Får ikke bilde fra HTPC via HDMI til en Toshiba 42XV550PG.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer rp1983 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Får ikke bilde fra HTPC via HDMI til en Toshiba 42XV550PG.

Hadde fra før en 37" Plasma skjerm fra Panasonic, (er nå på soverommet) og med den så fungerte alt knirkefritt. Men med denne nye 42" LCD-en fra Toshiba, så fungerer det ikke i det hele tatt. Pc-en har et gigabyte hovedkort med innebygd ATI Radeon HD 3200 grafikk og egen HDMI utgang.
    Og i ATI kontroll senter ser jeg at Tv-en blir oppdaget når jeg kobler til med vanlig VGA kabel og HDMI kabel.Det dukker da opp 2 skjermer i kontroll senter. Har prøvd både klone modus og utvidet skrivebord. Men nada.
    Får ikke bilde eller lyd på noen av HDMI inngangene.

Var et forslag i bruksanvisningen til tv-en om og slå av Lip sync. Har prøvd dette, men ingenting skjedde. Har også prøvd alle HDMI inngangene.Og har de nyeste driverne til PC-en.
    Bruksanvisningen nevnte at eldre HDMi versjoner muligens ikke fungerte med denne tv-en. Og at det måtte brukes HDMI kabler med stemplet HDMI symbol.

Tror dere kabelen kan være årsaken. Bruker bare noe billig dritt fra Europris. Men det har da fungert på Panasonic tv-en. Den er ca 2 år gammel 720p plasma.

Har desverre ingen andre HDMI kilder enn PC, så får ikke testet om HDMI inngangene virker. Dem kan jo være defekt men det ville jo være merkelig da tv-en er helt ny.

Takker så mye for all hjelp. (Hvis jeg får det da. :-D )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rp1983
    Hadde fra før en 37" Plasma skjerm fra Panasonic, (er nå på soverommet) og med den så fungerte alt knirkefritt. Men med denne nye 42" LCD-en fra Toshiba, så fungerer det ikke i det hele tatt. Pc-en har et gigabyte hovedkort med innebygd ATI Radeon HD 3200 grafikk og egen HDMI utgang.
    Og i ATI kontroll senter ser jeg at Tv-en blir oppdaget når jeg kobler til med vanlig VGA kabel og HDMI kabel.Det dukker da opp 2 skjermer i kontroll senter. Har prøvd både klone modus og utvidet skrivebord. Men nada.
    Får ikke bilde eller lyd på noen av HDMI inngangene.

Var et forslag i bruksanvisningen til tv-en om og slå av Lip sync. Har prøvd dette, men ingenting skjedde. Har også prøvd alle HDMI inngangene.Og har de nyeste driverne til PC-en.
    Bruksanvisningen nevnte at eldre HDMi versjoner muligens ikke fungerte med denne tv-en. Og at det måtte brukes HDMI kabler med stemplet HDMI symbol.

Tror dere kabelen kan være årsaken. Bruker bare noe billig dritt fra Europris. Men det har da fungert på Panasonic tv-en. Den er ca 2 år gammel 720p plasma.

Har desverre ingen andre HDMI kilder enn PC, så får ikke testet om HDMI inngangene virker. Dem kan jo være defekt men det ville jo være merkelig da tv-en er helt ny.

Takker så mye for all hjelp. (Hvis jeg får det da. :-D )
    Hei

Har akkurat prøvd samme løsninger som deg med en Acer Aspire 8930G (9700 M GT). Kabel fra Clas Olson, merket HDMI som den skal. PC finner TV, men får bare blåskjerm på TV (tegn på at TV ikke mottar signal). Er det noen som har funnet en løsning på dette? Manual gir ingen andre forslag til løsning enn nevnt i tidligere post.

Mvh.

MadGas

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Fant ut av det. Oppgraderte skjermkortdrivere så gikk det som en lek.

Mvh.

MadGas

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de nyeste driverne fra ATI, også prøvd med eldre drivere.
    I kinorommet mitt så har jeg en identisk HTPC. Den er tilkoblet Yamaha rxv663reciver, som deretter går til Epson prosjektor. Dette er koblet via HDMI, men det fungerte ikke før jeg satte skjermkortet til forced 720p signal.
    Har prøvd og sette pc-en i stua til forced 720p og 1080p men ikke fankern om jeg får bilde.
    Har kjøpt meg en Sony blueray spiller, og med den så fungerer det på tv-en.
    Jeg har gitt opp dette med hdmi, og kjører bilde på tv-en med vga kabel. Funker bra, ikke full HD men ok.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg løste problemet ved å sette inn en HDMI repeater (DealExtreme: $33.40 HDMI Amplified Repeater with AC Charger) mellom ATI HD 3200 og Toshiba XV55 TV'en. Repeateren jeg mottok var med amerikansk plugg til tross for at bildene på web'en viser europeisk plugg. Kanskje det er mulig å spesifisere dette ved bestilling? For de som kan lodde er det mulig å ta en gammel mobil-lader (5 volt) og bytte plugg på den (Clas Ohlson 22-4605).

Dette var i går så jeg har ikke all verdens erfaring med løsningen, men 1920x1080 med audio virket umiddelbart. Brukte også CCC for å konfigurere overscan.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    May 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dumuzi
    Jeg løste problemet ved å sette inn en HDMI repeater (DealExtreme: $33.40 HDMI Amplified Repeater with AC Charger) mellom ATI HD 3200 og Toshiba XV55 TV'en. Repeateren jeg mottok var med amerikansk plugg til tross for at bildene på web'en viser europeisk plugg. Kanskje det er mulig å spesifisere dette ved bestilling? For de som kan lodde er det mulig å ta en gammel mobil-lader (5 volt) og bytte plugg på den (Clas Ohlson 22-4605).

Dette var i går så jeg har ikke all verdens erfaring med løsningen, men 1920x1080 med audio virket umiddelbart. Brukte også CCC for å konfigurere overscan.

Takker for svar, men jeg tror ikke jeg gidder å investere mere penger i dette nå, blir vel kanskje en media streamer som erstatter den jævla pc-en om ikke så lenge. Har hørt rykte om at det skulle fungere bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat samme problem, men har radeon hd3850 og toshiba 32cv505 i steden. Her er noe som ikke stemmer, er det ati eller toshiba som kødder. Fant en gammel tråd i et annet forum fra 2007 med akkurat samme problem. Også der toshiba og ati!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aner ikke hva som egentlig er problemet og hvem som har "skylden". Det er imidlertid et faktum at flere med ATI skjermkort har problemer og ikke bare med Toshiba TVer. Flere har løst problemet ved å bytte til Nvidia.

Jeg ble forresten nødt til å kutte ut 5-volts adapteren og ta strøm fra en USB-port i stedet. PSUen i PCen ville ikke skru seg på med HDMI-pluggen på plass. HDMI repeater'en virker forøvrig også uten ekstern strømforsyning, men det er visst å be om problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... at bugs kan oppstå er forsåvidt greit, men at et sånt dustete problem blir værende i årevis er jo rimelig håpløst av de da Kanskje det går å levere det tilbake... Måtte nylig bytte hovedkort også, så er ikke avhengig av å ha agp-kort lenger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •