Panasonic 50PZ800E - Innbrenning?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Panasonic 50PZ800E - Innbrenning?

Hei. Kjøpte meg denne uka en Panasonic 50PZ800E på NetShop. Er veldig fornøyd over mitt valg og har ikke noe å si på selve flatskjermen.8) Jeg er veldig nervøs for å få innbrenning på plasmaskjermen og følger den "200 timers" innkjøringen som stort sett alle anbefaler med kontrast og lysstyrke godt under halvparten. Har til nå sett rundt 5 timer til sammen med film/tv. Dvdspilleren jeg bruker er en Centrum Gemini og spilleren viser logoen (og at det er et produkt fra netonnet) når jeg trykker på "stopp" på fjernkontrollen.
    I det jeg trykker på "av-knappen" på fjernkontrollen til flatskjermen, blir skjermen svart og det er ingen tegn til et "ettersittende" bilde igjen på skjermen når den er avslått. Likevel kan man skimte "Centrum"-logoen hvis man går veldig nærme tven når lyset i rommet er avslått og man fokuserer iherdig. Etter at skjermen har fått kjølt seg ned, så er logoen borte og alt er helt fint.

Er dette et tegn på midlertidig innbrenning? Eller er det bare skjermen som "fader ut", uten at det har noe å si, eller at det er farlig?
    Isåfall er det litt rart at jeg skulle oppleve det nå, til tross for at jeg har vært uhyre forsiktig og ikke har latt noe bilde stå helt stille uten bevegelse over lang tid.

Håper noen teknisk avanserte som har peiling på plasma kan hjelpe meg. :-D

Paal

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du har er IR image retention ogso kalt midlertidig innbrenning som ikke er farlig i det hele tatt

Hvor lenge har du sett på tv før dette skjer?
    Hvor lenge varer den?

min panasonic px81 slet veldig med dette og så forferdelig i 2 timer etter en film men vanligvis forsvinner slikt ganske så raskt når noe annet kommer over på skjermen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

IR - Image Retention

Hei igjen. Jeg så på en tvserie i ca 2 timer. Det var hele tiden aktivitet i skjermbildet.
    Det tok ikke lange tiden før den forsvant, siden det var ytterst lite det var snakk om, men alikevel var den der.
    Vil det si at dette er noe naturlig som kan/forekomme(r)? På hvilken måte er det ikke skadelig? Det er ikke noe stort problem for meg, men hvis det på en eller annen måte skulle svekke tven sin levelsestid, så ville saken stilt seg annerledes.
    Finnes det noen side på nett hvor man kan lese om IR for å få litt mer informasjon på det området? 8)

Paal:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •