrafunksjoner inne på bildemenyen. Så tok jeg steg for steg den enkelte funksjonen og slo litt mer på. På denne måten ble bildet på vanlige kanalsendinger mye mer rolig, samtidig som den fantastiske skarpheten på filmer forøvrig bevares.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olaeirik
    Takk for tipsene Vincent_vega. Skal prøve disse når jeg kommer hjem fra jobb.

Men det er 2 ting jeg har lagt merke til på denne tv-en. Det er når man ser gamle episoder av f.eks kongen av friends, kongen av queens eller lignende, så blir ansiktene litt utydelige når bildet er på avstand. Når fokusen går på nærbilde er bildet detaljert og flott, men hvis f.eks 4 personer vises på avstand blir ansiktene litt uklare og litt kornete. Noen som har en ide?

Jeg legger også merke til at f.eks TV3-symbolet oppe til høyre er litt kantene. Det er også menyen på selve dekoderen. Jeg har en PVR-dekoder fra Canal Digital (IKKE HD). Er det denne som kan for at f.eks logo blir kantete? Eller er det rett og slett slik skjermen er på standard digital dekoder. Har andre erfaringer som ligner mine 2 med samme dekoder, eller andre erfaringer med andre dekodere?

Har også merket at det til tider blir dårlig kvalitet når det er snakk om gamle filmer eller serier. Bruker samme signalkilde som deg.

Også en annen ting som irriterer meg er all den auto justeringen av størrelsen på bildet.
    Hver gang eg bytter kanal så og det er forskjell på sendingen så justerer den seg. noen ganger blir det bredskjer og andre fyller den hele skjermen.

Noen muligheter til å få full skjerm uten å miste noe av bildet??

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kollis
    Vil man oppleve stor forskjell på scart vs hdmi på denne tv`n?
    Har selv forrige model (9732), og min erfaring er at hdmi er et "must" på denne tven. Bildet blir skarpere og med klart mindre bildestøy, så har du muligheten, bruk hdmi!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det bli noen forandringer på støy og ellers på bildet hvis signalet går fra tuner til en yamaha 663 så videre til tv med hdmi ?
    Forsterkeren oppskalerer ikkje.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier Onkel Kåre er at bruk av digital dekoder som har hdmi-inngang (typisk alle hd-dekodere), gjør at bildesignalet blir bedre på standard sendingen og f.eks gamle serier?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olaeirik
    Så det du sier Onkel Kåre er at bruk av digital dekoder som har hdmi-inngang (typisk alle hd-dekodere), gjør at bildesignalet blir bedre på standard sendingen og f.eks gamle serier?
    Vil du ha best mulig bilde på tven din, så er det KUN hdmi som gjelder!

Når det gjelder bildekvaliteten på gamle serier så er det nå dessverre slik at bildet på tven ikke blir bedre enn kilden, og ofte har disse seriene en dårlig kvalitet i utgangspunktet. Et triks kan være å se slike serier i det orginale 4:3 formatet. Det gir mindre bildestøy og et skarpere bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at hvis jeg ser f.eks kongen av queens (2002 eller lignende) på TV3 med en digital dekoder med scart, så vil jeg få dårligere bilde enn om jeg så det samme programmet med digital dekoder med hdmi-inngang selv om dette programmet er fra en HD-kanal?

Hva hvis man bruker signalet rett inn på tv-en via CAM løsning og bruker den interne dekoderen? Vil det påvirke bildet? Noen som har prøvd dette?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkel kåre
    Vil du ha best mulig bilde på tven din, så er det KUN hdmi som gjelder!

Når det gjelder bildekvaliteten på gamle serier så er det nå dessverre slik at bildet på tven ikke blir bedre enn kilden, og ofte har disse seriene en dårlig kvalitet i utgangspunktet. Et triks kan være å se slike serier i det orginale 4:3 formatet. Det gir mindre bildestøy og et skarpere bilde.
    Det er en del som faktisk har gode resultater ved bruk av komponent også, selvsagt for de som ikke har muligheten til å bruke HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med bruk av CAM-modul på denne tv-en? Og kan si om dette er av betydning for bildekvalitet på vanlige digitale tv-sendinger?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •